Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Mustang II
1 2
vuosi2009
23.03.2011 20:23:45 (muokattu 23.03.2011 20:34:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein uuden aiheen..
 
Mutta itse asiaan. Tämmöstä vahvistinta oon katellu;
http://www.musiikkikullas.fi/produc … ath=98_162_315_303&products_id=6335
 
Onko kenelläkään kokemuksia? Kannattaa ostaa?
Nykyään mulla on Line 6 Spider IV 15 ja nyt tarttisin uuden. Ehdottakaa jotain muita samaan hintaluokkaan kuin tuo Fender.
 
Niin ja voiko tolla soittaa Kissiä? :D
 
Grugi
23.03.2011 20:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta pois ihan pätevä laite ja aika monipuolinen jammailuun.
 
SDMF
Antti1
23.03.2011 20:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vuosi2009: Niin ja voiko tolla soittaa Kissiä? :D
 
Voi ja mun mielestä ton ominta aluetta on just kaikki tuollainen pykälän verran kevyempi kama, sekä puhtaat soundit. Kyllä siitä surinaakin lähtee, mutta henk. koht. mä en ostais tota jotain kasariheviä yms. rankempaan meininkiin. Ääntä lähtee melko paljon ja se on uskottavan kuuloista. Soundeja on monia erilaisia, muttei ehkä ihan mitään tiukinta mättösäröä.
 
Ainoa suuri miinus tulee siitä, että käytettävyys on ilman tietokoneetta aika perseestä. Efekteistä jää monta oleellista säätöä pois, keskialueen säätöä ei ole, säröpolkimia ei pysty säätämään, kaappimallinnosta ei pysty vaihtamaan jne. Mun mielestä huono valinta Fenderiltä. Se on sellainen "säädä kerran ja kärsi seuraukset" -tyylinen ratkaisu, kun harvalla on vaikka bänditreeneissä konetta vahvarin säätöä varten.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
vuosi2009
23.03.2011 20:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullapa on läppäri ja tykkään rämplätä kaikkea eli ei tuota ongelmaa. :)
 
charvette
23.03.2011 21:27:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin tuon heti muiltamailta kun se julkaistiin ja olen tykännyt kovasti ja suosittelen ilman muuta ko. hintaluokassa. Samoja ominaisuuksia ei saa kilpailevista tuotteista eikä kyllä soundejakaan - siis omasta mielestäni. Ja kotoa löytyy myös oikeata perinnevahvaria etc. Ja ostan sen III:n.
 
MikaHekkanen
23.03.2011 21:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Mustang I ja pidän siitä kotikäytössä - mukavan monipuolinen vehje tietokoneen kanssa käytettäessä. Mitään mättösäröjä en ole vaillakaan, joten tuon puolen mahdollinen vajavaisuus ei ole käynyt mielessäkään.
 
Hyvin positiivinen kokemus eritoten hintaisekseen.
 
TripleR
24.03.2011 12:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omituista, minun mielestäni Mustangin kevyet säröt ovat juuri laitteen heikointa antia. Tokai Love Rockin miedoilla humbuckereilla reunasäröt ovat aivan kelvolliset, mutta esim. pahamaineisilla _EMG aktiivimikeillä_ en ole saanut kunnollista ääntä ulos. Toisaalta, aivan ymmärrettävää ;). Cleaneilla soittelee kyllä ihan mielikseen ja mättöäkin tykkään veivata tuolla. Bb -virettä EMG 81:llä kokeillessa yllätyin, miten tuo pönttö toisti alimmatkin jyystöt. Jynkkyä löytyy noinkin pieneksi laitteeksi ihan riittävästi, kun suljettu laatikko on kyseessä. Isoimmilla säröillä saundin selkeys kyllä kärsii ja kaiuttimen osoittaessa suoraan korvaan on särö melko epämiellyttävää, kuten usein on tapana. EQ:n toiminta ei miellytä ollenkaan, säätöalueet ovat minun makuuni aivan väärät, tuloksena on yksi käyttökelpoinen saundi per mallinnus. Kaikumallinnukset ovat myöskin melko huonot, tosin en ole kokeillut säätää mitään tietokoneella. Tuon Vistan kanssa melko toivotonta yrittääkään.. Siltikin hintaansa nähden melko mukava kapistus.
 
Antti1
24.03.2011 13:31:05 (muokattu 24.03.2011 13:32:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TripleR: Omituista, minun mielestäni Mustangin kevyet säröt ovat juuri laitteen heikointa antia...
 
Tämä ja tämä:
 
...tosin en ole kokeillut säätää mitään tietokoneella.
 
Herättävät kysymyksen, että kuinka paljon sä oikeastaan edes tiedät ton laitteen potentiaalista ja oletko kenties kovinkaan kelvollinen arvioimaan sen mahdollisuuksia, kun jätät reilusti suurimman osan säädöistä tekemättä. Puhutaan siis 3/4 tai ainakin 2/3 käyttämättä jätetyistä säädöistä.
 
Ei ole mitään syytä, miksei tuota lähtökohtaisesti pystyisi Vistalla säätämään, ellei käyttäjän osaamattomuutta oteta huomioon.
 
Isoimmilla säröillä saundin selkeys kyllä kärsii ja kaiuttimen osoittaessa suoraan korvaan on särö melko epämiellyttävää, kuten usein on tapana.
 
Toi "kuten usein on tapana" ei pidä paikkaansa. Huonot kamat, tai huonosti säädetty vain. Soundin tulisi olla miellyttävä ennen kaikkea juuri siitä kaiuttimen edestä kuunneltuna.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
aristoteles666
24.03.2011 13:57:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

totta, ei ole tarkoitus säätää soundia niin että se kuulostaa hyvältä kaapin sivulla seisten.
 
TripleR
25.03.2011 10:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, tuo kuten usein on tapana oli väärin sanottu.
 
Kokeilkaapa vaikka sitä AMERICAN 90s mallinusta oranssista pankista, jos ette ole muokanneet sitä. Kuunnelkaa kaiutinta kallistettuna korvia kohti ja sitten lattialla normaalisti. Varmaan huomaatte sen hieman ärsyttävän "muron", kun kaiutin osoittaa korvia.
 
Vaikka miten yrittäisin säätää saundia (ILMAN TIETOKONETTA), saundi paranee aina kun menen sivuun kuuntelemaan. Eihän se MINULLE mikään ongelma ole, jos vahvistin on normaalisti lattialla.
 
P.S. Asentelen tässä juuri uudestaan Fusea..
 
elon arska
25.03.2011 10:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ole itsekään koskaan soittanut/kuullut hyvää soundia suoraan kartion edestä, jos volaa ja säröä on yhtään enemmän. Kyllä se pistävä soundi on millä tahansa kartioilla/eq-asetuksilla läsnä, tai sitten se soundi on yhtä muhjua.
 
rock ankka
05.06.2011 01:03:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve. Olen tuon fusen ladannut ja jonkun profiilinkin luonut, mutta kun lyön vahvistimen kiinni tietokoneeseen, niin kone ei löydä vahvistinta. Mikä mahtaisi olla ongelma. Vahvistin on tosiaan toi mustang II.
Laitoin kerran vahvistimen kiinni koneeseen jo ennen Fusen lataamista. Silloin se valitti jostain ja otinkin sen irti koneestani. En nyt usko että tämä sitä voi niin paljon haitata??? (huomaa että silloin kone löysi vahvistimen)
Kiitos jos joku kokeneempi henkilö voisi auttaa.
 
Elämä on, sullakin toivottavasti :-P
Johann Onn
05.06.2011 02:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rock ankka: mustang II... ...Vahvistin kiinni koneeseen... ...valitti jostain
 
Ei löytänyt ajuria (/ ajureita / jotain muuta tarpeellista), koska sitä (/ niitä) ei ollut vielä asennettu ?. "Unknown device / device not found". Ne kun yleensä "kertoo" koneelle, mitä sen usb-piuhan toisessa päässä on.
 
http://www.fender.com/en-FI/support/

A) Asentaa vaikka sen (Fender Universal) ASIO-ajurin ja testaa, toimiiko vahvari äänityssoftassa niinkuin pitää. Jos toimii, niin vika, ei ole usb-piuhassa / usb-porteissa.
 
B) Montako usb-porttia ?
 
Jos niitä on 4, 1 (tai 1 ja 2) voi olla optimoitu hiirtä / näppistä varten. Omassa konessa on noin, valitettavasti. Esim. multiefekti kiinni porttiin 1 -> Etsii... etsii... ja etsii... ja lopulta: "Device not found". Irti ja porttiin 4 -> Löytyy heti ja toimii ilman ongelmia.
 
Sjömanni
05.06.2011 07:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vuosi2009: Tein uuden aiheen..
 
Mutta itse asiaan. Tämmöstä vahvistinta oon katellu;
http://www.musiikkikullas.fi/produc … ath=98_162_315_303&products_id=6335
 
Onko kenelläkään kokemuksia? Kannattaa ostaa?

 
Kannattaa. Rahalle hyvää vastinetta. ja jos ei miellytä niin myyt sitten pois. Ei siinä takkiin tule kuin joitakin kymppejä.
 
Lukase tosta mitä siitä saa irti:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=195763&o=20&oo=0
 
Fender tekee tuohon jatkuvasti Firmware ja software-päivityksiä joten ominaisuuksia ja soundeja on paranneltu jo moneen otteeseen.
 
teranryh
05.06.2011 18:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja onhan tuossa muun herkun lisäksi Amplituben Fender LE - versio. Se toimii VST- plugarina esimerkiksi Cubasessa. Mulla Mustang I - kone.
 
vuosi2009
05.06.2011 20:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyykö tuolla Mustangilla tosiaan äänittämään usb;n kautta?
 
Antti1
05.06.2011 22:25:38 (muokattu 05.06.2011 22:43:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vuosi2009: Pystyykö tuolla Mustangilla tosiaan äänittämään usb;n kautta?
 
E: Väärää infoa näköjään.
 
Sjömanni
05.06.2011 22:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vuosi2009: Pystyykö tuolla Mustangilla tosiaan äänittämään usb;n kautta?
 
Kyllä.
 
http://www.fender.com/community/forums/viewtopic.php?f=27&t=54618
 
Antti1
05.06.2011 22:40:11 (muokattu 05.06.2011 22:42:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sjömanni: Kyllä.
 
http://www.fender.com/community/forums/viewtopic.php?f=27&t=54618

 
Uh oh, ei onnistunut aikoinaan sillä combolla jolla mä pelleilin. Tai sitten kädetin oikein kunnolla. :D Täytyy tutkia asiaa.
 
E: Speaker emulated USB-output. Kappas keppanaa, mä kun silloin vielä nimenomaan erikseen harmittelin sen ominaisuuden uupumista jollekulle.
 
Sjömanni
05.06.2011 22:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Uh oh, ei onnistunut aikoinaan sillä combolla jolla mä pelleilin. Tai sitten kädetin oikein kunnolla. :D Täytyy tutkia asiaa.
 
E: Speaker emulated USB-output. Kappas keppanaa, mä kun silloin vielä nimenomaan erikseen harmittelin sen ominaisuuden uupumista jollekulle.

 
Pannaas vielä tämä:
 
http://fendercs.com/support/article.php?kb_id=151
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «