Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PRS singlecut se
1
eppu63
13.09.2010 07:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uutta kitaraa. Yhtenä vaihtoehtona on PRS singelcut.
 
Olen yrittänyt etsiä netistä kitaran kaulaprofiila. Käteen on kuitenkin jäänyt vain tämä "fade fat".
 
Olisiko kenelläkään tietoa kaulan paksuudesta. Siis paksuus mm. 1/12 nauhan kohdalta.
 
Kjukka
13.09.2010 08:16:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wide fatin paksuus satulan kohdalta on 21,4mm, leveys 43mm. Noissa korealaisissa versioissa tuntuis tosin olevan vähän jenkkiveljiä sirompi profiili.
 
Vladi
13.09.2010 08:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä SE-mallithan taitaa olla tasakantisia? Ihan vain huomioksi aloittajalle, jos ei moinen seikka ole vielä tiedossa. Itseäni ei lämmitä ajatus tasakantisesta singecut-kitarasta :/
 
Kyllä se siitä.
Estranged
13.09.2010 09:20:04 (muokattu 13.09.2010 09:20:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Nämä SE-mallithan taitaa olla tasakantisia? Ihan vain huomioksi aloittajalle, jos ei moinen seikka ole vielä tiedossa. Itseäni ei lämmitä ajatus tasakantisesta singecut-kitarasta :/
 
SE Singlecutissa on sellanen snadisti kaareva kansi, kun taas SE Customeissa on tasainen kansi.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Vladi
13.09.2010 10:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: SE Singlecutissa on sellanen snadisti kaareva kansi, kun taas SE Customeissa on tasainen kansi.
 
Ok, no ehkä se on vähän parempi. Silti, singlecut-tyyppinen kitara on mulle yhtä kuin LesPaul joka on yhtä kuin kaarevakantinen.
 
Tuommoinen PRS Torrero hevimörssäri vois olla taasen aikas kiinnostava vaihtoehto, EMG:t vaan suohon siitä ja tilalle jotain hyvää passiivia... :)
 
Kyllä se siitä.
Joees
13.09.2010 11:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ok, no ehkä se on vähän parempi. Silti, singlecut-tyyppinen kitara on mulle yhtä kuin LesPaul joka on yhtä kuin kaarevakantinen.
 
Les Paul on myös yhtä kuin tasakantinen. ;-)
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
eppu63
13.09.2010 18:22:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kjukka: Wide fatin paksuus satulan kohdalta on 21,4mm, leveys 43mm. Noissa korealaisissa versioissa tuntuis tosin olevan vähän jenkkiveljiä sirompi profiili.
 
Kiitos tiedosta. Joten ei tuo kaula nyt niin "fatilta" tunnu mittojen mukaan. Tämä se on juuri nettiostamisen huonoja puolia. Kun ei voi kokeilla paikanpäällä miltä kitara runtuu kädessä.
 
Midrange
13.09.2010 18:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni on pitkään ihmettänyt mikä noissa prs:n tyypillisissä malleissa oikein viehättää. Sen verran mitä olen paria aitoa ja yhtä halpamallia kokeillut on soundi ollut mielestäni kovin ohut ja omannut huonon sustainin. Jotenkin tulee prs:stä mieleen les paul:n kevennetty versio joka on ideana ihan hauska, ainakin. Käytännössä sitten ei niinkään.
 
Noh, tämä oli vaan mun pohditaa ja kokemuksia, toivottavasti kukaan prs:n keppiä omistava tai tuleva omistaja ei vedä hernettä nenäänsä :)
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
Vladi
13.09.2010 18:43:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Itseäni on pitkään ihmettänyt mikä noissa prs:n tyypillisissä malleissa oikein viehättää. Sen verran mitä olen paria aitoa ja yhtä halpamallia kokeillut on soundi ollut mielestäni kovin ohut ja omannut huonon sustainin. Jotenkin tulee prs:stä mieleen les paul:n kevennetty versio joka on ideana ihan hauska, ainakin. Käytännössä sitten ei niinkään.
 
Noh, tämä oli vaan mun pohditaa ja kokemuksia, toivottavasti kukaan prs:n keppiä omistava tai tuleva omistaja ei vedä hernettä nenäänsä :)

 
Minkähän läpi sä oikeen niitä oot koittanu? Jos vetää ohuella lakupiuhalla microcuben läpi, niin se on ihan sama mikä kitara on kyseessä. ;)
 
Mun mielestä PRS:t on vähän kuin Les Paulin ja Straton parhaat puolet yhdessä. On se Lespan tukeva soundi mutta myös sitä straton klangia ja ilmavuutta. Soundi on paksu, avoin ja keskiäänivoittoinen. Näin ainakin omassa kitarassani, joka ei siis ole PRS vaan käsintehty huippulaatuinen kopio Atlas-nimiseltä firmalta. Myönnettäköön että viime vuoden keväällä kitaranhakuvaiheessa tuli yks PRS Custom testattua eikä se sytyttäny samalla lailla kuin tää mun Atlas. Mutta en kyllä millään silti kuvailis sitä samoilla sanoilla kuin mitä käytit. :)
 
Kyllä se siitä.
P-man
13.09.2010 19:20:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Itseäni on pitkään ihmettänyt mikä noissa prs:n tyypillisissä malleissa oikein viehättää. Sen verran mitä olen paria aitoa ja yhtä halpamallia kokeillut on soundi ollut mielestäni kovin ohut ja omannut huonon sustainin. Jotenkin tulee prs:stä mieleen les paul:n kevennetty versio joka on ideana ihan hauska, ainakin. Käytännössä sitten ei niinkään.
 
Noh, tämä oli vaan mun pohditaa ja kokemuksia, toivottavasti kukaan prs:n keppiä omistava tai tuleva omistaja ei vedä hernettä nenäänsä :)

 
Melkein Lespaulin soundi superstraton soitettavuudella.. helvetin hyvia kitaroita!
Itsella on Custom24 Artist pack ja tuo on mulle The kitara.
 
McNulty
13.09.2010 19:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Nämä SE-mallithan taitaa olla tasakantisia? Ihan vain huomioksi aloittajalle, jos ei moinen seikka ole vielä tiedossa. Itseäni ei lämmitä ajatus tasakantisesta singecut-kitarasta :/
 
Ei pidä täysin paikkaansa. Singlecuteissa on pienet pyöristykset ja se tekee kyllä kitarasta heti arvokkaamman ja paremman näköisen (ainakin minun mielestäni).
 
Samoin Äkerfeldt-mallissa onpi kaarevuutta kannessa. Myös SE One-sarjassa. Tuo juhlavuoden SE Custom onpi tasakantinen. Siitä huolimatta varsin hyviä soittimia mitä tässä on tullut laiteltua ja myytyäkin.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
eppu63
14.09.2010 12:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä PRS:t on vähän kuin Les Paulin ja Straton parhaat puolet yhdessä. On se Lespan tukeva soundi mutta myös sitä straton klangia ja ilmavuutta. Soundi on paksu, avoin ja keskiäänivoittoinen.
 
Juuri tuon tapaista saundia etsiskelen. Tosin listalta löytyy myös VGS:eruprion ja VINTAGEN v.100. PSR:n lisäksi. Saa nähdä mihin valita kohdistuu. Joten jos teillä on näistä jotain kommentteja/tietoa (kaulan paksuus) ottaisin ne mielelläni vastaan. Tai jos teillä on antaa hyviä vinkkejä tuon hintaryhmän LP tyylisistä kitaroista otan myös ne mielelläni harkintaan.
 
Sillä noudatan tässä hankinnassa erään puoliammattilaisen neuvoa kun kysyin mitä eroa on 300€ ja 500€ kitaroilla. Vastaus oli: Todennäkoisesti vain nimi ja hinta. Minulle merkitsee enemmän kitaran saundi ja soitettavuus(kaulan paksuus/profiili) kuin se mitä lavan päässä lukee.
 
lavaamo
31.03.2011 16:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Mun mielestä PRS:t on vähän kuin Les Paulin ja Straton parhaat puolet yhdessä. On se Lespan tukeva soundi mutta myös sitä straton klangia ja ilmavuutta. Soundi on paksu, avoin ja keskiäänivoittoinen.
 
Juuri tuon tapaista saundia etsiskelen. Tosin listalta löytyy myös VGS:eruprion ja VINTAGEN v.100. PSR:n lisäksi. Saa nähdä mihin valita kohdistuu. Joten jos teillä on näistä jotain kommentteja/tietoa (kaulan paksuus) ottaisin ne mielelläni vastaan. Tai jos teillä on antaa hyviä vinkkejä tuon hintaryhmän LP tyylisistä kitaroista otan myös ne mielelläni harkintaan.
 
Sillä noudatan tässä hankinnassa erään puoliammattilaisen neuvoa kun kysyin mitä eroa on 300€ ja 500€ kitaroilla. Vastaus oli: Todennäkoisesti vain nimi ja hinta. Minulle merkitsee enemmän kitaran saundi ja soitettavuus(kaulan paksuus/profiili) kuin se mitä lavan päässä lukee.

 
No ostitko PRS:n vai kiinalaisen kopion aiheesta?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Ziggy Bubba
31.03.2011 16:24:08 (muokattu 31.03.2011 16:24:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Minulle merkitsee enemmän kitaran saundi ja soitettavuus(kaulan paksuus/profiili) kuin se mitä lavan päässä lukee.
 
Siinä tapauksessa jätä ne piraateiksi laskettavat näköiskopiot ostamatta - ihan vaikka meidän mieliksi :)
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «