![]() 26.03.2011 11:25:43 | |
---|---|
Kyllä sitä vaan joka kerta leviää hymy naamalle kun ton 11R:n pamauttaa tulille, aivan loistavia soundeja löytyy jatkuvasti lisää. Tää pitää vielä kokeilla ton Blackstarin läpi eli kaappimallinnos pois mutta päällä on kuitenkin toi speaker breakup. Speaker Breakup with Cab Bypassed While not something that is likely to happen in the real world, we found that the Speaker Breakup emulation added a certain something to some tones, even with the Cab emulation bypassed. If you plan to bypass the Cab, be sure to also set the Speaker Breakup control to zero for true Cab bypass, or feel free to dial in a certain amount, to taste. SDMF | |
![]() 26.03.2011 16:42:55 | |
Grugi: Saa siis mukana tulee firmis päivitys joka tuuppaa kaiken uuden matskun laitteeseen ja tietokonetta ei siis tarvita jos ei halua. Kiitos tiedosta. Hieno homma. | |
![]() 26.03.2011 19:31:16 | |
Juu tuli testattua toi aiemmin mainitsemani juttu ja ihan hyvin se tuntuu pelittävän ihan vaffarinkin läpi ajettuna, eli tuo soundiin sitä sopivaa rosoisuutta. SDMF | |
![]() 26.03.2011 19:41:14 (muokattu 26.03.2011 19:52:58) | |
Mulla ainakin tuntuu koko Rekku saaneen uutta verta tuosta Expansionista ja siitä edellisestä ilmaispäivityksestä. Asensin molemmat suoraan orkkisfirmiksen päälle enkä erikseen tsekannu tuon peruspäivityksen vaikutusta, mutta nyt kaikki vanhatkin tekemäni rigit kuulostaa jotenkin hemmetisti paremmilta. Liekö kyseessä lumevaikutus, tai sitten noilla päivityksillä oikeasti on parannettu mallinnoksia ym. :-) Ite oon tykästynyt noihin AMT:n analogiaemulaattoreihin ja niitä mulla on nytkin 3 sarjassa 11R:n edessä, josta otan vain kaappimallit ja pikkuisen efektejä. Tää kombinaatio toimii todella hyvin ja samaan rigiin pystyy kivutta tuuttaamaan myös putkietusensignaalin. Tällai saan mieluista saundia kuulokesoittoon, vahvistinsoitanta menee sitten eri kamoilla. Toki noita 11R:n omiakin vahvistinmalleja tulee käytettyä, mutta enimäkseen AMT:n E, P ja B speduja. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 01.04.2011 15:03:37 | |
Nyt on tullut päivitys tuolle ERXP:lle eli 2.0.1 joka korjaa jonkinsortin tallennusongelman. Päivitys löytyy Avidin omilta sivuiltasi eli kirjaudu sisään ja sieltä downloads osioista lataa uudelleen sen installerin. SDMF | |
![]() 01.04.2011 15:20:18 | |
TTV: Mulla ainakin tuntuu koko Rekku saaneen uutta verta tuosta Expansionista ja siitä edellisestä ilmaispäivityksestä. Asensin molemmat suoraan orkkisfirmiksen päälle enkä erikseen tsekannu tuon peruspäivityksen vaikutusta, mutta nyt kaikki vanhatkin tekemäni rigit kuulostaa jotenkin hemmetisti paremmilta. Liekö kyseessä lumevaikutus, tai sitten noilla päivityksillä oikeasti on parannettu mallinnoksia ym. :-) Ite oon tykästynyt noihin AMT:n analogiaemulaattoreihin ja niitä mulla on nytkin 3 sarjassa 11R:n edessä, josta otan vain kaappimallit ja pikkuisen efektejä. Tää kombinaatio toimii todella hyvin ja samaan rigiin pystyy kivutta tuuttaamaan myös putkietusensignaalin. Tällai saan mieluista saundia kuulokesoittoon, vahvistinsoitanta menee sitten eri kamoilla. Toki noita 11R:n omiakin vahvistinmalleja tulee käytettyä, mutta enimäkseen AMT:n E, P ja B speduja. Mikäs tää ilmaispäivitys on ja mistä sen saa? Ei oo tullut tehtyä tolle muutaku soitettua. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 01.04.2011 16:55:55 | |
lavaamo: Mikäs tää ilmaispäivitys on ja mistä sen saa? Ei oo tullut tehtyä tolle muutaku soitettua. Se oli se aiempi firmispäivitys 1.03, jossa tuli virittimen tarkennusta, jouhevuutta rigien vaihtoon, ym. pikkujuttua. Sen saa Avidin sivuilta kun hakee softaa ElevenRackille: http://avid.custkb.com/avid/app/sel … ssdFilter_SearchKeyWord=&page=1 "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 01.04.2011 16:56:16 | |
lavaamo: Mikäs tää ilmaispäivitys on ja mistä sen saa? Ei oo tullut tehtyä tolle muutaku soitettua. Ei kyllä mitään ilmasta päivitystä ole. Expansion pack maksaa sen 98€ SDMF | |
![]() 01.04.2011 18:05:55 | |
Löytyykö enemmän kokemuksia laitteesta putkivahvarin kanssa? | |
![]() 01.04.2011 18:30:44 | |
Grugi: Ei kyllä mitään ilmasta päivitystä ole. Expansion pack maksaa sen 98€ No onhan noi 1.02 ja 1.03 firmispäivitykset, jotka löytyy tuosta ylemmän linkin takaa. Niillä ei tietenkään tullut mitään lisätavaraa vain pelkkiä bugikorjauksia. Riippuu tietenkin, mikä se alkuperäinen firmis oli, että onko tullu päivitystä. Peruslaitteen 1.03 on tietääkseni uusin. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 01.04.2011 19:23:01 | |
TTV: No onhan noi 1.02 ja 1.03 firmispäivitykset, jotka löytyy tuosta ylemmän linkin takaa. Niillä ei tietenkään tullut mitään lisätavaraa vain pelkkiä bugikorjauksia. Riippuu tietenkin, mikä se alkuperäinen firmis oli, että onko tullu päivitystä. Peruslaitteen 1.03 on tietääkseni uusin. Toki juu mä nyt oletin että tarkotit tota lisäpakettia. SDMF | |
![]() 14.04.2011 09:17:47 (muokattu 14.04.2011 10:39:51) | |
Räkki tuli taloon viikonloppuna. + Hyvät soundit + mallinnuksien tuntuma ja vaste soittotatsiin parasta mitä mallintavissa olen tavannut. Myös erilaisten kitaroiden soundit erottuvat selkeästi. + tukeva rakenne + monipuoliset liitännät - Soundien pc-editointi mahdollista vain Pro toolsin kautta (Raskas, ruma ; -) ) - Soundien editointi laiiteen namiskoilla aika venkulointia - hieman hintava Olen soitellut tuota aktiivikajareiden kautta ja Bugera V22:n edessä ja molemmat tavat toimivat erinomaisesti. Räkin ohjaamiseen olen käyttänyt Pod XT Liveä. Presettien vaihto, RIG vol, on off nappulat, wah ja volumepedaali toimivat aivan sukkana. Haluaisin käyttää myös Livestä löytyvät sävynsäätöpotikat, mutta en löydä paikkaa missä ne saisi sovitettua toimimaan. Voiko Livessä kertoa jotenkin, mitä CC:tä nuo potikat lähettävät ? Voiko räkissä kertoa, millä CC:llä mitäkin parametria ohjataan ? Tällä hetkellä hoidan homman CC mäppäyksellä Midiox-softassa, mutta haluaisin välttyä midin kierrättämiseltä kompuutterin kautta. Yksi optio on tietysti käyttää erillistä raudallatoteutettua mäpperiä kuten: http://www.midisolutions.com/prodevp.htm Onnistuisikohan oman piilotetun huoneen luonti aiheen tiimoille ? Matti "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." | |
![]() 14.04.2011 12:14:13 | |
mattim: Räkki tuli taloon viikonloppuna. + Hyvät soundit + mallinnuksien tuntuma ja vaste soittotatsiin parasta mitä mallintavissa olen tavannut. Myös erilaisten kitaroiden soundit erottuvat selkeästi. + tukeva rakenne + monipuoliset liitännät - Soundien pc-editointi mahdollista vain Pro toolsin kautta (Raskas, ruma ; -) ) - Soundien editointi laiiteen namiskoilla aika venkulointia - hieman hintava Olen soitellut tuota aktiivikajareiden kautta ja Bugera V22:n edessä ja molemmat tavat toimivat erinomaisesti. Räkin ohjaamiseen olen käyttänyt Pod XT Liveä. Presettien vaihto, RIG vol, on off nappulat, wah ja volumepedaali toimivat aivan sukkana. Haluaisin käyttää myös Livestä löytyvät sävynsäätöpotikat, mutta en löydä paikkaa missä ne saisi sovitettua toimimaan. Voiko Livessä kertoa jotenkin, mitä CC:tä nuo potikat lähettävät ? Voiko räkissä kertoa, millä CC:llä mitäkin parametria ohjataan ? Tällä hetkellä hoidan homman CC mäppäyksellä Midiox-softassa, mutta haluaisin välttyä midin kierrättämiseltä kompuutterin kautta. Yksi optio on tietysti käyttää erillistä raudallatoteutettua mäpperiä kuten: http://www.midisolutions.com/prodevp.htm Onnistuisikohan oman piilotetun huoneen luonti aiheen tiimoille ? Matti Eleven Rackistä löytyy ainakin ne tiedot noista CC:tä sieltä User Optionin takaa eli kun pitää sitä Edit/Back painiketta niin pitkään pohjassa että näkyviin tulee USER OPTIONS ja sitten vierittää sitä näkymää tuonne kyseiseen Midi controls vai mikä se nyt olikaan kohtaan josta sitten saa näkyviin tuon CC taulukon jossa selviää mitä CC:tä käytettään minkäkin säätämiseen. Kun sitten tuolta katsoo mitä Eleven Rackin CC taulukosta löytyy niin kertoo sen midiohjauslankulle asetuksiin. Tuosta Pod XT livestä ei ole kyllä mitään kokemusta ja en tiedä miten siellä nuo CC jutut on toteutettu ja miten niitä voi muutella/asetella. Ite olen vasta midilankun suhteen päässy siihen, että varmaan hankin sen Behringerin midilankun ja siihen mahdollisesti sen Eeprom-piirin jossa valmiina tuon Eleven Rackin käskytys tai sitten muokkaan itse midilankkua. Tuosta huoneesta sen verran, että vähän aikaa sitten anoin Eleven Rack huonetta, jossa voisi tästä laitteesta keskustella mutta ylläpito ei sitten hyväksynyt mm. kun katsovat että tätä keskustelua voi käydä yleisellä palstalla eikä kait heidän mielestään ole piilotetun huoneen arvoinen juttu (itse olen asiasta hieman eri mieltä mutta multahan ei ylläpito kysy vaan he päättävät). | |
![]() 14.04.2011 12:27:48 (muokattu 14.04.2011 12:28:09) | |
Tuosta huoneesta sen verran, että vähän aikaa sitten anoin Eleven Rack huonetta, jossa voisi tästä laitteesta keskustella mutta ylläpito ei sitten hyväksynyt mm. kun katsovat että tätä keskustelua voi käydä yleisellä palstalla eikä kait heidän mielestään ole piilotetun huoneen arvoinen juttu (itse olen asiasta hieman eri mieltä mutta multahan ei ylläpito kysy vaan he päättävät). Tuo huonejuttu menee siinä vaiheessa perseelleen kun tällaisia aiheita aletaan änkemään huoneisiin pois julkiselta palstalta. Tieto hankkiakseen pitää anoa huoneen jäsenyyttä ja se on mun mielestä vähän kankeeta. Mun puolesta noi kaikki "merkkikohtaiset" huoneet vois heivata veks ja laittaa ne viestit tänne kaikkien nähtäviksi. Tai sitten ei.. | |
![]() 14.04.2011 13:01:43 | |
Juu toi huone homma on vähän kiikun kaakun ja tässäkin ketjussa toi otsikko kusee kyllä siinämielessä että keskustelu on jo kääntynyt oikeastaan vain 11R puoleen. Teen nyt tonne uuden 11R topicin jonne jatkossa voitais kerätä tämä oleellinen 11R asia. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=200291 SDMF | |
![]() 14.04.2011 18:05:30 | |
Ukkovaari: Eleven Rackistä löytyy ainakin ne tiedot noista CC:tä sieltä User Optionin takaa eli kun pitää sitä Edit/Back painiketta niin pitkään pohjassa että näkyviin tulee USER OPTIONS ja sitten vierittää sitä näkymää tuonne kyseiseen Midi controls vai mikä se nyt olikaan kohtaan josta sitten saa näkyviin tuon CC taulukon jossa selviää mitä CC:tä käytettään minkäkin säätämiseen. Kun sitten tuolta katsoo mitä Eleven Rackin CC taulukosta löytyy niin kertoo sen midiohjauslankulle asetuksiin. Tuosta Pod XT livestä ei ole kyllä mitään kokemusta ja en tiedä miten siellä nuo CC jutut on toteutettu ja miten niitä voi muutella/asetella. Ite olen vasta midilankun suhteen päässy siihen, että varmaan hankin sen Behringerin midilankun ja siihen mahdollisesti sen Eeprom-piirin jossa valmiina tuon Eleven Rackin käskytys tai sitten muokkaan itse midilankkua. Tuosta huoneesta sen verran, että vähän aikaa sitten anoin Eleven Rack huonetta, jossa voisi tästä laitteesta keskustella mutta ylläpito ei sitten hyväksynyt mm. kun katsovat että tätä keskustelua voi käydä yleisellä palstalla eikä kait heidän mielestään ole piilotetun huoneen arvoinen juttu (itse olen asiasta hieman eri mieltä mutta multahan ei ylläpito kysy vaan he päättävät). Tämän päivän aikana on selvinnyt, ettei kummankaan, eli räkin eikä od:n midia voi ohjelmoida. Ohjaavaksi kamppeeksi käy siis vain laite tai softa jonka voi sovittaa räkin mukaisesti. Minulla on tuollainen behringerin lankku jo aiemmin ollutkin käytössä... Tutkin hieman markkinaa, ja kovin vähän on ohjemoitavia midikontrollereita joissa on kahta enempää tuollaisia potikoita tai pedaaleita. Huoneiden säännöissä sanotaan, että piilotetun huoneen voisi saada helpommin kuin julkisen. Matti "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." | |
![]() 19.04.2011 20:28:36 | |
Eipä ole Soitin Laineen SLSX putiikki mitään ilmoitellu kun olen perään kyselly. Olen jättäny soitto pyyntöä ja vieläpä sähköpostillakin tietoa, että infoavat kun heille selviää milloin he saavat Expansion Packin ja mihinkä hintaan tai ylipäätään saavatko he vai pitääkö vain Avidin sivuilta sitten tilata. Meikä just katteli Avidin sivuilla miten tuon saisi hommattua ns. downloadin kautta mutta sehän kyselee jostain syystä sitten osoitteet ym. puhelinnumerot sun muut tiedot ja jotain alv-taustasta (joka kylläkin tulee varmaan ihan oikein kun maan laittaa oikein eli että Finland). Miten käytännössä olette tuon Expansion Packin tuolta downloadilla ottaneet? Visaahan tässä pitänee vinguttaa mutta hämää vaan tuo Avidin sivuston kun siellä puhutaan delivery kohdissa toimitusajoista vähän siihen malliin, että tulis postitse? Hemmetti kun meikä nyt on vaan ihan säkki ja hämää tuo Avidin sivuston sekaisuus. Olis kiva kun siellä lukis, että vinguta visaa ja saat itsellesi latauskoodin jolla downloadin saat sitten otettua ;-) | |
![]() 19.04.2011 20:38:09 | |
Ukkovaari: Eipä ole Soitin Laineen SLSX putiikki mitään ilmoitellu kun olen perään kyselly. Olen jättäny soitto pyyntöä ja vieläpä sähköpostillakin tietoa, että infoavat kun heille selviää milloin he saavat Expansion Packin ja mihinkä hintaan tai ylipäätään saavatko he vai pitääkö vain Avidin sivuilta sitten tilata. Meikä just katteli Avidin sivuilla miten tuon saisi hommattua ns. downloadin kautta mutta sehän kyselee jostain syystä sitten osoitteet ym. puhelinnumerot sun muut tiedot ja jotain alv-taustasta (joka kylläkin tulee varmaan ihan oikein kun maan laittaa oikein eli että Finland). Miten käytännössä olette tuon Expansion Packin tuolta downloadilla ottaneet? Visaahan tässä pitänee vinguttaa mutta hämää vaan tuo Avidin sivuston kun siellä puhutaan delivery kohdissa toimitusajoista vähän siihen malliin, että tulis postitse? Hemmetti kun meikä nyt on vaan ihan säkki ja hämää tuo Avidin sivuston sekaisuus. Olis kiva kun siellä lukis, että vinguta visaa ja saat itsellesi latauskoodin jolla downloadin saat sitten otettua ;-) Sivut on kyllä hieman sekavat, mutta lopulta se tilaaminen on hyvin yksinkertaista. Täytät ne tiedot mitä pyydetään ja sitten naks naks ja koodit on meilissä. Sieltä tulee muutama meili, joissa noita koodeja on kerrottu. Ite tilasin visalla, joskin ongelmia oli melkoisesti (kuten aiemmista viesteistäni on havaittavissa), syy oli mun koneen asetuksissa eikä avidissa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.04.2011 21:06:12 | |
Ihme ja kumma, sain homman tehtyä :-) Imutettu on niin tuo asennuspaketti kuin se jokin readme-asiakirja. Kohta lähtee homma etenemään. En malttanu odottaa SLSX vastauksia kun olen tuon perään tosissaan soitellut ja kyselly emaililla jne. ja hiljasta on palauteviestit olleet tuolta, kaippa niillä vaan on niin kiire. No nyt on ladattu ja kohta laitetaan asennus menemään :-) | |
![]() 19.04.2011 23:12:40 (muokattu 20.04.2011 16:03:43) | |
Asennus meni aika nopsaan ja ilman ongelmia ja eipä tarvinnu sen jälkeen miettiä mitä tekis. Niin kuin muillakin meni suu leveään hymyyn kun noita uusia juttuja kokeili, soundit sen kun parani. Hyvä on tuo Expansion Pack, jota voi myös suositella jos joku vielä miettii kannattaako se hankkia. EDIT: Justiinsa sain tiedon, ettei Expansion Packia saa Soitin Laineen SLSX kautta eli sitä tuskinpa saa muualtakaan Suomen liikeistä, eikös tuo ole kuitenkin AVID tuotteiden maahantuoja, tämä vain muille tiedoksi. Eli tuo Expansion Pack pitää sitten hankkia suoraan AVIDilta. Jos saan muuta tietoa tästä niin yritän muistaa infota asiasta. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)