Rokkikeppi: Saahan tossa mun dual rectifierissäkin valittua, käytäkö putkea, vai puolijohdetta. Ja kyllä se siinä putkella tulee pidettyä, koska se "laulaa" sooloissa enemmän klassisen rockin tyyliin. Blackmorelta kuulostaa paljolti. Mutta olihan noissa useimmissa Hot Rod-sarjan vahvistimissa looppi ja drive-säätö. Se "more drive" kuulosti kamalalta siinä toisessa, sitä en kyllä tarvi. Eli ei siinä DeVillessä ja blues DeVillessä ollut paljoakaan eroa... En muista oliko se vain kajarien määrä vai mikä, mutta siellähän ne on Fenderin sivuilla vertailtavissa.. siksi sen nimi on dual/kaksi rectfier/tasasuuntaaja. niissä on se kytkin ja ledi ja teksti eroa. |
Rokkikeppi: Saahan tossa mun dual rectifierissäkin valittua, käytäkö putkea, vai puolijohdetta. Ja kyllä se siinä putkella tulee pidettyä, koska se "laulaa" sooloissa enemmän klassisen rockin tyyliin. Blackmorelta kuulostaa paljolti. Mutta olihan noissa useimmissa Hot Rod-sarjan vahvistimissa looppi ja drive-säätö. Se "more drive" kuulosti kamalalta siinä toisessa, sitä en kyllä tarvi. Eli ei siinä DeVillessä ja blues DeVillessä ollut paljoakaan eroa... En muista oliko se vain kajarien määrä vai mikä, mutta siellähän ne on Fenderin sivuilla vertailtavissa.. Ei niissä kajareiden määrässäkään ollut eroa, vaan molemmat on saatavana 212 tai 410 malleina. Itse olen soittanut 410 malleja. BluesDeVille mulla on itsellä ja Hodrod devillelä olen soittanut yhden keikan joskus yheksänkytluvulla jolloin en tiennyt sen olevan eri mallin vahvistin, vaan luulin sekin olevan bluesdeville, mutta vain mustan värinen ja ihmettelin miksi se saundasi niin erilaiselle kuin omani (varmaan siitä erilaisesta soundimaailmasta johtuen luulinkin että vahvistimissa olisi enemmänkin eroa). Ihan hiljattain en siis ole sitä testailut. Se more drive näyttää oikeasti olevan noiden vahvareiden ainoa ero, vaikka olen itselleni mitä muuta tahansa vuosien varrella uskotellut. HD/Blues DeVille onpi mielestäni erinomainen vahvistin, jonka kanssa keinokuorma on käytännössä pakollinen jotta sitä voi täysipainoisesti käyttää oikeastaan missään. Kyllä se soi vaikka volat pitäisi melkein nollissakin, mutta vola ja masteri ovat todella äkkinäisiä siellä alkupäässä ja vahvistin ei oikein ala laulamaan vasta kun volan/masterin avaa sinne kolmen-viiden tienoille jolloin äänenpaine on jo niin armoton, että keikalla äänimies repii hiuksiaan ja reenikämpällä pitää rummutkin mikittää, että saa kuuluville. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |