Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Fantomin kaveriksi Korg R3?
1
DownWithTheSickness
30.03.2011 11:28:32 (muokattu 31.03.2011 08:44:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tässä että tuo Korg R3 olisi aika houkutteleva vehje, lähinnä Vocoderinsa takia (ja sen takia että olisi kaksi synaa samanaikasesti rämplättäväksi :D .. ), mutta tuo Roland Fantom on kyllä sen verran tiukka vehje että liekö Rkolmosella mitään muuta tarjottavaa Vocoderinsa lisäksi? Onko olemassa mitään muuta hyvää suht halpaa vocoderia jolla voi livenäkin vetää? Miten Rkolmosen soundit, tällä hetkellä mulla on microkorg jonka noi kahekskytluvun teknosoundit ei oikeen innosta, onko R3 samaa tasoa soundeiltaan? ja noi appreggiot on livenä vähän kinkkisinä, liekö Rkolmosessa (tai jossain muussa apreggio/vocoder-synassa jos moisia muita edes olemassa) jonkinlaista tap-tempoa? Ja onko R3 appreggiot yhtään parempia kun microkorgissa, microkorgissa ne kuulostavat lähinnä noloilta verrattuna noihin softa-appreggiaattoreihin.
 
Siinä nyt taas meikäläiseltä vähän newbie kysymyksiä :D
 
SLX-musiikissa pitäisi käydä moista vehjettä ennen ostopäätöstä testaamassa, mutta jos jollain on nyt aiheeseen jotain sanottavaa niin tahtoisin kyllä kuulla!
 
kiits
 
lukethesis
30.03.2011 11:45:36 (muokattu 30.03.2011 11:46:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R3 on virtuaali-analogi, eli ns. "oikea syntikka". Siinä ei ole hirveästi presettejä, ja nekin mitkä ovat, ovat mielestäni aika heikkoja - eli pointti on omien soundien tekeminen, niin kuin "aidoissa syntikoissa" yleensäkin. KorgForums.comissa on tosiaan muutama kaveri, mitkä ovat innostuneet vääntämään uutta soundia. Taitaapa Korg.comistakin jotain saada ladattua.
 
R3:n Vocoderista sen verran, että sen suurin ongelma on se, että äänen artikulaatiosta ei tuppaa saada mitään selvää, edes hyvällä laulumikillä (se mukana tuleva mikki on aika lelu). Eli mitään Herbie Hancock -veisaamista sillä ei kyllä saa aikaan, se soveltuu pikemminkin semmoiseen AIR-tyyppiseen "vocoder-taustamössöön" minun mielestä.
 
Sisuskaluthan ovat suurinpiirtein muuten samat kun MicroKORG XL:ssä, mutta R3 on kyllä laadukkaampi vehje - mm. koskettimien puolesta. Mutta siis monipuolisempi laite kun MicroKORG, joka muistaakseni perustui MS-2000:een, kun R3 taas perustuu RADIAS-synaan.
 
Mä käytän syntikkaa nimenomaan kiippatelineen "ylätasolla" lisukkeena. Analogiliidejä-, -bassoja, -jousia ja semmosta.
 
DownWithTheSickness
30.03.2011 18:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: R3 on virtuaali-analogi, eli ns. "oikea syntikka". Siinä ei ole hirveästi presettejä, ja nekin mitkä ovat, ovat mielestäni aika heikkoja - eli pointti on omien soundien tekeminen, niin kuin "aidoissa syntikoissa" yleensäkin. KorgForums.comissa on tosiaan muutama kaveri, mitkä ovat innostuneet vääntämään uutta soundia. Taitaapa Korg.comistakin jotain saada ladattua.
 
R3:n Vocoderista sen verran, että sen suurin ongelma on se, että äänen artikulaatiosta ei tuppaa saada mitään selvää, edes hyvällä laulumikillä (se mukana tuleva mikki on aika lelu). Eli mitään Herbie Hancock -veisaamista sillä ei kyllä saa aikaan, se soveltuu pikemminkin semmoiseen AIR-tyyppiseen "vocoder-taustamössöön" minun mielestä.
 
Sisuskaluthan ovat suurinpiirtein muuten samat kun MicroKORG XL:ssä, mutta R3 on kyllä laadukkaampi vehje - mm. koskettimien puolesta. Mutta siis monipuolisempi laite kun MicroKORG, joka muistaakseni perustui MS-2000:een, kun R3 taas perustuu RADIAS-synaan.
 
Mä käytän syntikkaa nimenomaan kiippatelineen "ylätasolla" lisukkeena. Analogiliidejä-, -bassoja, -jousia ja semmosta.

 
Jooh.. tuossa mun microkorgissakin se Vocoder on ihan tajutonta mössöä. Taitaa korgr3 jäädä hommaamatta. Onko sitten mitään hyvää vocoder-masiinaa markkinoilla? Itse en ole muihin kuin noihin Korgeihin törmännyt..
 
Vessajono
30.03.2011 20:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Jooh.. tuossa mun microkorgissakin se Vocoder on ihan tajutonta mössöä. Taitaa korgr3 jäädä hommaamatta. Onko sitten mitään hyvää vocoder-masiinaa markkinoilla? Itse en ole muihin kuin noihin Korgeihin törmännyt..
 
Alesis Micron. Ei se mikään vocoder mikään timanttinen ole mutta menettelee ja va-syntikkana Micron on hinta-laatusuhteeltaan aika ylittämätön. Tämä tietty siinä tapauksessa jos tietää mitä tekee, soundit kun pitää värkätä yhellä nupilla ja muutamalla näppäimellä valikoissa selailemalla. Intuitiolla ei siis oikein voi vetää.
 
Mutta sen verran on amatööriäkin Micronin tapauksessa hellitty että vehkeestä löytyy kahmalokaupalla käyttökelpoisia preset-soundeja. Niilläkin pääsee jo todella pitkälle.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Thomas Häggblom
30.03.2011 21:17:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Onko olemassa mitään muuta hyvää suht halpaa vocoderia jolla voi livenäkin vetää?
 
Novation Ultranova on ainakin yksi uusi tulokas pienten vocoderilla varustettujen va-syntikoiden maailmassa :) On kyllä vähän kalliimpi, lähemmäs 600€.
 
www.myspace.com/loistavapolku
arauramo
30.03.2011 22:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R3 vocoderi on paljon parempi kuin microkorgin, eikä sisuskalut kyllä muutenkaan suinkaan ole samat. Ainut missä R3 häviää microkorgille on soundien rouheus, microkorg on "härskimmän" kuuloinen, R3 kaikkineen varsin smooth (mikä on sekä hyvä että huono asia).
 
pekka montin
30.03.2011 22:23:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arauramo: R3 vocoderi on paljon parempi kuin microkorgin, eikä sisuskalut kyllä muutenkaan suinkaan ole samat. Ainut missä R3 häviää microkorgille on soundien rouheus, microkorg on "härskimmän" kuuloinen, R3 kaikkineen varsin smooth (mikä on sekä hyvä että huono asia).
 
Joo. Kun ostin MicroKorgin, mulle sanottiin samantien että a) vocoderi on paska b) paranee vaihtamalla mikrofonia. No, en mä siitä vocoderista, koska luulin että saan soittimella oikeasti tehtyä muiden soittimien tavoin paljon hyvää, mutta eipä kyseinen soitin sitten lunastanutkaan lupauksia omalla kohdalla. Jäin kaipaamaan MicroKorgissa kaunista ulkonäköä sekä helppokäyttöisyyttä. Rakenteensa ja saundiensa puolesta en pitänyt siitä ollenkaan, vaikka ruuvaamalla siitä sai hieman enemmän irti. +++++ myös siitä että soitinta helppo roudata pitkin maita ja mantuja, jos tarvetta tulee.
 
R3 soitinta on Nordien tavoin myyty viimeaikoina myös paljon huuto.net sivustolla ja pyöriipä niitä tääläkin päin kohtuullisen paljon. Uutena ei kannata ostaa missään nimessä, koska hinta laskee koko aika MicroKorgien tavoin, ja sitten on paljon ihmisiä jotka ostaa noita toisten hehkutuksen saattelemana, ja sitten ajan kanssa tajuukin että:" voi vitja, ei tää ollukaan hyvä". Näin minä hairahdin mm. MicroKorgiin, joka on edelleenkin ainut soitin mihinkä EN ole ollut tyytyväinen. Joissakin piireissä näitä soittimia kutsutaan myös amatöörien leluiksi, mutta itse en olisi ihan noin karkeasti lähdössä tuomitsemaan.
 
lukethesis
30.03.2011 22:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arauramo: R3 vocoderi on paljon parempi kuin microkorgin, eikä sisuskalut kyllä muutenkaan suinkaan ole samat.
 
Jos huomasit, kirjoitinkin että R3 ja MicroKorg -XL- ovat suht samat. Siis MicroKorgin "isoveli". Alkuperäinen MicroKorg on eri vehje.
 
Quru
30.03.2011 23:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Undying Dreams: Novation Ultranova on ainakin yksi uusi tulokas pienten vocoderilla varustettujen va-syntikoiden maailmassa :) On kyllä vähän kalliimpi, lähemmäs 600€.
 
Se on kyllä ihan hyvä peli, minulla on kaksi kuukautta nyt ollut. Vokooderille ei ole paljoa käyttöä, mutta kyllä se ihan käyttikseltä kuulostaa. En osaa verrata Korgeihin tai Microniin. Laitos soundaa kokonaisuudessaan aika hyvältä ja on mielestäni paljon helpompi, loogisempi ja nopeampi ohjelmoida kuin R3, saati sitten MicroKorg.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
arauramo
31.03.2011 08:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: Jos huomasit, kirjoitinkin että R3 ja MicroKorg -XL- ovat suht samat. Siis MicroKorgin "isoveli". Alkuperäinen MicroKorg on eri vehje.
 
Joo (no, totta puhuen en), mutta Grossout rinnasti alkup. microKORGin vocooderiin.
 
Haluaako joku (joka oikeasti käyttää vocoderia) nyt siis sanoa missä laitteessa ON hyvä vocooderi..?
 
tepposal
31.03.2011 13:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arauramo:
Haluaako joku (joka oikeasti käyttää vocoderia) nyt siis sanoa missä laitteessa ON hyvä vocooderi..?

 
V-Synth XT, vocal designer
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «