Aihe: Mistä pitkiä teriä yläjyrsimeen
1
spyykko
27.03.2004 20:25:38

Aina välillä olisi tarvetta jyrsiä suht syviä (> 35mm) koloja, esim bodyyn. Normaaleilla rautakaupan yläjyrsimen terillä pääsee vain johonkin 25 milliin. Mistä olette hankkineet pidempiä teriä jyrsimiin?
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Teijo K.
27.03.2004 20:43:47

Aina välillä olisi tarvetta jyrsiä suht syviä (> 35mm) koloja, esim bodyyn. Normaaleilla rautakaupan yläjyrsimen terillä pääsee vain johonkin 25 milliin. Mistä olette hankkineet pidempiä teriä jyrsimiin?

Tarkoittanet käsijyrsintä? Sen terän voi kiinnittää sillälailla, että saa vähän enemmän. Muutaman millin saa lisää sillä kiinnittämisellä...
Jaa allekirjoitus. No tuota, käykö jos lupaan vaihtaa sen heti kun keksin jonkun nokkelan?
poppamies
28.03.2004 09:12:11 (muokattu 28.03.2004 09:23:49)

No en tidä puhutaanko nyt rautakaupan teristä mutta itse käytän sellaista yläpuolisella laakerilla varustettua 1/2"terää(mäkkäristä ostettu). Ei silläkään pääse tarpeeksi syvälle kerralla mutta olen tehnyt niin että sabluunan kanss olen jyrsinyt minkä terä antaa myötä. Sitten olen vain yksinkertaisesti poistanut sabluunan ja jyrsinyt loput ilman, käyttäen niitä jo jyrsittyjä reunoja terän ohjaukseen. Tämä ei sitten onnistukaan pitemmällä terällä.
Tuollaasella...
http://www.stewmac.com/shop/Tools/S … uting/Ball_Bearing_Router_Bits.html

Siinä on ylipitkä kara joten siinäkin on säätövaraa. Kara on 1/4" = 6,3mm. Tavallisissä "länsimaisissa vehkeissä istukka on 6 mm. Sattumalta halvan Black & Deckerin jyrsimen mukana tuli kolme istukkaa, 6 mm, 1/4" ja 12mm. Ihmeellistä mutta totta. Ehkä niitä 1/4" istukoita saa ostaa erikseen. En tiedä. Jos sen 1/4" terän saa pakotettua siihen 6mm istukkaan saattaa olla hankla saada se siitä pois...
"G-strings are for strippers"
poppamies
28.03.2004 09:22:53 (muokattu 28.03.2004 09:23:31)

Meinasi tulla lisäykset omaan... sorry!
"G-strings are for strippers"
Trebla
28.03.2004 10:05:55
Noi stewmac:in hinnat on kyllä aika kilpailukykyisiä.

Alkup. kysyjälle:
Tampereella vähän parempia jyrsinteriä ainakin saa Mechelin Oy:ltä (meniköhän nimi oikein) Tammelan puistokadun pohjoispäässä. Siellä niitä yläpuolisella laakerilla olevia teriä on ollut. Hinta on kyllä suolanen.
Ite tein niin että hain sieltä tavallisen pitkän 12mm:n terän ja Peltokadulta Laakerikeskuksesta 12/8mm laakerin, jonka sitten pujotin terän varteen. Tuli halvemmaksi kuin "oikean" terän hankinta.
Hei, täällähän on jo joku!
Trebla
29.03.2004 11:41:55
Minä löysin ainakin jonkun isomman Pirkkalan HongKong:ista. Merkkiä en muista, mutta jotain halppiskamaa kuitenkin.
Hei, täällähän on jo joku!
vrajala
29.03.2004 12:30:04
Pitkinä terinä kannattaa kokeilla metalliteriä jos puulle tarkoitettua on vaikea löytää. Ne eivät välttämättä jyrsi sivusuunnassa yhtä hyvin ja siististi, mutta kyllä niillä koloja tekee.

Entä onko havaintoa reunanpyöristysterästä, jossa vähän reilummin sädettä. Mieluusti jotain 20mm saisi olla,

Noita ei varmaan saa alle 12 mm karalla lainkaan. Rautakaupoista saa isompiakin teriä, maksavat aika suolaisesti. Esim. DeWaltin juurilaakeriterä maksaa yli 50 eeroa.

Biiltemassa taisi olla reilut 9mm suurin.

Bilteman terät ovat kaikki kutosen karalla, joten ei niillä kovin isoja teriä voikaan olla. Iso terä kun aiheuttaa aika lailla vääntöä isukkaan.

Ja halapa tietysti ;)

Tuskin löytyy. Olen ilonpilaaja. Ja pessimisti.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)