Aihe: American Idol 2011
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
Tupuna
15.03.2011 09:01:26
Tytöistä suosikkejani ovat Haley ja Thia Megia. Thia ei kikkaile liikoja vaan laulaa, ihana!

Casey Abrams tietysti aivan huikea. Sais luvan voittaa koko paskan.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
VeKrio
16.03.2011 23:50:00

arc: Siellä Vegasissa kun vetivät biitlesiä.. Tais olla top24 valinnat siinä käynnissä. Se veti jonkun oman sovituksen Beatlesien please please mestä, jota ei näytetty, näytettiin vaan että ei natsannu.

Munsta ihan jees: http://www.youtube.com/watch?v=OmuEdN8j7IQ

Hjuva! Tsiljoona kertaa mielenkiintoisempi tyyppi kuin aika moni muu joita tuolla finaalissa pyörii. Caseylle multakin pojot.
Tyypillistä nykyajan taitorummutusta, missä ei ole tarinankerronnasta tietoakaan. Tällaista pullistelua netti on enemmän kuin pullollaan. -jazzmies
tsugaru
19.03.2011 18:09:09
VeKrio: Caseylle multakin pojot.

Casey on niin! - anti-hollywoodia.
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Joees
20.03.2011 11:10:56
Tupuna: Tytöistä suosikkejani ovat Haley ja Thia Megia. Thia ei kikkaile liikoja vaan laulaa, ihana!

Casey Abrams tietysti aivan huikea. Sais luvan voittaa koko paskan.

Ollaan aika samoilla linjoilla vissiin. Huikeeta!
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Tupuna
20.03.2011 16:00:58
Methis: Ollaan aika samoilla linjoilla vissiin. Huikeeta!

On tuon James Durbininkin Judas Priest -veto aika huikea, btw.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Misse
20.03.2011 17:57:07 (muokattu 20.03.2011 17:59:07)
Juu, mä aloin nyt tykkäämään Jameksestakin paljon enemmän kuin ennen. Casey ja Thia on ollut suoskkeja jo pitkään. Uskomaton nuori tyttö.

Ja Jaakopista piti sanoa vielä, että oli hienoa kun se kerrankin lauloi. Tähän saakka se on mun korvaani enemmän huutanut ja diibadaapaillut.
Allekirjoitus ja nimen selvennys
tiukkapipo
20.03.2011 18:17:28
Tässä näytetään amerikkalaisille melismojen mallia. Ja tämä laulaja on muistutus siitä, että on niitä hyviä laulajia muuallakin kuin American Idolseissa.

Tässä touhussa on mielestäni munaa - pitäisi Suomenkin Idolseihin johonkin finaali-iltaan ottaa vaikkapa Purppuripelimannit tai JPP säestämään amerikanhittejä.
Bulgarian Idols 2007
Nevena Tzoneva - I Will Always Love You
http://www.youtube.com/watch?v=aj0KmlucsAQ

(jos jonkun mielestä laulu kuulostaa epävireiseltä, niin tältä pohjalta ponnistetaan:http://www.youtube.com/watch?v=a3suy4Wj9SA
ja kyllä tuolta neidolta sujuu fraseeraus ja tulkinta afro-amerikkalaisestikin, joka ei tosiaan ole ainoa perinne maailmassa - se meinaa joskus unohtua.)
Rhapa
21.03.2011 16:30:09
tiukkapipo: Tässä näytetään amerikkalaisille melismojen mallia. Ja tämä laulaja on muistutus siitä, että on niitä hyviä laulajia muuallakin kuin American Idolseissa.

Jaa-a, enpä nyt tiedä oliko tuo paras esimerkki siitä, että talenttia löytyy muualtakin. Hirveää joikaamista.
Bluesmies
21.03.2011 18:23:17
tiukkapipo: Tässä näytetään amerikkalaisille melismojen mallia. Ja tämä laulaja on muistutus siitä, että on niitä hyviä laulajia muuallakin kuin American Idolseissa.

Tuohan oli hirveämpää laulamista kuin Suomen idolsissa. Hyi helvetti.
tiukkapipo
21.03.2011 19:33:06 (muokattu 21.03.2011 19:37:42)
Bluesmies: Tuohan oli hirveämpää laulamista kuin Suomen idolsissa. Hyi helvetti.

Ihan totta?
En ole lievästi pettyneenä alkuerien jälkeen kuunnellut Suomen Idolseja, mutta alan heti kuunnella finaaleja jos siellä todella väittämäsi mukaan on parempia laulajia kuin tämä: http://www.youtube.com/watch?v=BwyeBHa8xEE
http://www.youtube.com/watch?v=Q41IA9u53lE

(Hirveää laulamista... http://www.youtube.com/watch?v=a3suy4Wj9SA miltähän tuo sitten kuulostaisi jos se laulettaisiin "hyvin"?)
nirzin
21.03.2011 21:36:28
No aika hirveää laulamista tuli äsken American Idolissa, kun Pia Toscano kailotti oman sävellyksensä käyttäen Eric Carmenin biisin "All By Myself" sanoja. Ja tuomarit ihan pähkinöinä. Ei voi ymmärtää.
eino mutku
21.03.2011 21:55:23 (muokattu 21.03.2011 21:55:37)
nirzin: No aika hirveää laulamista tuli äsken American Idolissa, kun Pia Toscano kailotti oman sävellyksensä käyttäen Eric Carmenin biisin "All By Myself" sanoja. Ja tuomarit ihan pähkinöinä. Ei voi ymmärtää.

Ihan oikeesti ootko sitä mieltä? Hirveä biisihän se on mutta kyllä se veti sen about niin uskottavasti kun sitä kukaan voi Celine Dionin jälkeen vetää. Puhtaasti ja kovalla pokalla.

Suomen Idolsin tuomareiden "sä olit siinä tosi läsnä" saa kyllä ihan uuden ulottuvuuden kun katsoo kun amerikkalaiset on lavalla paikalla. Sama jos vaimo kehuis mua että "kun sä makaat sohvalla niin sä oot niin tosi läsnä". Siinä olis kaks hullua, se joka sanoo ja se joka uskoo.
Mitä opimme tästä? Emme mitään!
Rhapa
21.03.2011 22:09:50 (muokattu 21.03.2011 22:11:25)
tiukkapipo: Ihan totta?
En ole lievästi pettyneenä alkuerien jälkeen kuunnellut Suomen Idolseja, mutta alan heti kuunnella finaaleja jos siellä todella väittämäsi mukaan on parempia laulajia kuin tämä: http://www.youtube.com/watch?v=BwyeBHa8xEE
http://www.youtube.com/watch?v=Q41IA9u53lE

(Hirveää laulamista... http://www.youtube.com/watch?v=a3suy4Wj9SA miltähän tuo sitten kuulostaisi jos se laulettaisiin "hyvin"?)

Noh, minä en ainakaan hirveästi perusta noista klipeistä. Ihan hyvä laulaja mutta kallistuu jo melko lailla huutamisen puolelle. Ei tiedä mikä se hieno sana olis mikä parhaiten kuvais sitä mikä tuolta naiselta puuttuu laulusta, Mutta sellainen kyky kuitenkin, että tajuais välillä vähän lyödä jarruakin päälle jotta ne kovaa ja korkealta kohdat iskis paremmin.

Edit. Äh, tää mun teksti sai aika pahat JPQ vibat aikaan. ;)
tiukkapipo
21.03.2011 22:12:10 (muokattu 21.03.2011 22:16:42)
Rhapa: Jaa-a, enpä nyt tiedä oliko tuo paras esimerkki siitä, että talenttia löytyy muualtakin. Hirveää joikaamista.

e: No ääh, nyt meni sähläykseksi, siis minun tekstinkäsittelyni.
tiukkapipo
21.03.2011 22:14:16
tiukkapipo: No se on makuasia onko tuo hirveää joikaamista, mutta mielestäni talenttia tuollainen kansanlaulujen melismointi juuri kysyy. Pointtini oli siis se että tuolla Bulgariassa Idolseissa lauletaan muutakin genreä kuin vain afro-amerikkalaisperäistä.

Tässä on tuon Bulgarian tytön koelaulu. Varmasti USA:sta löytyy muutama tuhat, jotka laulavat Aguilleraa yhtä hyvin kuin tuossa kohdassa 1:00 ->
http://www.youtube.com/watch?v=jXzqsevr1AY
mutta tuskin kukaan vetää USA:ssa bulgarialaista musiikkia kuten tuo tyttö kohdassa 0:23 ->

Bulgarian Idolseissa tuo tyttö lauloi myös Carmenin Habaneraa, joka ei menisi missään oopperalavalla läpi, mutta tyttö ei pilannut biisiä "bluesfraseerauksella" vaan fraseeraus oli tyylinmukaista ja OK suoritus viihdelaulajalta. Talenttia siis löytyy useampaan kuin yhteen genreen, ja oman maan kansanmusiikin esittämisessä aivan erinomaista laulua.

Tässä nyt syrjäydyn vähän sivupolulle American Idolseista, mutta kun nyt Talentista oli kyse.

Jos on tottunut syömään ja vertailemaan vain Bic Mac- ja Cheeseburgeria, niin voihan sitä tulla kulttuurishokki, jos joutuu maistamaan niinkin eksoottisia makuja kuin Porilaista, Mämmiä tai Lasagnea. Helpostihan siinä tulee haukuttua kokki lahjattomaksi. Toisaalta tämän keskustelun otsikkonahan on Bic Mac.

edit: Hymiöitä perään :_) eikun :-)
tiukkapipo
21.03.2011 22:21:20
Askr: Njaa, kivasti vetää, mutta osaa ne balkanillakin tehdä kulutusklisettä omasta kansanperinteestään.

Pitääkö muuten jenkkeihin aina suhtautua tiukasti ehdottomasti puolesta tai ehdottomasti vastaan asenteella?.

Ei pidä. Amerikasta on tullut ja tulee ainakin minun mielestäni suuri osa maailman parhaasta musiikista ja artisteista. Vähän on minun mielestäni tosin lähtenyt mopo käsistä viime vuosina tulkintojen suhteen, mutta löytyyhän sieltä aivan erinomaistakin musisointia. Idols formaatti vain helposti panee mopon keulimaan, kun on jatkuvasti todistettava tiputusuhan alla oma erinomaisuutensa.
oulukyllosa
21.03.2011 22:31:38

Tulee pirun kova taisto voitosta, leveämpi kärki kuin ikinä. Jaa, vai "kailotti" se Pia jonkun mielestä...vaikea ymmärtää. Minun muistin mukaan ensimmäinen onnistuminen keltään joka vetää Celineä, Mariahia tai Whitneytä.
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
tiukkapipo
22.03.2011 00:49:58
Askr: Njaa, kivasti vetää, mutta osaa ne balkanillakin tehdä kulutusklisettä omasta kansanperinteestään.
Pitääkö muuten jenkkeihin aina suhtautua tiukasti ehdottomasti puolesta tai ehdottomasti vastaan asenteella?

Oliko tämä osa kirjoituksestani ehdottomasti puolesta vai ehdottomasti vastaan: Tiukkapipo: "on niitä hyviä laulajia muuallakin kuin American Idolseissa"
Sanoin siis "hyviä on muuallakin kuin amerikassa" ja sittenkö olin ehdottomasti puolesta tai ehdottomasti vastaan - kyllä nyt alkoi minulla pipoa kiristää... ;-)

Ei maar - minä vain yritin kirjoittaa, että löytyyhän sitä monenlaista genreä, perinnettä ja osaajaa ympäri koko maailman, ja on hienoa jos joka maassa ei matkita afro-amerikkalaista perinnettä (joka ei ole omaa, vaan ulkokohtaisesti suoritettuja kliseitä) vaan ylläpidetään myös omia perinteitä jotka sujuvat luontevasti.

Balkanilaisista kliseistä tulee mieleen jotkut hääbändit joiden videoita löytyy tuubista. Sen tiluttamisen rinnalla Yngwie Malmsteen kuulostaa B.B Kingiltä tötsyissä, mutta jotenkin olen kuvitellut että balkanilla pistetään tilutukset överiksi vähän kieli poskessa meiningillä - kuuluu kulttuuriin.

Nyt lopetan tämän balkanisoinnin ja siirryn Americanaan.
Flash
22.03.2011 08:49:54

Ei ne eiliset vedot jostain syystä oikein lämmittäneet. Pia veti toki hyvin hirveän biisin, mutta muilla jäi vähän puolitiehen. Jamesille ja Paulille voisi pikkuplussan laittaa biisivalinnoista. Stefanon Lately raiskauksesta pitkä miinus. Kaverin äänenväri kyllä sinällään sopii Wonderin matskuun, mutta en tykännyt tuosta jumppasovituksesta. Ja jäihän tuo laulullisestikkin valovuosien päähän Wonderista.
Live Music Is Better!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)