Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: duncan JB helppiä?
1
johnny-boy
31.03.2011 12:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkoi tässä pohtimaan että onko nuilla duncan JB sh-4 ja tb-4 mikillä soundillista eroa? Kovasti oon koittanu googlettaa ja löytyikin sellainen vastaus että tb-4 on ilmeisesti trembucker. Ei kuitenkaan käyny selväksi että onko niillä miten merkittävää soundieroa? Mulla on tuollanen floikallinen esp sv standard jossa sh-4 tallassa kiinni, olisko tähän oikeaoppista nakata tb-4 tilalle?
 
run Forrest, ruuuuun!
TTV
31.03.2011 12:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Alkoi tässä pohtimaan että onko nuilla duncan JB sh-4 ja tb-4 mikillä soundillista eroa? Kovasti oon koittanu googlettaa ja löytyikin sellainen vastaus että tb-4 on ilmeisesti trembucker. Ei kuitenkaan käyny selväksi että onko niillä miten merkittävää soundieroa? Mulla on tuollanen floikallinen esp sv standard jossa sh-4 tallassa kiinni, olisko tähän oikeaoppista nakata tb-4 tilalle?
 
Omien kokemusteni pohjalta voin sanoa noiden kuulostavan ihan samalta, olen jopa samassa kitarassa pitänyt molempia. Tuo TB-4 sopii paremmin floikalliseen ja useimpiin TOM talloihinkin leveämmän napajakonsa puolesta. Toki, jos sulla on nyt SH-4 ja siinä ei oo mitään vikaa minkään kielen osalta, niin kannattaako vaihtaa?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
johnny-boy
31.03.2011 12:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Omien kokemusteni pohjalta voin sanoa noiden kuulostavan ihan samalta, olen jopa samassa kitarassa pitänyt molempia. Tuo TB-4 sopii paremmin floikalliseen ja useimpiin TOM talloihinkin leveämmän napajakonsa puolesta. Toki, jos sulla on nyt SH-4 ja siinä ei oo mitään vikaa minkään kielen osalta, niin kannattaako vaihtaa?
 
Millaista vikaa siinä voi mahollisesti ilmetä?
 
run Forrest, ruuuuun!
Insane Kane
31.03.2011 12:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Millaista vikaa siinä voi mahollisesti ilmetä?
 
Kosmeettista, ei muuta.
 
Debitille?
johnny-boy
31.03.2011 12:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Kosmeettista, ei muuta.
 
Kyllähän nuo varmaan oikeen soi, paha sanoa ku ei oo vertailukohdetta. Huomasin vaan että jaskoissa on monesti tuo tb-4 vakiona että onkos niissä suuriakin eroja jos ei navat ole ihan kohdillaan.
 
run Forrest, ruuuuun!
Decadetroll
31.03.2011 13:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen on siis gibanderin (T.O.M) kielivälille tehty, toinen taas fenkun kielivälille. Saundieroa ei luulis olevan, korkeintaan jotain psykoakustiikkaa, kun tietää että on just eikä melkeen sopivat navat omaan kieliväliin.. :D Turhaapa noita siis vaihtamaan, jos nyt ei välttämättä halua erilaista napaväliä.. Kosmeettinen juttu siis vaan.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Insane Kane
31.03.2011 13:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Toinen on siis gibanderin (T.O.M) kielivälille tehty, toinen taas fenkun kielivälille. Saundieroa ei luulis olevan, korkeintaan jotain psykoakustiikkaa, kun tietää että on just eikä melkeen sopivat navat omaan kieliväliin.. :D Turhaapa noita siis vaihtamaan, jos nyt ei välttämättä halua erilaista napaväliä.. Kosmeettinen juttu siis vaan.
 
Hiukka harhaanjohtavaa kun gibanderin TOM:in kanssa napsahtaa navat kohilleen 52mm jaolla olevalla minnillä.
 
Debitille?
TTV
31.03.2011 16:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Millaista vikaa siinä voi mahollisesti ilmetä?
 
Sellaista, että jokin kieli ei mene just napapalan päältä ja se vaikuttaa kyseisen kielen sointiin/kuuluvuuteen. Yleensä tämä kieli on jompi kumpi laitimmaisista. Jos et tällaista kuule, niin ei kannata vaihtaa. Ite käytän nykyään Trembucker (tai F-spaced) napajaolla olevia mikkejä tallasta riippumatta, koska leveämpi napajako toimii mun kitaroiden kanssa parhaiten.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Karvamammutti
31.03.2011 16:29:24 (muokattu 31.03.2011 16:30:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Sellaista, että jokin kieli ei mene just napapalan päältä ja se vaikuttaa kyseisen kielen sointiin/kuuluvuuteen. Yleensä tämä kieli on jompi kumpi laitimmaisista. Jos et tällaista kuule, niin ei kannata vaihtaa. Ite käytän nykyään Trembucker (tai F-spaced) napajaolla olevia mikkejä tallasta riippumatta, koska leveämpi napajako toimii mun kitaroiden kanssa parhaiten.
 
Mie oon huomannu, että ei se oo niin tarkkaa. On siinä pieni ero, missäkohdin ne napapalat menee, mutta pikkasenkin kun on säröä, niin kompressio hoitaa homman kuntoon: http://www.dropbox.com/gallery/14743242/2/Lespam/Precaster?h=b8273b
 
"Bruce Malmsteen." -Kontiak
Christeraser
31.03.2011 16:39:37 (muokattu 31.03.2011 16:42:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdyn edellisiin, en lainkaan homolla tavalla. Yleensä aina ostan F-spaced mikin tallasta riippumatta... soundieroa en ole huomannut saman mallisten mikkien välillä oli sitten F-spaced tai perus.
 
Niin ei tuo regular spaced = TOM ole aina yksiselitteistä, esim Angeluksessani kuten myös ex-Explorerissa ulointen kielten väli oli se n. 52mm. Molemmissa Tonepros tallat.
johnny-boy
01.04.2011 15:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipähän sitä sitten kannata alkaa arpoon ja vaihtamaan jos ei sen henkevämpää eroa tosiaan ole:)
 
run Forrest, ruuuuun!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «