Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: wilkinson
1
e0700719
21.03.2011 19:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekeekös noilla wilkinsonin halvoilla tunereilla, mikeillä, talloilla mitään? Tarkotus ei ole odottaakaan niiltä samaa kuin schallerilta tai gotohilta.
 
kölö
joomak
21.03.2011 20:16:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ovat virittimet toimineet hyvin.
 
SP-elektroniikasta olen hankkinut setin mallia WJ07LR mustana ja kullan värisenä. Musta oli pinnoitteeltaan priima, mutta kultaisessa on pieniä värivirheitä pintakäsittelyssä. Ilmeisesti jäänyt rasvaa ennen pintakäsittelyä ja pinnassa on muutamassa kohdassa pieniä kuparin värisiä pilkkuja. Lisäksi kierre, joka tulee lavan läpi tökkii muutamassa kohdassa niin, ettei käsin saa pyöritettyä loppuun saakka. Lenkillä kun avittaa niin menee pykälän yli ja tämän jälkeen toimii sorminkin. En tiedä johtuuko pintakäsittelystä vai työstöstä.
 
Käytössä toimivat ihan hyvin ja tuntuvat pitävän vireen. Mun käyttö on vaan sen verran kevyttä ja kitarat vielä suht uusia, että on vaikea sanoa totuutta kovemmassa käytössä. Akustisessa mulla on Klusonin virittimet. Maksoivat thomanilta muistaakseni 33e eli saman mitä nuo Wilkinsonit SP-elektroniikassa. Vaikuttavat, jostain syystä laadukkaammilta vaikkei niistä mitään ulkonäöllistä eroa näe.
 
Decadetroll
21.03.2011 21:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mun käytössä (yhdessä kepissä ollut) on toiminu nuo wilkinsonit.. Eikös ne ollu jonkun Gotohin alamerkkiä tai jotain? Korjatkaa jos oon ihan hakoteillä.. :) Tallat mitä nyt olen irrallisena käsitelly on vaikuttanu ihan kelvollisilta vehkeiltä, ei kovin tinaa ainakaan painon ja tuntuman puolesta ole olleet.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
e0700719
21.03.2011 21:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saatanpa kokeilla wilkinsonia tuohon yhteen stratoon ku siitä tulee lähinnä seinäruusu. Sen intonaatio ei luultavasti tule olemaan kovin loistava. Toki jos tuntuvat osat hyviltä, saatan käyttää jatkossakin.
 
kölö
Kämis
21.03.2011 22:15:27 (muokattu 21.03.2011 22:34:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.. Eikös ne ollu jonkun Gotohin alamerkkiä tai jotain? Korjatkaa jos oon ihan hakoteillä.. :) .
 
Tossa on wilkinson "stoory" - itse olen vedellyt noilla kimppatilaustuotteilla tyytyväisenä.
 
http://www.jhs.co.uk/wilkinsoninfo.html
 
http://www.jinhomusic.com/wilkinson/wilkinson.html
 
http://www.sung-il.com/wilkinson/wvc.html
 
fox
21.03.2011 23:41:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll:Eikös ne ollu jonkun Gotohin alamerkkiä tai jotain?
 
Kämis pisti hyvät linkit.. Ei ole sinällään tekemistä Gotohin kanssa, vaan Trev Wilkinson on "lainannut" nimensä noille koreanpoikien tuotteille, sekä Jin Ho:lta että myös Sung Il-virmalta noita Wilkinsoneja tulee. Periaatteessa päällisin puolin aivan samoja virikoneita esim. kuin Jin Ho:n "omalla nimellään" tekemät, ainoa vaan, ettei ole siinä pölynsuojalevyssä Wilkinsonin logoa.
Ihan toimivia virikoneita, toki halvempaa hintaluokkaa kuin Gotohin kilkkeet. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Decadetroll
22.03.2011 07:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei :) Muistelin vaan että aina välistä tuo Gotohin nimi pompsahtaa esiin kun puhutaan Wilkinsonin tuotteista tuolla internetsin keskustelupalstoilla. Pitääpä ottaa lukemisen alle nuo linkit, kiitos niistä.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
kulmahiomakone
22.03.2011 08:20:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Eikös ne ollu jonkun Gotohin alamerkkiä tai jotain? Korjatkaa jos oon ihan hakoteillä.. :)
 
Gotoh on valmistanut Wilkinsonin sälää siinä kuin moni muukin. Voi olla että valmistaa vieläkin.
 
Wilkinsonin merkki sinänsä ei ole tae mistään. Sen alla myydään tai on myyty niin korealaista perustinaa kuin Gotohin valmistamaa ja mm. Yamahan käyttämää VS100 -tallaa. Ero ääripäiden välillä on melkoinen.
 
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
JPHe
22.03.2011 09:53:27 (muokattu 22.03.2011 10:01:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näissä on Wilkinsonin design tai patetti, mutta Gotohin valmistamaa
http://www.g-gotoh.com/category.php?id_category=40
 
Samoin valmistajan voi olla korealaiset firmat. En kuitenkaan usko että brändillä ihan kuraa kuitenkaan myydään, koska äkkiä sitä brändiä ei enää ole.
Ainoa mitä noissa Korealaisissa on ollut, niin joissain kullanvärisissä väri ei ole hirveän tasainen olut. Gotoh osaa paremmin pinnoituksen.
Itse virittimistä ei ainakaan mulle kukaan ole koskaan mitään valittanut.
 
Mistähän muuten kaikkiin merkkikitaroihin tulee virittimet. Siis ainakin niihin jotka valmistetaan esim Koreassa. Aika paljon on Grovereita tms virittimiä, mutta eikähän nämäkin ole lähtöisin samoista tehtaista. Warwickin bassoissa virittimet on ihan samanlaisia kuin Wilkinsonin. Ainoa ero on hieman erinlainen W. Näitäkin myydään niin edullisesti esim Thomannilla, että tuskin niitä saksassa tehdään.
 
Jos oikeasti on laadukkaiden virittimien perässä, niin silloin kannattaisi ostaa esim Schalleria, mutta siitä saa maksaa. En suikaan sano edes että raha menisi hukkaan. Voin itse asiassa jopa suositella.
 
fox
22.03.2011 10:14:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kulmahiomakone: Gotoh on valmistanut Wilkinsonin sälää siinä kuin moni muukin. Voi olla että valmistaa vieläkin.
 
Hintataso on Japanissa sen verran kova, että tuskin tekee "Wilkinsoneja" enää.. ;)
Tai, kuten kaikessa itämaan musiikkivermetuotannossa, "mistäpä senkään varmaksi tietää" kuten on monesti saanut havaita.. Kuitenkin noissa Wilkinsoneissa, mitä ite olen nähnyt, on tuo Jin Ho-valmistaja ollut kyseessä. Tai talloissa myös Sung Il..
 
Wilkinsonin merkki sinänsä ei ole tae mistään. Sen alla myydään tai on myyty niin korealaista perustinaa kuin Gotohin valmistamaa ja mm. Yamahan käyttämää VS100 -tallaa. Ero ääripäiden välillä on melkoinen.
 
Mutta kyllä se siihen ulosmyyntihintaan hyvin heijastuu.. =) Toisaalta, voihan sen asian katsoa siltäkin kantilta, että jos osiin on Wilkinsonin logo lyöty, niin jotain tasovaatimuksia ko. osa täyttää.. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Twinkle
22.03.2011 10:30:35 (muokattu 22.03.2011 10:31:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Hintataso on Japanissa sen verran kova, että tuskin tekee "Wilkinsoneja" enää.. ;)
 
Tekee esim. niitä Two-point tremoloja, oliko se VS100, joka on wilkinson merkiltään mutta Gotohin valmistama. Se murkula maksaa kuitenkin kaupassa reilusti yli satasen. Tai ainakin maksoi, en tiiä onko ne nyt viime aikoina muuttanut sitä käytäntöään ja sen tekee joku muu.
 
EDIT: jaa, tossahan se olikin jo, silmät käteen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «