Aihe: 8-kielinen basso nopeampaan rockiin
1 2
hollstro
31.03.2011 10:04:35

Jos tollanen tulis vastaan niin se ois pakko napata; Ibanez MC980

http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=41&now=1
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
bassman87
31.03.2011 10:45:12
Mietin just että minkä hintasia nuo Deanit ja Hamerit on? Tuo Hahströmin 517 e ei ole ollenkaan paha hinta minun mielestä. Varsinki jos vähän tuunailee sitä parempaan kuntoon.

Soundipuolelta parhaimpiin tuloksiin olen päässyt stereosysteemillä, eli Rickenbacker -tyyliin mikit omiin kanaviin ja puhdas ja särö erikseen.

Tavalliseen basson sais varmaan kohtuu vähällä sorvauksella ja kolvauksella Rickenbackerin stereon. Toinen mielenkiintonen vois olla, jos asentais piezon ja ottais siitä kliinit saundit.
jnbeissi
2541
31.03.2011 10:51:15

bassman87: Mietin just että minkä hintasia nuo Deanit ja Hamerit on? .

Googlaile kuka tuo maahan ja siitä sitten eteenpäin.

Tavalliseen basson sais varmaan kohtuu vähällä sorvauksella ja kolvauksella Rickenbackerin stereon. Toinen mielenkiintonen vois olla, jos asentais piezon ja ottais siitä kliinit saundit.
Skythea
31.03.2011 23:08:25
2541: Miulla on löytynyt paljon käyttöä (pääosin) rumpalimattomassa triossa kahden kitaran kanssa. Soundipuolelta parhaimpiin tuloksiin olen päässyt stereosysteemillä, eli Rickenbacker -tyyliin mikit omiin kanaviin ja puhdas ja särö erikseen. Leslie -pedaali (tai toki myös Leslie -kaappi) on kokeilemisen arvoinen juttu oktaavibassoilla.

Tuossa omassa ruiskussa ei oo stereolähtöä, toki sen vois siihen modata. Jotenkin vaan ei jaksa tuohon modauksia tehdä, pitäis aktiivielektroniikkakin heivata pois. Jotenkin koen sen aika turhaksi.:)

Mulla on ollut suunnitelmissa tehä toi signaalireitti niin, että puhtaan soundin ottaisin räkkikamoista, joissa etusena huttuskettusen fortress. Siitä sitten kitaranuppiin ja -kaappiin särösoundit. Ei oo vaan tullut vielä kokeiltua, vaikka kaikki kamatki löytyis reenikseltä. Muuten kai tuon pitäis toimia oikein kivastikin, paitsi että volumea joutuu säätämään molemmista vehkeistä.
Kramer - A Step Ahead
2541
01.04.2011 08:54:48

Skythea: Tuossa omassa ruiskussa ei oo stereolähtöä, toki sen vois siihen modata. Jotenkin vaan ei jaksa tuohon modauksia tehdä, pitäis aktiivielektroniikkakin heivata pois. Jotenkin koen sen aika turhaksi.:)

Aktiivielektroniikan vai stereolähdön?:)

Aktiivielektroniikasta en ole itse tykännyt, varsinkin jos pitää saada säröä mukaan.
Skythea
02.04.2011 02:53:35
2541: Aktiivielektroniikan vai stereolähdön?:)

Aktiivielektroniikasta en ole itse tykännyt, varsinkin jos pitää saada säröä mukaan.

Aktiivielektroniikan.:)

Tuli testattua tänään treeneissä toi kahdella vahvistimella soittelu. Ylivoimaisesti parasta soundia tähän mennessä. Signaali tosiaan meni ekana huttuskettusen fortressiin, ja siitä ihan perus 4x10 -kaappiin. Tämä siis puhtaana. Huttuskettusen efektisendistä piuhalla Peaveyn Windsor-nuppiin, ja siinä perässä 2x12 kitarakaappi. Tuosta sitten ne turinat. Massiivista mutta kuitenkin erottelevaa pörinää sai noin aikaiseksi, veikkaanpa että tulee jatkossakin vedettyä noin.
Kramer - A Step Ahead
2541
02.04.2011 12:24:45

Skythea:

Aktiivielektroniikan.:)

Tuli testattua tänään treeneissä toi kahdella vahvistimella soittelu. Ylivoimaisesti parasta soundia tähän mennessä. Signaali tosiaan meni ekana huttuskettusen fortressiin, ja siitä ihan perus 4x10 -kaappiin. Tämä siis puhtaana. Huttuskettusen efektisendistä piuhalla Peaveyn Windsor-nuppiin, ja siinä perässä 2x12 kitarakaappi. Tuosta sitten ne turinat. Massiivista mutta kuitenkin erottelevaa pörinää sai noin aikaiseksi, veikkaanpa että tulee jatkossakin vedettyä noin.

Mie taas vedin eilen keikan kahdella vahvaimella. Kaulamikki stereovolumepedaalin ja stereodelayn läpi Hiwatt DR103 & EBS 2x12" yhdistelmään, tallamikki äskenmainittujen pedaaleitten plus Marshall Bluesdriverin ja Ibanezin Chorus/Flangerin läpi Vox AC50 -nuppiin ja Voxin 2x12" kitarakaappiin. Samat tuntemukset soundista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)