Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändin toimivuus
1 2
Keikkarumpali1
24.03.2011 19:43:31 (muokattu 26.03.2011 22:13:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...............................................
 
0400 435 435
Timi
24.03.2011 20:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Bänditoiminnassa yhä useammin huomaa, kun soittajat eivät olekkaan
niin vannoutuneita omaan bänditoimintaan, joka toisaalta on sellainen
ettei pois keikoilta olla, kun jos ihan pakko. (sairaus ym pätevä syy)
 
Itse yli 25v keikaillut ja leikö kerran ollut kipeä, etten keikalle ole pääsyt.
Nyt huomaa, että otetaan vaikka lomaa keskellä keikkakiireiden, jotta aviopuolison kanssa voidaan seikkailla ja kaikki lomailee hieman eriaikoihin, eli keikkoja menee ohi väkisinkin ja sitten ihmetellään kun ei ole keikkaa.
 
Uskomaton työ, kun soittajat eivät edes hommaa tuuraajia vaan itse koittaa löytää
kaverit, jotka todella haluaa keikkalla, kun keikkoja on.
 
Tässä miksi kirjoitan on juuri tu, kun Ohj.tso kyselee keikkaa, niin miettii jo
kuka ei pääse keikalle.. "kesälomalla" just taas haetaan soittaajaa keikalle ja tuuraajien kanssakin on aina omat hauskuutensa ja niidenkin saatavuuson usein heikkoa.
 
Uskomaton määrä aikaa menee Lederinä hoitaa tuuraajia ja toimistojen kanssa puuhata sekä kaikki juoksevat asiat, että arvon soittajat vain tulevat keikalle ja kyselevät toki "paljonko saa liksaa" siis muulla ei niin väliä.
 
Onkohan muilla tälläisiä ongelmia omien soittajien kanssa..päreet palaa..
 
Joku tietty sanoo, et hoitaa tuuraajan itse jos estyy, mut pah.. ei meillä.

 
Jotta en pahoittaisi rakkaiden ystävieni mieltä.Kysyn kuitenkin heiltä ensin,että saanko vasta tähän.
 
Vaikea.Mutta varma!
Keikkarumpali1
25.03.2011 00:39:28 (muokattu 26.03.2011 22:09:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

......................................................
 
0400 435 435
Kailis
25.03.2011 16:04:46 (muokattu 25.03.2011 16:09:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tehdään jatkuvasti keikkaa eikä siitä saa rahaa niin täytyy kyllä sitten tykätä helvetisti. Mä voin hyvin ymmärtää että jos ei tehdä ammatikseen (ts. ei tule keikoista hilloa) niin ehkä se työnantaja joka mahdollistaa asumisen, ruuat ym. ei katso kauhean hyvällä sitä että kaveri singahtelee jatkuvasti satunnaisilla keikoilla. Toinen juttu on se että käytät itsestäsi sanaa leaderi. Silloin se on sun homma pyörittää sitä palettia ja etsiä sellaisia selkärangattomia orjia jotka on valmiita tekemään tuota sun ehdoilla.
Toi "paljonko saa liksaa?" ja sitoutuminen bändiin kulkee aika käsi kädessä. Laskut ja eläminen täytyy maksaa. Kyse ei nyt kuitenkaan ole bändistä joka kimpassa hakee menestystä ja on valmis alussa tekemään vähillä tuloilla PR työtä bändin hyväksi. Menehän peilin eteen ja treenaa sitä vastausta tuohon liksakysymykseen.
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
Keikkarumpali1
26.03.2011 01:30:59 (muokattu 26.03.2011 22:11:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
0400 435 435
Kailis
26.03.2011 05:03:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Varsin huono kommentti..
 
"Keep up the good work" eli jatkappa samaan malliin.
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
Seba
26.03.2011 08:45:41 (muokattu 26.03.2011 08:48:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Varsin huono kommentti..
 
Päinvastoin varsin hyvä kommentti.
Vaikuttaa kovasti että pidät bändiä SUN bändinä ja toistuvasti kutsut itseäsi leaderiksi, ja sellaisen viitan kun pukee päällensä niin ottaa vähän hommakseen tuollaiset.
 
Jos bändi on sun, niin muut on vaan siellä soittamassa rahasta?
 
Teiltä selkeästi puuttuu yhdessä tekemisen meininki, ja tällaisen pikaisen parin viestin perusteella veikkaan että muita soittajia ottaa hieman pannuun itsesi jalustalle nostaminen, eikä intohimoisesti ole bändissä musiikin takia, vaan lähinnä kiinnostaa se paljon keikasta saa rahaa.
 
Toimivassa bändissä on oltava hyvä henkilökemia, muuten se menee tuollaiseksi.
Ihmisillä on kuitenkin muutakin elämää kuin harrastebändit, ja jos se ei ole tarpeeksi antoisaa, alkaa muut asiat ajamaan sen edelle.
 
Tai en tiedä miten teillä on, mutta itse en jaksaisi leikkiä porukassa jossa ei ole hyvä henki.
 
/c c:n
Keikkarumpali1
26.03.2011 11:02:26 (muokattu 26.03.2011 22:11:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.....................................
 
0400 435435
Kailis
26.03.2011 12:12:47 (muokattu 26.03.2011 12:13:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Joskus kivaa olla vain rivimuusikko, ilman suurempaa vastuuta tulee keikalle
ja odottaa, kun keikkaliksa tippuu illanpäätteksi, kun joku teki kaiken sen homman,
että on keikka saatu.
 
Pitää nyt hommata toimiston kyselylle keikalle kiippari ja laittaa tarjousta sisään..
tätä taustahommaa enepi, kuin keikalla välillä soittaa, työstä käy, että homma
toimii...Joku viisas sanoi aikoinaan ei kukaan kotoa keikalle tuu hakeaan..
 
Keikkoja ja pysykää lauteilla, kuten minäkin!

 
Mahtava homma, hohtava mamma.
 
-Herra 47
 
http://www.youtube.com/watch?v=STXcPFf4ITk&feature=related
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
tonicaster
26.03.2011 20:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Joskus kivaa olla vain rivimuusikko, ilman suurempaa vastuuta tulee keikalle
ja odottaa, kun keikkaliksa tippuu illanpäätteksi, kun joku teki kaiken sen homman,
että on keikka saatu.
 
Pitää nyt hommata toimiston kyselylle keikalle kiippari ja laittaa tarjousta sisään..
tätä taustahommaa enepi, kuin keikalla välillä soittaa, työstä käy, että homma
toimii...Joku viisas sanoi aikoinaan ei kukaan kotoa keikalle tuu hakeaan..
 
Keikkoja ja pysykää lauteilla, kuten minäkin!

 
Mä en tajunnut tästä hevonpaskaakaan..=)
 
Kailikselle plussat hyvästä tuubipätkästä...
 
Keikkarumpali1
26.03.2011 20:05:37 (muokattu 26.03.2011 22:11:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.........................................
 
0400 435435
Seba
26.03.2011 20:34:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Odotetaan jotain rakentavaa.. eli jos et tiedä asioista tai osaa asiaan kommentoida, niin älä turhaa raapustele.. Piirtele vaikka ruutupaperille..
 
Jos vaikka itse vähän valottaisit todellista tilannetta niin ehkä jotain rakentavaa palautetta voisi joltain tullakin.
 
Esim onko keikkailu kaikille jäsenille työ josta perheen leipä kannetaan pöytään joka päivä?
Vastoin parempaa tietoa jää kuva että itsellesi on, ja muut käyvät myös "oikeissa" töissä kun lomista ym puhutaan.
 
Paha kommentoida mitään järkevää jos viesti on vaan mä liidaan ja teen kaikki duunit ja muut ei mitään kun niillä on elämä -tyyppistä hössötystä.
 
/c c:n
Sergei Fallinen
26.03.2011 20:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kyllähän totuus on myös, että ihan kielellisessä ulosannissakin olis parantamisen varaa. Ihan hyväs henges.
 
Keikkarumpali1
26.03.2011 22:05:51 (muokattu 26.03.2011 22:26:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...........................................
 
0400 435435
Keikkarumpali1
26.03.2011 22:07:53 (muokattu 26.03.2011 22:10:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...............................
 
0400 435435
Keikkarumpali1
26.03.2011 22:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.......................................................
 
0400 435435
rintapek
26.03.2011 22:15:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Odotetaan jotain rakentavaa.. eli jos et tiedä asioista tai osaa asiaan kommentoida...
 
No en mä ny tietenkään mitään tiedä. Mut sä tarttet paremmat perustukset, ennenko niiden päälle voi mitään rakentaa. Jouluksi uuteen kotiin, mut minkä vuoden jouluksi?
 
One kind of music only - the good kind
Keikkarumpali1
26.03.2011 22:36:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No en mä ny tietenkään mitään tiedä. Mut sä tarttet paremmat perustukset, ennenko niiden päälle voi mitään rakentaa. Jouluksi uuteen kotiin, mut minkä vuoden jouluksi?
 
Mä meen saunaan..
 
0400 435435
Seba
26.03.2011 22:42:45 (muokattu 26.03.2011 22:47:54)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon vissiin oli asiaa.
Voihan niitä sääntöjä noinkin rikkoa tietenkin.
 
No, turha sitten nillittää muiden toiminnasta jos ei itse seiso edes sanojensa takana.
 
/c c:n
rintapek
26.03.2011 22:56:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Mä meen saunaan..
 
Kuka tuuraa sua tos välissä?
 
Mä ny en näist kauheesti tiedä, mut kyl mä ny just ja tasan tarkkaan tiedän sen, mitä leipätöitä tekevän, perheellisen harrastehumppaajan tarttee tietää. Toisinaan jopa hieman enemmän.
 
Mitä ny pikaseen kurkkasin, ni sinul näyttää olevan syyskuuhun mennessä puolentusinaa keikkaa buukattuna? Eipä tolla keikkamäärällä kukaan elä, joten kyseessä ei o ammatti?
No, työssäkäyvä ei noit lomia niin vaan saa, vaan ne valitettavasti tarttee hyväksyttää veribigbossilla lomakalenteriin. No jos basista sit on heinäkuun vaik Kiinassa, ni ei se sieltä kesken pois tule sen vuoksi, et ny ois keikka tarjolla mist sais kaljaa ja pitsaa.
 
One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «