Aihe: Vastaus levy-yhtiöstä?
1 2
Caamos
29.03.2004 14:38:50
Lähetin 6 kk sitten joku 5 demoa joista 2 tuli takaisin.

Toinen "automaattikirjeellä" ja toinen 16inch -recordsilta, jälkimmäisessä erittäin positiivisesti...

"Demosi kuunneltu demosessiossamme ja ensimmäinen kappale nimeltä "x" nousi positiivisesti esille, vahvuutena erityisesti.... Tällä hetkellä emme kuitenkaan ole valmiita tuottamaan lopullista versiota tuotoksestasi. Lähetä kuitenkin jatkossa demosi meille..."

Pistää yrittämään!
g1player
30.03.2004 20:16:21

Vastaavatko levy-yhtiöt aina kirjeitse... Me laitoimme saatekirjeen loppuun (PS. haluaisimme palautteen mieluiten kirjeitse). Nyt toivon että tuo lause ei suututtaisi yhtiöitä joihin olemme lähettäneet demon?

Mitkäs levy-yhtiöt ovat yleisesti antaneet palautteen?
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
Tellervo
31.03.2004 14:38:38
esim. Pokolta " stailinne ei vaan sovi meille, muuten valmista kauraa..."
hmmm...

Joo, tuollaiset kommentit kannattaa ottaa vakavasti, eli eivät ne tyypit ajankulukseen lörpöttele. Tietyssä pisteessä kaikki voi olla kiinni vain oikean bändin ja levy-yhtiön kohtaamisesta. Itselle=bändille onkin suureksi hyödyksi, jos on tietoa ja tajua siitä minne on demoaan lähettämässä. Jos epäilee jo valmiiksi oman musan sopivuutta yhtiön linjaan, hiljaisuudesta tai torjunnasta on turha vetää masentavia johtopäätöksiä. Kannattaa muistaa myös se, että materiaalista on koko ajan valtavaa ylitarjontaa ja suurin osa postista kasautuu huojuviksi torneiksi, eli se puhelimeen tarttuminen ja muu oheistoimeliaisuus voi olla aika paikallaan. Eivät ne sedät ja tädit ilkeyttään vastausta viivytä.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
salmivaara
06.04.2004 19:10:00

Tulihan muutamasta levy-yhtiöstä niiden omia promoja ja tarroja postissa, nyt kun vaan muistais että minkä levy-yhtiön...

Peaceville?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Reddie
20.04.2004 22:21:53
Niin se nyt tietty unohtu mainita että meidän tää toka demo koki myös semmosen kohtalon että demo pistettiin perjantaina postiin ja maanantaina klo 12 oli jo vastattu sähköpostilla ja ihan positiivisesti.. Eli voi se noinkin mennä. Tosin tässä oli kyseessä tuotantoyhtiö.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
lassepoika
21.04.2004 01:45:53

no joo meillä kans tuli parikin ihan positiivista vastausta levy-yhtiöistä, mutta toinen melkein vuoden viiveellä. no ei ihan mutta melkein.
tietysti levy-yhtiön setääkin saattas vatuttaa jos olis tosi kiinnostunu bändistä, mut bändi oliskin kerenny tehä jo diilin kilpailevan firman kanssa.

sit tuli ihan muutama ei-kiitos. (kaikista paras just tuo levy-yhtiön arskan nimmarilla varustettu sähköpostiin tullut ruutupaperilta skannattu "..mutta bändikiintiömme on täynnä".)

mut yleisesti ottaen aika vähän jos 30:sta 5 vastaa. mutta on kai niillä parempiakin rahantekotapoja siellä kun demobändeille kirjottelu..
_tuomas_
22.04.2004 09:33:13
Hymyilyttää tämä mankuminen levy-yhtiöiden tylystä palautteesta. Ihan niinku lafkat ottaisivat tallliin mitä tahansa skärbää ja niillä olis jotkut pohjattomat resurssit satsata kaikkeen. Yleensä bändit unohtavat ne perusjutut. Ekaksi pitäisi saada yleisö haltuun keikoilla ja sitten vasta miettiä levytyssopimuksia. Toisaalta ihan ekaksi kannattaisi opetella soittamaan ja laulamaan ja sitten vasta miettiä keikkoja.
pikkumikko
22.04.2004 12:21:37
Semmonenkin asia kannattaa muistaa, että tuskin ootte ainoita demonsa ko. yhtiöihin lähettäneitä. Kun levy-yhtiön kaverit päivät pääksytysten kuuntelevat kaiken maailman paskaa, vastauskynnys nousee väkisinkin. Vai vastaatteko itse henkilökohtaisesti jokaiseen valittujen palojen tms. firmojen tarjouksiin?

Ja jos demo on lähetetty 50:een firmaan joista kukaan ei vastaa, olisiko syytä miettiä josko vikaa olisi hieman itsessäkin? Kenties musa on paskaa, demon tekninen laatu perseestä tai homma muuten vaan huokuu täyttä amatöörimäisyyttä. Pelkkä hyvä musakaan kun ei riitä, homma vaatii myös markkinointiosaamista. Kaiken maailman popstarsit ja muut idolsit saavat ihmiset luulemaan että kenestä tahansa voi tulla tähti, ilman kokemuksen ja osaamisen häivääkään.
Esp
22.04.2004 17:53:09

Hmm, onkohan ajat muuttuneet, vai mikä.

Meille aikanaan tuli vastaukset noin 20 levy-yhtiöltä. Demoa lähtettiin n. 50 yhtiöön. Tosin asiaan saattoi vaikuttaa se että 6 noista vastauksista oli sopimustarjouksia, joista yhteen tartuttiin.

Tai sitten oltiin vain sopivaan saumaan liikenteessä.
Täh?!?
Hanok
29.04.2004 12:37:43
Tuttu tyyppi esitteli kerran jostain hevilafkasta saamaansa palautetta. Se oli taas näitä kopioita, mutta aika häijy vitsi - siinä käskettiin itse ruksata ruutuun syy:

() Biisit epäkypsiä
() Sovitukset viilaamattomia
() Soitossa parantamisen varaa

jne.

Tuo palautteiden saaminen riippuu varmasti melko paljon musiikkityylistä. Itselläni on kokemusta lähinnä metallipuolelta. Kymmeniä demoja lähetettiin, korkeintaan 25 % lafkoista vastasi. Jokunen mailitse, jokunen postitse. Metallipuolellahan on paljon pieniä lafkoja jotka kuitenkin toimivat kansainvälisesti. Myös bändejä ja demoja on varmasti paljon, joten yhtiöt eivät halua tuhlata vähäisiä resurssejaan postituksiin. Se kuitenkin maksaa rahaa lähettää levy takaisin, ja eipä niitä ole yhtään tullutkaan.
janski
02.05.2004 14:58:04
Suomessa nää levy-yhtiöt on aika itteesä täynnä kun vertaa tonne keskieuroopan toimintaan.
Ulkomailta on aina tullut palautetta (ystävällistä sellaista) ja levynkin ovat lähettäneet aina takasin, paitsi yhessä lafkassa kysyivät että saavatko pitää sen demon tallessa.
Vastaukset jostain saksastakin tuli aina viikon sisällä ja vaikka laitto esim. puolen vuoden päästä uuden demon niin vastaus oli joka kerralla erilainen, ei siis mikään pohja niinku suomessa. Tänne kotimaahan kun ollaan laitettu demoa menemään niin olisko peräti yks levy-yhtiö vastannu ja vastaus tuli n.1 vuoden päästä.
Että sellasta, HYVÄ SUOMI!
Chemo
04.05.2004 21:18:59

Hymyilyttää tämä mankuminen levy-yhtiöiden tylystä palautteesta.

Viitsitkö kertoa, kenen/keiden kirjoitukseen viittaat tällä kommentillasi.

Mä nimittäin olen sitä mieltä, että ihmiset ovat juuri tässä ketjussa olleet suht iisisti ja mankumatta mitään - ollaan sitten kerrottu vastauksia siihen mitä alunperin kysyttiinkin. Kaikki eivät itkestkele - jotkut voivat olla onnellisiakin...

Mun mielestäni levy-yhtiöt ovat yksi instanssi, jonka toiminnasta pitää voida puhua avoimesti siinä missä muidenkin - ilman että kommentteja torpedoidaan jollain halvalla kehäpäätelmällä tyyliin että "tehän ootte vaan katkeria". Ei kelpaa mulle perusteluksi tuommoinen.
Ramalamadingdong.
_tuomas_
05.05.2004 23:36:24
Mun mielestäni levy-yhtiöt ovat yksi instanssi, jonka toiminnasta pitää voida puhua avoimesti siinä missä muidenkin

enkö minä sitten puhu?
Chemo
06.05.2004 21:06:46

enkö minä sitten puhu?

Niin siis tuostahan ei ollut kyse. Vaan siitä, että mä näin tuon sun ihmisten kommenteille hymyilysi melkoisen ylimielisenä. Jostain syystä toi ärsytti mua aika paljonkin.
Ramalamadingdong.
Tellervo
17.05.2004 17:28:45
Tuttu tyyppi esitteli kerran jostain hevilafkasta saamaansa palautetta. Se oli taas näitä kopioita, mutta aika häijy vitsi - siinä käskettiin itse ruksata ruutuun syy:

() Biisit epäkypsiä
() Sovitukset viilaamattomia
() Soitossa parantamisen varaa

jne.

Aikamoista tylyttämistä, mutta onpa ollut itselläkin työuran varrella monia tilanteita, joissa olisi tehnyt mieli lyödä toisen eteen vastaava kaavake :) Useinhan kun ne heikkoudet kuitenkin ovat jo valmiiksi tekijällä tiedossa. Tuollaisen palautteen saatuaan ehkä vakuuttuu siitä, että niille kannattaa/pitää/pitäisi tehdä jotain.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
Pieni rumpalipoika
22.05.2004 02:42:16

Ei levy-yhtiö ole mikään opinahjo, jossa demon lähettäminen vastaa kevättutkintoa. Niiden duuni on tehdä rahaa ja etsiä hyviä artisteja/bändejä. Onhan niillä toki muutakin tekemistä, kuin keskittyä kaiken maailman paskan, tai edes hyvän bändin demon laajamittaiseen analysointiin.

Toki olisi kiva, jos lafkoilla tuohonkin olisi aikaa ja resursseja, mutta kun ei vaan taida olla.

Treenatkaa, treenatkaa, treenatkaa. Olkaa objektiivisia, objektiivisia, objektiivisia. Tehkää keikkaa, keikkaa keikkaa. Olkaa aktiivisia, aktiivisia, aktiivisia.

Joka osa-alueella edellämainituista on hyötyä. Ja saa sitä olla hyvännäköinenkin ;D

Joo...pitääkin ilmeisesti ite tästä lähteä toteuttamaan omaa mantraani ;D

"Hopi hopi Lauri!"

Hoho.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Deep Shadow
22.05.2004 10:30:04 (muokattu 22.05.2004 10:30:30)
Joka osa-alueella edellämainituista on hyötyä. Ja saa sitä olla hyvännäköinenkin ;D

Ja se demopakettikin saa olla hyvännäköinen! Tai oikeastaan ennemminkin kiinnostavan näköinen... Jos lähetätte pelkän poltetun levyn, johon on kanteen kirjoitettu tussilla bändin nimi ja basistin puhelinnumero, niin se ei välttämättä näytä kovinkaan kiinnostavalta... Ja voi jäädä kokonaan kuuntelematta!

Tietysti jos haluaa vain kepillä koittaa jäätä, niin voihan sitä yrittää millaisella demopaketilla tahansa, mutta jos oikeasti haluaa, että siitä demosta olisi jotain hyötyä, niin kannattaahan siihen vähän panostaa.
”Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta.” -Matti Nykänen
Heguli
08.06.2004 14:08:30
Kaksi kuukautta demon lähettämisestä. Ei minkäänlaisia vastauksia mistään. Muutamaan sähköpostitiedusteluun vastattu jotain muodollista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)