Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: whosale
1 2 3 4 5
fox
31.03.2011 12:03:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63:
Eräs suuri kitaranvalmistaja suuressa amerikasssa kehitti näppärän konstin halutessaan katteiden säilyvän. Koska "uuden=halvemman" mahongin ongelmana oli paino. Kitaroista tuli painavia. Joten joku keksi porata siihen reikiä keventääkseen soitinta. Homma toimi. Kitara keveni. Tosin sointi hiukan kärsi. Ja selityskin täytyi keksiä mieluusti etukäteen. Sillä tärkeintähän oli se nimi lavassa. Vaikka käsissä oli "kennotettu","kevennetty"jne jne malli. Jotkut buritaaniset ihmiset pitivät asiaa jopa huijauksen verrattavana. Solit body täynnä reikiä. Tosin hienolla nimityksellä.

 
Asiakaslähtöisyys! Haluttiin, lähinnä ostavan yleisön pyynnöstä pitää se kitaran paino edes jossain määrin aisoissa. Mahongin vaihto taas ei ollut ollenkaan hintapoliittinen, vaan yksin ja ainoastaan hondurasmahongin saatavuudesta (CITES myyntikiellot ym) johtuvaa. Afrikanmahongissa on erilaiset pii-pitoisuudet = huomattavasti painavampaa, että oli keksittävä "kikka kolmonen", siksi Swiss cheese. Tuotahan on tehty jo jostain vuodesta 1983, netistä tai muista lähteistä löytyy leegio todistuksia ja testimoniaaleja, ettei noilla yhdeksällä poranreiällä ole soinnillisesti havaittavaa vaikutusta. Ja hei, siitähän selvästi kerrottiin, josta sitten buristit ja bäristit (myös baristat) pystyivät asiaan "puuttumaan" sen vaativalla vakavuudella... ;)
 
Mutta nyt eppu63 kiittää ja kuittaa. Eikä enää jatka tätä saagaa. Teidän mielipiteenne tuli selväksi. Kysymykseen tosin en saanut vastausta. Mutta oli hienoa todeta miten rehtiä ja rehellistä porukkaa on kitaristit armaassa suomessamme. Täällä vedetään vain aidoilla asioilla.
 
No, eiköhän se jokaisen soittajan etu ole, ettei piraatteja tueta. Omaa oksaahan siin sahataan, ajattelepas nyt vähän. Hyvän piraatin tunnistaminen saattaa olla sen verran hankalaa, ettei se soitinkaupan setä kovinkaan mielellään ota "Gibsonia" vaihdossa?? Mitenkäs sitten suu pannaan? Piraattiongelman vakavuutta et halua tiedostaa, käypä vaikka Ibanezin sivulla lukemassa, siellä on piraattivaroitus heti etusivulla. Firmoille ihan oikeasti on noista vakavaa haittaa, joten täytyy "laittaa kampoihin" heti jos joku pira-puolestapuhuja ilmaantuu..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
0101978
31.03.2011 12:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Haluan huomauttaa että juuri tehän olette antaneet ymmärtää että vain USA:n sisältä tulee laatua ja hyviä kitaroita en minä. Minä kyllä olen uskonut ja uskon että laadukkaita soittimia tulee muualtakin. Joten ehkä kannattaisi lukea hiukan tarkemmin kirjoitukseni. Eikä koittaa tulkita niitä tahallisesti väärin.
 
Ja mitä tulee esim. suomalaisiin huippukitaroihin en epäile"R" hinnoittelupolitiikkaa. Mutta kyllähän siinä joutuu siitä "R" maksamaan,jo siitä että se tulee otelautaan;) Ja jos luit aikaisemmat kirjoitukseni korostin etten puhu boutigue kitaroista, Ne on täysin oma saagansa. Enkä epäile niiden hinta/laatusuhdetta. Ja mainittakoon vielä että Esim.millbrookin sivustoilla käydessäni katselin Nevalaisen tekemiä kitaroita,ja minusta ne olivat kohtuuhintaisia.
 
Sillä itse käsityöammattilaisena tiedän mitä käsityö maksaa,ja olen siitä valmis maksamaan,kohtuudella.
 
Mutta kun nyt on näin ptkälle päästy heitetäämpä hiukan bensaa liekkeihin.
 
Eräs suuri kitaranvalmistaja suuressa amerikasssa kehitti näppärän konstin halutessaan katteiden säilyvän. Koska "uuden=halvemman" mahongin ongelmana oli paino. Kitaroista tuli painavia. Joten joku keksi porata siihen reikiä keventääkseen soitinta. Homma toimi. Kitara keveni. Tosin sointi hiukan kärsi. Ja selityskin täytyi keksiä mieluusti etukäteen. Sillä tärkeintähän oli se nimi lavassa. Vaikka käsissä oli "kennotettu","kevennetty"jne jne malli. Jotkut buritaaniset ihmiset pitivät asiaa jopa huijauksen verrattavana. Solit body täynnä reikiä. Tosin hienolla nimityksellä.
 
Mutta nyt eppu63 kiittää ja kuittaa. Eikä enää jatka tätä saagaa. Teidän mielipiteenne tuli selväksi. Kysymykseen tosin en saanut vastausta. Mutta oli hienoa todeta miten rehtiä ja rehellistä porukkaa on kitaristit armaassa suomessamme. Täällä vedetään vain aidoilla asioilla.

 
Harvinaisen vahva tarve ja halu ymmärtää väärin toisten vastaukset. "R"-upotus maksaa ylimääräistä koska sen vie todennäköisesti muutaman tunnin lisää aikaa valmistuksessa kuin sen pois jättäminen. Eiköhän sama tule vastaan kaikilla valmistajilla - myös itämaan ihmeillä.
 
Vielä paras mahdollinen tapa vielä päättää keskustelu!
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Ziggy Bubba
31.03.2011 15:59:21 (muokattu 31.03.2011 16:02:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Jaa kärsi vai? Onko olemassa joukko ihmisiä, jotka sokkotestissä erottavat kevennysporatun ja poraamattoman?
 
Juu ei kyllä taida. Semmosen "chambered" -runkoisen taas saattaa hyvinkin erottaa. Noissa on ollut omien kokemusten mukaan suht vahvaa puolakkarifiilistä soinnissa. Tuokaan ei ole yksiselitteisesti huono tai hyvä muutos, kitara on vain erilainen.
 
eppu63: Tässä on ketju tullut luettua läpi, enpä ole kenenkään huomannut puhuvat vain Amerikasta tulevan hyviä kitaroita. Kuka "antoi ymmärtää" näin? Minäkään en sitä ymmärrä, että Gibson ja PRS ovat liian kalliita merkkinsä takia, mutta teikäläistä kiinnostaa juuri ne näköiskopiot näistä merkkituotteista. Onko se kalliin kitaran ulkonäkö sitten niin tärkeä asia? Eikö tuo ole vähintäänkin itsensä huijaamista?
 
Totesit tuossa tosiaan, että osaavat kiinalaiset tehdä ihan oikea näköisen tuotteen... Vaan mitenkä onkaan asian laita kun näköiskopion ottaa käteen ja rämpäyttää? :)
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Wradlin
31.03.2011 17:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Miksi muuten ei voisi verrata kiina-usa akselia. Silloinhan lähtökohta kategoorisesti on että kiinasta tulee huonoa ja usa:sta hyvää.
 
Helsingin Sanomissa oli muuten tässä joku päivä sitten arvio siitä, että Kiina saavuttaa USA:n tason elektroniikan yms. laadussa vuonna 2013.
 
Ja vielä noista kitaroista (mikäli eppu63 et ole trolli, vähän vaikuttaa siltä:
 
Netistä löytyy aika paljon juttua nuista Gibson -kopioista. Niitä kun on tutkittu niin body on useasti 4-5 palasta epämääräistä puuta, kaula laminoitu myös epämääräisistä lajeista (ja usein se LP:n kaulaliitoksen paksu alareuna on syystä tai toisesta erillinen puupala), satula ja inlayt ns. roskamuovia ja hardware "tinaa" joka ei kestä käyttöä. Lisäksi eroja tulee siinä että nuissa ei koskaan bodyn muoto vastaa täysin oikeaa (esim. soololovi leikattu väärään kulmaan tai runko liian pyöreä), potikat aseteltu väärään linjaan ja lavan muoto väärä. Lisäksi logo usein vinossa eikä sitä ole upotettu lapaan. YouTuben videoiden perusteella myöskin yleisesti ottaen kaikki sähköt aika kelvotonta kamaa.
 
Että vaikka ne "Les Paulit" näyttävät kuvissa samalta niin livenä voi olla vaikutelma hyvin erilainen. Toki niistä voi soittimen saada osia päivittelemällä, ei siinä mitään. Mutta onhan nuita kaiken maailman Harley Bentoneita, Sunsmilejä, Tokaita, Epiphone, Wolffia jne. sun muita jos haluaa halvan ja kelvollisen kitaran/halvan modausalustan.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZAPRxWfWH7w 1:10 Andyn mielipidettä kopiosta.
 
eppu63
31.03.2011 18:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Helsingin Sanomissa oli muuten tässä joku päivä sitten arvio siitä, että Kiina saavuttaa USA:n tason elektroniikan yms. laadussa vuonna 2013.
 
Ja vielä noista kitaroista (mikäli eppu63 et ole trolli, vähän vaikuttaa siltä:
 
Netistä löytyy aika paljon juttua nuista Gibson -kopioista. Niitä kun on tutkittu niin body on useasti 4-5 palasta epämääräistä puuta, kaula laminoitu myös epämääräisistä lajeista (ja usein se LP:n kaulaliitoksen paksu alareuna on syystä tai toisesta erillinen puupala), satula ja inlayt ns. roskamuovia ja hardware "tinaa" joka ei kestä käyttöä. Lisäksi eroja tulee siinä että nuissa ei koskaan bodyn muoto vastaa täysin oikeaa (esim. soololovi leikattu väärään kulmaan tai runko liian pyöreä), potikat aseteltu väärään linjaan ja lavan muoto väärä. Lisäksi logo usein vinossa eikä sitä ole upotettu lapaan. YouTuben videoiden perusteella myöskin yleisesti ottaen kaikki sähköt aika kelvotonta kamaa.
 
Että vaikka ne "Les Paulit" näyttävät kuvissa samalta niin livenä voi olla vaikutelma hyvin erilainen. Toki niistä voi soittimen saada osia päivittelemällä, ei siinä mitään. Mutta onhan nuita kaiken maailman Harley Bentoneita, Sunsmilejä, Tokaita, Epiphone, Wolffia jne. sun muita jos haluaa halvan ja kelvollisen kitaran/halvan modausalustan.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZAPRxWfWH7w 1:10 Andyn mielipidettä kopiosta.

 
Perun nyt puheeni ,joka ei ole kyllä tapaistani. Koska minua kohtaan(ajatuksiani) kohtaan on esitetty aikamoista kritiikkiä. Niin annetaan myös tilaa puolustukselle.
 
En ole väittänyt kalliiden kitaroiden olevan huonoja. Sensijaan olen kyseenalaistanut niiden hinta/laatusuhteen. Vain kyseenalaistanut.
 
Kysyin kokemuksia tilaamisesta. Jota ei kenellekän ole. Keskustelun edetessä esitin ettei nimi välttämättä takaa aina laatua. Uskon niin edelleen,ja se perustuu myös kokemuspohjaan. Enkä aijo mielipidettäni muuttaa. Haukutaan tai uhkaillaan minua poliisitutkinnalla(joka muuten osoittaa minkätasoisesta kirjoittajasta on kyse) tai koitetaan syyllistää milloin mihinkin.
 
En nyt kysy mutta jokainen voi miettiä onko itse syyllistynyt piratismiin. Onko kaveri polttanut cd/dvd levyn jonka olet vastaanottanut tai oletko jopa polttanut sen jollekkin. Onko tietokoneessasi kaikki ohjelmat kaupantiskiltä lisenseineen. Onko tullut imuroitua elokuvia,musiikkia ilmaissivuilta. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Vasta sitten kun voi kaikkiin kohtiin puhtaalla omallatunnolla vastata ei. Voi alkaa puhua piratismista. Pienestäkin.
 
Usa-Kiina akseli. Täällä on koitettu todistaa monella suulla että kiinasta ei tule kuin roskaa. Mutta mutta. Ottakaapa kameranne,dvd/blueray/cd soittimenne ja tarkastakaa missä on laite valmistettu. Puhumattakaan esim tietokoneenne komponenteista tv:stä jne jne. Vieläkö sen jälkeen voidaan puhua että akseli kiina -korea-taiwan tekee pelkkää roskaa. Ja saanen vielä huomauttaa etä kiinassa tehtiin soittimia ennekuin amerikan mantereelle oli eurooppaliset edes astuneet:D
 
Olen seuraillut palstaa jo jonkin aikaa. Ja yksi silmäänpistävä piirre täällä on. Jos nyt ainakin puhutaan aiheesta. Kitaroista ja kitarakamoista.
 
USA kitara hyvä-kiina-korea-paska. Putkivahvistin hyvä-transu paska. Kalliit merkkiefektit hyvä- halvat-paska. Ja sitten vielä minua syytetään yksisilmäisyydestä:)
 
Täytyy olla Gipsonin/Fenderin keppi,marshallin nuppi ja kaappi. ja lattiä täynnä merkki efektejä. Vasta sitten on soittaja. Tähän kyllä tekisi mieleni jatkoksi sanoa ruma sana. Mutta olkoon;)
 
Mutta nyt on puolustuspuheet pidetty ja nyt tämä viestiketju jää taakseni. Mutta kun taas aihetta öytyy ja aikaa niin pistän tänne jotain uutta keskusteltavaa:D
 
Siihen asti,se on moro.
 
Numb
31.03.2011 18:45:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: USA kitara hyvä-kiina-korea-paska. Putkivahvistin hyvä-transu paska. Kalliit merkkiefektit hyvä- halvat-paska. Ja sitten vielä minua syytetään yksisilmäisyydestä:)
 
Sä olet vissiin lukenut eri foorumia kuin minä. Tai ainakin minä muistan lukeneeni paljonkin postauksia juurikin näitten idän laitteiden hyvästä hinta-laatu -suhteesta. Tai sitten sä vain yleistät vähän liikaa.
 
"Valmis" on parempi kuin "täydellinen"
Lonesome
31.03.2011 19:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63:
 
Kysyin kokemuksia tilaamisesta. Jota ei kenellekän ole. Keskustelun edetessä esitin ettei nimi välttämättä takaa aina laatua. Uskon niin edelleen,ja se perustuu myös kokemuspohjaan. Enkä aijo mielipidettäni muuttaa. Haukutaan tai uhkaillaan minua poliisitutkinnalla(joka muuten osoittaa minkätasoisesta kirjoittajasta on kyse) tai koitetaan syyllistää milloin mihinkin.

 
Pitäisikö "kaveria jeesata" piraattien ostamisessa? Kai sitten. Olen kuvitellut naivisti, että tuoteväärennösten kaupan edistäminen ja tästä toiminnasta tiedon jakaminen olisi myös laitonta. Eikä kuulu tällaiselle foorumille. Että sen tason kirjoittaja olen. Edelleen.
 
Nimi tai hinta ei todellakaan aina takaa laatua, mutta sillä asialla ei ole sinänsä mitään tekemistä tuoteväärennösten kanssa.
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Wradlin
31.03.2011 19:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Perun nyt puheeni ,joka ei ole kyllä tapaistani. Koska minua kohtaan(ajatuksiani) kohtaan on esitetty aikamoista kritiikkiä. Niin annetaan myös tilaa puolustukselle.
 
En ole väittänyt kalliiden kitaroiden olevan huonoja. Sensijaan olen kyseenalaistanut niiden hinta/laatusuhteen. Vain kyseenalaistanut.

 
Kaikki on suhteellista, jos minä kyseenalaistan asian niin tutkin sitä ensin vähän... En esimerkiksi väitä että merkkikitarat ja niiden laittomat kopiot tulevat samalta linjalta.
 
En nyt kysy mutta jokainen voi miettiä onko itse syyllistynyt piratismiin. Onko kaveri polttanut cd/dvd levyn jonka olet vastaanottanut tai oletko jopa polttanut sen jollekkin. Onko tietokoneessasi kaikki ohjelmat kaupantiskiltä lisenseineen. Onko tullut imuroitua elokuvia,musiikkia ilmaissivuilta. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Vasta sitten kun voi kaikkiin kohtiin puhtaalla omallatunnolla vastata ei. Voi alkaa puhua piratismista. Pienestäkin.
 
Tämä on aika offtopicia, mutta jokainen voi toki itse miettiä onko yhden kappaleen (markkina-arvo noin 1 euro) lataaminen sama asia kuin kopiokitaran (aidon markkina-arvo esim. 2500 euroa) ostaminen.
 
Usa-Kiina akseli. Täällä on koitettu todistaa monella suulla että kiinasta ei tule kuin roskaa. Mutta mutta. Ottakaapa kameranne,dvd/blueray/cd soittimenne ja tarkastakaa missä on laite valmistettu. Puhumattakaan esim tietokoneenne komponenteista tv:stä jne jne. Vieläkö sen jälkeen voidaan puhua että akseli kiina -korea-taiwan tekee pelkkää roskaa. Ja saanen vielä huomauttaa etä kiinassa tehtiin soittimia ennekuin amerikan mantereelle oli eurooppaliset edes astuneet:D
 
Justhan tuossa sanoin että Kiinan taso nousee jatkuvasti. Mulla on kiinalainen puhelinkin. Ja basso.
 
USA kitara hyvä-kiina-korea-paska. Putkivahvistin hyvä-transu paska. Kalliit merkkiefektit hyvä- halvat-paska. Ja sitten vielä minua syytetään yksisilmäisyydestä:)
 
No, en tiedä kirjoititko tämän tuon mun viestin seurauksena mutta vastaan silti; omistan kaksi tehtaan soitinta jotka ovat Koreasta ja Kiinasta. Omistan myös kaksi trankkua. Pedaaleista olen elämäni aikana maksanut n. 20 euroa. Että joo, omasta puolestani sovin juuri tuohon kuvaukseesi! =)
 
Ja miksikö tällainen köyhä paska puolustaa kapitalistien ylihintaisia Gibsoneita? Koska tiedän että ne ovat hyviä, ne ovat juuri sitä millä niiden maine on ansaittu.
 
Täytyy olla Gipsonin/Fenderin keppi,marshallin nuppi ja kaappi. ja lattiä täynnä merkki efektejä. Vasta sitten on soittaja. Tähän kyllä tekisi mieleni jatkoksi sanoa ruma sana. Mutta olkoon;)
 
En omista mitään mainitsemistasi asioista, ainoastaan soittaja löytyy. Uhkailupuheet sun muut sivuutin, eipä mulla ole sellaisiin sanottavaa. :) Mutta se jää kyllä auki että kenelle täällä puhut, nämä sun yleiset olettamukset menee aika hukkaan jatkuvasti.
 
lavaamo
31.03.2011 19:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Perun nyt puheeni ,joka ei ole kyllä tapaistani. Koska minua kohtaan(ajatuksiani) kohtaan on esitetty aikamoista kritiikkiä. Niin annetaan myös tilaa puolustukselle.
 
En ole väittänyt kalliiden kitaroiden olevan huonoja. Sensijaan olen kyseenalaistanut niiden hinta/laatusuhteen. Vain kyseenalaistanut.
 
Kysyin kokemuksia tilaamisesta. Jota ei kenellekän ole. Keskustelun edetessä esitin ettei nimi välttämättä takaa aina laatua. Uskon niin edelleen,ja se perustuu myös kokemuspohjaan. Enkä aijo mielipidettäni muuttaa. Haukutaan tai uhkaillaan minua poliisitutkinnalla(joka muuten osoittaa minkätasoisesta kirjoittajasta on kyse) tai koitetaan syyllistää milloin mihinkin.
 
En nyt kysy mutta jokainen voi miettiä onko itse syyllistynyt piratismiin. Onko kaveri polttanut cd/dvd levyn jonka olet vastaanottanut tai oletko jopa polttanut sen jollekkin. Onko tietokoneessasi kaikki ohjelmat kaupantiskiltä lisenseineen. Onko tullut imuroitua elokuvia,musiikkia ilmaissivuilta. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Vasta sitten kun voi kaikkiin kohtiin puhtaalla omallatunnolla vastata ei. Voi alkaa puhua piratismista. Pienestäkin.
 
Usa-Kiina akseli. Täällä on koitettu todistaa monella suulla että kiinasta ei tule kuin roskaa. Mutta mutta. Ottakaapa kameranne,dvd/blueray/cd soittimenne ja tarkastakaa missä on laite valmistettu. Puhumattakaan esim tietokoneenne komponenteista tv:stä jne jne. Vieläkö sen jälkeen voidaan puhua että akseli kiina -korea-taiwan tekee pelkkää roskaa. Ja saanen vielä huomauttaa etä kiinassa tehtiin soittimia ennekuin amerikan mantereelle oli eurooppaliset edes astuneet:D
 
Olen seuraillut palstaa jo jonkin aikaa. Ja yksi silmäänpistävä piirre täällä on. Jos nyt ainakin puhutaan aiheesta. Kitaroista ja kitarakamoista.
 
USA kitara hyvä-kiina-korea-paska. Putkivahvistin hyvä-transu paska. Kalliit merkkiefektit hyvä- halvat-paska. Ja sitten vielä minua syytetään yksisilmäisyydestä:)
 
Täytyy olla Gipsonin/Fenderin keppi,marshallin nuppi ja kaappi. ja lattiä täynnä merkki efektejä. Vasta sitten on soittaja. Tähän kyllä tekisi mieleni jatkoksi sanoa ruma sana. Mutta olkoon;)
 
Mutta nyt on puolustuspuheet pidetty ja nyt tämä viestiketju jää taakseni. Mutta kun taas aihetta öytyy ja aikaa niin pistän tänne jotain uutta keskusteltavaa:D
 
Siihen asti,se on moro.

 
Mille puolustukselle? Hoet samaa asiaa kokoajan ja jätät vastaamatta muiden kysymyksiin.
 
Mistä lähtien muuten Marshall on ollut se paras merkki? Tunnetuin kyllä mutta että paras, ootko sä oikesti koskaan edes sattunut kitaraan?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
fox
31.03.2011 19:49:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi hyvän tähen.. :)
 
Aivan aluksi haluaisin, en kiittää, vaan tähdentää, että ei suinkaan täältä saa sen ihmeempiä neuvoja ja vinkkejä, miten moisia kitaroita tilaillaan.. =)
Kyllä niitten rosmojen verkkosivuilla on riittävät ohjeet, jos moinen toiminta niin kovasti polttelee, ja tuntuu asialliselta.
Tietenkin sillä varauksella, ettei takeita ole, toimittavatko sitä haluttua (ja, tuntuu nyt siltä, kovin himoittuakin tuoteväärennöstä)
Voi olla, että siellä on jo tehty jotain toimenpiteitä.
Tuosta voi lueskella :
http://www.gibson.com/en-us/Lifesty … atures/counterfeit-guitar-bust-708/
 
Noin kävi eräälle yrittäjälle.
 
Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi juuri moista piraattia päästä kokeilemaan, omistamisesta nyt puhumattakaan? Ja minkäpä tähen noista hinnoista kova haloo taas jälleen kerran? Jos ihan aikuisten oikeesti ja järjellä ajatellaan, onko tuollasen piraattipajan perimmäinen agenda todellakin toimittaa huippulaatua halvalla siihen uskoville?
Alkuperäinen valmistaja on tehnyt töitä suunnittelusta alkaen, ja pyrkii totta kai tekemään kannattavasti soittimia, toki pyrkien kohtuulliseen liikevoittoon, sillä eipä tuo soitinrakennuskaan hyväntekeväisyyttä ole.
Hyvää ja toimivaa mallia tietenkin kopioidaan, mutta se kopioija tekee sen avoimesti omalla nimellään ja brändillään, ehkä myös yrittää tehdä ko. malliin jotain omaakin, joka tapauksessa ammattiylpeyden vuoksi mahdollisimman hyvin. Tämä yhdistettynä esim. japanilaiseen mentaliteettiin tuottaa oivallisia soittimia, myös niitä kopioita, joissa saattaa lukea esimerkiksi "Build by proud master craftsmen of Ibanez, Japan" tai "The ultimate expression of Japanese craftmanship"
Mitä sitten voidaan sanoa niistä "bottom feedereistä" jotka tekevät sitten noita piraattikitaroita eli tuoteväärennöksiä? Kuka uskoo, että niiden tarkoituksena on tehdä mahdollisimman hyvälaatuisista raaka-aineista ja osista mahdollisimman halvalla erinomaisia, alkuperäistä täysin vastaavia ja houkuttelevia kitaroita? Miksi sitten ne varustetaan tuotemerkillä, johon heillä ei ole pienintäkään oikeutta? Ibanez, Gibson tms.?? Miksi niihin laitetaan sitten vaikkapa "Team J-Craft Made In Japan" tai "Made In USA" -alkuperätunnukset? Sitäpä sietää kysyä, samalla kun voi vakavasti ajatella tuota valmistusmateriaalien laatukysymystä.. Kyllä se niin on, että tuo piraattibisnes, oli se sitten tuon tuomitun Payless-ämmän tai tämän, kuka nyt sattuukin olemaan tämän Whosalen takana, pohjautuu vain ja ainoastaan reilun voittomarginaalin varaan. Siksi piratoidaan noita kalliimman hintaluokan soittimia etupäässä. No, ovatko ne sitten minkälaisia? Ainakin ulkoisesti on ehdoton edellytys, että ne sitä esikuvaansa muistuttavat niin hyvin kuin suinkin.
Jos joku uskoo, että ne muutenkin ovat täysin esikuvansa kaltaisia niin toki saa uskossaan olla. Mutta melko turhaa sitä on koittaa porukoille julistaa.
Täysin absurdia ja naurettavaakin siitä on sitten herneet nenukkiin imaista, jos ei toiset sitten ole samaan uskoon kääntymässä.
 
Trankkuvahvistimet toki kaipaavat lisää puolestapuhujia, siinä olen samaa mieltä. Toki hyvä trankkuvahvistinkaan ei välttämättä ole halpa. ;)
 
Mitäpä muuta? Jaa niin, piraattien tukemis-kysymys.. Eppu, tuo kiivas heppu, saa milloin tahansa tulla mun tietokoneen tsekkaamaan, kaikille ohjelmille on lisenssit, koskapa ei oikein pira-versiolla töitä voi tehdä. Toki olis joku "eeva-liisattu" ohjelma kyllä ihan huippu hinta/laatusuhteinen! Musiikit ja leffat on myös ostettu ihan laillista tietä, ei Viiburista, siellä on naaburi.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
MikaHekkanen
31.03.2011 20:57:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox:
Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi juuri moista piraattia päästä kokeilemaan, omistamisesta nyt puhumattakaan?

 
Osin lipsahdan koko aiheen ulkopuolelle, mutta en kokonaan kuitenkaan.
 
Minulla on eräältä toiselta teollisuuden alalta kohtuullisen paljon kokemusta kiinantuliaisista - siis piraateista. Aivan samat väittämät tuotantolinjalta tipahtaneista "aidoista" tavaroista ovat tapetilla tuonkin alan keskusteluissa, useimmiten noita piraatteja puolustavat ihmiset, joilla ei ole kokemusta eikä yleensä edes kompetenssia arvioida tavaroita.
 
Mutta. Noin 90% noista Kiinan piraateista ovat häpeällisen surkeita millä tahansa välineellä ja mittarilla arvioiden ja mitaten. Valmistuksen toleranssit voivat hyvin olla kymmenenkin kertaa kehnommat kuin laatutuotteissa ja jokainen yksittäinen pienikin osanen on tehty vain ja ainoastaan kustannussäästöihin pyrkien.
 
Kätteni kautta kulkenut tavara on siis ollut omien kriteerieni mukaan 90% käyttökelvotonta. Loput 10% on saanut pelastettua toimivaksi, muttei kuitenkaan aivan priimaksi tahdo niitäkään saada paraskaan ammatti-ihminen.
 
Ainoa hyvä puoli noissa kiinantuliaisissa oli se, että ne työllistivät minua aika tavalla.
 
fox
31.03.2011 21:10:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen:
Minulla on eräältä toiselta teollisuuden alalta kohtuullisen paljon kokemusta kiinantuliaisista - siis piraateista. Aivan samat väittämät tuotantolinjalta tipahtaneista "aidoista" tavaroista ovat tapetilla tuonkin alan keskusteluissa, useimmiten noita piraatteja puolustavat ihmiset, joilla ei ole kokemusta eikä yleensä edes kompetenssia arvioida tavaroita.
 
Mutta. Noin 90% noista Kiinan piraateista ovat häpeällisen surkeita millä tahansa välineellä ja mittarilla arvioiden ja mitaten. Valmistuksen toleranssit voivat hyvin olla kymmenenkin kertaa kehnommat kuin laatutuotteissa ja jokainen yksittäinen pienikin osanen on tehty vain ja ainoastaan kustannussäästöihin pyrkien.
 
Kätteni kautta kulkenut tavara on siis ollut omien kriteerieni mukaan 90% käyttökelvotonta. Loput 10% on saanut pelastettua toimivaksi, muttei kuitenkaan aivan priimaksi tahdo niitäkään saada paraskaan ammatti-ihminen.
 
Ainoa hyvä puoli noissa kiinantuliaisissa oli se, että ne työllistivät minua aika tavalla.

 
Jeps, noin muistan joskus aiemminkin aiheesta keskustelleemme. =)
Samaa "vanhaa kaavaa" tää Eppu tuolla ketjun alkupäässä tarjoili, lainaanpa:
 
Ja eiköhän nuo aidot ja feikit todenäköisesti tule samalta linjalta. Ja vain logo on erilainen. Suurinosa maailman kitaroista kun tulee kiinasta.
 
Tosin tää oli "Gipson" kitaroista? =)
Mutta varmaan tarkoitti hän juuri Gibsonia. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
eppu63
02.04.2011 08:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jeps, noin muistan joskus aiemminkin aiheesta keskustelleemme. =)
Samaa "vanhaa kaavaa" tää Eppu tuolla ketjun alkupäässä tarjoili, lainaanpa:
 

 
Tosin tää oli "Gipson" kitaroista? =)
Mutta varmaan tarkoitti hän juuri Gibsonia. =)

 
No ei tunnu keskustelu laantunee vaikka "sika jota lyödään" poistuikin.
 
Mutta kun nyt tuota kritiikkiä satelee palaan vielä, Vaikka toisin lupasin.
 
Esitin moraalisen kysymyksen,onko ihmisellä joka on joskus syyllistynyt piratismiin,minkäänlaiseen. Oikeutettu arvostelemaan toista. Ja tämä tuntui kolahtaneen joihinkin. "se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa" Eräs kommentti oli mielenkiintoinen ja pisti miettimään.
 
1€ hintaisen musiikkikapaleen sai sen mukaan ladata ilmaiseksi siis varastaa. Mutta kalliimman tuotteeen tilaaminen oli rikos(vaikka siitä maksettaisiin pyydetty hinta). No joku pitää kokonaisen lp:n imuttamista sallittuna.
 
No siirretään tämä kitaramaailmaan. Kirjoittajan moralikäsityksen ja laintulkinnan mukaan. Musiikkiliikkeestä saa siis varastaa plektran. Koko lp:n imuroijan mukaan saisi siis varastaa kielisatsin tai pari,niinkö. Mielestäni aika kummallinen laintulkinta. Tavaran arvo siis määrittää milloin teko on rikos,ei itse teko. Vai saako vain netin avulla varastaa.
 
Kitaran tilaaminen kiinasta on siis rikos. Tämä selvä. Mutta entäpä jos tilaa kiinassa tehtävän kitaran. Squierin,epiphonen,yamahan jne jne. onko sekin rikos. Vai onko kiinasta ylipäänsä tavaran tilaaminen rikos.
 
Ja jos saa tilata,laillisesti niin mistä saa. EU,USA. Nyt joku parkaisee että oikeita tuotteita saa aina tilata ja mistä tahansa. Mutta mistä me voimme olla varmoja tuotteen alkuperästä edes silloin kun tilaamme tuotteen vaikka EU:n alueelta.
 
Jos nyt olette seuranneet uutisointia niin Eu:n alueella jää kiinni jatkuvasti rekkakuormin piraattitavaraa. Ja minne ne matkaavat. Kauppoihin. Ja ennen kuin taas älähdätte,kaikki kauppiaat eivät ole yhtä rehtejä kuin suomalaiset. Eli Milanosta ostettu muotituote saattaakin olla piraatti. Ja osa tuotteista vaatii ammattilaisen ennen kuin sen aitous saadaan selville. Tämän jokainen nyt tietää jo taidemaailmasta. Ja alkuperäistodistukset ja juoksevat numerosarjat nyt on olleet lasten leikkiä jo vuosia:(
 
Entä voitko olla varma käytettynä ostamasi kitaran alkuperästä. Jopa liikeessä vaihdossa tullut kitara on riski. Jos tuo kolhiintunut peli on tuotu tai tuotettu maahan ja on piraatti, On tuotteen myyjä ja ostaja molemmat syyllistynet rikokseen;)
 
Ja lopuksi en minä tarvitse apua tilaamiseen. Sen kyllä taidan. Kysyn alumperin kokemuksia tilaamisesta ja hinta/laatu suhteesta.
 
No siinä sitä on taas pureskeltavaa tälle päivälle:D;D
 
Spirocore
02.04.2011 10:45:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: No ei tunnu keskustelu laantunee vaikka "sika jota lyödään" poistuikin.
 
Kukaan ei ole väittänyt että viralliset ja lailliset idänihmeet olisi huonoja, etenkään hintaansa nähden. Olen kuullut jopa päinvastaista kerrottavan. Ja joku huomauttikin että Japanissa laitetut kamat on monesti kalliimpia ja merkittävästi parempia kuin esim. jotkut jenkkikeihäät.
 
Tuoteväärennökset, se tässä kaihertaa. Piraattikama - jota joku myy tavoitellen voittoa ja käyttäen hyväksi toisen yrityksen goodwill-arvoa - se ei ole ok. Nettipiratismi ja p2p-toiminta eroaa tuosta siinä mielessä että kappaleen jakaja ei yritä tehdä voittoa jonkun muun työllä.
 
Ja sitten tämä "mistä tiedät ettei sekin ole piraatti"...................... mietihän vaihtoehtoja:
- ostat aidon Gibsonin kivijalkakaupasta, hyvä juttu!
- luulet ostavasi Gibsonin, vaikka Milanosta, mutta piraattihan sieltä tuli, laitonta, mutta itse et tehnyt rikosta. Ja nyt harmittaa. Vieläkö piraattikauppa on ok?
- ostat Gibson-tuoteväärennöksen. Tämä on laitonta. Ja kun väsyt siihen ja pistät kiertoon, niin vaikka itse olisit rehellinen myyjä, niin ostaja ei välttämättä olekaan enää reilu jälleenmyyjä.
 
Kiinankeihäät ovat tervetulleita, ihan kaikki, hyvät ja huonot, niin kauan kun eivät ole toisen yrityksen logolla varustettuja väärennöksiä. Se logo on tekijänoikeudenalainen. Älä osta väärennöstä.
 
"I say Goddamn what a rush!"
Wradlin
02.04.2011 17:53:40 (muokattu 02.04.2011 17:56:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: No ei tunnu keskustelu laantunee vaikka "sika jota lyödään" poistuikin.
 
Huono vertaus; sika oppii paremmin virheistään :)
 
Esitin moraalisen kysymyksen,onko ihmisellä joka on joskus syyllistynyt piratismiin,minkäänlaiseen. Oikeutettu arvostelemaan toista. Ja tämä tuntui kolahtaneen joihinkin. "se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa" Eräs kommentti oli mielenkiintoinen ja pisti miettimään.
 
Sinuun taitaa kalahtaa useampikin kalikka koska älähtelet jatkuvasti täysin järjetöntä tekstiä?
 
1€ hintaisen musiikkikapaleen sai sen mukaan ladata ilmaiseksi siis varastaa. Mutta kalliimman tuotteeen tilaaminen oli rikos(vaikka siitä maksettaisiin pyydetty hinta). No joku pitää kokonaisen lp:n imuttamista sallittuna.
 
No siirretään tämä kitaramaailmaan. Kirjoittajan moralikäsityksen ja laintulkinnan mukaan. Musiikkiliikkeestä saa siis varastaa plektran. Koko lp:n imuroijan mukaan saisi siis varastaa kielisatsin tai pari,niinkö. Mielestäni aika kummallinen laintulkinta. Tavaran arvo siis määrittää milloin teko on rikos,ei itse teko. Vai saako vain netin avulla varastaa.

 
Haukutko nyt siis itseäsi ja omaa moraaliasi? Sinähän nimenomaan itse toit esiin tuon "kappale vs. kitara" -tulkinnan, jonka myötä minä tulkitsin sen juuri noin kuin nyt kirjoitat. Eli toisinsanoen _sinä_ annoit _itsestäsi_ kuvan, jonka mukaan kannatat sekä kappaleiden että kitaran varastamista.
 
Kitaran tilaaminen kiinasta on siis rikos. Tämä selvä. Mutta entäpä jos tilaa kiinassa tehtävän kitaran. Squierin,epiphonen,yamahan jne jne. onko sekin rikos. Vai onko kiinasta ylipäänsä tavaran tilaaminen rikos.
 
Öh? Kuka näin on sanonut? Omistan edelleen kiinalaisen basson, puhelimen sekä mm. Kiinassa tehdyn television sekä vahvistimen. Taitaa liikkua vaan sun päässä tuo Kiina -kielteisyys. Oikeesti nyt jotain valoja päälle sielläki päin.
 
Ja jos saa tilata,laillisesti niin mistä saa. EU,USA. Nyt joku parkaisee että oikeita tuotteita saa aina tilata ja mistä tahansa. Mutta mistä me voimme olla varmoja tuotteen alkuperästä edes silloin kun tilaamme tuotteen vaikka EU:n alueelta.
 
Tässä tapauksessa kannattaa tarkistaa käsitykset laeista koskien tuotteita, joihin merkitään merkintä "Made in EU" tai vastaava.
 
Jos nyt olette seuranneet uutisointia niin Eu:n alueella jää kiinni jatkuvasti rekkakuormin piraattitavaraa. Ja minne ne matkaavat. Kauppoihin. Ja ennen kuin taas älähdätte,kaikki kauppiaat eivät ole yhtä rehtejä kuin suomalaiset. Eli Milanosta ostettu muotituote saattaakin olla piraatti. Ja osa tuotteista vaatii ammattilaisen ennen kuin sen aitous saadaan selville. Tämän jokainen nyt tietää jo taidemaailmasta. Ja alkuperäistodistukset ja juoksevat numerosarjat nyt on olleet lasten leikkiä jo vuosia:(
 
Entä voitko olla varma käytettynä ostamasi kitaran alkuperästä. Jopa liikeessä vaihdossa tullut kitara on riski. Jos tuo kolhiintunut peli on tuotu tai tuotettu maahan ja on piraatti, On tuotteen myyjä ja ostaja molemmat syyllistynet rikokseen;)

 
Et ole vissiin käynyt Milanossa? Siellä jos missä on nuiden muotituotteiden laadunvalvonta ja liikkeiden taso sen verran korkeaa että tuo on äärimmäisen huono esimerkki. Kokeile parempaa niin joku saattaa jopa uskoa.
 
Sulla on periaatteessa hyviä pointteja tuossa, mutta käytännössä nuo eivät toimi: niiden piraattien laatu ei ole lähelläkään oikeaa versiota aiheesta. Toiseksikin ne ovat samankaltaisia vain kuvissa; bodyn osat erilaiset, logo väärässä kulmassa, logo vain laitettu lakan alle eikä upotettu, sarjanumero puutteellinen/väärin laitettu, soololovet vääränmuotoisia jne. Pitääkö tehdä täysi listaus siitä miten nuo Gibson -feikit eroavat? Oletko 6 -vuotias?
 
Vaikka sinä olisit täysi puusilmä kitaroiden ulkonäön suhteen niin joku voi erottaa paskan ja hyvän toisistaan...
 
No siinä sitä on taas pureskeltavaa tälle päivälle:D;D
 
Lähinnä pureskelen sitä että voitko olla tosissasi.
 
Edit: Ei, en ole koskaan varastanut plektraa saati sitten kitaraa tai ylipäätään mitään konkreettista tuotetta. Musiikkia olen ladannut, mutta suurimman osan niistä omistan myös levyinä. YouTube ja Spotify eivät liene varastamista koska ne ovat edelleen pystyssä, eivätkä sieltä kuunneltavat kappaleet tule omaan käyttöön...
 
Mun osalta tämä jää tähän, jokainen ihminen saa tehdä lain rajoissa mitä haluaa. Välillä tuntuu silti siltä, että tyhmyys pitäisi kieltää lailla.
 
eppu63
02.04.2011 19:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Huono vertaus; sika oppii paremmin virheistään :)
 

 
Sinuun taitaa kalahtaa useampikin kalikka koska älähtelet jatkuvasti täysin järjetöntä tekstiä?
 

 
Haukutko nyt siis itseäsi ja omaa moraaliasi? Sinähän nimenomaan itse toit esiin tuon "kappale vs. kitara" -tulkinnan, jonka myötä minä tulkitsin sen juuri noin kuin nyt kirjoitat. Eli toisinsanoen _sinä_ annoit _itsestäsi_ kuvan, jonka mukaan kannatat sekä kappaleiden että kitaran varastamista.
 

 
Öh? Kuka näin on sanonut? Omistan edelleen kiinalaisen basson, puhelimen sekä mm. Kiinassa tehdyn television sekä vahvistimen. Taitaa liikkua vaan sun päässä tuo Kiina -kielteisyys. Oikeesti nyt jotain valoja päälle sielläki päin.
 

 
Tässä tapauksessa kannattaa tarkistaa käsitykset laeista koskien tuotteita, joihin merkitään merkintä "Made in EU" tai vastaava.
 

 
Et ole vissiin käynyt Milanossa? Siellä jos missä on nuiden muotituotteiden laadunvalvonta ja liikkeiden taso sen verran korkeaa että tuo on äärimmäisen huono esimerkki. Kokeile parempaa niin joku saattaa jopa uskoa.
 
Sulla on periaatteessa hyviä pointteja tuossa, mutta käytännössä nuo eivät toimi: niiden piraattien laatu ei ole lähelläkään oikeaa versiota aiheesta. Toiseksikin ne ovat samankaltaisia vain kuvissa; bodyn osat erilaiset, logo väärässä kulmassa, logo vain laitettu lakan alle eikä upotettu, sarjanumero puutteellinen/väärin laitettu, soololovet vääränmuotoisia jne. Pitääkö tehdä täysi listaus siitä miten nuo Gibson -feikit eroavat? Oletko 6 -vuotias?
 
Vaikka sinä olisit täysi puusilmä kitaroiden ulkonäön suhteen niin joku voi erottaa paskan ja hyvän toisistaan...
 

 
Lähinnä pureskelen sitä että voitko olla tosissasi.
 
Edit: Ei, en ole koskaan varastanut plektraa saati sitten kitaraa tai ylipäätään mitään konkreettista tuotetta. Musiikkia olen ladannut, mutta suurimman osan niistä omistan myös levyinä. YouTube ja Spotify eivät liene varastamista koska ne ovat edelleen pystyssä, eivätkä sieltä kuunneltavat kappaleet tule omaan käyttöön...
 
Mun osalta tämä jää tähän, jokainen ihminen saa tehdä lain rajoissa mitä haluaa. Välillä tuntuu silti siltä, että tyhmyys pitäisi kieltää lailla.

 
Musiikin lataaminen ilman asianmukaista korvausta on valitettavasti rikos. Tuli se sitten vaikka vain omaan käytöön. Ja on näin selkeää varastamista. Tämän asian voit tarkistaa.
 
Se on myönnettävä että useat ihmiset mieltävät asian olevan toisin. Mutta valitettavasti näin se ei ole. Se on täysin samanlaista varastamista kuin varastaisit sen plektran.
 
Saanen vielä huomautta etten ole tilannut vielä mitään ko.sivustolta. Ja näin ollen en ole rikkonut mitään lakia. Jos se ylipäätään olisi rikos.(se lienee tullin määriteltävissä,ei tämän palstan kirjoittajien) Kysyminen tavaran hinta/laatusuhteesta tai kokemuksista ei ole rikos. Ohjeita tilaamiseen en ole kysynyt. Jos et usko ,tarkista. ja kun tarkistat tekstiäni,tarkasta samalla mitä lakia olen rikkonut. En mitään;)
 
Sinä taas olet syyllistynyt rikokseen jos olet ladannut musiikkia ilman korvausta. Ja sinähän juuri kerroit niin tehneesi. Ennekuin revit pelihoususi. Muista mitä itse kirjoitit ja kerroit tehneesi. Ja älä ala syyttää minua sinun omista tekemisistäsi;(
 
Liioin mielipide ei ole rikos. Ei vaikka se ei sinua tai muita miellyttäisi. Joku voi toki pitä jotain mielipidettä moraalittoman,mutta yhtäläillä on moraalitonta ladata musiikkia ilman korvausta,minun mielestäni.
 
Ja mistä tiedät etten muuten omista Aitoa Gipsonia. Olenko jossain sanonut että en omista tai omistan. Olenko liioin sanonut jossain haluavani jonkin tietyn merkkisen kitaran,mutta minulla ei ole tai on,varaa sen hankkimiseen,en. Ainut asia jota olen tehnyt. On se että olen leikkinyt ajatuksilla. Sekään ei ole rikos. Ei ole rikollista tai moraalisesti arvelluttavaa leikkiä ajatuksella;D
 
Toisen kirjoittajan panettelu sen sijaan on käsitääkseni vastoin palstan sääntöjä. Joten puusilmä yms. nimittely kyllä täyttää palstan sääntöjen ylittämisen,eikö:D :D
 
Joten kenenkä tässä pitäisi arvostella ketä,ja mistä. Mutta sellaiseen en alennu. Ja sehän olisi myös vastoin palstan sääntöjä;D
 
Ziggy Bubba
02.04.2011 22:04:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Musiikin lataaminen ilman asianmukaista korvausta on valitettavasti rikos. Tuli se sitten vaikka vain omaan käytöön. Ja on näin selkeää varastamista. Tämän asian voit tarkistaa.
 
Koska "kaikki kuitenkin varastaa", niin rosvous on täysin ok - ymmärsinkö oikein logiikkasi?
 
Ja mistä tiedät etten muuten omista Aitoa Gipsonia.
 
Koska tarinasi Gibsoneista ja muista laatumerkeistä ovat niin päättömiä. Et varmasti omista Gibsonia, tai sitten et ole sitä edes lähemmin katsellut :)
 
Kerro nyt jo vihdoin, miksi vastustat "merkistä maksamista", mutta olet valmis ostamaan sen näköiskopion? Jos haluat, kuten totesit, maksaa vain hyvästä soittimesta, niin miksi helvetissä haluat rantarolexin?
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
bfoc
02.04.2011 22:50:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Kerro nyt jo vihdoin, miksi vastustat "merkistä maksamista", mutta olet valmis ostamaan sen näköiskopion? Jos haluat, kuten totesit, maksaa vain hyvästä soittimesta, niin miksi helvetissä haluat rantarolexin?
 
Niin. Jos soittaminen kohtuullisen hyvällä soittimella kiinnostaa, kannatta satsata ominaisuuksiin eikä ulkonäköön. Uutena saa 500€ hintaluokassa mukavia käyttösoittimia käytetyistä puhumattakaan.
 
Taitaapi tämä ketju olla enemmän trolliangstia kuin aitoa tarinaa. Sen verran usein tuon aloittajan kelkka kääntyy ja aika kärkeviä kommentteja tuntuu rivien välistä lukevan.
 
sutiojrikellA
Wradlin
03.04.2011 01:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eppu63: Musiikin lataaminen ilman asianmukaista korvausta on valitettavasti rikos. Tuli se sitten vaikka vain omaan käytöön. Ja on näin selkeää varastamista. Tämän asian voit tarkistaa.
 
Ei tarvitse tarkistaa, tiedossa on. Sinun sen sijaan kannattaa miettiä vielä tuota kitaran kopiointi/varastus vs. kappaleen lataus -systeemiä...
 
Se on myönnettävä että useat ihmiset mieltävät asian olevan toisin. Mutta valitettavasti näin se ei ole. Se on täysin samanlaista varastamista kuin varastaisit sen plektran.
 
Periaatteessa kyllä, käytännössä ei. Edes lain silmissä se ei ole samanlaista varastamista.
 
Kappaletta ladatessa et aiheuta fyysistä hävikkiä kenellekkään. Esimerkiksi mulla on nyt tilanne että koneesta on levyasema paskana -> jos haluan joltain omalta cd:ltä biisin kännykkään on nopeampaa ladata se netistä, vaikka olisin jo maksanut levystä vaikka sen pari kymppiä.
 
Plektraa tai kitaraa varastaessasi aiheutat hävikkiä ja tappiota sekä myyjälle (kauppa), maahantuojalle että tuotteen valmistajalle (firma + valmistava tehdas). Netistä löytyvästä kappaleesta sentään joku on jo maksanut ostaessaan sen levynä tai vaikkapa iTunesista.
 
Sulla on jatkuvasti se punainen lanka hukassa, sanot yhdessä viestissä toista ja seuraavassa käännyt heti toiseen suntaan.
 
Saanen vielä huomautta etten ole tilannut vielä mitään ko.sivustolta. Ja näin ollen en ole rikkonut mitään lakia. Jos se ylipäätään olisi rikos.(se lienee tullin määriteltävissä,ei tämän palstan kirjoittajien) Kysyminen tavaran hinta/laatusuhteesta tai kokemuksista ei ole rikos. Ohjeita tilaamiseen en ole kysynyt. Jos et usko ,tarkista. ja kun tarkistat tekstiäni,tarkasta samalla mitä lakia olen rikkonut. En mitään;)
 
Oikeassa olet, Suomen lain mukaan rikoksen suunnittelu ei ole laitonta. Eikä mua oikeasti edelleenkään kiinnosta se, että kepin ostaminen olisi laitonta vaan se, että se on tyhmää.
 
Sinä taas olet syyllistynyt rikokseen jos olet ladannut musiikkia ilman korvausta. Ja sinähän juuri kerroit niin tehneesi. Ennekuin revit pelihoususi. Muista mitä itse kirjoitit ja kerroit tehneesi. Ja älä ala syyttää minua sinun omista tekemisistäsi;(
 
Ilmiannoitko poliisille? Ja voisit vaikka lukea tuon viestin, käytännössä kaikki lataamani musiikki löytyy myös fyysisesti (talossa about 500 cd- ja lp-levyä + kasetteja) ja niiden lisäksi käytän Youtubea (ei laiton) ja nykyisin myös Spotifya joka ei myöskään ole laiton.
 
Liioin mielipide ei ole rikos. Ei vaikka se ei sinua tai muita miellyttäisi. Joku voi toki pitä jotain mielipidettä moraalittoman,mutta yhtäläillä on moraalitonta ladata musiikkia ilman korvausta,minun mielestäni.
 
Mutta silti on oikein ostaa laiton kitara?
 
Ja mistä tiedät etten muuten omista Aitoa Gipsonia. Olenko jossain sanonut että en omista tai omistan. Olenko liioin sanonut jossain haluavani jonkin tietyn merkkisen kitaran,mutta minulla ei ole tai on,varaa sen hankkimiseen,en. Ainut asia jota olen tehnyt. On se että olen leikkinyt ajatuksilla. Sekään ei ole rikos. Ei ole rikollista tai moraalisesti arvelluttavaa leikkiä ajatuksella;D
 
Bla. Bla bla.
 
Toisen kirjoittajan panettelu sen sijaan on käsitääkseni vastoin palstan sääntöjä. Joten puusilmä yms. nimittely kyllä täyttää palstan sääntöjen ylittämisen,eikö:D :D
 
Joo, onneks te uudet käyttäjät osaatte :D :D :D hyviä hymiöitä myös, pitävät viestin uskottavuutta yllä! ;D :D
 
Joten kenenkä tässä pitäisi arvostella ketä,ja mistä. Mutta sellaiseen en alennu. Ja sehän olisi myös vastoin palstan sääntöjä;D
 
Uusi bla bla.
 
Ja edelleen, ainoa joka tässä on sanonut kiinteän tuotteen (plektra, kitara, saunakiulu) varastamisen olevan sama asia kuin virtuaalisen kappaleen lataaminen, olet sinä!
 
Ja nyt tämä jää tähän. Hyvää viikonloppua sinne peikkometsäänkin.
 
eppu63
03.04.2011 09:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Ei tarvitse tarkistaa, tiedossa on. Sinun sen sijaan kannattaa miettiä vielä tuota kitaran kopiointi/varastus vs. kappaleen lataus -systeemiä...
 

 
Periaatteessa kyllä, käytännössä ei. Edes lain silmissä se ei ole samanlaista varastamista.
 
Kappaletta ladatessa et aiheuta fyysistä hävikkiä kenellekkään. Esimerkiksi mulla on nyt tilanne että koneesta on levyasema paskana -> jos haluan joltain omalta cd:ltä biisin kännykkään on nopeampaa ladata se netistä, vaikka olisin jo maksanut levystä vaikka sen pari kymppiä.
 
Plektraa tai kitaraa varastaessasi aiheutat hävikkiä ja tappiota sekä myyjälle (kauppa), maahantuojalle että tuotteen valmistajalle (firma + valmistava tehdas). Netistä löytyvästä kappaleesta sentään joku on jo maksanut ostaessaan sen levynä tai vaikkapa iTunesista.
 
Sulla on jatkuvasti se punainen lanka hukassa, sanot yhdessä viestissä toista ja seuraavassa käännyt heti toiseen suntaan.
 

 
Oikeassa olet, Suomen lain mukaan rikoksen suunnittelu ei ole laitonta. Eikä mua oikeasti edelleenkään kiinnosta se, että kepin ostaminen olisi laitonta vaan se, että se on tyhmää.
 

 
Ilmiannoitko poliisille? Ja voisit vaikka lukea tuon viestin, käytännössä kaikki lataamani musiikki löytyy myös fyysisesti (talossa about 500 cd- ja lp-levyä + kasetteja) ja niiden lisäksi käytän Youtubea (ei laiton) ja nykyisin myös Spotifya joka ei myöskään ole laiton.
 

 
Mutta silti on oikein ostaa laiton kitara?
 

 
Bla. Bla bla.
 

 
Joo, onneks te uudet käyttäjät osaatte :D :D :D hyviä hymiöitä myös, pitävät viestin uskottavuutta yllä! ;D :D
 

 
Uusi bla bla.
 
Ja edelleen, ainoa joka tässä on sanonut kiinteän tuotteen (plektra, kitara, saunakiulu) varastamisen olevan sama asia kuin virtuaalisen kappaleen lataaminen, olet sinä!
 
Ja nyt tämä jää tähän. Hyvää viikonloppua sinne peikkometsäänkin.

 
Heh heh. on sinulla ainakin erikoinen tulkinta laista. Kyllä musiikin laiton lataaminen on rikos siinä missä plektran tai saunakiulun varastaminen. Eikä se muuksi muutu vaikka kuinka asiaan koitata väännellä. Ei silloinkaan vaikka omaisit levyn ostettuna tai koneesi kärsisi laitevauriosta. Aivan samanlaista varastamista se on.
 
Ja sot sot. En minä ole varastanut mitään. Sehän jo kai käsiteltiin. Ja iste myös sen myönsit. Mutta miten on taas sinun laitasi. Ja miksi sellaista henkilöä kutsutaan joka on syyllistynyt varastamiseen,kansankielessä?
 
Jos tässä jollain on lanka hukassa olet se kyllä sinä. Joka väittää varastamista lailliseksi toiminnaksi. Kunhan tuote ei ole kiinteässä muodossa,kunhan se on virtuaalinen. No asiahan on helppo tarkistaa;)
 
Tuo "bla bla" on ehkä parasta tekstiä jota olet tuottanut. Ja kertoo sen että argumenttisi alkavat olla kovin vähissä. Enkä sitä yhtään ihmettele. Varastamisen puolustamiseen kun on kovin vähän argumennttejä,D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «