Aihe: Dvd-audio:ADVANCED-RESOLUTION AUDIO QUALITY?
1
molder
01.04.2011 12:36:20 (muokattu 01.04.2011 12:37:42)
Kyselin tästä jo tuolla RUSH-keskustelussa, mutta kysyn täällä vielä. Onko kukaan täällä, mixannut, masteroinut tms. tehnyt tuollaisia 96khz/24-bit audio DVD-levyjä? ( tallenus pitää varmaan olla jo tuolla resoluutiolla?) Onko äänenlaatu parempi kuin tavalliselta Cd:ltä ja kuuleko eron esim. keskiverto-kuulokkeilla jos kuuntelee vaikka tietokoneen dvd-playerilta? Ja soittaako tietokoneen dvd-asema noita dvd-audioita oikealla "resoluutiolla" vai miten asia pitäisi ilmaista?
Luin jostain, että "sokkotesteissä" mitään eroa ei ole tms?

( http://www.youtube.com/rushbeyondthelighted)
Acclaimed as one of rock's greatest albums, Rush's Moving Pictures masterwork celebrates its 30th anniversary with a spectacular Deluxe Edition on CD+DVD and CD+BLU-RAY.

THE MOVING PICTURES EXPERIENCE HAS NEVER SOUNDED BETTER.

"- ADVANCED-RESOLUTION AUDIO QUALITY - Astonishing 96kHz/24-bit audio on DVD and Blu-ray. The closest experience to what the band hear in the studio")
"The SOUND of VOLUME"
wsq
05.04.2011 13:57:48 (muokattu 05.04.2011 14:04:09)
En ole itse tehnyt 96/24-äänitteitä, mutta mulla on useita CD+DVD-A settejä himassa. Käytännössä tuolla näytteenottotaajuudella ei ole juurikaan merkitystä, mutta suuremmalla bittisyvyydellä saavutetaan huomattavasti suurempi dynamiikka-alue ja pienempi kvantisointikohina. Sitäkään eroa ei tosin kuule kuin kunnon vehkeillä.

Lisäys: Kyllä, tallennus on syytä tehdä tuolla bittisyvyydellä ja näytteenottotaajuudella. Korkeampi bittisyvyys itse asiassa hieman helpottaa äänityksiä. Isompi dynamiikka-alue tarkoittaa isompaa signaali-kohinasuhdetta. Tästä on se hyöty, ettei asioita tarvitse äänittää täysillä, vaan voi jättää reippaasti headroomia ilman pelkoa siitä, että signaali katoaa kohinan sekaan.
molder
05.04.2011 16:13:31 (muokattu 05.04.2011 16:13:47)
wsq:Lisäys: Kyllä, tallennus on syytä tehdä tuolla bittisyvyydellä ja näytteenottotaajuudella. Korkeampi bittisyvyys itse asiassa hieman helpottaa äänityksiä. Isompi dynamiikka-alue tarkoittaa isompaa signaali-kohinasuhdetta. Tästä on se hyöty, ettei asioita tarvitse äänittää täysillä, vaan voi jättää reippaasti headroomia ilman pelkoa siitä, että signaali katoaa kohinan sekaan.

Kai tuossa Dvd-audiossa lähinnä sitten se suurin juttu on se 5.1.?Ja tuo näytteenottotaajuus sitten lisäplussaa.. luulisin. Tiedä sitten tosiaan kuinka paljon parempi on analogimasterilta siirretty sama levy Dvd-audiona vs. Cd:nä.
"The SOUND of VOLUME"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)