Aihe: Erikoista palvelua
1 2 3 4 5
Sikksakke
18.05.2006 23:49:09
Tästä muistuukin loistava tapaus parin vuoden takaa Hämeenlinnan musiikista ku kitaraa olin kattelemassa ja jonku sopivahkon löysin ja halusin kokeilla ja pyysin vahvistimeen virtaa. Vastaukseksi sain, "et sä vahvaria tartte jos kitaraa kerran oot ostamassa!" no sen jälkeen en oo siellä paskassa käyny ja keppi tuli ostettua kilpailevalta yritykseltä. Pitäkööt tunkkinsa saatanan eliitti kusipäät
"If you ever need anything please don't hesitate to ask someone else first" - Kurt Cobain
Morningstar
30.03.2011 01:42:20

Tilasin Someron power-soundista uutta hihattia. Tilausvahvistus oli jo tullu mulle. Noh, ei mennyt ku muuan minuutti kun olin alkamassa maksamaan kyseistä vahvistusta, niin kaupasta tuli viesti, jossa ilmotettiin hinnan nousseen 60€ tai kaupat perutaan. Peruin sitte kaupat. Huono kauppa. Kusettavat. En tilaa tuolta kyllä mitään.
Paskaa palvelua.
Karipiirto
30.03.2011 02:05:46

Morningstar: Tilasin Someron power-soundista uutta hihattia. Tilausvahvistus oli jo tullu mulle. Noh, ei mennyt ku muuan minuutti kun olin alkamassa maksamaan kyseistä vahvistusta, niin kaupasta tuli viesti, jossa ilmotettiin hinnan nousseen 60€ tai kaupat perutaan. Peruin sitte kaupat. Huono kauppa. Kusettavat. En tilaa tuolta kyllä mitään.
Paskaa palvelua.

Täh? Eikös se ole niin että jos kauppa on sovittu, niin ei sitä kauppias voi jälkikäteen yhtäkkiä hintaa nostaa. Vai olenko ihan väärässä? Jos en niin kyllä minä olisin saman tien lähtenyt räkkyämään raastuvalle.
Kyllä seksiä pitää olla ja tuotah....
varakeef
30.03.2011 09:39:57
Karipiirto: Täh? Eikös se ole niin että jos kauppa on sovittu, niin ei sitä kauppias voi jälkikäteen yhtäkkiä hintaa nostaa. Vai olenko ihan väärässä? Jos en niin kyllä minä olisin saman tien lähtenyt räkkyämään raastuvalle.

Oikeukäytännössä on jo ammoin katsottu, että kauppiaan esittämä hinta esimerkiksi ilmoituksessa ei ole sitova tarjous, vaan kutsu mahdolliselle asiakkaalle tekemään tarjous tuolla esitetyllä hinnalla. Hieno konstruktio, eikö? Perinteisen doktriinin mukaan ei siis ole pakko myydä (en sitten tiedä onko meininki sittemmin muuttunut)...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Funkånaut
30.03.2011 17:13:15

thaapala: Mutta tilausvahvistus taitaa olla jo eri juttu? Mun mielestä tossa vaiheessa on jo sopimus syntynyt... no en lähde silti väittelemään. Faktaa ei ole tarjota eikä niin paljon kiinnosta, että sitä jaksaisi myöskään etsiä :)

Kyl tilausvahvistus on kaupan puolelta sitova. Oikeusteitse ois kaupan asemat aikas heikot, jos kerta ovat jo tilausvahvistuksen lähettäneet.
Lisätään vielä sellainen tieto, että tähän ketjuun rölötteleviä tähdätään vuoden jäähyaseella ja liipaisinsormi on herkässä. - Moderaattori
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)