Aihe: Pieni nuppi varalaitteeksi keikoille
1 2
p130
16.03.2011 20:18:41

Numb: Mites olis jokerina ZT Lunchbox? Toimii combona tai 8ohmin kaapin kanssa.

http://www.ztamplifiers.com/products/lunchbox.html

Pikatestauksen perusteella melkoisen muikea kapine. Terve korvaa miellyttävä ja kokoonsa nähden valtavan iso soundi. Eikä lisäkaappikaan tee pakettia suureksi/kalliiksi ja sen kanssa ei olisi näkemättä osannut olettaa millään kuinka pienestä vehkeestä on kyse.

Mitään tarkempaa en osaa parin minuutin koeajon jäljiltä vehkeestä sanoa, mutta ehdottomasti jossakin välissä pitää tutustua paremmin. Varmasti jotain negatiivistakin löytyy kunhan riittävän hyvin testaa ;)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
PeeJii
17.03.2011 09:58:13
Moi.
Kiitos kaikille. Täähän oli herättänyt hyvää ja asiallista keskustelua. Hyviä vaihtoehtoja on enemmänkin, ja menee jo ihan makuasioiden puolelle, mihin kallistuu.
Monipuolisisa pikkuputkareita on ainakin Ibanex ja Vht (joka on lisäksi halpa). Fender on mukavan vintagetyylinen. Ja lunch box on tehokas pakkaus kokoonsa nähden.
Power block on monipuolinen. Mutta silti, kun hyvä puhdas soundi riittää, noi e-h magnum pedaalit olisi sopivan simppeleitä. Semmoisten olemassaoloa en edes muistanut vaikka joskus olen tainnut maininnan nähdä. Ja kulkee mukana vaikka piuhasalkussa eli ilman lisävaivaa. Magnum 44 olisi varmaan varmempi vaihtoehto, mutta hinta on melkein tuplaten 22:seen verrattuna.

Ehkä toi magnum 44 sitten, kun eihän mun Deluxe reverb II kuitenkaan hajoa :)

Ps. Ennen tätä kyselyä mulla oli vahvimmin mielessä Voxin ACTV4, mutta sitä ei kukaan edes ehdottanut...
KimmoH
17.03.2011 10:07:04
PeeJii: Moi.
Kiitos kaikille. Täähän oli herättänyt hyvää ja asiallista keskustelua. Hyviä vaihtoehtoja on enemmänkin, ja menee jo ihan makuasioiden puolelle, mihin kallistuu.
Monipuolisisa pikkuputkareita on ainakin Ibanex ja Vht (joka on lisäksi halpa). Fender on mukavan vintagetyylinen. Ja lunch box on tehokas pakkaus kokoonsa nähden.
Power block on monipuolinen. Mutta silti, kun hyvä puhdas soundi riittää, noi e-h magnum pedaalit olisi sopivan simppeleitä. Semmoisten olemassaoloa en edes muistanut vaikka joskus olen tainnut maininnan nähdä. Ja kulkee mukana vaikka piuhasalkussa eli ilman lisävaivaa. Magnum 44 olisi varmaan varmempi vaihtoehto, mutta hinta on melkein tuplaten 22:seen verrattuna.

Ehkä toi magnum 44 sitten, kun eihän mun Deluxe reverb II kuitenkaan hajoa :)

Ps. Ennen tätä kyselyä mulla oli vahvimmin mielessä Voxin ACTV4, mutta sitä ei kukaan edes ehdottanut...

Eilen ihan piruuttaan veivasin tuon 22:n kanssa ja hain oikein tosissaan rajoja ja jos tosiaan ne puhtaat ovat tärkein tekijä niin kannattaa ottaa tuo 44:nen. Kyllä sillä yhden setin vetää jos virallinen vahvari sattuu hajoamaan kesken keikan.

Tosin jos aina mikitätte niin sitten tuo 22 hoitaa kyllä puhtaidenkin tarpeen hätätilanteessa ja onhan sillä laukussa sellainen vaikutus ettei se virallinen vahvari enää sitten hajoa kun on backup mukana :)
PeeJii
17.03.2011 10:17:36
jos tosiaan ne puhtaat ovat tärkein tekijä niin kannattaa ottaa tuo 44:nen.
onhan sillä laukussa sellainen vaikutus ettei se virallinen vahvari enää sitten hajoa kun on backup mukana :)

Kyllä tuossa hätätilanteessa ne puhtaat olisi se tärkein tekijä. Pedaaleilla sitten loput.

Tietysti siitä "virallisesta" vahvarista hajoaa sitten se kaiutin... ;)
sickboy
17.03.2011 10:23:51

Jos keikoilla on monitorointi, niin helpoin/roudattavin varalaite lienee joku Vox Tonelab/ Boss Gt-tyyppinen mulinexi.
JuSu
17.03.2011 10:46:14 (muokattu 17.03.2011 10:49:07)
sickboy: Jos keikoilla on monitorointi, niin helpoin/roudattavin varalaite lienee joku Vox Tonelab/ Boss Gt-tyyppinen mulinexi.

Aika paljon on enemmän kokoa ja nappuloita kuin esim. noissa EHX:n lootissa... =) Eli mä en ainakaan allekirjoita tuota, että olisi helpoin ja roudattavin.

Vähän muutenkin tässä verrataan nyt omenoita ja appelsiineja. Tuollainen Moulinexi on kyllä kätevä ja monikäyttöinen vehjes backupiksi ja muuhunkin käyttöön, mutta ei vastaa oikein kysyjän tarvetta... Tai pikemminkin on hiukan erilainen vaihtoehto, kun hakusessa oli nimenomaan backuppia pääteosastolle. Varsinaisen vahvistimen (päätteen) pimetessä multilankku/etuaste vaatii kyllä sen, että on mahdollisuus vetää PA:n kautta, mikä kylläkin taisi olla useimmiten tilanne alkuperäisellä kysyjällä.

Mutta hyvä, että keskusteluun tulee hiukan eriäviäkin näkökulmia!

JuSu
RIP Gary Moore 6.2.2011
dropD
18.03.2011 09:14:55

Sitten on vielä tämä kotimainen valttikortti jos simppeliä ja hyväsoundista vahvistinta tarvitsee http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=504156

Hinta nippanappa budjetissa, mutta laatukin on vähän eritasolla kiinatekeleihin verrattuna (tietysti rakentajan huolellisuudestakin riippuu).

Ja ihan varmasti riittää mikitettynä humppakeikalla jos kerran piisaa mikittämättä hiivitreeneihinkin...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
artal
18.03.2011 20:23:35
ZT Lunchboxia voin itse suositella. Todella hieno ja elämää helpottava laite. Itse käyttelen tällä hetkellä 2x12 kaapin kanssa, mutta ajaa hyvin asiansa ilmankin.
Tami
18.03.2011 23:18:06

PeeJii: Moi.. Mutta silti, kun hyvä puhdas soundi riittää, noi e-h magnum pedaalit olisi sopivan simppeleitä. Semmoisten olemassaoloa en edes muistanut vaikka joskus olen tainnut maininnan nähdä. Ja kulkee mukana vaikka piuhasalkussa eli ilman lisävaivaa. Magnum 44 olisi varmaan varmempi vaihtoehto, mutta hinta on melkein tuplaten 22:seen verrattuna.

Ehkä toi magnum 44 sitten, kun eihän mun Deluxe reverb II kuitenkaan hajoa :)...

Mulla tuo E-H 22 on kulkenut kombon sisällä varalaitteena jo hetken aikaa. Jotenkin tuntuu että jos keikat ovat noita hää/hautajais-peijaisia ( jollaisia itsekin soittelen), niin tuota 22caliberia kannattaa kokeilla. Eihän sillä tärykalvoja halkaista, mutta kyllä sillä melkoista meteliä saa aikaiseksi.

Sitäpaitsi jos tarkoitus oli löytää kalustorikon varalle laite, on kyse poikkeustapauksesta, jolloin pitää olla sitten valmis muihinkin pikavippaskonsteihin. Eli väitän, että tuonsuuntaiseen matskuun tuossa EHX22:ssa on ihan riittävästi hönkää, jotta keikka saadaan vedettyä loppuun. Tarvittaessa sitten PA:sta kitara äärettömän kovalle, jolloin sen lähtösoundinkaan ei tarvitse olla huumaava..

Kymenlaaksolaiset pääsee tuota mun EHX22:sta testaamaan Kouvolan/ Karhulan suunnalla jos tunnette tarvetta...?
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
aristoteles666
22.03.2011 07:57:50 (muokattu 22.03.2011 08:09:02)

no niin, siinä oiva pikkunuppi, ja master volume ,myös cleanille, jipii-
vaikka ois kuinka 18w, on se liikaa kotiin jos haluaa puhtaan pienellä rosolla eikä cleanissa ole masteria.
tuskin ihan halpa, mutta näyttää hienolta.

http://www.hughes-and-kettner.com/tubemeister/
PeeJii
23.03.2011 10:21:22
Sitäpaitsi jos tarkoitus oli löytää kalustorikon varalle laite, on kyse poikkeustapauksesta, jolloin pitää olla sitten valmis muihinkin pikavippaskonsteihin.

Moi.
Eilen hain magnum 44:sen ja tein pikaisen testin. Olipas positiivinen yllätys. Mun käyttämillä voluumeilla ääni pysyy puhtaana, ja bright-asennossa soundi oli hyvin samankaltainen kuin päävahvarista saatava elikkäs fendermäinen ihan sitä kirkkainta helinää lukuunottamatta. Mutta kumminkin hyvin terve puhdas soundi.

Pedaalilaudan jatkeena toimii just niinkuin pitääkin. Agents yms. osasto tulee pedaalien+magnumin kautta varsin hyvin ilman sen kummempia säätöjä. Säröjä hakiessa tein säröpedaalin asetuksiin pieniä muutoksia.

Magnumin volumea lisättäessä soundiin tulee vähän kerrassaan rosoisuutta, jos sitä hakee. Mulle riittää toi puhdas ja siihen tarkoitukseen ainakin magnum44 on hyvä varalaite. Ja tuo magnum on sen verran tehokas ettei noilla mun keikoilla muita pikavippaskonsteja tarvi jos tuohon joutuu turvautumaan. Pedaali vaan kiinni ja taas mennään...
Lilli
23.03.2011 10:32:16
PeeJii: Moi.
Eilen hain magnum 44:sen ja tein pikaisen testin. Olipas positiivinen yllätys. Mun käyttämillä voluumeilla ääni pysyy puhtaana, ja bright-asennossa soundi oli hyvin samankaltainen kuin päävahvarista saatava elikkäs fendermäinen ihan sitä kirkkainta helinää lukuunottamatta. Mutta kumminkin hyvin terve puhdas soundi.

Pedaalilaudan jatkeena toimii just niinkuin pitääkin. Agents yms. osasto tulee pedaalien+magnumin kautta varsin hyvin ilman sen kummempia säätöjä. Säröjä hakiessa tein säröpedaalin asetuksiin pieniä muutoksia.

Magnumin volumea lisättäessä soundiin tulee vähän kerrassaan rosoisuutta, jos sitä hakee. Mulle riittää toi puhdas ja siihen tarkoitukseen ainakin magnum44 on hyvä varalaite. Ja tuo magnum on sen verran tehokas ettei noilla mun keikoilla muita pikavippaskonsteja tarvi jos tuohon joutuu turvautumaan. Pedaali vaan kiinni ja taas mennään...

Kuinkahan Magnum toimisi pienen putkivahvaimen lisätehonlähteenä, säilyisikö alkuperäinen sielu?
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Estranged
23.03.2011 10:33:40 (muokattu 23.03.2011 10:33:47)
Lilli: Kuinkahan Magnum toimisi pienen putkivahvaimen lisätehonlähteenä, säilyisikö alkuperäinen sielu?

Miten sä ton meinasit "lisätehonlähteeksi" kytkeä? :)
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
aristoteles666
23.03.2011 10:38:22 (muokattu 23.03.2011 10:40:41)

Estranged: Miten sä ton meinasit "lisätehonlähteeksi" kytkeä? :)

joko red boxin tai vastaavan vahvistimen ja kaiuttimen väliin kytkettävän di-boxin kautta, tai loopin lähdöstä, tai keinokuorman kautta.

kyllähän se säilyy aika pitkälle samanlaisena.
dropD
23.03.2011 11:29:49

Tämän ketjun innoittamana piti raahata Mimimatti treeneihin ja kokeilla mihin 2 wattia käytännössä riittää. Kotioloissahan tuon on todennut "järjettömän äänekkääksi", mutta lievää hämmästystä aiheutti silti, että tuolla veti treenit ihan kunnialla. Ihan putipuhtaalla alueella ei luonnollisestikaan enää olla olosuhteissa, missä myös rumpuja mikitetään. Keikalla tuo riittäisi miten päin tahansa. Saanee jatkossa toimittaa backupin virkaa...

Vaan pitää tuo .22 tai .44 kokeilla kuitenkin jossain välissä. Houkuttelevan vaivaton roudattava kun olisi.
B-tone-flat
23.03.2011 11:45:24 (muokattu 23.03.2011 11:52:08)
humppahanuristi: Nyt menee jo ohi aiheen (niinkuin jossain vaiheessa yleensä menee) mutta siis treeneissä mikitetään rummut ja keikalla ei?
Jos treeneissä ei ole nauhoitustarkoitus, niin miksi mikitetään tai miksi sitä mikillä poimittua mahdollisesti ajettaisiin vielä ämyreistä isommalla metelillä, mitä rummuista muuten lähtee?

Vai ymmärsinkö tapani mukaan taas ihan väärin?

Meidän keikoilla joskus mikitetään rummut. Treeneissä ei mikitetä muuta kuin laulajat.

Eipäs sittenkään mitään.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
dropD
23.03.2011 11:54:25

humppahanuristi: Nyt menee jo ohi aiheen (niinkuin jossain vaiheessa yleensä menee) mutta siis treeneissä mikitetään rummut ja keikalla ei?
Jos treeneissä ei ole nauhoitustarkoitus, niin miksi mikitetään tai miksi sitä mikillä poimittua mahdollisesti ajettaisiin vielä ämyreistä isommalla metelillä, mitä rummuista muuten lähtee?

Vai ymmärsinkö tapani mukaan taas ihan väärin?

Meidän keikoilla joskus mikitetään rummut. Treeneissä ei mikitetä muuta kuin laulajat.

Juu, selvennetään vähän. Keikkaoloissa meillä kaikki tulee PA:n kautta, mutta treenioloissa pelkästään laulu. Kuitenkin osa rummuista jää helposti (lähinnä basari) yleismelun alle, joten noita on lisätty laulun rinnalle. Soundiahan tällä ei haeta vaan selkeää kuuluvuutta rytmityksiin (helpottaa harjoittelua). Ainahan voisi kokonaisäänitaso pudottaa, mutta ei olla vissiin vielä tarpeeks kypsiä siihen;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)