Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvat kamat: Positiiviset yllätykset ja karmaisevat pettymykset
1 2 3 4 5 6 7 8
jm99
22.03.2011 16:01:15 (muokattu 22.03.2011 16:08:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En haulla löytänyt, joten ajattelin että tämä voisi olla mielenkiintoinen.
 
Aina haukutaan HarleyBentoneita, Behringereitä ja Anttilakitaroita, mutta nämähän ovat vain brändejä; jossain tehtaallahan nämäkin tehdään. Eli ei ne kaikki voi surkeita olla, täytyy joukossa olla hyviäkin sattumuksia ;) Tänne jos saisi omakohtaisia kokemuksia näiltä halpalelun omaavilta kitaristeilta.
 
Mm. pedaaleissa on myös dissattu näitä Halpabehkuja, mutta omalle kohdalle mitä on sattunut niin ei ole toivottomia olleet: yllättävän hyviä hintaluokassaan. Varsinkin Behringer OD100 on aivan mahtava ja verrattuna Bad Monkeyhin ei jää paljoa jälkeen äänenlaadussa (riippuu kyllä vahvistimestakin). Nyt joku sanoo että "Behku on muovia, eli se on paskaa". Jos ei potki turvakengillä paskaksi niin eihän se sitten ole paskaa, eihän :)
 
Tietysti näihin halpoihin laitteisiin liittyy harmittavan usein myös huono laatu, jonka takia myös -omakohtaisia- pettymyksiä olisi kiva kuulla / jakaa asiaa eteenpäin.
 
Jos modet kokee tämän jostain ihmeen syystä täysin turhaksi niin poistakoon.
 
Ei pysty.
komero
22.03.2011 17:36:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Behringerin EQ-pedaali. Se keltainen. Halpahan se oli. Suht positiivinen yllätys. Saundi on hyvä, mutta liu'ut aika perseestä. Ei ole mitään nollakohdan pykälää ja liian heppoisen oloiset.
 
Tuosta innostuneena sitten ostin Behringerin Digital Delayn. Se taas oli suuri pettymys. Ihan perseestä. Kunnon saundin paskentaja signaaliketjussa.
 
Delay kyllä osoittautui tarpeelliseksi keikalla. Rumpalilla oli ongelma lattiatomin jalan paikallaan pysumisen kanssa. Lukitus ei pitänyt. Laitettiin pehlinkerin delayn kansi sinne väliin ja keikka iloisesti loppuin.
 
Karvamammutti
22.03.2011 17:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla oli Nux overdrive. Tarkempaa mallinimeä en muista, enkä rupea kaivelemaankaan. Tulee vaan pahoja muistoja.
 
Soundillisesti ihan ok, hiukan häiriöaltis mutta olen kuullut pahempaakin. Mutta se kuuläkärkikynäkytkin ei kestänyt kuin kaksi kuukautta. Tuolla se romu oottelee nurkassa josko mie siitä vielä jotain tekisin. En taija kehata.
 
"Mullakin kyllä välähti dikki ensin silmissä. :D" -vvaltsu / "Kakkosessa paukkunut tällä kertaa kaiketi." -Räbbänä
Lilli
22.03.2011 17:42:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jm99: En haulla löytänyt, joten ajattelin että tämä voisi olla mielenkiintoinen.
 
Aina haukutaan HarleyBentoneita, Behringereitä ja Anttilakitaroita, mutta nämähän ovat vain brändejä; jossain tehtaallahan nämäkin tehdään. Eli ei ne kaikki voi surkeita olla, täytyy joukossa olla hyviäkin sattumuksia ;) Tänne jos saisi omakohtaisia kokemuksia näiltä halpalelun omaavilta kitaristeilta.
 
Mm. pedaaleissa on myös dissattu näitä Halpabehkuja, mutta omalle kohdalle mitä on sattunut niin ei ole toivottomia olleet: yllättävän hyviä hintaluokassaan. Varsinkin Behringer OD100 on aivan mahtava ja verrattuna Bad Monkeyhin ei jää paljoa jälkeen äänenlaadussa (riippuu kyllä vahvistimestakin). Nyt joku sanoo että "Behku on muovia, eli se on paskaa". Jos ei potki turvakengillä paskaksi niin eihän se sitten ole paskaa, eihän :)
 
Tietysti näihin halpoihin laitteisiin liittyy harmittavan usein myös huono laatu, jonka takia myös -omakohtaisia- pettymyksiä olisi kiva kuulla / jakaa asiaa eteenpäin.
 
Jos modet kokee tämän jostain ihmeen syystä täysin turhaksi niin poistakoon.

 
Parhaita positiivisia yllätyksiä ovat tarjonneet Bugeran V22 ja V55, ei moittimista lainkaan. Erityisen suuri pettymys oli joku vuosi sitten ostamani Gibson SG faded: täysi paska kaikinpuolin. Kai sitä vaan oli jotenkin orientoitunut Gibson-asioissa mieltämään laadun hiukan korkeammaksi.
 
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
jm99
22.03.2011 17:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin omistan ks. behku eq:n. Ei moittimista, ei hirveämmin kiittelemistäkään. Hyvä peli hintaisekseen, vaikka hyvät säätömahdollisuudet omaavan vaffarin kanssa onkin aika turha.
 
"Halpamerkkiasiantuntijana" olen katsellut että Behringerin pedaaleissa on paremmat soundit kuin saman hintaluokan FABeissa, muutenkin laadukkaamman oloisia.. Kuvitelmaa?
 
Ei pysty.
lavaamo
22.03.2011 17:59:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GLX/Harley Benton Chorus oli ihan hyvän kuuloinen. Behkuihin verrattuna plussaa myös metallisista kuorista.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Entropia666
22.03.2011 18:20:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Bentonin 412 kaappi V30 ämyreillä on hyvinkin kelpo hintaansa nähden...
 
Morri
22.03.2011 18:20:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Positiivia yllätyksiä vahvistimista on kyllä ollut tuo Bugeran V22, mitä mainioimmat puhtaat ja vaikka kiertoon laitoinkin niin täytynee ostaa uusi tilalle ja kokeilla mitä se tuumaa Crunch Boxista. Lisäksi pakko laskea positiiviseksi ylläriki Peaveyn Vypyr 75, hintaa taisi olla käytettynä jotain 200 euroa ja on varsinainen kotisoittelijan vahvistin, todella monipuolinen peli.
 
Pettymysosastoa taas edustaa mm JetCityn JCA112-combo, odotukset oli tosi kovat, mutta niin pettymyskin. Sen siitä saa kun kokeilematta tilaa.
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Artist
22.03.2011 18:26:42 (muokattu 22.03.2011 18:28:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Positiivinen yllätys ehdottomasti Danalectron Tuna Melt tremolo. Jotkut muutkin halvat Danelectro pedaalit ovat oikein hyviä ja hauskoja. Eikä joskus omistamassani Danelectro kitarassakaan ollut hintaansa nähden juuri pahaa sanottavaa.
 
Mitään hirveitä pettymyksiä ei halpakamasta tule mieleen, kun ei niitä kohtaan mitään suuria odotuksia ole ollut. Yhtään sellaista laitetta ei tule mieleen joka olisi ollut käyttökelvoton kaikkeen, yleensä jotain kuriositeettisurinaa on saanut vehkeestä kuin vehkeestä, toki sellaisista ei paljoa viitsi maksaa.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
jm99
22.03.2011 18:31:01 (muokattu 22.03.2011 18:31:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Harley Bentonin 412 kaappi V30 ämyreillä on hyvinkin kelpo hintaansa nähden...
 
Tämän komppaan minäkin, mutta niin varmasti myös suurin osa m.netin muusikoista :D
 
Ei pysty.
inrock
22.03.2011 19:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ei juuri ole kokemusta kuin Harley Benton "SG"stä. Mukavahan sillä oli revitellä, mutta ei se mitenkään erikoisen hyvä ole. Niin ja sitten ilmeisesti kimpasta Suomeen kotiutunut Sunsmile Lespa on ollut positiivinen ylläri kun sen täältä torilta nappasin. Vähänhän se rämisöö, mutta ei se kolo komiassa ;)
 
Sori, kun on väärä aihe, mutta passaako http://www.thomann.de/fi/lead_foot_fs2.htm tämä Vox VT100 jalkakytkimeksi? Tarkotuksena siis vain vaihtaa kanavaa, eikä tehdä taikatemppuja.
 
Entäs säröttimeksi http://www.thomann.de/fi/boss_ds1_distortion.htm tämä?
 
Menossa metsään? Ajattelin nyt kysästä, että ei tule sitä karmaisevaa pettymystä :)
 
Cry "havoc" and let slip the dogs of war
Tawsky
22.03.2011 19:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squierin Hello Kitty-kitara. Ainakin minun yksilö on pirun helppo soittaa. Soundit ei ole kaksiset mutta silti soitin sillä pitkään ja tykkäsin muutenkin. Alunperin ostin sen vitsiksi ja piti soittaa sillä koulun päättäjäisissä. Kitara osoittautui kuitenkin niin hyväksi että jatkoin sillä soittamista. Tykkään sen kaulasta ja ajattelinkin käyttää kyseistä kaulaa jossain projektissa.
 
Bugera-vahvistimet on kaikki ollut myös hyviä mitä olen kokeillut. Itteltä löytyy 333xl-nuppi.
 
Myös nää paljon puhutun Anttilan Williams-akkarit on hyviä. Ainakin toi millä ite oon soitellut. Viidenkympin väärti ehdottomasti. Ne sähköset puolestaan ovat hirveetä ruikulia.
 
inrock
22.03.2011 19:31:27 (muokattu 22.03.2011 19:31:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös nää paljon puhutun Anttilan Williams-akkarit on hyviä. Ainakin toi millä ite oon soitellut. Viidenkympin väärti ehdottomasti. Ne sähköset puolestaan ovat hirveetä ruikulia.
 
Mullakin tommonen akkari oli. Oikeasti ihan kelpo peli. Sähköistä yhtä testanneena voin sanoa etten suosittele edes itselleni...
 
E: Nyt ei oikein lainaus toiminu... :D
 
Cry "havoc" and let slip the dogs of war
Billsner
22.03.2011 19:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Harley Bentonin 412 kaappi V30 ämyreillä on hyvinkin kelpo hintaansa nähden...
 
Tämä. Pitäis vielä ottaa se Harley Benton logo pois. Parantaa kuulemma soundia 113%.
 
Harley Benton G112V kaapissa oli kans hyvä soundi. Ruma se kyllä oli.
 
Biyang OD-7 overdrive on kova. Erittäin tervesoundinen OD ja pirun hyvä boosteri. Mulla on näitä kaksi.
 
Behringerin V-Amp2 ei ole vieläkään hajonnut vaikka vuodesta 2003 asti on ollut lähes jokapäiväisessä käytössä.
 
Harley Bentonin HM-00 Heavy Metal on susipaska. Ei saa mitään järkevää soundia ulos minkään vahvarin läpi. Tai sitten en osaa.
 
Behringerin kopio Bossin virittimestä (mallinumeroa en muista) ei ymmärtänyt alavireitä ollenkaan eli susipaska sekin.
 
Tuossa nyt muutama.
 
Supreme General Of Evil
Jeszse
22.03.2011 19:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Behringerin BG412H kaappi, ja valvekingi, joista maksoin yhteensä 480 euroa, ja oon vedelly tyytyväisenä yli kaks vuotta.
 
Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti.
oamkbonor
22.03.2011 19:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anttilan/Hobby Hallin Williams-sähkäri. Ostin kaverilta yheksänkytluvun alussa 100 markalla. Vaihdatin siihen SDn humpparin ja säädätin musiikkiliikkeessä (maksoi muistaakseni mikki+säädöt 300mk, kiitos vaan Seinäjoen Musiikki Järvenpään Arskalle:)). Ihan perhanan hyvä soittaa ja hevanderisoundit ok! Otelautaahan tuossa ei ole vaan nauhat on sorvattu siihen klapiin joka esittää kaulaa, runko on jotain lastulevyä tai mitä lie pajua etc.
Kymmenkunta keikkaakin olen tuolla vetässyt ja toimii! Pitää vireen kuin tauti eikä edes potikat rahise. Ihme peli!
 
Mutta paluu todellisuuteen. Halpaa ja hyvää voi löytyä mutta todennäköisempää on, että parempi laatu = isompi hinta.
 
Murgo
22.03.2011 19:56:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan HB stratooni olen ollut tyytyväinen, toimii meikäläisen sängynreunanäppäilyissä. Behringerin pedaaleja on muutama, täyttävät tehtävänsä ihan hyvin paitsi että EQ on lakannut toimimasta patterilla, muuntajalla pelaa, liekö johto poikki. RV600 kaikupedaalia käytän kiippareiden kanssa (Nordissa kun ei omaa kaikua ole) ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.
 
Pari vuotta sitten kimppatilattu onttokoppalespa "rakennussarja" (itse asiassa ihan kokonainen ja kasattu joskin pintakäsittelemätön kitara) taas on edelleen vaiheessa, otelauta on tehtaalla hiottu "vinoon" eli on turhan ohut toisesta reunasta, en ole vielä päättänyt mitä sille teen, todennäköisesti tarvitsisi uuden otelaudan, toisaalta haitta on lähinnä kosmeettinen.
 
Ei-kitarakamoista minulla on ollut kaikkiaan kolme Thomannin halpaa saksofonia (yksi on tällä hetkellä) jotka ovat olleet erittäinkin hyviä todella halpaan hintaansa nähden. Myös HB sähköviulu on toimiva.
 
Huonompia kokemuksia ei-kitarakamojen puolelta taas halvasta kiinalaisesta sellosta aukeilivat saumat ja halkeili kansi, joista tosin selvisi liimalla, sekä vääntyi kaula aina talvella kuperaksi, tosin kesällä taas oikeni.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
MikaHekkanen
22.03.2011 20:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaessani halpaa tavaraa otan pienen riskin siinä, että saan rahan arvoista tavaraa.
Tuosta syystä olen pettymyksiltä välttynyt.
 
Edulliseen hintaan, jo uutenakin, olen onnistunut hommaamaan pari tavaraa joihin olen erityisen tyytyväinen; Squier Affinity Tele ja Fender Mustang I.
 
Vähiten tyydyttävä halpishankinta on ollut Harley Benton HB 80B -bassocombo.
 
Umas
22.03.2011 20:09:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Benton GA15... oli erittäin hyvä, kun käytti kunnon elementillä.
Myöskin postiivinen yllätys oli Marsun Mosfet Lead 100...
 
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
hallu
22.03.2011 20:41:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tämä ei ehkä tänne kitara puolelle sovi, mutta itselleni todella positiivinen yllätys oli Yamaha RBX170 bassokitara, joka maksoi vain 199 €, mutta on kelpo basso. Viimeistely ei ole aivan priimaa, mutta erityistä kiitosta ansaitsee viimeistelyn puutteiden kohdentaminen sellaisiin paikkoihin, joissa sillä ei ole soiton kannalta merkitystä. Kaulan satiinilakkaus ei ole omaan mieleeni, mutta se on vissiin muotia näissä halvoissa soittimissa. Kaula ja otelauta ovat muuten ihan priimaa. Podyssa "halpa" työnjälki näkyy pieninä epätasaisuuksina ja pikkuinen värivirhekin on mennyt laaduntarkkailun läpi. Jakki on istutettu muovilätkään, joka on reunoiltaan karkea ja hiomaton (yleensä tässä paikassa näkee metallisen levyn) myös konehuoneen suojakansi on karkea ja viimeistelemätön eikä sitä ole nätisti upotettu kuten yleensä ja lisäksi se on vähimmällä mahdollisella ruuvimäärällä kiinni. Soitin on varsin kevyt ja ohut (ehkä se on jotain paperimassaa puun sijasta).
 
Kuukauden soittelun perusteella basso pitää hyvin vireensä ja sähköt toimii moitteitta sekä akustinen että sähköinen saundi on monipuolinen (kahden mikin ansiosta varmaankin). Ostettaessa basso oli ihan hyvin tämmingissä (mielestäni vähän poikkeuksellista musafasun yleiseen linjaan nähden). Olen erittäin tyytyväinen tähän soittimeen. Vertailukohtana mulla oli aikaisemmin käyttämäni lainabasso Squier Precision basso (joka oli suunnilleen saman hintainen ja ihan hyvä sekin). Soittelin myös jonkin aikaa lainassa olleella MusicMan stingraylla (tai sterlingillä en muista kumpi, mutta joka tapauksessa samanlainen yksimikkinen aktiivibasso, milla Flea läpsyttelee niitä funkypukkujuttujaan). Musicmaniin verrattuna tuo Yamaha kyllä tuntuu veltommalta, mutta toisaalta hintaerokin on jo melkoinen joten ei ole ihan kohtuullinen vertailukohdekaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «