Aihe: pedaalin hankinta
1 2
Spike
26.03.2011 15:17:26
juikkipuikki: dadamiehiä..

Voin suositella häpeilemättömästi tota ts808:a ketjun aloittajalle. Kyseisen pedaalin olen omistanut yhden päivän ja sen perusteella nostaisin ihan ykkössäristimeks!

Häpeilemättömästi lyttään koko ajatuksen. Frontmanin särökanava on aika susi, eikä siitä haluta ottaa säröä tällasessa tilanteessa. Tollaseen kannattaa katsella standalone distortion-lootia eikä overdrivejä jos haetaan raskaita äänimaailmoja.

Joku line6 POD voi myös toimia tossa.
Fadeless-
26.03.2011 15:27:01
Spike: Häpeilemättömästi lyttään koko ajatuksen. Frontmanin särökanava on aika susi, eikä siitä haluta ottaa säröä tällasessa tilanteessa. Tollaseen kannattaa katsella standalone distortion-lootia eikä overdrivejä jos haetaan raskaita äänimaailmoja.

Joku line6 POD voi myös toimia tossa.

Lähtökohtaisesti kyllä, jos kyseisestä kamppeesta ei lähde itseä miellyttävää säröä/soundia niin sitten multiefektihärpäkettä kehiin. Toisaalta taas jos combosta ei löydy efektilooppia mihin kykeä niin silloin voisi harkita myös combon uusimista.
McLeach
26.03.2011 16:49:22
baba o riley: käy kokeilemassa pedaaleja ja kokeile samanlaisella vahvistimella mikä sulla on tai jos roudaa vaikka mukaan omas ja oma kitara. sit kokeilet kaikki mahdolliset kaikista mahdollisista liikkeistä mitä tulee mieleen ja otat sen mikä vastaa sun käsitystä hyvästä soundista on se sitten buustaamalla vahvistinta tai ottamalla kaikki jostain hyväsoundisesta purkista. Turha sitä lähteä arpomaan.

oih voih löytyyköhän maailmasta ketään joka jaksaisi aina pedaalikuumeen kourissa näin toimia... itse käytän toria ;)
baba o riley
26.03.2011 18:27:39
McLeach: oih voih löytyyköhän maailmasta ketään joka jaksaisi aina pedaalikuumeen kourissa näin toimia... itse käytän toria ;)

No se riippuu ihan miten paljon omaa ja hyvää soundia arvostaa. Itse en tingi siitä, joten olen kutakuinkin toiminut näin parhaani mukaan. Vintagehärpättimien kanssa tietenkin käy joskus niin että se mitä jossain tuli testattua ei sitten ollut ollenkaan samanlainen kun se mikä tuli jenkeistä ebayn kautta ostettua vaikka tuotantosarja olisikin sama, mutta ei se mitää, jollekin nekin aina on kelvannut :)
Alfauros
28.03.2011 19:38:17
inrock: Kannattaako siis esimerkiksi minun ruveta boostaamaan Voxin omaa säröä, vai ostaa joku standalone pedaali? Tarvis tosissaan saada nää Panterat irti tostakin laitteesta kunnolla. Soundi tarvii lähinnä lisää hyökkäävyyttä ja kirkkautta.

Kyllä sun voxista pitäis lähteä ilman purkkeja.
Iommi: "We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house."
inrock
28.03.2011 20:02:55
Alfauros: Kyllä sun voxista pitäis lähteä ilman purkkeja.

Kait minä sitten alan ruuvaamaan :P Ei ole vielä viimesen päälle tuttu laite. Toimiiko muuten tolle Valvetronixille mikään muu footswtich kuin nää FS5 jne. Voxin omat kytkimet? Ne on ihan ryöstöhinnoissa...
Cry "havoc" and let slip the dogs of war
skebab
28.03.2011 21:13:31
Marwel: muutenkin se on täysin arpapeliä mikä miljoonasta pedaalista sattuu saamaan toivotun tuloksen aikaiseksi, Mikä se toivottu saundi nyt sulla sitten onkaan mielessä

Tässäpä se perusonkelma onkin, eli on täysin turhaa suositella mitään pedaalia, jos ei ole kyseisestä vahvistimesta kokemuksia (pedaalien vaikutus soundiin vaihtelee "kohtalaisen" paljon eri vahvistimien välillä) ja vaikka olisikin, niin aika vaikeata tietää, minkälaista soundia kysyjä hakee. Itse se on vain etsittävä se mieleinen konsepti, eikä välttämättä löydy ekalla yrittämällä ;)
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)