Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 541 42 43 44 45202 203 204 205 206
Freewheeler
21.03.2011 10:46:23
sickboy: Ok, täytyy yrittää vielä tuota. Nyt siellä tallamikin ruuvien alla on jouset, jotka tulivat mikrofonin mukana. Aikaisemmissa tallamikeissä on ollut juurikin niitä kumiletkuja. Voihan olla, että toikin jo auttaisi. Vähän outoa vaan, että DiMrziolta lyötäisiin jouset mikin mukaan, jos ne olisivat mikin kanssa käyttökelvottomat. DiMarzion sivuilla vielä mainostetaan, että mikit on vahattu kahteen kertaan häiriösuojan varmistamiseksi.

Kiinnitä mikin metallinen pohjalevy mikkiin vaikka kontaktiliimalla. Laita bodyn mikkikoloon vaahtomuovipala. Katso, että talla on 100 % kiinni bodyssa ja ruuvit ihan tapissa. Usein noi ilmiöt johtuvat kovassa metelissä resonoivasta tallakupista.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
sickboy
21.03.2011 11:12:51 (muokattu 21.03.2011 11:14:47)

Freewheeler: Kiinnitä mikin metallinen pohjalevy mikkiin vaikka kontaktiliimalla. Laita bodyn mikkikoloon vaahtomuovipala. Katso, että talla on 100 % kiinni bodyssa ja ruuvit ihan tapissa. Usein noi ilmiöt johtuvat kovassa metelissä resonoivasta tallakupista.

Päädyin sellaiseen ratkaisuun, että toi menee takuuvaihtoon. Ton mikin ei kuulu käyttäytyä noin, eikä yksikään testaamistani tallamikeistä vinkunut ton lisäksi. Virhemarginaali on kuulemma noissa mikeissä pieni, mutta kuitenkin sellainen on. Jos mä rupean itse sörkkimään (= vahaaman yms.), niin takuu raukeaa välittömästi.

Laitan tohon kiinni fenderin tallamikin uutta odotellessa, ne oli varastosta loppu. Siinä ei ollut tosiaan mitään ongelmia, vaikka sekin on metallisella pohjalevyllä varustettu perinteinen malli.

Edit: Vai miten Freewheeler toi sun Twang King? Käyttäytyykö se ihan siivosti kovilla säröillä?
Freewheeler
21.03.2011 11:42:35
sickboy: Päädyin sellaiseen ratkaisuun, että toi menee takuuvaihtoon. Ton mikin ei kuulu käyttäytyä noin, eikä yksikään testaamistani tallamikeistä vinkunut ton lisäksi. Virhemarginaali on kuulemma noissa mikeissä pieni, mutta kuitenkin sellainen on. Jos mä rupean itse sörkkimään (= vahaaman yms.), niin takuu raukeaa välittömästi.

Laitan tohon kiinni fenderin tallamikin uutta odotellessa, ne oli varastosta loppu. Siinä ei ollut tosiaan mitään ongelmia, vaikka sekin on metallisella pohjalevyllä varustettu perinteinen malli.

Edit: Vai miten Freewheeler toi sun Twang King? Käyttäytyykö se ihan siivosti kovilla säröillä?

Hiljainen on kuin pieni porsas :-)
Kiinankeisari
21.03.2011 11:57:19
Eli sitä ensimmäistä parasta satsia Classic-sarjaa.

ihan uteliaisuuttani kysyn että missä tuo paremmuus sun mielestä näkyy? speksit on ainakin noissa normaaleissa classic-malleissa pysyny koko ajan samoina.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
komero
21.03.2011 11:59:39
Freewheeler: Se jipolla aikaansaatu pikku boosti ei ole niin maukas, että olisi worth it.

Mulla on Jason Lollar Charlie Christian -mikki kaulassa, Lollarin Special T tallassa. Noilla mikeillä ainakin sarjaankytkentä on aika mukava lisä. Toki tuo kaulamikki itsestään on jo aika läskisaundinen ja tallamikissäkin aika kovasti outputtia, mutta ei ollenkaan turha tuo sarjaankytkentä. Makuasioita toki.
Freewheeler
21.03.2011 12:54:09
Kiinankeisari: ihan uteliaisuuttani kysyn että missä tuo paremmuus sun mielestä näkyy? speksit on ainakin noissa normaaleissa classic-malleissa pysyny koko ajan samoina.

Noiden Classic-sarjalaisten väsääminen alkoi Mexicon Ensenadassa 1998. Tehtaalla syttyi alkuvuodesta -98 tulipalo, jonka vuoksi koko tuotanto siirrettiin joksikin aikaa Coronaan Jenkkilään. Senkin jälkeen noin parin vuoden ajan kaikki kaulat ja rungot tulivat valmiina Coronasta, ne viimeisteltiin ja kasattiin Ensenadassa. About 2002 Ensenadassa tehtiinkin sitten kaikki alusta loppuun. Joten nuo ensimmäiset MIM Classicit ovat enemmänkin MIA. Veikkaan, ettei soundi- tai tatsieroja kuitenkaan ole. Mun kaksi Classic-sarjan Teleäni ovat kyllä ensiluokkaisia vempeleitä, molemmat alkuvuodelta 1998 :-)
PIM
21.03.2011 13:39:24
komero: Mulla on Jason Lollar Charlie Christian -mikki kaulassa, Lollarin Special T tallassa. Noilla mikeillä ainakin sarjaankytkentä on aika mukava lisä. Toki tuo kaulamikki itsestään on jo aika läskisaundinen ja tallamikissäkin aika kovasti outputtia, mutta ei ollenkaan turha tuo sarjaankytkentä. Makuasioita toki.

Samat sanat koskien mun Jazz-a-casteria Duncanin Jazzmaster mikeillä. Jazz-a-casterissa on ton neliasentoisen mikkikytkimen lisäksi samalla akselilla normaalin treble cut tone potikan kanssa bass cut tonepotikka, millä saa veistettyä taajuuksia pois myös taajuuskaistan alapäästä jos Jazzmaster mikit soundaa liian fatilta.
Kiinankeisari
21.03.2011 16:33:21
Freewheeler: Noiden Classic-sarjalaisten väsääminen alkoi Mexicon Ensenadassa 1998. Tehtaalla syttyi alkuvuodesta -98 tulipalo, jonka vuoksi koko tuotanto siirrettiin joksikin aikaa Coronaan Jenkkilään. Senkin jälkeen noin parin vuoden ajan kaikki kaulat ja rungot tulivat valmiina Coronasta, ne viimeisteltiin ja kasattiin Ensenadassa. About 2002 Ensenadassa tehtiinkin sitten kaikki alusta loppuun. Joten nuo ensimmäiset MIM Classicit ovat enemmänkin MIA. Veikkaan, ettei soundi- tai tatsieroja kuitenkaan ole. Mun kaksi Classic-sarjan Teleäni ovat kyllä ensiluokkaisia vempeleitä, molemmat alkuvuodelta 1998 :-)

jaa jaa, mulle jäi jostain road worn-sarjaa käsitelleestä lehtijutusta semmonen käsitys että kaikkiin MIM-fendereihin olis tullu kaulat coronasta vielä huomattavasti pitempään. täytyypä yrittää penkoa sitä lehteä jostain ja tarkistaa tekeekö muisti tepposiaan :)
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Freewheeler
21.03.2011 17:33:10
Andy J.: Aika nätti peli! Jossain vaiheessa TARKALLEEN tuollainen oli korkealla GAS-listalla...

Kyllä sitä oikeaa kannatti odottaakin, GAS-listani on nyt tyhjä :-)
LaMotta
21.03.2011 17:41:20 (muokattu 21.03.2011 17:44:26)

Mikähän takia Fender laittaa Telecastereihin sitkeästi ne ihan perseestä olevat kuppijakit? Itse vaihdoin ne Gibson-tyyppisiin, sillä a) ne löystyivät ja lenksuivat jatkuvasti, b) kulmaplugi ei kiinnity koska jakki on liian syvällä.
"Nyt on syytä ottaa huomioon tosiasiat, ja tehdä selvitykset..."
WnbPunk
21.03.2011 17:45:52
LaMotta: Mikähän takia Fender laittaa Telecastereihin sitkeästi ne ihan perseestä olevat kuppijakit? Itse vaihdoin ne Gibson-tyyppisiin, sillä a) ne löystyivät ja lenksuivat jatkuvasti, b) kulmaplugi ei kiinnity koska jakki on liian syvällä.

Samasta syystä kuin Straton tone..
Onko näin?
Jii-Gee
21.03.2011 18:02:32

Freewheeler: , GAS-listani on nyt tyhjä kuuluu siihen 'kuuluisat viimeiset lauseet' -osioon...
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
svilo
21.03.2011 18:05:19
Pitkästä aikaa taas *telemies*

http://www.vilo.net/suhrtele.jpg
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
tracyjacks
21.03.2011 18:06:48
svilo: Pitkästä aikaa taas *telemies*

http://www.vilo.net/suhrtele.jpg

Nyt alkoi sylkirauhaset toimimaan!
I'm Rob Chappers and you're not!
svilo
21.03.2011 18:09:06
tracyjacks: Nyt alkoi sylkirauhaset toimimaan!

- mid boost
- SSC tsydeemi

;)
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
B-tone-flat
21.03.2011 18:19:42
Freewheeler: Kyllä sitä oikeaa kannatti odottaakin, GAS-listani on nyt tyhjä :-)

Sami hei, Älä puhu pa...a! :) Gas-list is never empty.

T
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Freewheeler
21.03.2011 18:22:47
B-tone-flat: Sami hei, Älä puhu pa...a! :) Gas-list is never empty.

T

Only momentarily, my friend... to be continued.
tracyjacks
21.03.2011 18:45:22
svilo: - mid boost
- SSC tsydeemi

;)

Mites muuten tuo Wilkinsonin talla ja tallapalat toimii? Itse olen moista ajatellut laittaa omaan Telecasteriini, kun modailu on tässä aikeina.
I'm Rob Chappers and you're not!
svilo
21.03.2011 18:49:05
tracyjacks: Mites muuten tuo Wilkinsonin talla ja tallapalat toimii? Itse olen moista ajatellut laittaa omaan Telecasteriini, kun modailu on tässä aikeina.

hyvin toimii, ko musta tele ei ole vielä lasketunut, tässä edellinen:

http://www.vilo.net/Suhr/slides/t2.jpg

/sv
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)