Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaihtoehtoja Zoom Q3HD :lle?
1
Spiral
16.03.2011 13:23:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jotain vaihtoehtoja (likimain samasta hintaluokasta) tuolle Zoomin video/audio tallentimelle?
http://www.zoom.co.jp/english/products/q3hd/
 
Haluaisin laitteen jolla saa talteen kätevästi omat Youtube pätkät ja miksei keikkakokemuksiakin. Tärkeää olisi hyvä äänenlaatu, ja kuvanlaatu tietenkin.
Puutteina tuossa Zoomissa on zoomin puuttuminen ja "universaali tarkennus" ja ilmeisesti lelumainen olemus.
 
Spiral
16.03.2011 18:53:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, tilasin just tuon Zöömin kun ei tuntunut parempiakaan löytyvän.
 
miller
28.03.2011 15:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku saanut siirrettyä ZoomQ3HD fileet esim. iMovie'in? Valmistaja väittää, että se on mahdollista, mutta itse en ole onnistunut. iMovie ei yksinkertaisesti huoli filetyyppiä. Mistähän johtuu?
 
Basso on parasta palleille!
miller
28.03.2011 16:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodii. Zoom fileet täytyy näköjään tallentaa iPhotoon ensiksi ja sitten ne saa auki iMoviessa.
 
Basso on parasta palleille!
equador
06.04.2011 01:28:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ootteko testaillu äänittää tol koko bändi samaan aikaan, millasta musaa soitatte, kuinka kovaa? ootteko ollu tyytyväisii
 
Spiral
06.04.2011 13:37:50 (muokattu 06.04.2011 13:38:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

equador: ootteko testaillu äänittää tol koko bändi samaan aikaan, millasta musaa soitatte, kuinka kovaa? ootteko ollu tyytyväisii
 
Oon ollut tyytyväinen.
Tässä esimerkkejä jossa koko bändiä äänitetty erittäin epäsuotuisissa olosuhteissa.
http://www.youtube.com/watch?v=Tl89Hj9zQWI&hd=1
 
Hieman lelumainen tuntu tuossa on, mutta näkee sitten kuinka kestää.
 
edit: Ai niin, tuossa videossa on videota (ei audiota) myös toisesta kamerasta, eli videolaatua kuvaa vain nuo yleisotokset.
 
sakulahti
07.02.2013 10:44:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypä tännekin nyt kirjoittaa kun tuli tuo vekotin (Zoom Q3HD) eilen ostettua -ja tänään palautettua kauppaan.
 
En tiedä oliko yksilövika, mutta ainakin tuo laite poimi hyvin voimakkaat GSM-häiriöt ("tappara---tappara") kun tallensin sillä yhden akustisen konsertin. Laite oli jalustalla ja etäisyyttä lähimpään kännykkään oli vähintään metri, eli ei ollut kyse siitä että laite olisi ollut aivan kiinni puhelimessa. --> Mielestäni täysin käyttökelvoton laite musiikin tallennukseen live-tilanteissa.
 
Liikkeelle pisteet hyvästä ja ystävällisestä palvelusta, totesivat että luultavasti kyse ei ole viasta vaan ominaisuudesta ja palauttivat rahat (vaikka itse olin menossa laitetta vaihtamaan kun oletin että yksilössä on vikaa).
 
Vanhassa Zoom H4:ssa vastaavaa ongelmaa ei ole koskaan ollut, ja sillä olen taltioinut kymmeniä esityksiä vastaavissa tilanteissa.
 
Krice
07.02.2013 15:10:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Olisiko jotain vaihtoehtoja (likimain samasta hintaluokasta) tuolle Zoomin video/audio tallentimelle?
 
Ihan pakko vastata, vaikka onkin vanha viesti. On vaihtoehto, sitä kutsutaan "videokameraksi".
 
sakulahti
07.02.2013 16:03:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä oiva aasinsilta, eli onko olemassakaan harrastelukäyttöön hinnoiteltua videokameraa mihin saisi asialliset mikrofonit kiinni ja äänitystason voisi manuaalisesti säätää. Itse koitin tälläistä oikein etsiä, mutten löytänyt muita kuin ammattikäyttöön tehtyjä laitteita mitkä on satunnaiseen hommaan liian kalliita.
 
Sitä odotellessa täytyy jatkaa niinkuin tähänkin asti, eli otetaan ääni ja kuva eri laitteilla ja yhdistetään vasta editoitaessa...
 
Krice: Ihan pakko vastata, vaikka onkin vanha viesti. On vaihtoehto, sitä kutsutaan "videokameraksi".
 
Jii-Gee
13.02.2017 13:01:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1466 päivää vanhaan aiheeseen!
- joo,tais tulla henk koht ennätys..
 
Q3HD lienee (kuuleman mukaan) vähän kranttu muistikorteille, onko kokemusta / tietoa että mikä 32GB kortti pelaa tässä vehkeessä ??
 
70s Rokkenroll.. !! VIDEO
tito
13.04.2017 15:04:58 (muokattu 13.04.2017 15:12:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakulahti: Tästäpä oiva aasinsilta, eli onko olemassakaan harrastelukäyttöön hinnoiteltua videokameraa mihin saisi asialliset mikrofonit kiinni ja äänitystason voisi manuaalisesti säätää. Itse koitin tälläistä oikein etsiä, mutten löytänyt muita kuin ammattikäyttöön tehtyjä laitteita mitkä on satunnaiseen hommaan liian kalliita.
 
Sitä odotellessa täytyy jatkaa niinkuin tähänkin asti, eli otetaan ääni ja kuva eri laitteilla ja yhdistetään vasta editoitaessa...

 
Jos jaksaa harrastaa niin esim Canonin Eos M (se ensimmäinen) peilittömiä digijärkkäreitä saa käytettynä parilla sadalla objektiivin kanssa, pelkät rungot halvimmillaan satasen. Tuolla saa yllättävän hyvää videokuvaa aikaiseksi ja vaihdettava optiikka antaa vaikka mitä mahdollisuuksia, adaptereilla (halvalla ebaystä) saa vaikka mitä linssejä kiinni, elokuvamaista lyhyttä syväterävyyttä jne. Tuohon saa myös mikrofonin kiinni, ja asentamalla magic lantern -kräkkäyssoftan runkoon saa enemmän kuva- ja ääniasetuksia käyttöön. Netistä/tuubista löytyy paljon materiaalia ja ohjeita eos m videointiin. Ja lopputuloksessa videon laatuun ja fiilikseen merkkaa ainakin itsellä näin harrastelijatasolla hyvä tausta/lokaatio, hyvä valaistus, kuvakulmat jne paljon enemmän kuin esim kameran pikselimäärä. Mutta tuolla eos m:lläkin saa fullhd:ta 24fps.
 
Sinänsä mun mielestä on fiksua ottaa erikseen ääni talteen vaikka se on pieni lisätyö editoidessa. Saa kuitenkin mikit aseteltua vapaasti, mikserin kanssa enemmän kanavia jne, parempaa jälkeä ylipäätään. Kameraan kiinnitetty mikki tulee paremmin kyseeseen haastattelutilanteissa ja vastaavissa.
 
Tuossa mun pari ensimmäistä musavideota jotka kuvasin juuri tuolla eos m:llä:
https://youtu.be/uELmVw4Jb6g
https://www.youtube.com/watch?v=LwVRqJd7EIk
 
edit: hoh tulipa vastattua aika vanhaan kysymykseen, mutta jätän tämän tänne jos jollekin on hyötyä
 
robbiehill.net rootsandbones.com
tito
13.04.2017 15:10:42 (muokattu 13.04.2017 15:12:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit tupla
 
robbiehill.net rootsandbones.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «