Aihe: Halvat kamat: Positiiviset yllätykset ja karmaisevat pettymykset
1 2 3 4 5 6 7 8
imppa86
24.03.2011 02:26:27
Ostin pari vuotta sitten huvikseen williamsin Les Paul-mallisen kitaran johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Pienillä säädöillä ja modauksilla tuli pitopeli.
joku muu sikko
24.03.2011 09:20:09
Entropia666: Ite revin kanssa kokonaan vittuun. Ei pääse soundipolisiit itkemään huonosta soundista. :D

Joku tarkkaavainen huomaa ettei ole Jim Marshallin metsässään kasvattamaa puuta se loota. Siinä on heti vissi nyanssiero soundissa.
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
ilopertti
24.03.2011 11:28:17

Meikäläinen on vaan saanu pelkää hyvää edukkaasti/halvalla:

- J&D:n kitarat/bassot
- Biyang purnukat / Wangs combo
- Wolfin kitarat
- HB:n komerot

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Entropia666
24.03.2011 12:15:41

joku muu sikko: Joku tarkkaavainen huomaa ettei ole Jim Marshallin metsässään kasvattamaa puuta se loota. Siinä on heti vissi nyanssiero soundissa.

Tämä riski on otettava.

Tulihan mulla mieleen asiaan liittyen myös tuo mun nuppi. Randall RH150G3+ hybridi, maksoin 200e käytettynä. Olin hankkimassa vahvaria, testailin krankia, kahta engliä ja peaveyn 6505. Rahaa ois periaatteessa ollu kaikkiin vaihtoehtoihin, mutta Randall se vaan mustana hevosena yllätti todella positiivisesti.
heiheihellurei
24.03.2011 13:03:09 (muokattu 24.03.2011 13:03:32)
Behringer BG412S Ultrastack (Jensseneillä) on kyllä hintaisekseen loistokapistus.
"vittu kun ois viulu ja ossois soittoo"
Humanoid
24.03.2011 13:28:21
ESP LTD H-207. Jenkkilästä ostin ss.org:in kautta joskus pari vuotta sitten. Teki kaikki kuluineen (postit, verot jne..) huimat 360€, ja silti tämä on edelleen paras kiinteätallainen seiska, joka on taloon eksynyt. En perkele myy.
Sami / Ääniportti
jm99
25.03.2011 13:25:36
Rocky-sähkis tuli ostettua halvalla. Katsoo nyt onko siitä mihinkään, kunhan kusti polkee sen tänne saakka.
Ei pysty.
novo
25.03.2011 18:22:24
jm99: Rocky-sähkis tuli ostettua halvalla. Katsoo nyt onko siitä mihinkään, kunhan kusti polkee sen tänne saakka.

Tän tarinan pettymys oli se, ettei selvinny oliko tää ny sit yllätys vai pettymys...
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Bilsom27
25.03.2011 18:57:08 (muokattu 25.03.2011 19:01:58)
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbs300tbl_egitarre.htm

Sain ton kitaran joululahjaks n. 6 vuotta sitten ja vieläkin pelittää hienosti.
Toi kitara on nähny monta keikkaa ja treeniä, kastunut pariin kertaan(kunnolla), pudonnut maahan muutaman kerran.
Hintaa oli silloin vissiin joku 199e ja siihen nähden aivan loistopeli.
Mitään isompia vikoja ei oo ollut ollenkaan.
Tallan oon blokannu, koska vire vaihtuu tossa kitarassa vähän väliä.
Kaula on yllättävän suora vieläkin ja pitää vireen, oikeesti. Vieläkin tolla kepillä tulee soiteltua usein ja kulkee silloin tällöin keikoillakin mukana kolmantena varakeppinä. En tiedä onko sattunu hyvä yksilö vaan käteen, mutta mielestäni kelpo keppi hintaisekseen.
Mika Kangas
25.03.2011 19:47:05 (muokattu 25.03.2011 19:50:01)
Tuota Harley Bentonin HBP120BK bassoa täytyy hiukan kyllä puolustella. Yllättävän hyvä soittaa, siis minun käteen. Maksoi muistaakseni silloinkin ton 85 euroa.
Lisäksi halvat Squierit mitä itse olen omistanut ovat olleet ihan ok kitaroita.

e: Lisätään vielä hyviin halpoihin Roland Microcube. Naurettava hinta legopalikasta jolla voi äänitellä hyvin akustiset kitarat biiseihin. Ja joka muutenkin on näppärä makuuhuonevahvistin.
zuppermuhle
25.03.2011 19:51:16
Haaviin jääneitä:
Harley Bentonin nahkahihna. Ollut ykköskepeissä vuodesta 2003 asti.
Behringer EQ. Hoitaa tosiaan tehtävänsä eikä suhise liikaa. Näitä vissiin omistuksessa yhteensä 3 jotka myyty eteenpäin kun "en minä tartte sitä." Suurin osa pääselellyt runkoon kohdistuneet kolinat signaaliketjuissa läpi.
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
Jester44
25.03.2011 20:20:56
Wolfin kimppatilauskitarat - päteviä työkaluja pikkurahalla.

Juurikin näin, hintaansa nähden aivan loistavia laitteita! Hinnat voisi tuplata ja silti edullisesti hyviä kitaroita.
Stay Metal!
jm99
25.03.2011 20:34:08
novo: Tän tarinan pettymys oli se, ettei selvinny oliko tää ny sit yllätys vai pettymys...

Siis kunhan se ensi viikolla postitse saapuu, niin sittenhän se nähdään.
Ei pysty.
warlock
25.03.2011 21:31:31
behringer v-amp 2. on ollu mulla koti käytössä jo varmaan 10 vuotta. ollu erittäin hyvä kun kytkee kotistereoihin. oon soitellu kotona vahvareilla ja monenmoisilla multiefekteillä podista bossiin mutta silti se vaan v-amp vie aina voiton.

harley bentonin kitara. tosin kaula vaihdettu jacksonin kaulaan ja asennettu emg 81. bentonin lisenssi floikka on todellinen yllätys. pitää parhaiten vireen mun soittimista vaikka hyllyssä on kalliitakin soittimia. useimmiten tulee kuitenkin soitettua bentonilla. saundi ja sustain on hyvä vaikka runko on mitälie kovalevyä.
gasser
25.03.2011 22:04:34
huono:
Vamp-2. Paskin kitarakäikäle mitä mulla ikinä ollu. Luulin, että toimisi väliaikaisena korvikelodjuna pod x3 liven jälkeen, mutta basakammarjat. Muinainen zoomin 1010:kin pesee tuon, koska siinä zoomissa oli se yks hyvä särö. Periaatteessa kait tuo vamp tekee minkä lupaa, mutta mun käyttöön ei istu yhtään.

hyvä:
torilta hommattu peavey envoy 110 transtube - sisuskalut ja elementti. Tuolle kun tein nollabudjetilla kotelon, niin hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan. Kaikenlisäksi vahvari on helposti modifioitavissa mieleisemmäksi.
-
warlock
25.03.2011 22:15:21
gasser: huono:
Vamp-2. Paskin kitarakäikäle mitä mulla ikinä ollu. Luulin, että toimisi väliaikaisena korvikelodjuna pod x3 liven jälkeen, mutta basakammarjat.

juu jos kitaravahvarin kautta yrittää ni saundi on jotain aivan hirvittävää. mutta kuten sanoin kotistereoissa toimii hyvin. toisaalta on kyllä kova työ oppia käyttään ja löytään ne hyvät saundit
Jamz
25.03.2011 23:35:47
H-B:n telecaster on kyllä hyvä halpispeli. Ja Wolfit vielä parempia. Vahvareista tulee mieleen Fender FM 212. Oli ainakin joskus kohtuu halpa. Hyvät cleanit ja paljon mökää. Sitten Falcon merkkinen Presicion basso.Toimii..
Raja se on raittiudellakin.
gasser
26.03.2011 00:24:40
warlock: juu jos kitaravahvarin kautta yrittää ni saundi on jotain aivan hirvittävää. mutta kuten sanoin kotistereoissa toimii hyvin. toisaalta on kyllä kova työ oppia käyttään ja löytään ne hyvät saundit

Eihä. Jos tosta jollain keinolla vois löytää hyvän soundin, niin oisin kyllä löytäny. Makuasia. Enkä edes ole kauhean kranttu. Tai ehkä olen vähän ja silti tykkään paskoistakin soundeista. vamppi tekee vaan jotain niin anaalia väkivaltaa äänelle, että ei vaan pysty.
-
Fadeless-
26.03.2011 10:50:48
Ostin Behringerin midilankun mallia FCB1010 tms. Kaiken kaikkiaan ihan tyytyväinen olen ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta: ekspressiopedaalien tuntuma on ultimatepaskaa, karmiat läpsyttimet ovat. Sitten se pahin. Tuon kamppeen ohjelmointi vaatii vähintään tohtorin tutkinnon, että sen saa tekemään mitä haluaa. Uuden firmiksen sisältämän piirin asennuksen jälkeen muutos oli parempaan päin. Joitain bugeja poistui ym.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)