Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aura Audio
1 2 3 4 515 16 17 18 19
samioulu
26.03.2011 20:38:26 (muokattu 26.03.2011 20:39:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehdäänpä tällekin oma topikki..
 
Eli, mitä mieltä olette kyseisen valmistajan tuotteista..? Tuolta netistä löytyy kovin vähän juttua tästä.. Ainoat oikeastaan mitä löytyy on tällä sivustolla jotain pientä..
 
Olisi kiva kuulla kokemuksia eri malleista jne..
 
Itse omistan 2xA2 + 4xB115.. Omaan korvaan ainakin mukavasti soi, vaikkakin alapää loppuu vähän kesken.. Tarkoituksena olisi hommata pikkusubien korvikkeeksi 4xA21.. Settiä olen ajanut niiden omilla päätteiillä jossa prosessointi toteutettu kortilla..
 
Sami
 
NeliX4
27.03.2011 17:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iske sinne alle viel vaikka xd24:t, niin saat alimpaan botneen lisää voimaa. Kysy Mr. Auralta, niin eiköhän sopiva ratkaisu tuohon löydy.
 
Terttu
27.03.2011 18:28:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samioulu:
Eli, mitä mieltä olette kyseisen valmistajan tuotteista..?

 
Tätäkin aihetta on käsitelty aika monessa ketjussa, voit haulla kuulostella tuntoja.
 
Mä toistan samaa, kuin aiemminkin.
En voi muuta sanoa, kuin sen, että en IKINÄ haluaisi nähdä/kuulla niitä.
Harmi, että moni on haukannut palan savea.
 
Se "line-array" tuottaa kampasuodinta ja kulmat ja pikkukomerot on ihan kuraa.
Joku subi oli ihan asiallisen kuuloinen, mutta niitähän osaa tehdä moni muukin.
 
Vaikka kuinka haluaisi tukea kotimaista, niin tässä tapauksessa ei voi.
 
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
samioulu
27.03.2011 22:34:39 (muokattu 28.03.2011 11:50:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terttu: Tätäkin aihetta on käsitelty aika monessa ketjussa, voit haulla kuulostella tuntoja
 
Niin kuin itse aiheessa luki, niin olin kyllä jo hakenut kaiken mahdollisen tiedon, mutta sitä oli kovin vähän täällä. Jokaisen aiheen olen kyllä lukenut läpi. Nyt kun tällä topikilla hain lähinnä että porukka olisi kirjoitellut tyyliin: "C14 on ihan jees, mutta...."
 
Se "line-array" tuottaa kampasuodinta ja kulmat ja pikkukomerot on ihan kuraa.
Joku subi oli ihan asiallisen kuuloinen, mutta niitähän osaa tehdä moni muukin.

 
Tätä juurikin hain.. Mukavaa olisi kuulla samanlaisia kommenttia semmosistakin malleista, mistä täällä ei ole vielä kirjoitettu. Ei haittaa vaikka olisi vähän enemmän perusteltu, että mikä siellä tökkii.
 
Mr General
28.03.2011 09:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne muutamat setit joita olen kuullut ei oo kyllä miellyttäny korvaa. Jotenkin yläkiree yleissaundi. Kaiuttimien tekeminen ei oo helppoa.
 
Pauli Lappalainen
28.03.2011 09:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr General: Kaiuttimien tekeminen ei oo helppoa.
 
Eihän tuossa tekemisessä mitään vaikeaa ole, puulaatikkoja syntyy miltei keneltä vaan.
 
Suurin ongelma lienee kuitenkin tuotekehitys, mallinnus, komponenttivalinta jne. akselilla.
Harvalta yritykseltä löytyy tarvittavia euromääriä tuolle osastolle silloin kun puhutaan kaupallisesti valmistettavasta tuotteesta.
 
Mr General
28.03.2011 10:19:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori! Näin piti sanomani: Hyvän kaiuttimen suunnittelu ja toteuttaminen ei ole helppoa.
 
NeliX4
28.03.2011 14:15:09 (muokattu 28.03.2011 14:16:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai noitakaan ole testaamatta pakko ostaa. Jotkut kuitenkin AA:ta ostaa ja moni päätöksen tekijä jopa käyttää itse. Ovatko he kaikki ammattitaidottomia vai liittyykö antipatiaan myös jokin muu tekijä?
 
Riippuu kai myös aika paljon minkä hintaluokan laitteisiin vertaa.
 
Suomi on kyllä muutenkin tunnettu huonosta kaiutinsuunnittelustaan, esim. Amphion, Chorus, Genelec tai Gradient. Onko kuitenkin eri asia suunnitella PA-laitteita kuin Hifi tai Studio?
 
Einherjar
28.03.2011 18:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Onko kuitenkin eri asia suunnitella PA-laitteita kuin Hifi tai Studio?
 
Eikös se Murea-merkkinen firma ollut jotenkin liitoksissa johonkin näihin suomalaisiin hifi-valmistajiin?
Ainakin Kokkolan Callesta jäi sellainen tuntuma sen firman tuotteisiin, ettei niistä oikein irtoa live-äänentoistoon. Dj-hommeleihin toimivat paremmin.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Mr General
28.03.2011 20:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma mielipiteeni Aura Audioon on muodostunut omien kokemuksieni kautta. En vaan kertakaikkiaan tykkää. Myös moni tuttu kollega on samaa mieltä. Sen voin kyllä todeta, että maailmasta löytyy suunnaton määrä paljon paskempia kaiuttimia, mutta myös parempia. Enkä väitä että kaikki Auran tuotteisiin päätyneet ovat ammattitaidottomia. Saattaahan joku niistä tykätä. Tosin luulen että usein kyseessä ovat kyllä budjettiin liittyvät realiteetit. Itse en Auraa hanki koska tiedän etteivät siitä kaikki asiakkaat tykkää ja palautetta luultavasti aiheesta tulisi. Tämänhetkisestä PA:sta taas ei kukaan ole valittanut ikinä, päinvastoin.
 
samioulu
29.03.2011 13:57:14 (muokattu 29.03.2011 14:43:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr General: Tosin luulen että usein kyseessä ovat kyllä budjettiin liittyvät realiteetit.
 
Tää ainakin omalta osalta totta.. Jos olisi vaan iso vuori sitä rahaa, niin kyllä silloin itsekin johonkin muuhun merkkiin todennäköisesti päätyisin.
 
Tosihan on, että aina ei vaan joku soundi yksinkertaisesti miellytä. Omaa korvaa ei jbl vrx miellytä millään lailla.. Ei sitä oikeen voi kauheena selittää että mikä siinä tökkii, jotenki tuntuu että se ääni on säröllä jo pienillä voimakkuuksilla.. Pro kampehan sen pitäisi olla kun sitä porukka aika paljon käyttää.. Voi olla omissa korvissakin jotain vikaa, joten en sitä kuitenkaan ala lyttäämään. :)
 
dewil
29.03.2011 17:38:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskalta kuulostavissa merkkikamppeissa on se hyvä puoli, että ne soundaa samalla tavalla paskalta koko ajan. Auran kans se paska liikkuu dynamiikan mukaan, jolloin sitä on kamalan vaikea siivota poikkee.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
samioulu
31.03.2011 19:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Iske sinne alle viel vaikka xd24:t, niin saat alimpaan botneen lisää voimaa. Kysy Mr. Auralta, niin eiköhän sopiva ratkaisu tuohon löydy.
 
tuli sitten hommattua 4xb118fh sinne alle.... :)
 
Dugeroow
31.03.2011 20:21:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samioulu: tuli sitten hommattua 4xb118fh sinne alle.... :)
 
Paskan möivät. Eikö nuo oo just niitä subeja joita paikalle saa tuoda rekka-autollisen ennen kuin sitä botnea irtoaa edes välttävästi.
 
samioulu
31.03.2011 20:31:57 (muokattu 31.03.2011 20:43:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugeroow: Paskan möivät. Eikö nuo oo just niitä subeja joita paikalle saa tuoda rekka-autollisen ennen kuin sitä botnea irtoaa edes välttävästi.
 
Onko näin?
 
Kovasti näyttää jakavan mielipiteitä..
Esim. tässä ketjussa ylistetään kyseisiä vehkeitä ja nyt ne on sit ihan shaizzee... :D
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=73538&o=0
 
Toimiva oli toi aiempiki setti, eli 4xb115.. Jos nyt näyttää että noista isommista torvisubeistakin se botne puuttuu, niin kärrättään noi neljä pienempää kaveriksi..
 
Hausmyllyn keikka taitaa olla ainut missä kuulin tota b118fh:ta ja siellä kyllä kivasti lahkeet lepatti.. Ensi viikolla nyt tuo pinkka saapuu itselle, niin laitanpa oman arvion sitten tänne..
 
Toivotaan nyt kuitenki että muistelisit väärin... ;D
 
stnprkl
31.03.2011 20:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samioulu: Onko näin?
 
Kovasti näyttää jakavan mielipiteitä..
Esim. tässä ketjussa ylistetään kyseisiä vehkeitä ja nyt ne on sit ihan shaizzee... :D
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=73538&o=0
 
Toimiva oli toi aiempiki setti, eli 4xb115.. Jos nyt näyttää että noista isommista torvisubeistakin se botne puuttuu, niin kärrättään noi neljä pienempää kaveriksi..
 
Hausmyllyn keikka taitaa olla ainut missä kuulin tota b118fh:ta ja siellä kyllä kivasti lahkeet lepatti.. Ensi viikolla nyt tuo pinkka saapuu itselle, niin laitanpa oman arvion sitten tänne..
 
Toivotaan nyt kuitenki että muistelisit väärin... ;D

 
Kai katoit myös päivämäärät tosta keskustelusta :)
Mulle tullu Auraa vastaan muistaakseni 2005 ekan kerran ja vannoin heti etten enää ikinä halua kohdata moisia enää uudestaan. Muutaman kerran valitettavasti joutunu tekemisiin ko. purkkien kanssa sen jälkeenkin.
Se A8 "line-array" (3-puolellaan) ja joku 2X18" (yks puolellaan) ja tämä koko pinkka stäkättynä ilman että yrittääkään laittaa mitään kulmia yläkertojen välille on ainoa suht toimiva konfiguraatio, millä oon ite vetäny (tätäkään en lähtis mihinkään kauheen isoon keikkapaikkaan enää raahaamaan). Tossa on ainoa positiivinen asia ko. merkistä mitä mulla on sanottavana
 
Viltsu audiokantaja
samioulu
31.03.2011 21:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Kai katoit myös päivämäärät tosta keskustelusta :)
Mulle tullu Auraa vastaan muistaakseni 2005 ekan kerran ja vannoin heti etten enää ikinä halua kohdata moisia enää uudestaan.

 
Katoin joo. Sitä tässä ihmettelinkin että miten ne on muutama vuosi sitten ollut ihan hyviä ja nyt ne on ihan paskaa...?
 
stnprkl
31.03.2011 21:07:55 (muokattu 31.03.2011 21:08:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samioulu: Katoin joo. Sitä tässä ihmettelinkin että miten ne on muutama vuosi sitten ollut ihan hyviä ja nyt ne on ihan paskaa...?
 
Kehitys kehittyy :)
Ja joistain se ajaa ohi ja kuten jo tossa yllä sanoin niin mun mielestä olivat huonoja jo 2005
 
Viltsu audiokantaja
samioulu
31.03.2011 21:25:23 (muokattu 31.03.2011 21:26:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Kehitys kehittyy :)
Ja joistain se ajaa ohi ja kuten jo tossa yllä sanoin niin mun mielestä olivat huonoja jo 2005

 
No mulle riittää että tulen sen 5vuotta jälessä (aina olen hiukan jälkeenjäänyt ollutkin).. Se on mulle vielä uutta kun ajattelee että ajan 15vuotta vanhalla autollaki ja mulle se kelpaa. Jos rahaa olisi pilvinpimein, en todennäköisesti ajaisi 15 vuotta vanhalla autolla... ;D
 
Tuntuu että joku yleisviha nyt vaan syntyny tota auraa kohtaan kun muutama vuosi sitten kirjoiteltu tämmösiä kommentteja:
 
Auraa suosittelen todella lämpimästi! Useita kertoja olen työni puolesta kuullut ja hyvältä on aina soundannut! Vakuutti jopa ennakkoluulojen jälkeen WASP:in etupäänmiksaajankin.
 
ylä osasto auroissa on niin selkeä ettei mitään rajaa..
kaapit ei mene kovassakaan käytössä särölle.
4x18" subbaset luo sellaisen aanivallin että heikompia hirvittää.
en itse ostaisi turbosoundin kaiuttimia nyt kun olen auroja käyttänyt.

 
Ja kuten jo aiemmin mainitsin, piakkoin pieneltä tauolta palaavan Kilven keikoilla näitä kuulee. A2 + B118:t on hyväksi havaittu niin raskaassa, kuin kevyessäkin musassa.
 
Tämä ilmiö on vetänyt naamaa pitkäksi aika monella. Perusilme kaikissa kuulemissani Auroissa.
 
Itse täytyy tunnustaa että olin hieman skeptinen AA:n kaiuttimiin, mutta kuuntelu kyllä pudotti minut polvilleen. Täytyy ostaa hattu ja nostaa sitä suunnittelijalle.
 
No, sama se. Pääasia että omaa korvaa mielyttää ja saa läjän toimimaan. ihmeellistä todella että miten tuntuu että nyt on muutmassa vuodessa maine laskenu noin kovasti. Onko se teknologia niin mennyt eteenpäin? Jännä että V-Dosceja ei kukaan hauku paskaksi ja ne nyt on "muutaman" vuoden tuolla pyörinyt... ;D
 
Mut, joo.. Laitelkaa mallikohtaisia kommentteja tulemaan, ne jotka kyseisiä on käyttänyt.. Sehän se topicin alkuperäinen idea oli...
 
Mää lähren nyt keikille... Q-lemiin
 
stnprkl
31.03.2011 21:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.....No, sama se. Pääasia että omaa korvaa mielyttää ja saa läjän toimimaan. ihmeellistä todella että miten tuntuu että nyt on muutmassa vuodessa maine laskenu noin kovasti. Onko se teknologia niin mennyt eteenpäin? Jännä että V-Dosceja ei kukaan hauku paskaksi ja ne nyt on "muutaman" vuoden tuolla pyörinyt... ;D
.....

 
Tos V-Doscissa on sitä rahaa siihen kehitystyöhön käytetty tod. näk. ainakin viisinkertasesti se mitä tohon auran koko mallistoon, voisko tää selvittää yhtään :)
 
Ja noist auran malleista en tiä nimeltä kun ton A8:n ja hyvä näin. Yhtäkään edes etäisesti järkevää monitoria ne ei oo esmes osannu tehä ja joka kerta kun oon toimittajalle huomauttanu pöntöistä ni aina on ollu joku selitys siihen, "väärät elementit", "väärät prosessoriasetukset", "väärät päätteet", "keskeneräiset prototyypit" jne. jne.
Ei mua kiinnosta noi selitykset vaan se et mul on edessä pönttö, jolla homman saa toimimaan.
 
Viltsu audiokantaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 515 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «