Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ibanez lawsuit "rocket"
1
koopee74
25.03.2011 21:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli 70-80luvulla tehty kopio gibsonin V:eestä. ja nimenomaan punainen hakusessa. onks kellään tietoa kyseisestä kitarasta. myyty joskus 90luvun alussa helsinkiin musaliikkeeseen, en nyt muista mihin. ensimmäinen omistaja haluisi takaisin. (HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ)
 
hei mä tiedän tää on epätoivoista.. ;D
 
SirElwood
25.03.2011 21:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/
 
fox
25.03.2011 21:54:20 (muokattu 26.03.2011 01:49:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koopee74: eli 70-80luvulla tehty kopio gibsonin V:eestä. ja nimenomaan punainen hakusessa. onks kellään tietoa kyseisestä kitarasta. myyty joskus 90luvun alussa helsinkiin musaliikkeeseen, en nyt muista mihin. ensimmäinen omistaja haluisi takaisin. (HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ)
 
hei mä tiedän tää on epätoivoista.. ;D

 
Mikä niistä? Meinaan Rocket Rolleja on aika montakin mallia olemassa.. "Suoria kopioita" eli RR "Senioreja" ja sitten RR kakkosia..
 
Eli 1976 katalookista
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=359&now=2
 
1982 katalookiin, ja sitten muutama malli lisää..
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=78&now=2
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Spike
25.03.2011 23:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös noi ala olemaan sen verran keräilykamaa, että ebay on varmaan paras paikka metsästää.
 
koopee74
26.03.2011 08:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo se ois kyl tommonen rr 2. elikkäs ainaki tää kyseinen kitara oli punanen. mut siin oli kyl mun mielestä valkonen pleku-suoja.
 
joo, on tosi harvinaisia. eikä löydy mistään. oli sit ebay tai musaliikkeet muualla maailmalla. tuskin menee kitarakaupoissa nykyään ees myyntiin asti jos semmonen sinne jotenki eksyis. kyl kai ne myydään pöydän alta.
 
et jos satut kohdalle niin heti sillä sekunnilla pitää ostaa. muuten seuraava kaveri ostaa sen heti. sellasta se on.. :D
 
noh... mitäpä noista... ne on vaan kitaroita....prkle...
 
fox
26.03.2011 11:49:15 (muokattu 26.03.2011 11:52:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koopee74: joo se ois kyl tommonen rr 2. elikkäs ainaki tää kyseinen kitara oli punanen. mut siin oli kyl mun mielestä valkonen pleku-suoja..
 
Pistetään tähän nyt vielä yks kataloogikuva, jos siin oli rungossa tuollaset "ylimääräset" muhkurat, niin -83 löytyy se "kolmas" variaatio..
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=90&now=1
 
Totta, harvakseltaan noita on myynnissä kyllä, vallankin noita vähän isommalla mallinumerolla olevia..hintakin on melko kova niillä. Pulttikaulasia sitten ehkä vähän useammin ja halvemmalla.
 
Edith Piaf: tuosta termistä "lawsuit" tulis kyllä näissä uudemmissa alan foorumeilla melkoinen fleimaus.. ;)
Nimittäin varsinaisia "lawsuit" kitaroita on vain ja ainoastaan ennen 1976 tehdyt. (no OK, kyllähän niitä suoria kopioita vielä -77 oli varastossa, ja myytiin pois, vallankin Euroopassa..)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
vvaltsu
26.03.2011 12:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://global.ebay.com/IBANEZ_ROCKE … ITAR_VINTAGE_1982/220760294650/item
 
Siitä vaan leikkiin mukaan..
 
koopee74
26.03.2011 13:28:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

morotus
 
joo ei siin kyllä tommosta head-stockkii ollu. se tais kyl olla sit tota vanhempaa perua. mut se oli kyl punanen valkosella plekulla. mun mielestä siin oli toi 70luvun "gibson" headstockki. ku mä en haluu muistella liikaa saati kattoo tommosii kuvia ku mun sydämenni arvet repeytyy auki. yrittäkää ymmärtää. ;D
 
fox
26.03.2011 17:57:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koopee74: morotus
 
joo ei siin kyllä tommosta head-stockkii ollu. se tais kyl olla sit tota vanhempaa perua

 
Juu, kyllä mä nyt suurin piirtein tiedän, mitä mallia ollaan hakemassa.. ;) Eli se on näitä wanhoja Rocket Rolleja, myös tunnetty lisänimellä "Senior"..
Mutta olkoon nyt sitte linkittelemättä.. Tosiaan, tuolla 70-luvun puolivälissä liikutaan.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
L.H
27.03.2011 19:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tietoa sarjanumerosta tai edes tarkkaa valmistusvuotta? Muuten varmaan vähän hankala löytää just ko. kitara...
 
Mulla oli tommonen punanen ja luulisin tietäväni missä se yksilö majailee tälläkin hetkellä.
 
fox
27.03.2011 19:13:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.H: Onko tietoa sarjanumerosta tai edes tarkkaa valmistusvuotta? Muuten varmaan vähän hankala löytää just ko. kitara...
 
Mulla oli tommonen punanen ja luulisin tietäväni missä se yksilö majailee tälläkin hetkellä.

 
Sarjanumeroa ei tuos kysyjän kitarassa välttämättä edes laisinkaan ole.. Ibanezilla ryhdyttiin varsinaisesti tuossa -76 vasta säännönmukasesti noita numeroimaan, aiemmin oli satunnaisesti joitakin numerosarjoja käytössä, mutta ne ei olleet ihan yhtä tarkkoja ja virallisia..
Toisaalta taas, mikäli kyseinen kitara olis ollut tehty esim. heinä-elokuussa 1976 siinä olisi se sarjanumero, pulttikaulasessa kaulan kiinnityslevyyn stanssattuna, liimakaulaisessa tietenkin lavassa..
Malli on varmaankin ollut tuollainen..
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=359&now=3
 
Mikrofonit toki ovat voineet olla toisenlaiset, noita tuli nimittäin muutamallakin mikkiversiolla..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kapa
27.03.2011 21:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli koodina 2387 DX liimakaulalla. Ostin sen kermanvalkoiseksi maalatun Huttuselta alkuvuodesta, tarkoituksena saada alkuperäinen "punainen" esiin tässä kevään ja kesän aikana, kun tallissa tarkenee työskentelemään. On sillä oikealla 70-luvun headstockilla. Muuten kitara soittokunnossa, kaula paranee paksummilla kielillä. Etsin muuten vuosikausia tuollaista, että helpolla ei meinaa löytyä. Suuressa maailmassa arvostavat tuota "Korinaa" enemmän, mutta harvinaisia ovat. Ei kellään olisi originaalilaukkua jäänyt nurkkiin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «