nappo 23.03.2011 20:14:23 | |
---|
Kasasin tossa vuoden tauon jälkeen Ludwigin rockerit soittokuntoon. Vuoden naputellu ainoastaan sähkörumpuja ja bassoa soitellut enimmäkseen. Olipahan tymäkät soundit! Basari oli melko tykki ja tomitkin soi hyvin. 80-luvun power-kokoa etutomi, joten kyllä jytisee. Ei voi kun kuvitella miltä pro-tason kannut kuulostaisi. Näillä soittomäärillä kyllä nuokin menee mukavasti. Kuvasta poiketen etutomi majailee nykyään snareständissä. Uus kuva pitäisi napata. http://muusikoiden.net/dyn/users/30250.jpgYou little punks think you own this town |
Velli 23.03.2011 20:29:12 | |
---|
nappo: Kasasin tossa vuoden tauon jälkeen Ludwigin rockerit soittokuntoon. Vuoden naputellu ainoastaan sähkörumpuja ja bassoa soitellut enimmäkseen. Olipahan tymäkät soundit! Basari oli melko tykki ja tomitkin soi hyvin. 80-luvun power-kokoa etutomi, joten kyllä jytisee. Ei voi kun kuvitella miltä pro-tason kannut kuulostaisi. Näillä soittomäärillä kyllä nuokin menee mukavasti. Kuvasta poiketen etutomi majailee nykyään snareständissä. Uus kuva pitäisi napata. http://muusikoiden.net/dyn/users/30250.jpg Hmm, olikos noissa samat rungot kuin Ludwig Classiceissa? Jos on, niin ei ihmekään että kuulostaa hyvälle :D. |
nappo 23.03.2011 21:01:46 | |
---|
Hmm, olikos noissa samat rungot kuin Ludwig Classiceissa? Jos on, niin ei ihmekään että kuulostaa hyvälle :D. Hieno homma jos on, en tiedä kyllä tarkemmin. Joku viilu tossa on vaahteraa, mutta lienee muutakin puuta mukana. You little punks think you own this town |
nappo 23.03.2011 21:30:50 | |
---|
You little punks think you own this town |
MxS 27.03.2011 23:30:42 (muokattu 27.03.2011 23:33:31) | |
---|
Moposetti 18"x18" (Sonor Force), 12"x10" (Tama Starclassic), 13"x3" (Pearl), pellit 13" + 2x 16" (Zildjian). Ständit Gibraltarin 86xx kukkakeppisarjaa ja klämpit ym Tamaa. http://muusikoiden.net/dyn/users/85673.jpg Ideana oli kasata "matkasetti", joka mahtuu tuon basarin sisään (toivottavasti, kokeilu on vielä suorittamatta). Laukuksi kaavailin jotain tämäntyylistä reppumallia: http://www.thomann.de/fi/meinl_msub_18_surdotasche.htm . Vielä pitäisi saada pidemmät jalat basariin kun nyt resopuoli roikkuu ja kokeilla kickporttia, josko sillä saisi vielä tymäkämmät äänet basarista. Jos poljettava haitsu pitää saada niin se olisi varmaankin samaa sarjaa kuin nuo muutkin ständit. Se ei tosin sitten enää mene tuon basarin sisään. E: piste siirretty, että linkki toimii Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa. |
Nottis 27.03.2011 23:42:55 | |
---|
Mites toi poljettava haitsu, jos sen hoitaisi semmosella kaapelihässäkällä, junou? En tiiä noitten toimintaperiaatteista kyllä mitään, mutta joillain hevipenteillä oon semmosia nähnyt, mut eikös semmonen vois tommosessa taskusetissä periaatteessa toimia? :) Vai onks tää ihan dorka idea... :> |
to 28.03.2011 00:12:46 | |
---|
MxS: Moposetti 18"x18" (Sonor Force), 12"x10" (Tama Starclassic), 13"x3" (Pearl), pellit 13" + 2x 16" (Zildjian). Ständit Gibraltarin 86xx kukkakeppisarjaa ja klämpit ym Tamaa. http://muusikoiden.net/dyn/users/85673.jpg Hyvältä näyttää! :) |
MxS 28.03.2011 20:37:22 | |
---|
Nottis: Mites toi poljettava haitsu, jos sen hoitaisi semmosella kaapelihässäkällä, junou? En tiiä noitten toimintaperiaatteista kyllä mitään, mutta joillain hevipenteillä oon semmosia nähnyt, mut eikös semmonen vois tommosessa taskusetissä periaatteessa toimia? :) Vai onks tää ihan dorka idea... :> Ei ollenkaan dorka idea, kyllä tuo on ollut itsellänikin mielessä vaihtoehtona. Toistaiseksi oon hylännyt sen, koska a) semmonen hifivehje ei oikein sovi tämän setin tunnelmaan, b) ne tuntuvat olevan hinnoissaan ja c) ne ei ainakaan kuvissa näytä kovin pieniltä. Mahtaako esim Pearlin Eliminator cable hi-hatin poljinosaa saada mitenkään linkkuun? Verrokkina se miettimäni Gibraltarin GI-8607: http://www.thomann.de/fi/gibraltar_gi8607_hihat_staender.htm . Tuon Gibraltarin voisi purkamalla saada ehkä ainakin osittain mahtumaan sinne basariin/laukkuun. Tuossa aiemmin jäi mainitsematta, että basaripedaali on Taman rimpula HP30, jonka saa mukavasti linkkuun. Basariraiseri on Gibraltarilta. Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa. |
Nthrax 28.03.2011 20:48:13 | |
---|
Bacchus: Tälläisillä on itsekin tullut könyttyä useamman vuoden ajan nuorempana. Hintaisikseen oikein toimivat soundit vieläkin. Mitä olet tuosta Raw Bell Dry Ride Super Galaxy Mitsubishi-ridestä diggaillut? http://www.youtube.com/watch?v=CISO1Jkk--8 Tuossapa vielä omaduunaama samplen tynkä tuosta ridestä. (soitonlaadusta ei kande välittää, en nähnyt kovinkaan paljoa vaivaa tuota kuvatessa :D) |
mattjuha 28.03.2011 22:19:54 | |
---|
MxS: Ei ollenkaan dorka idea, kyllä tuo on ollut itsellänikin mielessä vaihtoehtona. Toistaiseksi oon hylännyt sen, koska a) semmonen hifivehje ei oikein sovi tämän setin tunnelmaan, b) ne tuntuvat olevan hinnoissaan ja c) ne ei ainakaan kuvissa näytä kovin pieniltä. Mahtaako esim Pearlin Eliminator cable hi-hatin poljinosaa saada mitenkään linkkuun? Verrokkina se miettimäni Gibraltarin GI-8607: http://www.thomann.de/fi/gibraltar_gi8607_hihat_staender.htm . Tuon Gibraltarin voisi purkamalla saada ehkä ainakin osittain mahtumaan sinne basariin/laukkuun. Tuossa aiemmin jäi mainitsematta, että basaripedaali on Taman rimpula HP30, jonka saa mukavasti linkkuun. Basariraiseri on Gibraltarilta. http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/ … Wire-HiHat-Stand/art-DRU0016274-000 Tosta halvalla. Vaihdoin nimimerkkini luolamies5:stä mattjuhaksi, jos joku ihmettelee. |
hollmi-5 28.03.2011 22:32:15 | |
---|
Velli: Hmm, olikos noissa samat rungot kuin Ludwig Classiceissa? Jos on, niin ei ihmekään että kuulostaa hyvälle :D. Ei niissä ollut samat rungot. Classiceissa oli vuodesta -76 vuoteen -98 kuusikerros vaahtera-poppeli rungot. Soundit, piuhat ja kajarit. |
MxS 28.03.2011 22:52:20 | |
---|
Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa. |
Kailis 29.03.2011 00:24:49 | |
---|
MxS: No jopas jopas... Voiko noin halpa olla mistään kotoisin? Sattuuko kellään olla näistä kokemusta? Kyllähän tuo vieläkin on vähän liian hifi mutta tuolla hinnalla alkoi kyllä houkuttelemaan =) Tutkin kuvaa suurennettuna ja aika rimpulalta se vaikuttaa. Eipä oo kyllä pahan hintanen, 19€ kalliimpi kuin mun Eipamaha käytettynä =D Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
markkuliini 29.03.2011 00:39:33 | |
---|
MxS: No jopas jopas... Voiko noin halpa olla mistään kotoisin? Sattuuko kellään olla näistä kokemusta? Kyllähän tuo vieläkin on vähän liian hifi mutta tuolla hinnalla alkoi kyllä houkuttelemaan =) Tuollaisessa hardwaressa missä on pajon liikkuvaa osaa, osilta vaaditaan kitkatonta liikkumista ja osat liikkuvat ihan hiton paljon, sanoisin että ei voi millään olla mistään kotoisin. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
EJ84 29.03.2011 08:42:59 | |
---|
MxS: Ideana oli kasata "matkasetti", joka mahtuu tuon basarin sisään (toivottavasti, kokeilu on vielä suorittamatta).. Jos poljettava haitsu pitää saada niin se olisi varmaankin samaa sarjaa kuin nuo muutkin ständit. Se ei tosin sitten enää mene tuon basarin sisään. Poljettava haitsu tai sitten ei haitsua ollenkaan, sanoisin. Yksinkertanen on kaunista ja toimintavarminta. Meinasitko tosissaan veivata aina kalvoja irti ja kuljettaa hurjasti tuota ympäriinsä yhdessä laukussa? Yamahan hipgigitkin kulkee kahessa casessa. Bassorummussa ja jakkarassa ja bassorumpu on vielä kaksiosainen, joten sen saa auki ilman kalvojen irroittamista. Ehkä voisit ottaa mallia siitä jakkarasta ja kyhätä samankaltaisen, jonne sitten saisit hardwaret kätevästi? |
MxS 29.03.2011 08:54:41 | |
---|
markkuliini: Tuollaisessa hardwaressa missä on pajon liikkuvaa osaa, osilta vaaditaan kitkatonta liikkumista ja osat liikkuvat ihan hiton paljon, sanoisin että ei voi millään olla mistään kotoisin. Kyllähän tää kuulostaa millenium-osastolta, joo. Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa. |
MxS 29.03.2011 09:18:51 | |
---|
EJ84: Poljettava haitsu tai sitten ei haitsua ollenkaan, sanoisin. Yksinkertanen on kaunista ja toimintavarminta. Meinasitko tosissaan veivata aina kalvoja irti ja kuljettaa hurjasti tuota ympäriinsä yhdessä laukussa? Yamahan hipgigitkin kulkee kahessa casessa. Bassorummussa ja jakkarassa ja bassorumpu on vielä kaksiosainen, joten sen saa auki ilman kalvojen irroittamista. Ehkä voisit ottaa mallia siitä jakkarasta ja kyhätä samankaltaisen, jonne sitten saisit hardwaret kätevästi? Mä oon nyt vähän ehtiny soitteleen tuolla kiinteällä haitsulla ja ei se mun mielestä ihan turha siinä ole. Tosin kyllä sitä tulee niitä muita peltejä käytettyä komppailuun enemmän. Mulla on siinä Zildjianin 13" A-Custom Mastersoundit kiinni ja niistä saa ihan mukavasti äänivariaatioita ilman polkusintakin. Mielikuvituskin kehittyy kun täytyy pärjätä vähemmillä liikkuvilla osilla. Taman closed hi-hat -telineessä on vielä se vipu, millä haitsun kireyden voi vaihtaa lennosta jos siltä tuntuu. Lisäksi oon miettiny, että siihen voisi joskus itse kehitellä jotain painoja, millä haitsun kireyttä ja tuntumaa saa hienosäädettyä. Mutta siis joo, oon kyllä samaa mieltä, että poljettava olisi toki pidemmän päälle parempi. Treeniksellä se hoituu helposti kun vieressä on isompi setti mistä normihaitsu löytyy. Ei tälle setille taida niin paljoa käyttöä tulla treeniksen ulkopuolella, että se kalvojen irti ja takasin veivaaminen muodostuisi ongelmaksi. Jos sen nyt joskus mökille tai johonkin juhliin roudaa. Pääsyy tämän setin kasaamiseen on että saa tekosyyn GASin hoitamiseen =) Sillon kun tämä setti pitää saada pakattua niin haluan, että sen saa ainakin suunnilleen kokonaan yhdessä laukussa mukaan, että sen saa hyvin kannettua yksin vaikka junassa. Se mainitsemani Meinlin laukku kuulosti siksi hyvältä vaihtoehdolta, että siinä on (ilmeisesti?) reppuhihnat myös. Yksi tärkeä pointti oli , että pääsi itse säätään ja Jammun systeemien kopiointi olis ollu vähän tylsää =) Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa. |
ramzuz 29.03.2011 23:26:39 | |
---|
Hauskan setin oot kasaillut. Kaapeli haitsu ei mene pieneen tilaan nopeasti, meinaan sitä kaapelia on sitten naapurillekkin asti:D Ja tuo 49e maksava haitsu oli mielestäni aivan sama kuin milleniumin halpa kaapeli. Sellaista olen kerran kokeillut ja se ei toiminut alkuunsakaan. Pearlin eliminator on ainut mikä mielestäni on lähes normaalia haitsua vastannut. DW 5000 kaapelin omistin, mutta luovuin siitä koska normihaitsua se ei korvannut ja oikealla jalalla en osannut mitään soittaa:D:D Etten sanois. |
Magetsu 30.03.2011 11:50:12 | |
---|
Mulla ois tuollanen Famen kaapelihaikka myynnissä torilla. Oon käyttäny kans sitä tollatteessa pikkusetissä akkariporukan kanssa. Hintaansa nähden ajaa asiansa, mutta vähän turhan raskas tatsi siinä, näin omasta mielestäni. Halpahan se on! :) Tuossa ois kuva uusimmasta setistä; http://muusikoiden.net/dyn/users/85501.jpg |
Mikä setti? Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |