Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Liikaa ilmaa kerralla ulos?
1
arto123
16.03.2011 15:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan antaa yksinkertaisia vinkkejä miten voi säädellä sitä, kuinka paljon ilmaa pääsee kerralla ulos kun laulaa? Olen ilmeisesti jossain vaiheessa poiminut sellaisen pinttyneen tavan, koska olen luullut sen kuulostavan paremmalta, että päästän reilusti ilmaa kerralla ulos. En kerkeä laulaa 3 minuutin kappaletta ennen kuin tulee todellisia ongelmia ja ääni loppuu, kurkkua kutittaa ja yskittää.
 
Tarkoitus on jossain vaiheessa hankkia jonkinnäköistä opetusta, mutta jos saisi jotain jolla pääsisi alkuun. Jotenkin tuntuu, että tämä liittyy paljon siihen että laulutyylini ei ole riittävän "luonnollinen". Onko jotain yksinkertaisia jekkuja, esim. asento tai muu jolla saisi "helppoutta" siihen äänen päästämiseen? :)
 
Kiitos etukäteen vastanneille!
 
I know, it's only rock'n'roll but I like it!
freeze
20.03.2011 20:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netti on täynnä hengitystekniikka opetusta.
 
Jokapaikanapina
21.03.2011 10:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freeze: Netti on täynnä hengitystekniikka opetusta.
 
Tuota virkettä vähän muokkaamallahan voitais kaataa vaikka koko mnetin keskustelufoorumi.
 
freeze
21.03.2011 12:10:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Tuota virkettä vähän muokkaamallahan voitais kaataa vaikka koko mnetin keskustelufoorumi.
 
Jep virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus.
 
screamforme
21.03.2011 14:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arto123: Osaako kukaan antaa yksinkertaisia vinkkejä miten voi säädellä sitä, kuinka paljon ilmaa pääsee kerralla ulos kun laulaa? Olen ilmeisesti jossain vaiheessa poiminut sellaisen pinttyneen tavan, koska olen luullut sen kuulostavan paremmalta, että päästän reilusti ilmaa kerralla ulos. En kerkeä laulaa 3 minuutin kappaletta ennen kuin tulee todellisia ongelmia ja ääni loppuu, kurkkua kutittaa ja yskittää.

 
Täällä on pari harjoitusta: http://www.punbb-hosting.com/forums … odernvocalist/viewtopic.php?id=1908
 
Les Strat
27.03.2011 19:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huuli päristelyä suosittelisin kokeilemaan.
Pärinä kun pysyy tasaisena, niin toimii hyvin "indikaattorina" kohtuulliselle ilmamäärälle.
 
TyhjäSointu
30.03.2011 21:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No... jos tiedät ajurinasennon niin siinä laulettaessa ainakin hengittämisen pitäisi olla luonnollista. Tosin kuvaan nähden suosittelen ihan kunnolla käsivarsien varassa olemista ja mahdollisesti myös lattiantuijottelua - kukin tyylillään.
 
http://www.vsshp.fi/documents/2004/03/fyheng1.gif
 
Toki tästäkin on monia varioaatioita, mutta itse koen tuon olevan helpoin. Hyvä tapa on myös ainakin itselleni ollut kävelyllä käynti. Kävelynopeudesta riippuen voi vaikka aluksi vetää 6 askeleen ajan happea sisään ja sitten 6 askeleen ajan ulos. Joka sisäänhengityksellä keuhkot täyteen ilmaa (pallealla! Ei mitään pinnallista hengitystä!) ja uloshengityksellä keuhkot just tyhjäksi. Hyvä harjoitus sinänsä että oppii myös huomaamaan että paljonko ilmaa voi päästää ulos ja paljon vetää sisään tietyn ajan kuluessa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «