Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 598 99 100 101 102122 123 124 125 126
DJKaaos
27.03.2011 20:10:58
losalvaros: Mites HJK ja Jari Litmanen tässä asiassa? :)

Tuskin Klubi odottaa saavansa kovinkaan suurta pelillistä panostusta, mutta mentorina ja markkinamielessä Litmanen voi olla hyvä hankinta. Jonkinlaista "pelaajavalmentajan" roolia Litmaselle voisi miettiä, mutta en sitten tiedä, että kuinka järkevää on lähteä sekoittamaan hyvin toimivaa Muurinen-Rantala -valmentajakuviota. Lisäksi Litmasen sitoutuminen koko hommaan on arvoitus. Litmasen itsensä kannalta tämä Klubi -kuvio olisi varmasti huippujuttu, mutta muiden kannalta kannattaa miettiä tarkasti.
Minä olen minä.
DJKaaos
27.03.2011 21:59:41
Lord of the strings: Mihin tahansa muualle kuin Klubiin pliis Kuningas!

Vaikka periaatteessa mulle on ihan sama, että minne Litmanen menee, niin ihan sun takia aion rukoilla tulevat yöt läpeensä, että Litmasen Klubi -soppari saisi sinetin.
Minä olen minä.
Lord of the strings
29.03.2011 04:06:32
djKaaos: Vaikka periaatteessa mulle on ihan sama, että minne Litmanen menee, niin ihan sun takia aion rukoilla tulevat yöt läpeensä, että Litmasen Klubi -soppari saisi sinetin.

Et taida ymmärtää kotimaisesta jalkapallosta ns. mitään. No mut onneks Canalilt tulee VALIOLIIGAA!
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
Secreterial
29.03.2011 07:53:35
Lord of the strings: Et taida ymmärtää kotimaisesta jalkapallosta ns. mitään. No mut onneks Canalilt tulee VALIOLIIGAA!

No valaiseppa sinä meitä siitä, miksi Litmasen pelaaminen HJK:ssa olisi niin hirveää? Jos miettii Veikkausliigan tasoa, niin HJK on aika kova sana. Ei siellä kuitenkaan hirveästi ole "huippujoukkueita". Miksei Litmanen saisi höntsäillä vielä kauden hyvässä seurassa sen sijaan, että pelaisi ykköstä.

Sulla on vissiin jotain antipatioita HJK:ta vastaan? Toki ymmärrän, että olis kiva saada Litmanen johonkin paikalliseen seuraan potkimaan, mutta Litmasen taso on kuitenkin Veikkausliigassa. Ei siinä, ei HJK ole ikinä meikänkään lempiseuroihin kuulunut.
ruusteri
29.03.2011 16:32:23
Tänään sitten Portugali-Suomi, joka näkyy FST:llä klo 22.45. Saas nähdä tuleeko turpaan kunnolla vai ei.
"Damn good coffee, and hot!"
DJKaaos
29.03.2011 17:19:42
Lord of the strings: Et taida ymmärtää kotimaisesta jalkapallosta ns. mitään. No mut onneks Canalilt tulee VALIOLIIGAA!

Mun pitää nyt varmaan vastata tuohon yhtä fiksusti jotain tyyliin, että ymmärrän mä enemmän kuin sä, mutta siihen ei kyllä paljoa vaadita. ;) Mutta jos asiallisesti puhutaan, niin uskon omaavani riittävästi kompetenssia, jotta voin keskustella kotimaisesta(kin) jalkapallosta riittävän tasokkaasti.

Ei tässä ole mistään lajin tai lajikulttuurin ymmärtämisestä kyse, vaan puhtaasti siitä, että monia täällä huvittaa suuresti sun kitinät Litmasen mahdollisesta Klubiin siirtymisestä. Sä et voi sille mitään, jos Litmanen menee Klubiin. Etkä sä varmaan aio edes tehdä mitään estääksesi Litmasen sopimusta, joten älä valita ja kitise. Ei kannata valittaa sellaisista asioista, joille ei voi eikä aio tehdä mitään. Keskusteleminen ja asioiden puiminen on ihan eri juttuja kuin henkilöhtaisiin antipatioihin perustuva mariseminen ja mielenosoittaminen. Ymmärrän kyllä oikein hyvin sen, että fclahtelaiset eivät katso hyvällä Litmasen flirttailua Klubin suuntaan, mutta mun mielestä asia ei ole lopulta kovinkaan iso, vaikka Klubin ja FC Lahden välit ovatkin kireät. Kannattaa muistaa, että Litmanen palloili HJK:ssa jo vuosia ennen kuin puki ensimmäistäkään kertaa tuon lahtelaisen muoviseuran ruman pelipaidan ylleen. Ja vaikka sun kohdalla olisikin kyse puhtaasti ei-lahtelaisesta sivustaseuraajasta, niin siitä huolimatta tuo sun julkinen mariseminen on naurettavaa, noloa ja lapsellista.

Jos toi sun yllä oleva ja lainaamani kommentti on sitä, mitä sä kykenet tässä keskustelussa esittämään, niin terve vaan! Mun ymmärtämättömyyteni lajia kohtaan -kortin sä käytit jo, joten seuraavaksi mielellään jotain muuta vastinetta.
Minä olen minä.
Vaihtovirta
29.03.2011 17:44:19
Litmanen on antanut lahtelaiselle ja ennen kaikkea Suomalaiselle jalkapalloilulle niin paljon, että vaikka soittaisi loppuelämänsä alasti banjoa kauppatorin kulmalla niin arvostus ei laske! Säälihän tuo oli ettei enää lahessa jatkanut, mutta kun perhe on muualla ja lahti ykkösessä niin ymmärtäähän tuon. HJK, Eesti tai nappulat naulaan, hattu lähtee päästä jokatapauksessa jos joskus vastaan tulee!
Haukkuvat laiskaksi vaikka mitään en ole tehnyt.
DJKaaos
29.03.2011 18:52:21
Balotellillä menee jälleen vahvasti.

"Tällä kertaa 20-vuotiaan italialaisen kerrotaan heittäneen tikkoja seuran junioripelaajia kohti joukkueen harjoituskeskuksessa Carringtonissa. Balotelli ei tiettävästi osunut kohteisiinsa."

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2011032913456527_jp.shtml
Minä olen minä.
Mika Kangas
29.03.2011 18:56:36 (muokattu 29.03.2011 18:58:07)
Vaihtovirta: Litmanen on antanut lahtelaiselle ja ennen kaikkea Suomalaiselle jalkapalloilulle niin paljon, että vaikka soittaisi loppuelämänsä alasti banjoa kauppatorin kulmalla niin arvostus ei laske! Säälihän tuo oli ettei enää lahessa jatkanut, mutta kun perhe on muualla ja lahti ykkösessä niin ymmärtäähän tuon. HJK, Eesti tai nappulat naulaan, hattu lähtee päästä jokatapauksessa jos joskus vastaan tulee!

Piti plussalla palkita.

Litti oli kyllä huippuvuosinaan aivan käsittämättömän arvostettu pelaaja. Mieleen tulee muistot kun Suomi pelasi vierasottelun Kreikkaa vastaan, EM karsinta muistaakseni vuonna 1994 tai 1995. Kyllä siinä sai loppujoukkue hakea laukkujaan lentokentän hihnalta ihan rauhassa kun kaikki mediahuomio oli Litmasen ympärillä. Todellinen sääli että mies kokee suurella todennäköisyydellä George Bestin kohtalon eikä koskaan pelaa arvoturnauksessa, mihin kyllä kuuluisi.
DJKaaos
29.03.2011 21:10:27
Maajoukkue on pelannut Portugalia vastaan melkoisen hyvin 2000-luvulla, mutta tänään ilonaiheet taitaa olla vähissä. Rikkonainen peli tulossa, kun vaihtoja tehdään varmaan aika reilulla kädellä. Paketti levällään ja työlästä katsottavaa, mutta toivottavasti pelaajat saavat annettua näyttöjä. Hienoa, että Perparim Hetemaj on lienee aloituksessa.
Minä olen minä.
Mika Kangas
29.03.2011 21:20:48
djKaaos: Maajoukkue on pelannut Portugalia vastaan melkoisen hyvin 2000-luvulla, mutta tänään ilonaiheet taitaa olla vähissä. Rikkonainen peli tulossa, kun vaihtoja tehdään varmaan aika reilulla kädellä. Paketti levällään ja työlästä katsottavaa, mutta toivottavasti pelaajat saavat annettua näyttöjä. Hienoa, että Perparim Hetemaj on lienee aloituksessa.

Jos en nyt ihan väärin muista, napattiin se legendaarinen 4-1 voitto aika vara/ kokeilumiehisenä? Jos näin niin todistanee että jopa jalkapallokin on jollain lailla tuuripeli. Joskus pallo pomppii suotuisasti joskus ei.
DJKaaos
29.03.2011 21:27:28 (muokattu 29.03.2011 21:37:18)
Mika Kangas: Jos en nyt ihan väärin muista, napattiin se legendaarinen 4-1 voitto aika vara/ kokeilumiehisenä? Jos näin niin todistanee että jopa jalkapallokin on jollain lailla tuuripeli. Joskus pallo pomppii suotuisasti joskus ei.

Kyllä Suomella oli muistaakseni ihan "paras" kokoonpano jalkeilla, mutta Portugalilta puuttui muutama iso nimi. Tasokas porukka toki Portugalillakin taisi silloin olla.

E: Palloliiton sivuilta löytyi silloiset kokoonpanot. Aivan pätevä porukka Portugalilla. Figon ja Rui Costan puuttuminen tosta nyt ekana pistää silmään ja ehkä Vitor Baian.

Suomen joukkue:

1. Antti Niemi
2. Juha Reini
3. Janne Saarinen -> 68. Janne Hietanen
4. Sami Hyypiä ->46. Toni Kuivasto
5. Hannu Tihinen
6. Aki Riihilahti -> 78. Tommi Grönlund
7. Mika Nurmela -> 82. Paulus Roiha
8. Teemu Tainio -> 85. Simo Valakari
9. Mikael Forssell -> 68. Jonatan Johansson
10. Jari Litmanen
11. Joonas Kolkka

Portugalin joukkue:

1. R. Pereira -> 46. Nelson
3. Silva -> 46.Capucho
2. Costa -> 46. Caneira
5. Couto (v)
4. Frechaut
10. Petiti-> 46. Viana
11. Conceicao (v)
6. Vidigal -> 46. Andrade
7. Simao -> 28. Gomes
8. Pinto -> 46. Bino
9. Pauleta

E:

Kooste ottelusta: http://www.youtube.com/watch?v=TBOkshRS6lA
Minä olen minä.
Mika Kangas
29.03.2011 21:34:01
djKaaos: Kyllä Suomella oli muistaakseni ihan "paras" kokoonpano jalkeilla, mutta Portugalilta puuttui muutama iso nimi. Tasokas porukka toki Portugalillakin taisi silloin olla.

Ei siellä ainaskaan Littiä ollut. Oisko Hyypiäkin ollut poissa? Toisaalta, periaatteessa kyllä aika ykköskokoonpano. Mutta niin oli oikeastaan Portugalillakin. Sieltähän puuttui ainoastaan Figo ja joku toinen.

Kova tulos kuitenkin, harmi ettei ollut "oikea" matsi.
Mika Kangas
29.03.2011 21:43:00
Mitenhän mulla oli muistikuva ettei Litti olisi ollut mukana? No, erehtyväinen tietty olen näemmä.
DJKaaos
29.03.2011 21:47:16
Mika Kangas: Mitenhän mulla oli muistikuva ettei Litti olisi ollut mukana? No, erehtyväinen tietty olen näemmä.

Mä muistan ton matsin sen takia aika hyvin, kun olin armeijassa juuri tuolloin ja tuo peli tuli katsottua kasarmilla.
Minä olen minä.
ruusteri
30.03.2011 00:44:19
Aivan karmea matsi Suomelta. Portugalin huono viimeistely pelasti rumilta lukemilta.
"Damn good coffee, and hot!"
losalvaros
30.03.2011 00:50:12
Ihan isät vastaan pojat oli tämä peli. Eremenko juniorilta huonoin peli maajoukkuepaidassa varmaan ikinä, ei ollut yhtään hyvää hetkeä eikä kyllä Jr. ainoaksi pettymykseksi jäänyt. Fredrikson torjui sen mikä torjuttavissa oli, puolustuslinja ja varsinkin kokenut toppariosasto Pasanen-Heikkinen ravasi parhaimmillaan kuin kastraattipässit narussa.

Kyllähän Portugali oli kova, ei siinä sen suurempia nokan koputteluja.

Englanti ja Ghana pelasivat 1-1-tasurin ja juoppo-Carroll päräytti maajoukkueuransa ensimmäisen maalin! Viisikko Rooney-Carroll-Bent-Crouch-Defoe voisi lopettaa Englannin pyristelyn hyökkäyspään onnettomuuden suhteen, luulisi kerrankin olevan varaa mistä valita.
"It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio
vital
30.03.2011 11:17:31
Jos portugali olisi edes yrittänyt niin olisivat voittaneet varmaan 7-0. Näytti siltä että ne vain leikkivät kentällä :/

Suomi oli kyllä ihan pihalla, ei näyttänyt jalkapallojoukkueelta ollenkaan. Ihme seisoskelua...

Noh, onneksi oli vain harjoituspeli ja Portugalhan on kivikova joukkue...
Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live
Numbie
30.03.2011 12:10:03

losalvaros: Ihan isät vastaan pojat oli tämä peli. Eremenko juniorilta huonoin peli maajoukkuepaidassa varmaan ikinä, ei ollut yhtään hyvää hetkeä eikä kyllä Jr. ainoaksi pettymykseksi jäänyt. Fredrikson torjui sen mikä torjuttavissa oli, puolustuslinja ja varsinkin kokenut toppariosasto Pasanen-Heikkinen ravasi parhaimmillaan kuin kastraattipässit narussa.

Hallinta oli varsinkin ensimmäisen puoliajan niin vahvasti Portugalilla, ettei Juniorilla oikein ollut mahdollisuuksiakaan loistaa. Fredriksonilta muutama huipputorjunta mutta tietynlaista epävarmuutta varsinkin ulostuloissa on nähtävissä.

Toppariosasto näyttää kyllä synkältä. Pasasen taso näyttää olevan tasaisessa laskussa ja laitapakkinahan mies on huomattavasti parempi, vaikka topparina tuntuu itseään pitävänkin. Harmi että Heikkinen pelasi silloin sen yhden hyvän pelin Saksaa vastaan topparina ja vakiinnutti paikkansa puolustuslinjassa. Sopisi ominaisuuksiltaan huomattavasti paremmin tuohon keskikentän pohjalle. Raitalalta ihan ok peruspeli, ehdottomasti maajoukkueen mukaan tosipeleihinkin. Arkivuolla tuskin tulee rahkeet riittämään maajoukkuetasolle koskaan.

Keskikenttäkin oli suhteellisen yössä. Nuorempi Eremenko ei näytä vieläkään saavan siirrettyä Kiovassa esittämiään huippuotteita maajoukkueeseen. Sjölund oli täysi turisti ja Hetemajn näkisin mieluummin Romanin parina kk:n pohjalla. Riski ja Porokara toivat vähän eloa hyökkäyspeliin, mutta eivät mitään manittavaa saaneet aikaan.

Sadik maajoukkueessa alkaa olla vähitellen nähty, ellei sitten tapahdu jotain ihmeeseen verrattavaa tasonnousua. Forssell jatkanee avauksessa ihan vaihtoehtojen puutteen takia.

Hakolan poisjättämistä ihmettelen taas. Säännöllisesti Eredivisiessä peliaikaa saava, maalinteossakin silloin tällöin onnistuva laituri kyllä ansaitsi näyttöpaikan edes harjoituspelissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)