Aihe: Digimikserit (live)
1 2 3 4 57 8 9 10 1147 48 49 50 51
Lapinharju
04.05.2011 00:02:47

Tämmönen kikostin on tulossa Behringeriltä: http://www.behringer.com/EN/Products/X32.aspx
pharaox
04.05.2011 15:37:05
Lapinharju: Tämmönen kikostin on tulossa Behringeriltä: http://www.behringer.com/EN/Products/X32.aspx

Joo,tosta on youtubessa aika hyvä esittelykin messuilta!
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
Sami_T
04.05.2011 17:21:49 (muokattu 04.05.2011 17:23:12)

markotetri: Muutaman keikan olen tuollaisella ehtinyt tekemään, ja vaikuttaa ihan asialliselta peliltä. Voisin yrittää listata hieman plussia ja miinuksia noin puolen tusinan keikan kokemuksella. 16-kanavainen Si Compact tuli Tampereelle uuteen baariin, jossa on uusi PA, aivan viime hetkellä ennen avajaisia. Tällä hetkellä en kaikilta osin vielä ole varma, mitkä soundiasiat ovat tiskin ominaisuuksia, ja mitkä taas kajareiden tai tilan. Vertailukohtana lienee helpointa pitää LS-9:ää, se lienee kuitenkin tärkein kilpailija tämän hetken markkinoilla.

Kun vetelen monitoreita etupäästä Yamahoilla niin mä aika usein splittaan kanavat kakkoslayerille ja ajelen ne monitorit sieltä ja saliäänen ykköslayerilta.

Osaatko sanoa onnistuuko toi tolla Soundcraftilla? Manuaalista ei ollu mitään apua (on muuten _todella_ hepponen manuaali tossa vehkeessä)

Maahantuojan hahmo lupasi toimittaa mulle tollasen Si Compactin (24-kanavaisen mallin) kokeiltavaksi parin viikon sisään, kirjoittelen sitten omia tuntemuksia. Siinäkin on noi liu'ut vähän jännästi, eli Studiotecin hahmon mukaan liukuja on 22 eli kaksi kanavaa (!) + paluut jää toiselle layerille. Hieman erikoiselta kuulostaa.
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
sammakko54
05.05.2011 00:08:51
Sami_T: Kun vetelen monitoreita etupäästä Yamahoilla niin mä aika usein splittaan kanavat kakkoslayerille ja ajelen ne monitorit sieltä ja saliäänen ykköslayerilta.

Minkä takia näin teet? Haluatko erit eq:t monnareihin meneviin kanaviin kuin pa:sta tuleviin vai miksi? Kiinnostaisi tietää.
Sami_T
05.05.2011 04:49:45 (muokattu 05.05.2011 05:00:12)

sammakko54: Minkä takia näin teet? Haluatko erit eq:t monnareihin meneviin kanaviin kuin pa:sta tuleviin vai miksi? Kiinnostaisi tietää.

Kun ajelee ne kuuntelut sieltä kakkoslayerilta niin saliäänen (=ykköslayerin) kanssa voi sitten puuhata mitä lystää ja se ei vaikuta kuunteluihin. Jos kanavia ei oo splitattu niin kaikki mitä muuttaa kanavissa muuttuu myös kuunteluissa mikä ei yleensä (etenkään kesken vedon) oo hyvä juttu.

Lisäksi toi mahdollistaa sellaisen että voi ajaa asiat niihin kuunteluihin halutessaan eri eq:lla ja/tai eri prosessoinnilla (tai kokonaan ilman prosessointia). Usein pyritään välttämään sitä että ajettaisiin kompuroituja asioita kuunteluihin. Jos käytetään kulmia niin kompuroitu tavara lähtee pääsääntöisesti kiertämään herkemmin ja lisäksi kompuroidun tavaran ajaminen soittajille (ja etenkin laulajille) aiheuttaa sen että ne ei kuule omaa dynamiikkaansa ja rupeaa vetelemään mitä sattuu.

Jos vetelen kulmilla niin mulla on lähes poikkeuksetta kulmissa lauluissa eri eq kuin ulos menevässä tavarassa.
Sami_T
12.05.2011 00:36:56 (muokattu 12.05.2011 00:50:50)

Nonnee. Nyt tuli Studiotecilta toi Soundcraft Si Compact 24 ihmeteltäväksi.

Vehkeen naamataulussa on melkein kaikki tarvittavat säädöt suoraan käsillä. Eli heti tuli se fiilis että tän mä otan haltuun alta aikayksikön. Noi kuminappulat mistä aikaisemmin mainittiin rupesi ärsyttämään heti ja ne todellakin jää pohjaan jos niitä painaa vähän ohi. Mukana tulevassa saatteessa luki että toi nappulaongelma on valmistajan tiedossa ja jotain muutosta asiaan on odotettavissa. Sitä nyt väkisinkin rupesi ihmettelemään että mitenkä tohon on tollaset nappulat laitettu alunperinkään.

Löin vehkeen tulille niin heti joutu ihmettelemään sitä että tuo vehje käynnistyy kauuuuan. Softa oli version 1.0 build 1 =) Katsoin heti että mikserissä on vielä jonkun toisen tekemät asiat levällään. Valikosta löytyi NEW SHOW ja klikkasin sitä niin tuli perus varoitusjupinat että nyt häviää kaikki ja klikkasin että jeesjees. Niin sitten ei tapahtunutkaan yhtään mitään. Kaikki jäi siihen mitä ne oli ollutkin. Studiotecin saatelapussa oli joku maininta että tossa show-filejen toiminnallisuudessa on jotain käpyä mikä korjataan seuraavassa (ensimmäisessä?) ohjelmapäivityksessä. Löysin sitten system-valikosta kasan erase x ja erase y-nappuloita, klikkailin ne kaikki läpi niin johan tyhjeni.

Tässä härvelissä näkyisi olevan tosiaan niin että liukuja on 22 ja myös efektipaluut ja stereolinjat tulee näihin samoihin liukuihin. Oletuspatchi on niin että inputit 1-22 on A-layerilla liu'ut 1-22. Inputit 23-24 on B-layerilla liu'ut 1-2. Ja siihen sitten ne efektipaluut 4 kpl perään neljään liukuun. Layereita on kaksi (A ja B) ja mitään custom layeria tms. en mistään löytänyt. En minä kyllä sellaista ikinä käytäkään mutta kylillä huhutaan että aika moni haluaisi käyttää.

Yksi bändi mitä teen melko säännöllisesti (ja mihin olen uutta mikseriä ostamassa) menee 23 kanavaan. Ajan monitorit etupäästä ja niinkuin tossa aikaisemmassa postauksessa kirjoitin niin teen LS9:lla niin että mulla on ykköslayerin kanavat splitattu kakkoslayerille samoihin liukuihin ja ajelen ne monitorit sitten kakkoslayerilta. Eli tämä siis siksi että mitään mitä mä teen saliääneen ykköslayerilla ei vaikuta popparin kuunteluihin sitten kun ne kerran on saatu kohdalleen.

Suunnittelin sitten patchaavani homman näin:

A-LAYER
1-7 rummut
8-10 basso, kitarat
11-13 kiipparit, haitari
14-19 laulut
20-22 efektipaluut

B-LAYER
1-5 perkat
8-19 samat asiat kuin A-layerilla monitorisyöttöjä varten
22 CD

Rummut ja perkat voi siis olla tavallaan "päällekkäin" koska tossa orkesterissa ei kukaan oo ikinä lyömäsoittimia vielä kulmiinsa halunnut. Ja vaikka haluaisikin niin kolistimissa voi olla jopa hyvä että ne menee kulmiin samalla prosessoinnilla kuin uloskin.

Niin tämähän ei sitten onnistunut ollenkaan. Eli ongelmaksi tuli se että liukuihin voi kyllä vapaasti määrätä inputin. Ja saman inputin voi määrätä moneen liukuun. Mutta siellä kakkoslayerilla kun ensin oli ne viimeiset kaksi kanavaa (23-24) ja sen jälkeen ne neljä efektipaluuta niin loppuja liukuja ei saanut patchattua enää ollenkaan. Tossa vehkeessä patchaaminen menee niin että painetaan liu'un selectia ja sitten valitaan näytöltä että mitä siihen liukuun haluaa. Niin niitä loppuja liukuja ei pystynyt valitsemaan selectilla ollenkaan. Tavasin manuaalia useampaankin otteeseen mutta ei auttanut. Eli siis vaikuttaisi siltä että ainakin tässä softaversiossa kun sulla on 24 fyysistä kanavaa plus 4 efektipaluuta niin sulle annetaan niihin 22 A-layerin ja 6 ensimmäistä B-layerin liukua käytettäväksi ja se on siinä. Jos haluat saman kanavan kahteen liukuun niin kyllä käy mutta samalla sulla on muuhun orkesteriin käytettävissä yksi liuku vähemmän. Eli vähän samaan malliin kuin analogipöydässä.

Huomasin lisäksi sellaisen että kun tossa pöydässä on kaksi stereo line-inia niin niitä ei oo patchattu lähtökohtaisesti yhtään mihinkään. Jos sinne line-iniin ripustaa vaikka iPodin ja patchaa sen johonkin liukuun niin hups sinne hävisi taas yksi liuku.

Toivottavasti asia ei oikeasti ole noin ja multa vain jäi jotain huomaamatta. Pistin hommasta tiedustelun eteenpäin.

Samalla kun ihmettelin ton patchin kanssa ja tein siinä kokeilumielessä vähän hassujakin patchauksia niin sain kertaalleen kaadettua koko tiskin. Tein samat asiat uudelleen niin ton bugin pystyy jopa säännöllisesti toistamaan. Raavin bugiraportin Studiotecille.

No, tässä vaiheessa oli aika selvää että tämän pulpetin kanssa ei keikalle lähdetä ennenkuin toi patch-asia selviää ja vehkeeseen tulee softapäivitys.

Katselin siinä nyt sitten kuitenkin paremman tekemisen puutteessa asiaa eteenpäin.

Vehkeen käyttö on todellakin hyvin simppeliä. Painaa vaan kanavasta selectia ja kaikki olennainen löytyy dedikoiduilla nappuloilla suoraan naamataulusta. AUX-lähdöt ja efektilähdöt on kaikki omien nappuloidensa takana, painaa jonkun niistä ja sitten vaan nostelee liukuja ylös että mitä kyseiseen ränniin lähetetään. Kaikkiin lähtöihin on suoraan 28-kanavainen graafinen eq.

Kanava-eq on niin että löytyy kaksi täysparametrista keskelle ja diskantti- ja bassoasiaan hyllyt säädettävällä taajuudella. Nuo hyllyt ei tuosta muuksi muutu ja kanaviin ei mun nähdäkseni pysty insertoimaan esim. jotain virtuaalista räkki-eq:ta. Eli noilla korjaimilla on pärjättävä jos tällä vehkeellä meinaa vetää.

Kanava-eq:n taajuussäätö hyppi aika oudon isoja loikkia:
- 1000-2200 hertsiä menee 200 hertsin portailla
- 2200-3500 hertsiä menee 300-400 hertsin portailla
- 3500-4500 hertsiä menee 500 hertsin portailla
- jne.

Kun käänteli tota eq:ta niin eq-nappuloiden ympärillä on sellainen lediympyrä mistä näkee mitä kääntelee. Lisäksi sama asia pomppaa näytölle vielä numeroina. Yamahoiden kanssa on tottunut jotenkin katselemaan sitä eq-käppyrää siinä näytöllä (tai ainakin jos tekee jotain "sokkona" niin sitä tulee vilkaistua että ei oo käännellyt ihan mitä sattuu). Niin nyt sitä käppyrää ei näkynyt missään. Valikosta sitten löytyi EQ-valinta ja sillä se käppyrä hyppäsi sinne näytölle. Jee. Mutta kun käänsi jotain nappulaa niin ne numeroarvot hyppää siihen käppyrän päälle peittäen sen käppyrän. Ja taas välillä ei. Välillä niitä numeroita ei näkynyt ollenkaan, pelkkä käppyrä. Lisäksi onnistuin tekemään sellaisen tilanteen missä kääntelin HPF:n jonnekin taivaisiin mutta se ei vaikuttanut siihen näytöllä näkyvään asiaan ollenkaan. Ja kohta taas vaikutti. Eli jotain pientä viilaamista on vielä tuolla eq-osastolla.

Gate ja kompura oli aika peruskauraa. Gateen on suoraan naamataulussa HPF ja LPF mutta mitään key listen-toimintoa en tohon sitten löytänytkään. Kompurassa oli viidellä LEDilla tehty gain reduction-mittarointi mikä vaikutti ihan riittävältä, gaten mittarointi oli kolme LEDia auki-hold-kiinni mikä nyt ainakin mulle riittää. Lisäksi jokaisessa kanavassa on kanavan tasomittarin vieressä neljän LEDin gain reduction mittari mutta siinä oli vähän raju skaala: -1 dB - -5 dB - -10 dB ja viimeinen LED syttyy nähtävästi jos kanavassa on gate ja se on kiinni. Olisivat laittaneet mieluummin vaikka 1-3-5-vielä enemmän.

Efektejä en sen paremmin ruvennut ihmettelemään mutta ihan sitä perus-Lexicon-asiaa sieltä tuntui löytyvän valikon täydeltä. Mutta neljä konetta on siis käytössä. Kaikkiin on oma tap-nappula.

Kanaviin oli joku linkitystoiminto mikä oli tyyliin päälle tai pois. Eli missään ei pääse määräämään mitä linkitetään ja mitä ei. Muutenkaan tossa koko pelissä ei oo juurikaan mitään mitä pääsisi säätämään eikä esim. system-valikosta löydy mitään preferences-hommia tms. Eli tehtaan setä on päättänyt miten asiat toimii ja siihen on tyytyminen.

Show-valikosta löytyi ainakin jonkinnäköinen safe recall-feature mutta koska se koko show-ominaisuus näkyi olevan vielä rikki niin en paneutunut siihen sen enempää.

Ainakaan manuaalin mukaan USB-tikulta ei voi soittaa fileja eikä sinne myöskään voi nauhoittaa mitään. Ei voi kuin ihmetellä että miksi näin.

Tässä Si Compactissa on "fader glow" eli liu'ut vaihtaa väriä sen mukaan mitä niillä ollaan tekemässä. Tähänkään ei pysty itse vaikuttamaan vaan tehtaan setä on päättänyt taas asiat. Tarkemmin ottaen näin:

White: Channel faders linked.

Yellow: Faders in BUS mode, bus type is PRE FADE or faders in FOLLOW mode to a
PRE FADE aux bus.

Green: Faders in BUS mode, bus type is POST FADE or faders in FOLLOW mode to a POST FADE aux bus.

Orange: Faders in matrix master OR faders in FOLLOW mode to a MATRIX bus.

Red: Faders in GEQ mode.

Cyan: A channel assigned as an FX Return or faders in FX follow mode.

Magenta: Channel Faders assigned to Stereo channels.

Niin en minä teistä muista tiedä mutta minä en ainakaan tee tuolla ominaisuudella yhtään mitään. Kyllä sen nyt jotenkin liu'uista honaa vähän ankarammassakin virvokkeessa että ollaanko nykimässä kanavia vai graafista eq:ta. Sen sijaan olisivat laittaneet noikin LEDit mikserin pinnan tekstien alle niin näkis ne tekstit kunnolla hämärässäkin. Nyt on LEDia vehje täynnä (ne on muuten aika kirkkaita ja en löytänyt säätöä tuohonkaan) mutta silti joutuu laittamaan perinteisen joutsenkaulalampun vielä siihen jatkoksi että näkee että missä noista kahdestakymmenestä samanlaisesta mustasta potikasta lukee harmaalla (!) "compressor attack".

Sitten vielä näitä perusjuttuja. Kuulokeliitäntä. Soundcraft on tehny ny miksereitä... kuinka kauan? No erittäin kauan joka tapauksessa. Niin miksi se kuulokeliitäntä on aina jossain aivan perseessä, tällä kertaa mikserin vasemmassa alareunassa jossain helvetin pitkässä syvennyksessä melkein puolivälissä mikseriä. Eli caseen tarvii viritellä luukku (tai mikseriä tarvii nostaa ylös sieltä) tai molempia että saa ne luurit kii. Oli vielä sen verran kapoisen oloinen syvennys että rupesin ihan vakavissaan pohtimaan että kun mun luureissa on kulmaplugi niin mahtuukohan se sinne syvennykseen ollenkaan.

Lisäksi vielä tälläinen huomio että tuo vekotin tuntuisi olevan passiivijäähdytteinen ja lämpesi vasemmasta reunasta viileissä varasto-olosuhteissa jo sen verran tuntuvasti että rupesin kiinnittämään asiaan huomiota. Ainahan mikserit lämpiää mutta tää kaveri lämpeää oikein niinku kunnolla. Niin rupesin siinä pohtimaan että kun kesäkeikoilla on aina välillä todella kuuma ja joskus harvakseltaan joutuu mikserin kanssa suoraan auringonvaloon niin miten kuumana tää vehje sitten käy. Ja mitä siitä seuraa.

Jos (toivottavasti kun) lastentaudit saadaan korjattua ja softaan tulee lisää toiminnallisuutta niin pyydän tän vehkeen uudelleen ihmeteltäväksi. Laitehan on kuitenkin erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltu niin kyllä ainakin mulla tälläiselle pienemmillä keikoilla käyttöä löytyisi. Etenkin pidän tässä vehkeessä siitä että kaikki olennaiset asiat on fyysisillä nappuloilla suoraan naamataulussa ja tämä on todella pieni ja kevyt vekotin.

Jos joku näkee jossain Soundcraftin hahmoja jotka on ollu jollain tavalla osallisena päätöksessä päästää vekotin tässä kunnossa "ulos" niin lyökää takaressuun ja sanokaa Torviselta terveisiä että nyt kun on toimintatavat hallussa niin kannattais hakea Nokialle töihin.

Vaikka tässä nyt ei tuotetta mitenkään erityisesti kiitelty niin pitää kuitenkin kiitellä maahantuojaa eli Studiotecia ensinnäkin hyvästä meiningistä yleensä ja siitä että toimittivat laitteen kokeiluun.

Tähdennän nyt tässä vielä lopuksi että kaikki ylläoleva koskee suunnilleen ensimmäistä Si Compact 24-konetta mitä on tähän maahan tullu ja softaversiota 1.0 build 1.
pitk
26.05.2011 11:19:20

Nyt se on sitten tehty: Miksattu keikka iPhonella.

Keulaa ei ollut mitään mahdollisuuksia saada saliin, joten monitorilaudasta (iLive T-80) mentiin. WLAN-tukiasema kiinni lankkuun ja iLive Tweak App käyntiin. App meinas tosin kaatuilla, mutta sain sen kuitenkin futaamaan (palautetta tehtaan sedille lähtee seuraavaksi).

Keikan lähetin käyntiin mon lankun vierestä luurit päässä, nopeesti perusbalanssi kasaan ja salin puolelle kuikkimaan. Tämän jälkeen tarvitsi käydä itse tiskin luona kolme-neljä kertaa, lähinnä säätämässä basson alapäänleikkuria ja vähän rukaamassa liidilaulun kompuraa. Muun ajan karjotin salin keskellä puhelin kourassa.

Kohtuullisen hyvin sujui näinkin; ei tietenkään yhtä hyvin kuin fyysisellä ajopinnalla, mutta paljon paremmin kuin huitomalla mon miksaajalle / ravaamalla Reima Salosen lailla salin ja monitorilandian välillä.

Vahvasti näyttää siltä, että iPad lähtee melko nopeesti hankintaan. Pääsee jo ihan eri tavalla asioihin käsiksi.

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Tumppi38
26.05.2011 12:17:59
pitk: Nyt se on sitten tehty: Miksattu keikka iPhonella.

Vahvasti näyttää siltä, että iPad lähtee melko nopeesti hankintaan. Pääsee jo ihan eri tavalla asioihin käsiksi.

Pitk.

Noita ekan version iPadejä saa alle 500 € joten halpa pöytä sulle tulee ;-) Hienoa että toimii noinkin..
Time you enjoy wasting, was not wasted !
arig
26.05.2011 13:44:59
Jepulis. Tuon SACin kanssa on tullun niin laiskaksi kans, ettei minkäänmoista narua viitti edes vetää lattialle... edes sitä CAT5 kaapelia Appsysin purkkien välille.

Läppäri sylissä saa nakuteltua salin kuosiin aikas helposti, varsinkin kun miettii F-namiskoiden taakse näkymät järkeviksi ja muutaman scenen. Saa mennä sinne "parhaalle paikalle" tekeen, ilman urputusta asiakaspaikkojen katoamisesta.
-Turn Me Up!
jsavela
27.05.2011 13:38:50 (muokattu 27.05.2011 13:40:49)
Nyt kun muutkin tunnustaa, niin uskallan paljastaa miksanneeni viimevuoden puolella kaksi konserttikiertuetta langattoman verkon kautta läppärillä ja hiirellä. Ekalla rundilla mulla oli Digidesignin Mix Rack lavalla ja toisella kertaa Yamahan 01V96. Yamahan käyttöliittymä on muuten helpompi käyttää pelkällä hiirellä.

Ainoastaan kerran tapahtui jotain dramaattisempaa ja se johtui siitä, että keulaan matkalla painoin macbookin kannen vahingossa kiinni. Siinä sitten kesti hetken, että pääsin takaisin linjoille. Totta kai olin menossa tonteille ihan viime sekunnilla... Lupaan yrittää enssyksynä ilman läppäriä ja vetää Galaxy Tabilla. Siinä ei oo kantta.

En mä kyllä mitään bändikattausta lähtis noin tekemään, mutta noilla rundeilla tais olla kymmenen tai ykstoista kanavaa.

-jaska
-äälittnyk ääkemi-
duane
28.05.2011 00:18:25
jsavela: toisella kertaa Yamahan 01V96. Yamahan käyttöliittymä on muuten helpompi käyttää pelkällä hiirellä.

Minkamoinen USB-ethernet-wifi kokoonpano sulla oli kaytossa?
katellaan...
jsavela
30.05.2011 09:11:57
duane: Minkamoinen USB-ethernet-wifi kokoonpano sulla oli kaytossa?

Mulla oli lavalla siis tuo 01V96, jossa oli kiinni miniläppäri USB:llä ja Studiomanager ja UltraVNC -softat.

"Keulassa" mulla oli Macbook, jossa oli Chicken of VNC -softa ja rullahiiri.

Sitten mulla oli Wlan tukiasema, jonka kautta molemmat tietokoneet jutteli langattomasti.

-jaska
-äälittnyk ääkemi-
ÄM
30.05.2011 21:08:51

jsavela: Mulla oli lavalla siis tuo 01V96, jossa oli kiinni miniläppäri USB:llä ja Studiomanager ja UltraVNC -softat.

"Keulassa" mulla oli Macbook, jossa oli Chicken of VNC -softa ja rullahiiri.

Sitten mulla oli Wlan tukiasema, jonka kautta molemmat tietokoneet jutteli langattomasti.

-jaska

Mikähän siinä on, ettei ainakaan ihan joka Biltemassa ym. oo mitään vehjettä, millä usb-piuha vaan korvautuisi langattomalla linkillä; muistitikkumainen tökkeli läppäriin ja tiskinpää tarviis sit jonkun mollukan, mihin pitäis saada virratkin sit. Jotain wireless-usb höpinöitä jonkun verran netissä löytyy, mutta onko se nyt jotain tekniikkaa, joka ei ottanut tuulta alleen.

Vai saiko sen 01v96:n jotenkin pelkällä w-lan tuki asemalla ja läppärillä toimimaan; tukiasema tiskille ja läppärillä yhteys siihen? On tätä vissiin ennenkin puitu, mutten nyt muista ja kiinnostaa, onko jotain uutta tällä saralla.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
duane
30.05.2011 21:36:04
jsavela: ... miniläppäri USB:llä ja Studiomanager ja UltraVNC -softat.

Kits, pohdiskelin tuota 01v96:n langatonta kontrollointia pari viikkoa takaperin..pitaa koettaa, josko laivan budjettikukkaro raottuisi etta saisi vastaavan ratkaisun toteutettua :)
katellaan...
kukkola
17.06.2011 12:45:46
Kokeilin tällä viikolla kahtakin eri tapaa ohjata Yamahan 01V (siis se vanhempi pöytä) mikseriä langattomasti.

Ensimmäinen ratkaisu oli C-Console:n Networking ominaisuus. Asensin Mac bookprohon Crossover ohjelman, jonka avulla voi asentaa Windows ohjelmia Mac:iin ilman että koneessa on Windowsta. Sitten asensin C-Consolen C-Mexxin Mac:iin. Macin C-Mexx toimi serverinä ja PC:n clientina. Yhteys wlanin kautta PC:lle (ipMIDI). PC sitten USB2MIDI kaapelilla mikseriin kiinni. Hyvin toimi jopa tasomittarit.

Toinen ratkaisu oli ns TeamViewer -ohjelma jolla otin Mac:llä PC:n Desktopin haltuun. Sen jälkeen homma olikin siinä. Hyvin toimi tuokin ratkaisu. Tässä on etuna se että ei tarvi olla kun PC:lle asennettuna C-Mexx. Pitäisi toimia esim. 01V96, 01X ja muidenkin Yammun miksereiden kanssa joissa ei ole LAN-tukea mutta käyttävät Studio Manageria.

Molemmissa tapauksissa haittana on tietenkin että koneita pitää olla kaksi, joista toisessa on tuo C-Mexx tai Studio Manager ja esim usb:lla kiinni mikserissä. Toinen kone voi sitten olla MAC tai PC ja varmaan jopa joku Tablet PC.
Ei ku näin se menee...
Calyamaha
17.06.2011 14:51:03
kukkola: Molemmissa tapauksissa haittana on tietenkin että koneita pitää olla kaksi, joista toisessa on tuo C-Mexx tai Studio Manager ja esim usb:lla kiinni mikserissä. Toinen kone voi sitten olla MAC tai PC ja varmaan jopa joku Tablet PC.

Itse olen kokeillut parin Euron hintaista Splashtop Remotea iPad:illa ja Galaxy Tab:illa (Android). Tuolla siis etähallitaan mikseriin kytkettyä tietokonetta.

http://www.splashtop.com/remote#null
kukkola
17.06.2011 19:54:51
Calyamaha: Itse olen kokeillut parin Euron hintaista Splashtop Remotea iPad:illa ja Galaxy Tab:illa (Android). Tuolla siis etähallitaan mikseriin kytkettyä tietokonetta.

http://www.splashtop.com/remote#null

Joo olen tutkaillut myös noita ohjelmia siltä varalta jos vaikka iPadin tai jonkun Android tabletin vielä hankkisin.
Ei ku näin se menee...
bigt
21.06.2011 21:03:23
Onko kellään kokemuksia Presonuksen 24:4:2:sta
Ei mitään musta tuntuu, vaan onko joku oikeasti vetänyt kyseisellä tiskillä?
Millanen oli käyttää?
miltä kuullosti??
Danko
21.06.2011 21:08:39 (muokattu 21.06.2011 22:40:58)

bigt: Onko kellään kokemuksia Presonuksen 24:4:2:sta
Ei mitään musta tuntuu, vaan onko joku oikeasti vetänyt kyseisellä tiskillä?
Millanen oli käyttää?
miltä kuullosti??

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=8932460#p8932460
e: toisella sivulla lisää.
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)