Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The ASIO sample rate is not supported by one of the USB interfac
1
tomaattiorava
23.03.2011 22:19:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta lentää parvekkeelta tietokone alas, niin pahasti meinaa hermot mennä.
Ei jumalauta saa mitään tehtyä.
 
Windows 7, M-Audion FastTrackPro, Fruity Loops ja Sound forge "käytössä".
Miten mä taas ton fruityn ja forgen skulaamaan?!
Vuostolkulla oon nauhottanu niin, että fruitystä pauhaa biitti tai metronomi ja forgella nauhotetaan. Muttakun ei sitte enää millään ton windows 7:n myötä, tota samaa paskaa se vaan herjaa.
 
Aaaapuuva!!
 
Grugi
23.03.2011 23:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan selvästi toi virheilmotus sanoo että näytteenottotaajuus USB päätteessä ei ole tuettu, tarkista että M-audiossa ja softissa on samat näytteenottotaajuudet.
 
SDMF
Harrastelija
23.03.2011 23:33:46 (muokattu 23.03.2011 23:35:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Kohta lentää parvekkeelta tietokone alas, niin pahasti meinaa hermot mennä.
Ei jumalauta saa mitään tehtyä.
 
Windows 7, M-Audion FastTrackPro, Fruity Loops ja Sound forge "käytössä".
Miten mä taas ton fruityn ja forgen skulaamaan?!
Vuostolkulla oon nauhottanu niin, että fruitystä pauhaa biitti tai metronomi ja forgella nauhotetaan. Muttakun ei sitte enää millään ton windows 7:n myötä, tota samaa paskaa se vaan herjaa.
 
Aaaapuuva!!

 
M-Audion kortit tekee tota aina jos taustalla soi tai on just soitettu jotain muuta kun avaa Asiota käyttävän ohjelman. Kortin control panelissa näkyy "streaming" . Mulla on auttanu kun on sammuttanu muut korttia käyttävät ohjelmat ja sulkenu ja laittanu kortin uudestaan päälle, sillon löytyy "connect" ja softa tunnistaa sen kuten kuluukin.
 
Siis ensin Asiota käyttävä ohjelma päälle, sen jälkeen se sietää muutkin soivat jutut. Toisin päin se antaa just ton virheilmotuksen.
 
Kaikki M-Audiot tekee tota ja kyllä meikäläinenkin hiukan kiros aikoinaan ennen kun tajusin syyn.
 
Sulla se toki voi olla jokin muukin, mutta mulla oli toi.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
tomaattiorava
24.03.2011 16:48:34 (muokattu 24.03.2011 16:49:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: M-Audion kortit tekee tota aina jos taustalla soi tai on just soitettu jotain muuta kun avaa Asiota käyttävän ohjelman. Kortin control panelissa näkyy "streaming" . Mulla on auttanu kun on sammuttanu muut korttia käyttävät ohjelmat ja sulkenu ja laittanu kortin uudestaan päälle, sillon löytyy "connect" ja softa tunnistaa sen kuten kuluukin.
 
No löytyykö diagnoosia seuraavalle pienelle mutta ärsyttävälle vialle?
Tää alko joko win7:n asennuksen myötä taikka uuden näytönohjaimen asennuksen myötä, eli aina kun tuo äänikortti on tuossa "streaming" tilassa, alkaa monitoreista tulemaan semmosta pientä veemäistä sirinää. Eikä yhtää tiedä mistä johtuu, joku sano että saattais olla tietsikan sisäinen maadotusongelma ja sitä sirinää pääsee vuotaman usb-väylään.
Ois kiva saada ylimääräset häiriöäänet veke =P
 
E : Ja tohon aikasempaan ongelmaa, oiskohan tuosta ASIO4ALL ohjelmasta apua?
 
Grugi
24.03.2011 17:06:13 (muokattu 24.03.2011 17:07:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: No löytyykö diagnoosia seuraavalle pienelle mutta ärsyttävälle vialle?
Tää alko joko win7:n asennuksen myötä taikka uuden näytönohjaimen asennuksen myötä, eli aina kun tuo äänikortti on tuossa "streaming" tilassa, alkaa monitoreista tulemaan semmosta pientä veemäistä sirinää. Eikä yhtää tiedä mistä johtuu, joku sano että saattais olla tietsikan sisäinen maadotusongelma ja sitä sirinää pääsee vuotaman usb-väylään.
Ois kiva saada ylimääräset häiriöäänet veke =P
 
E : Ja tohon aikasempaan ongelmaa, oiskohan tuosta ASIO4ALL ohjelmasta apua?

 
Elä nyt helvetissä mene sotkemaan mitää WDM wrapperiä tohon(Asio4All), M-Audiolla on ihan toimivat Win7 ajurit käytä niitä. Onko koneesi maadoitetussa rasiassa kiinni?
 
Mulla on M-Audion Fast Track Ultra ja se toimii moitteetta Win7 ja OSX alustoilla M-Audion omilla jaureilla joten tiedän mistä puhun. Myöskään tota näytteenotto ongelmaa en ole saanut esiin kummallakaan alustalla mutta ehkä mulla vaan on ollut tuuria että ei ole sattunut olemaan eri softissa eri asetukset.
 
SDMF
tomaattiorava
24.03.2011 19:06:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei aleta sitte sitä asio4allia sorkkimaan, joku semmosta vaa ehdotteli.
Maadoitettu on rasia kyllä.
Hommasin FTP:hen oman virtalähteekin tänään siinä toivossa että ois sirinä hävinny mutta ei... =P
 
johanssen
24.03.2011 22:28:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko kokeillu, että monitorien piuhat on kunnossa?
 
Mulla alko nimittäin toi sirinä ongelma kerran ja ihan yllättäen ja aattelin, että vika on nyt jostain syystä maadotuksessa, ja kokeilin erilaisia vaihtoehtoja siihen, mistä virran ottaa laitteille. Sirinä ei vaan millään lakannu. Loppujen lopuksi homma oli niin yksinkertainen, että vaihdoin kaapeille piuhat ja ongelma katos samalla. Tyhmästä päästä kärsi taas koko ruumis.
 
asialliset hommat hoidetaan, muuten ollan kuin ellun kanat...MSI P35 / Core 2 Duo E6700 / 8 Gb DDR800 / Win 7 64bit / RME FF400 / Cubase 5
tomaattiorava
24.03.2011 23:01:16 (muokattu 25.03.2011 09:15:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Ootko kokeillu, että monitorien piuhat on kunnossa?
 
Mulla alko nimittäin toi sirinä ongelma kerran ja ihan yllättäen ja aattelin, että vika on nyt jostain syystä maadotuksessa, ja kokeilin erilaisia vaihtoehtoja siihen, mistä virran ottaa laitteille. Sirinä ei vaan millään lakannu. Loppujen lopuksi homma oli niin yksinkertainen, että vaihdoin kaapeille piuhat ja ongelma katos samalla. Tyhmästä päästä kärsi taas koko ruumis.

 
No onhan se käyny mielessä mutta kun eivät ne piuhat oo just ne ihan halvimmat ja puolisen vuotta ikääkin vasta.
Oishan sekin hyvä tietty testata mut se ei onnistu muuten kun ostamal uudet hyvät piuhat ja ei siitäkää sitte ees tiiä että oliko turha ostos... =/ just meni parikybää aika pönttöön ku ton virtalähteen interfaceen hommasin eikä auttanu mitää...
 
No kokeilin laittaa mun viidenkympi kitarapiuhaa kortin ja monitorin väliin ja samaa pihinää silti kuulus...
 
Kalmo
25.03.2011 13:06:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windows 7:n kanssa kannattaa ongelmien ilmetessä aina, oli kyse minkä sortin ohjelmasta hyvänsä, kokeilla, auttaako "Run as administrator / Avaa järjestelmänvalvojana". Eli klikkaa oikealla ohjelman ikonia ja siitä valitset em. vaihtoehdon...
 
W7:n turvasysteemit asettuvat poikittain tosi pienistä jutuista, ja estävät toiminnot,
jotka menevät sen mielestä yhtään liian syvälle järjestelmään.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Grugi
25.03.2011 13:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Windows 7:n kanssa kannattaa ongelmien ilmetessä aina, oli kyse minkä sortin ohjelmasta hyvänsä, kokeilla, auttaako "Run as administrator / Avaa järjestelmänvalvojana". Eli klikkaa oikealla ohjelman ikonia ja siitä valitset em. vaihtoehdon...
 
W7:n turvasysteemit asettuvat poikittain tosi pienistä jutuista, ja estävät toiminnot,
jotka menevät sen mielestä yhtään liian syvälle järjestelmään.

 
Noo tämä ihan hyvä vinkki sinäänsä mutta näissä ongelmissa tällä asialla ei ole kyllä mitään tekoa keskenään ;D
 
SDMF
mattim
25.03.2011 14:28:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: No onhan se käyny mielessä mutta kun eivät ne piuhat oo just ne ihan halvimmat ja puolisen vuotta ikääkin vasta.
Oishan sekin hyvä tietty testata mut se ei onnistu muuten kun ostamal uudet hyvät piuhat ja ei siitäkää sitte ees tiiä että oliko turha ostos... =/ just meni parikybää aika pönttöön ku ton virtalähteen interfaceen hommasin eikä auttanu mitää...
 
No kokeilin laittaa mun viidenkympi kitarapiuhaa kortin ja monitorin väliin ja samaa pihinää silti kuulus...

 
Voisit hankkia kortista monitoreihin balansoidut piuhat, joilla mahdollisesti saat monitoripiuhojen maihin tunkevia häiriöitä pienennettyä.
 
Tuohon ASIO rate hommaan sen verran, että laitteen ASIO ajuria voi käyttää vain yksi softa kerrallaan. Samaan aikaan ei siis voi ajaa kahta softaa samoja ajureita käyttäen ellei rewire ole käytössä. Luultavimmatusti sinulla on käytössä toisessa softassa muut kuin ASIO ajurit ja siellä erilainen sample rate asetus.
 
Matti
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «