Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran soiton opettelu
1
-TPi-
30.03.2011 23:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävipä niin hullusti, että (melkeen) hetken mielijohteesta tuli ostettua Gibson special HC. Kaverilla on kitara ja tietty se jotain mullekkin on neuvonut, mutta kumpikin vasta-alkajia. Meinaan vaan että kantsisko osallistua johonkin musiikin opetukseen vai miten?
 
Oon katsellut/kuunnellut youtubesta quitar lessoneita, lähinnä AC/DC, (ylläri kun fani oon). Sitten olen viritellyt kitaran kiinni tietokoneeseen ja sitä kautta Senheiser HD600 kuulokkeisiin. "Monkey see monkey do" periaatteella sitten jonkun helpon riffin oon oppinut soittaakkin.
 
Kitaristin uraa on kestänyt toistaiseksi vasta 4kk joten mitään pöljää en varmaan ole oppinut, jonka pois oppiminen ois hankalaa.
 
Oisko joku muu kitara kandenu ostaa ennenmmin, ton sai saksasta 888€, joten se ei mun mielestä ny ihan järkky hinta ollut.
 
Sergei Fallinen
30.03.2011 23:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilmeisesti SG siis se kitara. Hyvähän se on jos ulkonäöstä tykkää ja meitsi ainakin tykkää. Kunhan kukaan ei nyt linkitä mitään Tero Vaara ja SG -kuvaa
 
Niin, varsinaiset kysymykset tos jäi vähän sivulauseisiin. Joo, hyvän harrastuksen oot valinnu. Ja silleen. Sege kiittää, kuittaa->
 
-TPi-
30.03.2011 23:43:46 (muokattu 30.03.2011 23:44:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: ilmeisesti SG siis se kitara. Hyvähän se on jos ulkonäöstä tykkää ja meitsi ainakin tykkää. Kunhan kukaan ei nyt linkitä mitään Tero Vaara ja SG -kuvaa
 
Niin, varsinaiset kysymykset tos jäi vähän sivulauseisiin. Joo, hyvän harrastuksen oot valinnu. Ja silleen. Sege kiittää, kuittaa->

 
joo juurikin se SG.
 
No joo mä esitin asia vähän epäselvästi, mutta tarkotus oli kysyy, mikä seuraavista vois olla fiksuin jatkon kannalle.
 
-Jatkaa opettelua netin lukuisten tutoriaalien mukaan?
-Lähtä johonkin kitarakurssille/kouluun?
-Sekottaa tutoriaalit, kitaraoppaat ja opettajat, ja muodostaa niistä apu?
-Vai miten, you name it.
 
Vladi
30.03.2011 23:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-TPi-: joo juurikin se SG.
 
No joo mä esitin asia vähän epäselvästi, mutta tarkotus oli kysyy, mikä seuraavista vois olla fiksuin jatkon kannalle.
 
-Jatkaa opettelua netin lukuisten tutoriaalien mukaan?
-Lähtä johonkin kitarakurssille/kouluun?
-Sekottaa tutoriaalit, kitaraoppaat ja opettajat, ja muodostaa niistä apu?
-Vai miten, you name it.

 
Oma vinkki on, että sekoita sopiva määrä treeniä/opettajalla käyntiä ja ihan vapaa soittelua. Ennenkaikkea homman pitää olla hauskaa ja mielenkiintoista. Itselläni oli aikoinaan koko ajan ajatus takaraivossa, että pitää treenata jotta tulee paremmaks. Meinas mennä into koko touhuun, ku en antanu itelleni lupaa soittaa muuta ku treenejä. Älä tee sitä ainakaan.
-TPi-
30.03.2011 23:58:46 (muokattu 31.03.2011 00:00:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Oma vinkki on, että sekoita sopiva määrä treeniä/opettajalla käyntiä ja ihan vapaa soittelua. Ennenkaikkea homman pitää olla hauskaa ja mielenkiintoista. Itselläni oli aikoinaan koko ajan ajatus takaraivossa, että pitää treenata jotta tulee paremmaks. Meinas mennä into koko touhuun, ku en antanu itelleni lupaa soittaa muuta ku treenejä. Älä tee sitä ainakaan.
 
Juu, kiitokset vinkeistä. Itselle nuo netin tutoriaalit, (helpoimmasta päästä tottakait) on olleet ikään kuin haasteita. Kun tutoriaalin soittaja soittaa taustalla ja huomaa että itse soittaa oikein tai ainakinmelkein oikein, niin onnistuminen tuottaa paljon mielihyvää. joten sen kait voi siihen vapaaseen soittamiseen laskea.
 
Opettaja on ollut haussa ja yhdelle olen soittanut ja kysellyt milloin olisi sopivaa tulla käymään.
 
Itselle noi kuulokkeet on ollut hyvä apu, kun muut ei hermostu opetteluun ja lisäksi soitot kuulee noilla hyvin.
 
Checy
31.03.2011 12:18:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvän kitaran oot ostanu ainakin, tollasella on mukava soitella kun on hyvä, ei pitäisi ainakaan sitä kuuluista "paskat vehkeet" tekosyytä löytyä.
 
Suosittelen käymään ainakin pari kertaa kitaraopen luona, se kertonee jos soittoasennossa on vikaa yms. Jos tykkäät opetella opettajan kera ja rahaa löytyy niin mikäettei myös jatkaa siellä, itse aikoinaan kävin noin kuukauden pari kertaa viikossa kitaraopen luona, ja sittemmin itse opetellut. Ilman kitaraopen neuvoja tuskin olisin jaksanut edes jatkaa soittelua.
 
Ei muutakun tsemppiä ja älä anna ylämäkien hidastaa! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «