Aihe: Presari-klubi
1 2 3 4 533 34 35 36 3757 58 59 60 61
louhimal
22.03.2011 22:48:02
louhimal: Sattusko keneltäkään löytymään ylimääräistä presarin kaulaa myytäväksi asti? : )

Ehjää etsin, jos joltain löytyis, kun oma meni ja räsähti halki ja pitäisi pian saada kuntoon. Huononpikuntoinenkin silti kelpaa, jos halvalla lähtee, sillä rakentelutaustaa löytyy.. Huonokuntoisista mieluisin malli olisi sellainen, jossa itse kaula ja lapa ehjiä, otelaudasta ei niin väliä 8)

Tarjouksia kehiin. Vai löytyskö myynti/ostoilmotuksia varten jostain sopivampi aihe, kuin tämä Presari klubi? :>

Jaha :DD Tajusin! Torihan tuolta löytyy prhn!
Late
aho
23.03.2011 09:04:42
isomela: Tuollasella vahvistetaan klubijäsenyyttä..

http://i14.photobucket.com/albums/a317/isomela/kuva-2.jpg

Komea kampe ja asianmukainen varvaskuva! Herättää mukavia muistoja kaiken lisäksi.
kuuman rakkauden ikuinen syli
doktorkoo
23.03.2011 19:35:16
isomela: Tuollasella vahvistetaan klubijäsenyyttä..

http://i14.photobucket.com/albums/a317/isomela/kuva-2.jpg

sinäkö sen Rovaniemen pelin torilta nappasit?
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
Basisti1978
23.03.2011 19:51:18
Ilmoittaudun klubiin mukaan eilen hankitulla uudella Fender American STD kepillä. Rosewood otelauta ja musta runko.

Edellinenkin basso oli Fenderin presari myöskin, mutta MIM.

Ja avot, kyllä siinä oikeasti on eroa onko basso aito alkuperäinen vai meksikolainen. Kyllä sen eron huomaa. Ei mitn ylimääräisiä resonointeja tuossa uudessa soittimessa ja soundi on parempi.

Nyt sitä kelpaa taas rokettirollia veivata.
Basisti1978
23.03.2011 20:06:12
No varmaan molemmista soittimista löytyy parempia ja huonompia kappaleita.

Noista puuosista kun kirjoitit, niin siinä mun meksikolaisessa ainakin oli erilainen kaula tuohon jenkkiin verrattuna. Mehikaanissa meni jokin, olisiko ruusupuu, viilu siinä keskellä(kämmenen puolella). Jenkissä näyttäisi olevan "yhtä puuta" koko kaula.

Jenkin soundiin varmaan vaikuttaa läpirungon menevät kielet? Tuoko se sitten sitä sustainia vai kuis?
isomela
23.03.2011 20:10:50
aho: Komea kampe ja asianmukainen varvaskuva! Herättää mukavia muistoja kaiken lisäksi.

Kiitti! Oon aiemmin aristellu tommosta bodyn kulmikkuuden ja hassun pleksin vuoksi, mut toi on soittotatsiltaan iha huippulipeli!
Onk sullaki ollu tommone? Laitoin oikeen jalkaterät sisäänpäin..;)
isomela
23.03.2011 20:12:56
doktorkoo: sinäkö sen Rovaniemen pelin torilta nappasit?

Joo-o. Minähän se olin. Oli tullu kuulemma paljon puheluita..
J.Hollström
23.03.2011 20:24:33
Basisti1978: Noista puuosista kun kirjoitit, niin siinä mun meksikolaisessa ainakin oli erilainen kaula tuohon jenkkiin verrattuna. Mehikaanissa meni jokin, olisiko ruusupuu, viilu siinä keskellä(kämmenen puolella). Jenkissä näyttäisi olevan "yhtä puuta" koko kaula.

Kyllä se sama raita löytyy jenkkiläisistäkin joissa kaularauta on asennettu kaulan takaa (eli ne vaahterakaulaiset joissa ei ole erillistä otelautaa). Ruusupuuotelautaisissa kaularauta on asennettu otelaudan alle, jolloin tota juppiraitaa ei kaulan taakse tule.
J.Nikkanen
23.03.2011 20:47:42
J.Hollström: Kyllä se sama raita löytyy jenkkiläisistäkin joissa kaularauta on asennettu kaulan takaa (eli ne vaahterakaulaiset joissa ei ole erillistä otelautaa). Ruusupuuotelautaisissa kaularauta on asennettu otelaudan alle, jolloin tota juppiraitaa ei kaulan taakse tule.

Mulla on tuossa jatsin kaulassa ruusupuinen otelauta mutta myös takana tuommonen komee juppiraita. Missä lienee sitten syy, sama se, mutta näin on. (HW1 Jatsih)
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
J.Hollström
23.03.2011 20:52:17
pahaeno: Mulla on tuossa jatsin kaulassa ruusupuinen otelauta mutta myös takana tuommonen komee juppiraita. Missä lienee sitten syy, sama se, mutta näin on. (HW1 Jatsih)

Oisko laittaneet ralliraidan siihen varmuuden vuoksi? Enpä osaa tohon sanoa, varmaan joku soitinrakennukseen perehtynyt osaa kertoa tarkemman analyysin.
J.Nikkanen
23.03.2011 20:53:35
pahaeno: Jaa, mutta mullakin on presari, ja hävettää myöntää että se on nyt sitten vissin niinkuin fender, tai ainakin melkein. Jazzin (USA HW1) kaula josta nauhat pois. Allpartsin P-body, fenderin hyväksymä tuote, gotohin talla, diMarzion sähköt. Vittu. Min en oo siltikään fender miäs. Ajaa asiansa, eli soitin on (taas) parempi kuin soittajansa.

edit: Liityn siis klubiin. Näin.

Hieman tarkennusta. Tuo body on ilmeisestikkin sitten saarnea. (näin sanoi soitinrakentajaystävä kun siistin hieman kaulamikin (? hih joo, model one siinä kaulalla) aukkoa. Potikat A500K (volume+volume ja switchcraftin jakki että aito P-vaikutelma säilyisi)
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
J.Nikkanen
23.03.2011 20:58:38
J.Hollström: Oisko laittaneet ralliraidan siihen varmuuden vuoksi? Enpä osaa tohon sanoa, varmaan joku soitinrakennukseen perehtynyt osaa kertoa tarkemman analyysin.

No niin, otinpa kaulan syliin laukusta kun on vehjes edelleen (taas) palasina. Kyllä tää rauta on takakautta asennettu. Säätö on lavan puolelta ja tuossa pulttiliitoskohdassa on tuo raudan topparipala, tuommonen n. d=3/4" tuumaa (=19mm) halkaisijaltaan oleva pala, josta rauta alkaa.
Kämis
23.03.2011 21:26:38 (muokattu 23.03.2011 21:31:58)
J.Hollström: Kyllä se sama raita löytyy jenkkiläisistäkin joissa kaularauta on asennettu kaulan takaa (eli ne vaahterakaulaiset joissa ei ole erillistä otelautaa). Ruusupuuotelautaisissa kaularauta on asennettu otelaudan alle, jolloin tota juppiraitaa ei kaulan taakse tule.

kyl' miun mehikossa on ruus'puuta otelauta ja pähkinäpuuviilu takana.

Viilu takana kertoo siitä, että kaulassa on perinteinen (noh ~50v sitten) yksitoiminen kaularauta, ~5mm pyöreä rautatanko, joka on asennettu kaulan takapuoleta kuperaksi jyrsittyyn uraan ja tilkitty koveralla pahkinäpuupalalla. Sillä onko otelauta liimattu vai samaa puuta ei ole tuohon herra Fenderin oivallukseen merkitystä.

lis. niin ei tämä ole mikään juppiraita, se on Fender.
JPHe
23.03.2011 21:33:22
J.Hollström: Oisko laittaneet ralliraidan siihen varmuuden vuoksi? Enpä osaa tohon sanoa, varmaan joku soitinrakennukseen perehtynyt osaa kertoa tarkemman analyysin.

Jos kyseessä on yksitoiminen rauta, niin sen voi asentaa takaa tai edestä. Takaa asennettaessa ensin tehdään otelaudasta poispäin kaareva ura johon rauta laitataan ja peitetään pähkinä palikalla joka on kaareva myös. Todenäköisesti ruusupuuotelautaisiin laitetaan kaularauta sanoin kuin vaahterakaulaisiin siksi, että työvaihe on samanlainen. Otelaudan alle on helpompi laittaa kaksitoiminen rauta, joka on suora ja näin ollen otelautaa vasten. Les paulissakin rauta on otelaudan alla ja siinä on samainen täytepala, mutta siis piilossa otelaudan alla.

Ja eikös tämä raita ole skunk stripe eli suomeksi paskaraita.
PasiB
23.03.2011 21:34:03
Basisti1978: No varmaan molemmista soittimista löytyy parempia ja huonompia kappaleita.

Noista puuosista kun kirjoitit, niin siinä mun meksikolaisessa ainakin oli erilainen kaula tuohon jenkkiin verrattuna. Mehikaanissa meni jokin, olisiko ruusupuu, viilu siinä keskellä(kämmenen puolella). Jenkissä näyttäisi olevan "yhtä puuta" koko kaula.

Jenkin soundiin varmaan vaikuttaa läpirungon menevät kielet? Tuoko se sitten sitä sustainia vai kuis?

Jonkin verran varmaan on vaikutusta sustainiin kielet läpi rungon ratkaisulla. Oon miettinyt, josko viitsisi tuohon mehikolaiseenkin tekaista saman systeemin.
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
aho
24.03.2011 00:32:40
isomela: Kiitti! Oon aiemmin aristellu tommosta bodyn kulmikkuuden ja hassun pleksin vuoksi, mut toi on soittotatsiltaan iha huippulipeli!
Onk sullaki ollu tommone? Laitoin oikeen jalkaterät sisäänpäin..;)

Mulla on pyörähtänyt kaksi tuollaista, joista sitä ensimmäistä on välillä ikävä. Hieno basso, jonka kanssa soitin hienoja keikkoja.
kuuman rakkauden ikuinen syli
AceOfBass
24.03.2011 16:48:14
Meininkiä säästämättä, bassosta tinkimättä...
Muussii
24.03.2011 18:12:33

Ostin tuossa 1/2 vuotta sitten Fenderin jenkki presarin ja paluuta muihin ei taida enää olla. Kotisoitossa on 2 vanhaa bassoa, LTD ja Ibanez, ja niissä tuntuma on niin paljon huonompi, että kai se seuraavista palkoista on investoitava johonkin halpaan presarikopioon. Soitetaan kuitenkin Cis vireessä, niin mitenköhän esim. Squiereita saa viritettyä alas? Onko tuurista kiinni saako hyvän vehkeen?
PasiB
24.03.2011 21:37:17
Muussii: Ostin tuossa 1/2 vuotta sitten Fenderin jenkki presarin ja paluuta muihin ei taida enää olla.

Presari on kyllä sen verran hyvä vehjes, että en itsekään ajatellut siitä luopua.

Soitetaan kuitenkin Cis vireessä, niin mitenköhän esim. Squiereita saa viritettyä alas? Onko tuurista kiinni saako hyvän vehkeen?

Ihan niistä halvimmista en tiiä, mutta sen verran mitä olen Vintage Modified presaria kokeillut, niin uskoisin sen toimivan myös tuossa vireessä. Ehkä noissa halvemman pään bassoissa on eroja keskenään, mutta jos pääsee testaamaan useampia, niin silloin tuurin osuus tietenkin vähenee.
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)