Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MacBook
1
llarppp
29.03.2011 22:15:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaista mietin että tekeekö tavallisella Macbookilla mitään musahommissa? Kun pitäisi läppäri ostaa muutenkin ja budjetti ei ole hurja. Tiedän että pro on omaa luokkaansa, mutta olisi tuo tavallinen varmaan parempi kuin perus windows koneet?
 
"Every man dies, not every man really lives."
kiiski
30.03.2011 09:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

llarppp: Sellaista mietin että tekeekö tavallisella Macbookilla mitään musahommissa?
 
Riippuu mitä musahommia meinaat tehdä ja löytyykö sinulta jo jotain tiettyä äänikorttia. Firewire-liitännän puute on suuri miinus ainakin omiin tarpeisiini.
 
Tiedän että pro on omaa luokkaansa, mutta olisi tuo tavallinen varmaan parempi kuin perus windows koneet?
 
http://forums.petrisimolin.com/media/8028/ipad_bj.jpg
 
Pop Corn
30.03.2011 09:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiiski:
 
http://forums.petrisimolin.com/media/8028/ipad_bj.jpg

 
:-)
 
Jos budjetti ei ole hurja, perushyvä windows läppäri tarjoaa enempi bang for your buck. Ihan ilman BJ:tä.
 
.
dewil
30.03.2011 12:22:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen tehnyt parikin levyä parivuotiaalla macbookilla. Eli mainiosti pyörii, varsinkin just mäkille optimoidun logicin kanssa.
Muistia kannattaa ladata kunnolla, niin hyvä muuttuu paremmaksi.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Mikael
30.03.2011 13:59:25 (muokattu 30.03.2011 14:00:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mä olen tehnyt parikin levyä parivuotiaalla macbookilla.
 
Sama homma. Jo 800MHz:n MacBook vuosia sit riitti äänittämään kerrallaan 16 raitaa 24/44.1-matskua ihan hyvin. FireWire-liitännän puuttuminen noissa uusissa on isoin miinus. Mut jos ei tartte FW-liitäntää ja isompaa määrää I/O:ta äänikortilta niin varmasti toi uusi MacBook tehonsa puolesta riittää melkeen mihin vaan.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Suisiideri
31.03.2011 03:23:34 (muokattu 31.03.2011 03:24:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Sama homma. Jo 800MHz:n MacBook vuosia sit riitti äänittämään kerrallaan 16 raitaa 24/44.1-matskua ihan hyvin. FireWire-liitännän puuttuminen noissa uusissa on isoin miinus. Mut jos ei tartte FW-liitäntää ja isompaa määrää I/O:ta äänikortilta niin varmasti toi uusi MacBook tehonsa puolesta riittää melkeen mihin vaan.
 
Heräisivät vaan nyt noi interfacien valmistajat tohon Light Peakkiin ja kaikilla on sen jälkeen parempi mieli vähän aikaa, kun on taas yks ainoa standardi.
 
E: Siis niin Thunderboltiksihan ne sitä nykyisin sanoo.
 
CHATJUMALIEN VALTAKUNTA "Minä kyllä yleensä huomaan että milloin minua vedetään nenästä, ja nyt ei tullut sitä vaikutelmaa." - danny
arig
31.03.2011 08:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suisiideri: Heräisivät vaan nyt noi interfacien valmistajat tohon Light Peakkiin ja kaikilla on sen jälkeen parempi mieli vähän aikaa, kun on taas yks ainoa standardi.
 
E: Siis niin Thunderboltiksihan ne sitä nykyisin sanoo.

 
Höpöhöpö... AVB vaan käyttöön
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Video_Bridging
 
Verkkokaapelilla muuntimet ja muut koneeseen kiinni. Ei tartte kaikenmaailman virityksiä.
 
-Turn Me Up!
Danko
31.03.2011 13:02:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Jo 800MHz:n MacBook vuosia sit riitti äänittämään kerrallaan 16 raitaa 24/44.1-matskua ihan hyvin.
 
Ekat MB:t oli 1.83 GHz/2.0 GHz Core Duo -prossuilla, joten semmoistako meinasit vaiko PPC-kantaista iBookia? Muutoin samat pheelikset miulla yhä mobiiliäänityksissä olevasta PowerBookista, bonuksena mainittakoon erilliset FW400- ja 800-portit.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «