JuhaR 20.03.2011 07:54:49 | |
---|
Snapo: No kyllä. Minä en tosta tinkaamisesta oo ylipäätään innostunut, niin ostaja- kuin myyntipuolellakaan. Siinä menee vaan hyvä kaupankäynti perseelleen kun aletaan aggressiivisesti tinkaamaan. Mitäs varten niissä ilmoituksissa olikaan se _myyntihinta_? Parastahan se on niin ostajalle kuin myyjällekin, jos hinta on valmiiksi kohdallaan eikä kummempaa hintaneuvottelua tarvita. Mutta joissain tapauksissa myyntihintaan on voitu laittaa ylimääräinen tinkivara oletuksena, että ostaja kuitenkin tinkii. Tai sitten myyntihinta on muuten vaan hieman korkea yleiseen hintatasoon nähden. Ei ylettömästi, mutta esimerkiksi 500 euron tuotteessa 50 euroa. Mun mielestä ei sellaisissa tapauksissa ole järjetöntä tarjota omasta mielestä sopivaa hintaa. Agressiivinen tinkiminen on tietysti ärsyttävää. |
250768 20.03.2011 08:21:23 (muokattu 20.03.2011 08:31:57) | |
---|
Fantasmic: ^Tuo vaan monesti kääntyy siihen että kun tarjoat suht järkevää hintaa, tulee vastauksena: -Joo, tästä on jo yks tyyppi tarjonnu xxx euroja.Paljos sä sit tarjoot?Ihan kuin jossain helvetin huutokaupassa olisi. Kyllähän jos sulla on ilmoituksessa vaikka pyynti 1000 ekua ja olet ajatellut että omasta mielestäsi toi pitäisi saada ja joku tarjonnut 950 ekua.Onhan sun sanottava totuus että homma on tämä kuka ekana pamauttaaa pyyntihinnan tiskiin saa tuotteen.Sitten on paljon näitä että kun ilmoitat hinnan niin haistatellaan ja suututaan.Kyllä tosiostaja yleensä soittaa mutta yllättävän paljon löytyy noita en uskalla soittaa tyyppejä ja kauppa hoidetaan pikaviestein.Itte siinä on päässyt vähemmällä ja ihmetellyt että menipä tää sutjakkaasti tilillä rahat ennenkuin hep kerkee sanoa.Sitten vielä jos ostaja laittaa kyselyn ja siihen nimensä ja kännykkänumeron niin oletan kyllä että hän haluaisi puhelinyhteyttä ja tässä tapauksessa olen soittanut ja kertonut tuotteesta. Suhr,Prs .All you need is money. |
svilo: sehän *xxx* hinnoittelu voi esim tarkoittaa sitä että myyjä ei välttämättä osaa hinnoitella tuottetta oikein....kyllä minunkin myymäni kalliitt *boteek* kamat olen silloin tällöin laittanut *xxx* hinnalla, ja yleensä ollaan päästy yhteis ymmärrykseen, ainakin tosiostajan kanssa.... Vaikka yleensä ostaja on ollut jo tiedossa ennekuin verme on edes maassa ;) /sv Toveri Vilon kamat ovat kyllä niin hienoja, ettei amatöörit edes ymmärrä niiden päälle ;) Ei vaan oikeasti, upeita pelejä! |
Fantasmic 20.03.2011 13:06:20 | |
---|
250768: Kyllähän jos sulla on ilmoituksessa vaikka pyynti 1000 ekua ja olet ajatellut että omasta mielestäsi toi pitäisi saada ja joku tarjonnut 950 ekua.Onhan sun sanottava totuus että homma on tämä kuka ekana pamauttaaa pyyntihinnan tiskiin saa tuotteen. Niin.Nyt vaan puhuttiinkin niistä ilmoista joissa ei sitä hintapyyntöä ole. |
kaljataiteilija 20.03.2011 15:11:07 | |
---|
Edelleenkään mua ei haittaa vaikka ei saa tavaraa kaupaksi , mutta eniten ärsyttää viestiin vastaamattomuus. Epäkohteliasta ja typerää. Ehkä jonkiun mielstä se ei ole mutta minusta se on. Varmaan taas joku puolustaa että" on niin monta kenelle pitää vasta plaa plaa plaa" mutta ei ole mun vika. Tietyt tavat täytyy olla kaupabkäynnissäkin olla. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
jm99 20.03.2011 16:17:58 | |
---|
kaljataiteilija: Edelleenkään mua ei haittaa vaikka ei saa tavaraa kaupaksi , mutta eniten ärsyttää viestiin vastaamattomuus. Epäkohteliasta ja typerää. Ehkä jonkiun mielstä se ei ole mutta minusta se on. Varmaan taas joku puolustaa että" on niin monta kenelle pitää vasta plaa plaa plaa" mutta ei ole mun vika. Tietyt tavat täytyy olla kaupabkäynnissäkin olla. Minunkin mielestä on ärsyttävää että ei vastata viestiin jossa kysytään jotain, esim. "Kiinnostaako kitara vielä" jne. Kyllä hyviin tapoihin kuuluu vastata että "Sorry, liian kallis. Kiitos kuitenkin." tai "Ostin jo uuden, kiitokset silti." Nämä ovatkin sitten parhaita kun aikaa vietetään puolin ja toisin viestitellen ja sitten ilmoitetaan parin päivän päästä usean kymmenen viestin jälkeen että "Pidä ritsas" tai vastaavaa. Vittu että vituttaa :) Ei pysty. |
Antti1 20.03.2011 16:25:17 | |
---|
jm99: Vittu että vituttaa :) Ei hätää, se kuuluu tohon 16 vuoden ikään. ;) Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
horseface 20.03.2011 16:44:23 | |
---|
kaljataiteilija: Edelleenkään mua ei haittaa vaikka ei saa tavaraa kaupaksi , mutta eniten ärsyttää viestiin vastaamattomuus. Epäkohteliasta ja typerää. Ehkä jonkiun mielstä se ei ole mutta minusta se on. Varmaan taas joku puolustaa että" on niin monta kenelle pitää vasta plaa plaa plaa" mutta ei ole mun vika. Tietyt tavat täytyy olla kaupabkäynnissäkin olla. Tästä olen samaa mieltä ja aloittanut siitä joskus topicin tuonne backstagelle. Ostoilmoituksessa voidaan hakea vaikka tietynlaista kapinetta (vaan ei tietyn merkkistä) ja pyydetään tarjoamaan kaikenlaista. Sitten kun tarjoaa, ei välttämättä tule minkäänlaista vastausta. Ei tästä vielä mitään ostopakkoa synny eikä siinäkään mitään, jos kauppa jää tekemättä tunnusteluvaiheen jälkeenkin. Viestien kuittaus ei kuitenkaan ole mielestäni liikaa vaadittu. Joskus pidempikin viestittely ja kaupanhieronta saattaa katketa yllättävään ja täydelliseen radiohiljaisuuteen. Oli miten oli, näin on! |
Sirtsuke 20.03.2011 20:58:19 | |
---|
Kyllä sitä välillä ihmettelee. Osto-osaaminen saattaa olla vahvasti hukassa. Jos ilmoituksessa on vahvistin Fender Mustang I hintaan 70 euroa, ensimmäinen soittaja kysyy, "onko täysputkikone?". No kai se nyt tuohon hintaan on... Itse tykkään suorasta toiminnasta. Raha ja tavara liikkuvat sutjakasti.Itsehän ne raamit määrittelee ilmoituksessa. Ja ostajan kannattaa hankkia pohjatietoa vaikka netistä jos ei tiedä mitä on ostamassa. |
Fantasmic 20.03.2011 22:58:40 (muokattu 20.03.2011 23:04:48) | |
---|
Sirtsuke: Raha ja tavara liikkuvat sutjakasti.Itsehän ne raamit määrittelee ilmoituksessa. Ja ostajan kannattaa hankkia pohjatietoa vaikka netistä jos ei tiedä mitä on ostamassa. Tosin se rahakin liikkuu sutjakammin kun kertoo ilmoituksessaan speksist, kunnon ja mahdolliset modaukset.Ei minua ainakaan kiihota ostaa mitään jonka ilmoituksessa speksit on vedetty valmistajan sivuilta ja perään kirjoitettu "Kymmenen vuotta vanha keppi mutta satakertaaniiQ parempi ku muut samalta linjalta valmistetut joten ei kyllä oo mikään pakko myydä jos en saa tarpeeks hyvää tarjousta.Kuntoo en viitti kertoo kun asian osaavat varmasti tietää.En tiiä onks tehty Kiinassa vai Koreassa mutta on kyllä hyvä." edit.Anteeksi.Unohtui taikasanat: "nopea kaula" ja "sakaroiden päässä kulumaa niinkuin näissä kuuluuki olla." |
tender.insanity 21.03.2011 08:03:55 | |
---|
Fantasmic: Tosin se rahakin liikkuu sutjakammin kun kertoo ilmoituksessaan speksist, kunnon ja mahdolliset modaukset.Ei minua ainakaan kiihota ostaa mitään jonka ilmoituksessa speksit on vedetty valmistajan sivuilta ja perään kirjoitettu "Kymmenen vuotta vanha keppi mutta satakertaaniiQ parempi ku muut samalta linjalta valmistetut joten ei kyllä oo mikään pakko myydä jos en saa tarpeeks hyvää tarjousta.Kuntoo en viitti kertoo kun asian osaavat varmasti tietää.En tiiä onks tehty Kiinassa vai Koreassa mutta on kyllä hyvä." edit.Anteeksi.Unohtui taikasanat: "nopea kaula" ja "sakaroiden päässä kulumaa niinkuin näissä kuuluuki olla." Se on täysin oma ongelma, jos tuollaisen ilmoituksen perään jotain alkaa kyselemään. Itse skippaan automaattisesti ilmoitukset, minkä sisältö ei tyydytä, eikä ole kuvaa/kuvia tarjolla. Aivan samoin, kuin palstalla ketju, minkä sisältö on kuin kahdeksanvuotiaan kehitysvammaisen kynästä. Ei ole pakko vastata. |
Kimmo72 21.03.2011 09:37:56 | |
---|
blues guitar: Mulle on hieman epäselvää tämä "xxx" hinnoittelu? Tarkoittaako esim. xxx 100- 999 eur ja xxxx 1000-9999 eur, vai tarkoittaako yleensä että tarjoa jotain? Xxx on kolme kymppiä ja xxxx neljä kymppiä. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
munkero 21.03.2011 09:50:43 | |
---|
Kyllähän nuo yhden pikaviestin lähettäjät tuppaa vituttaan. Mutta ei läheskään yhtä paljon kun puoliväkisin ylihinnoteltuja kamojaan tyrkyttävät. More than you can afford pal. Amfisound. TWO, THREE, FOUR! |
Spiral 23.03.2011 08:43:53 | |
---|
Hieman ihmetyttää tämäkin. Ostaja ottaa yhteyttä tori-ilmoituksen perusteella ja kaupat sovitaan. Annoin jo viime lauantaina tili- ja yhteystietoni ja pyysin osoitetta johon pedaalin voi lähettää. Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään, joten pistin eilen pikaviestin jossa kyselin aikataulusta. Mitää ei ole kuulunut vaikka ostaja on profiilin perusteella kirjautunut mnettiin useamman kerran. Turhan vaikeaksi menee, varsinkin kun ajattelee että kyse on vain 25 euron kaupoista. |
humppahanuristi 23.03.2011 09:26:07 | |
---|
Sirtsuke: Kyllä sitä välillä ihmettelee. Osto-osaaminen saattaa olla vahvasti hukassa. Jos ilmoituksessa on vahvistin Fender Mustang I hintaan 70 euroa, ensimmäinen soittaja kysyy, "onko täysputkikone?". No kai se nyt tuohon hintaan on...
Kyllä minä ostin Fenderin putkivahvarin tuohon hintaan. Eihän se täysputkikone ole, kun tasuri on puolijohteilla mutta muuten. Humpasta rautalankaan...
http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie |
Jucciz 25.03.2011 09:06:04 (muokattu 25.03.2011 09:06:19) | |
---|
humppahanuristi: Eihän se täysputkikone ole, kun tasuri on puolijohteilla mutta muuten. No tästäkin määritelmästä voidaan vääntää kättä loputtomiin. Jotkut kyllä laskevat esim. useimmat putki-Marshallit ja -Fenderit (ja sadat muut) kyllä täysputkikoneiksi, vaikka virransyötön puolella putkia ei olisikaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |