Aihe: Custom-kitara Thaimaasta!
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Vladi
20.09.2010 00:12:53
inkognito: Näinhän se on, ja odotusajat ovat yleensä se pääsyy (hinnan ohella) miksen custom-kitaraa ole koskaan jaksanutkaan teettää. Kun se GAS iskee, niin se on oltava heti eikä kohta :)

Joskus pahimman Tele-kuumeen aikoihin otin yhteyttä puolalaiseen Rek-firmaan ja kysyin tarjousta tällaisesta (muutamia pieniä juttuja lukuunottamatta lähes samoilla spekseillä): http://rekguitars.com/english.php?site=dir&nr=23 .. Hinta rahteineen oli muistaakseni 1400€, joka ei mielestäni kovin paha ole, mutta odotusaika kynyiset 4-6 kuukautta. Siis pahimmillaan puoli vuotta!

Hyi ku oli ruma lapa ;)

Tämmöiset pajathan(ei Atlas) on yleensä 1-2 miehen yrityksiä, joten onko ihme jos toimitusajat venyvät? Mulla ei oo käsitystä kauanko sähkiksen valmistamisessa keskimäärin menee, mutta luulis esim. yhden miehen firmojen pukkaavan ulos 1-3 kitaraa/kk ihan sen takia, että homma olis kannattavaa.
Kyllä se siitä.
jyrkalt
20.09.2010 00:13:29
Salo guitarssilta mä tilasin omani.
Ja Jouluksi siis pitäis olla valmis.
Nimi sille on jo valittu. Tytön nimi on Laura :)

Onkos muilla muuten kitaroille nimiä olemassa? Joo tiedän että tää on aika leimii mut... :DD
Mä laittelen sitten kuvia kun saan uuden tyttöystävän kotiin.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
inkognito
20.09.2010 00:15:51
Vladi: Hyi ku oli ruma lapa ;)

Juu, totta turiset ja itse asiassa normaalilla telen lavalla taisin tarjouspyyntöni esittää :)
Vladi
20.09.2010 00:16:52
jyrkalt: Salo guitarssilta mä tilasin omani.
Ja Jouluksi siis pitäis olla valmis.
Nimi sille on jo valittu. Tytön nimi on Laura :)

Onkos muilla muuten kitaroille nimiä olemassa? Joo tiedän että tää on aika leimii mut... :DD
Mä laittelen sitten kuvia kun saan uuden tyttöystävän kotiin.

Laita kuvia sitten!

En oo kyllä tuota kitaroiden nimeämistä harrastanu, eikä kyllä oikeastaan tulis mieleenkään :D Onko tää sitten jonkun tietyn kohderyhmän ominaisuus vai miksi sille pitää antaa nimi?
Kyllä se siitä.
jyrkalt
20.09.2010 10:54:46
Vladi: Laita kuvia sitten!

En oo kyllä tuota kitaroiden nimeämistä harrastanu, eikä kyllä oikeastaan tulis mieleenkään :D Onko tää sitten jonkun tietyn kohderyhmän ominaisuus vai miksi sille pitää antaa nimi?

No mulla tää nimeäminen lähti pienen krapula-aamun todella hölmöstä läpästä.
Se läppä jäi vaan päälle ja kulkenut mukana nää vuodet. Ei sen dramaattisempaa.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
aptoriar
20.09.2010 11:21:08
Tämmöinen löytyy minulta: http://muusikoiden.net/dyn/users/76372.jpg

Hieno on! Ja hyvä soittaakkin vielä.
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Vladi
20.09.2010 11:34:25
aptoriar: Tämmöinen löytyy minulta: http://muusikoiden.net/dyn/users/76372.jpg

Hieno on! Ja hyvä soittaakkin vielä.

Heetkinen, onko tuo kenties se eräs malli, jossa oli joku pieni naarmu takana ja jonka sai sen takia todella hyvään hintaan? Ollut esittelykappaleena?

Muistan vaan aikoinani painineeni tuon(tai ainakin hyvin hyvin samanlaisen) ja nykyisen Sapphiren välillä. :)
Kyllä se siitä.
aptoriar
20.09.2010 11:46:36
Vladi: Heetkinen, onko tuo kenties se eräs malli, jossa oli joku pieni naarmu takana ja jonka sai sen takia todella hyvään hintaan? Ollut esittelykappaleena?

Muistan vaan aikoinani painineeni tuon(tai ainakin hyvin hyvin samanlaisen) ja nykyisen Sapphiren välillä. :)

Joo, taitaapi olla. Naarmu takana, satulasta pieni osa lohjennut pois, mutta muuten virheetön. Kuulemma ollut esittelykappaleena. Ja hinta oli hyvä :)
Vladi
20.09.2010 12:24:53
aptoriar: Joo, taitaapi olla. Naarmu takana, satulasta pieni osa lohjennut pois, mutta muuten virheetön. Kuulemma ollut esittelykappaleena. Ja hinta oli hyvä :)

Muistin siis oikein! On kyllä jäätävän komea peli! Ja ole hyvä vaan, sulle sen säästin ;)
Kyllä se siitä.
Faren
20.09.2010 22:28:38

Onnistuuko kitaran väritys periaattessa minkälaiseksi vain, jos vain annan kuvan?
Vladi
20.09.2010 22:33:46
Faren: Onnistuuko kitaran väritys periaattessa minkälaiseksi vain, jos vain annan kuvan?

Jos puhutaan ns. "perinteisistä" värityksistä ilman mitään logoja tai kuvioita niin kyllä. Sinne voi lähettää kuvan ja mätsäävät sen identtiseks.
Kyllä se siitä.
aptoriar
20.09.2010 22:49:31
Vladi: Muistin siis oikein! On kyllä jäätävän komea peli! Ja ole hyvä vaan, sulle sen säästin ;)

No mutta kiitos kovasti sitten!!! :)
Vladi
30.03.2011 00:05:53
Kuumottaa, kuumottaa, uusi kitara kuumottaa!

Atlas Elegant ollu valmisteilla jostain joulukuun alun tietämiltä asti. Piti alunperin saapua jo tammi-helmikuun vaihteessa mutta koska kitara tulee brittien kautta ja lähetykseen piti saada useampia soittimia valmiiksi, homma venähti. Tyypilliseen meikäläisen tuuriin kuuluu vielä se, että Thaimaan päässä oli jotain PayPal-ongelmia eikä briteistä saatu kitaroita maksettua. Muutavan viikon sisään pitäisi kuitenkin nyt olla jo soitin hyppysissä.

Muutama kuva:

http://dl.dropbox.com/u/5209543/Wales1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5209543/Wales2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5209543/Wales3.jpg

Tuohon tulee vielä musta Gibson-henkinen pleksi, musta mikkivalitsimen nuppi ja mikkivalitsimen ympärille treble/rythm-kiekura. Inspiraationa ulkonäölle oli LP Custom Cherryburst. Alunperin mikkien piti olla kultaisilla kuorilla, mutta Atlakselta päin kerrottiin soundin olevan avoimilla mikeillä parempi. Hieman syö moinen ulkonäköä, mutta saahan ne halutessaan jälkikäteen paikoilleen. :)
lukeman
30.03.2011 01:24:53
Vladi: Kuumottaa, kuumottaa, uusi kitara kuumottaa!

Atlas Elegant ollu valmisteilla jostain joulukuun alun tietämiltä asti. Piti alunperin saapua jo tammi-helmikuun vaihteessa mutta koska kitara tulee brittien kautta ja lähetykseen piti saada useampia soittimia valmiiksi, homma venähti. Tyypilliseen meikäläisen tuuriin kuuluu vielä se, että Thaimaan päässä oli jotain PayPal-ongelmia eikä briteistä saatu kitaroita maksettua. Muutavan viikon sisään pitäisi kuitenkin nyt olla jo soitin hyppysissä.

Muutama kuva:

http://dl.dropbox.com/u/5209543/Wales1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5209543/Wales2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/5209543/Wales3.jpg

Tuohon tulee vielä musta Gibson-henkinen pleksi, musta mikkivalitsimen nuppi ja mikkivalitsimen ympärille treble/rythm-kiekura. Inspiraationa ulkonäölle oli LP Custom Cherryburst. Alunperin mikkien piti olla kultaisilla kuorilla, mutta Atlakselta päin kerrottiin soundin olevan avoimilla mikeillä parempi. Hieman syö moinen ulkonäköä, mutta saahan ne halutessaan jälkikäteen paikoilleen. :)

No jopas on hieno. Paljonko tuollainen kustantaa?
Vladi
30.03.2011 09:12:28
lukeman: No jopas on hieno. Paljonko tuollainen kustantaa?

Tarkan hinnan jätän sanomatta, kun sain tuon aikamoisella special-diilillä Atlaksen brittipuolelle tehtyjen hommien perusteella(mm. nettisivut). Sanottakoot vaikka, että yli 1000e ja alle 1500e. ;)

Ku alkaa miettimään, mitä tuohon hintahaarukkaan saa uutena ja miksei käytettynäkin, niin onhan tuo ihan älyttömän halpa.
Vladi
30.03.2011 10:15:06
Estranged: Nätti peli. Diggaisin vielä enemmän jos ois koko kepakon kiertävät moninkertaiset bindingit, jos kerran LPC-henkeä haettu. Mut komea noinkin, eihän siinä.

Oishan se kieltämättä hieno, mutta en oo varma tekevätkö edes moisia. Eipä tullut kyllä kyseltyäkään.
Miikathebest
30.03.2011 19:46:38

Vladi: Tarkan hinnan jätän sanomatta, kun sain tuon aikamoisella special-diilillä Atlaksen brittipuolelle tehtyjen hommien perusteella(mm. nettisivut). Sanottakoot vaikka, että yli 1000e ja alle 1500e. ;)

Ku alkaa miettimään, mitä tuohon hintahaarukkaan saa uutena ja miksei käytettynäkin, niin onhan tuo ihan älyttömän halpa.

Indonesiasta Radixilta saa yli 1000€ ja alle 1500€ myös customia. Hinta tietysti riippuu customoinnista. XN-Gearillä perusmallin hinta 780€.
Hyviä kitaroita ovat nekin.
Liikaa säröä!
Vladi
30.03.2011 19:56:27
Miikathebest: Indonesiasta Radixilta saa yli 1000€ ja alle 1500€ myös customia. Hinta tietysti riippuu customoinnista. XN-Gearillä perusmallin hinta 780€.
Hyviä kitaroita ovat nekin.

Täh, mä oon ollu siinä ymmärryksessä että ne on customoituinakin paljon halvempia? Eipä näköjään. Radixista oon kyllä ite kuullu vähän huonompaakin palautetta, että ainakin alkuaikoina oli ongelmia. Ilmeisesti nyt laatu on jo kohdallaan?
Miikathebest
30.03.2011 20:30:01

Vladi: Täh, mä oon ollu siinä ymmärryksessä että ne on customoituinakin paljon halvempia? Eipä näköjään. Radixista oon kyllä ite kuullu vähän huonompaakin palautetta, että ainakin alkuaikoina oli ongelmia. Ilmeisesti nyt laatu on jo kohdallaan?

Kuulemma XN-Gearin tarjous kustomoidusta Radix Royalista oli ollut 1200€. En kylläkään tiedä millä spekseillä kyseinen kitara oli ollut. Voin kuitenkin kuvitella hinnan nousevan helposti noihin lukemiin - varsinkin jos laittaisi massiiviloimukannella, jonka saatavuudesta ei itselläni ainakaan ole mitään käsitystä.
Juu. Uusimmissa laatu on ollut todella paljon parempaa kuin parin vuoden takaisissa.
Aiemminhan niissä kupruili reunalistat, halkeili lakat ja ties mitä, mutta ovat näköjään saaneet hommat kuntoon. Ainakin oma perusdeluxeni on säilynyt hyvin ensimmäisen talven koettelemuksissa.
En tiedä ovatko kitarat alkuperämaassa kestäneet moitteetta ja ongelmat koskeneet ainoastaan Suomeen tuotuja kitaroita... Tropiikin kosteudessa kuivatun puun kosteus kun ei vielä automaattisesti ole aivan meidän paukkupakkasten tasolla.
Liikaa säröä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)