Aihe: Ärsyttääkö turhat kysyjät torilla
1 2 3 4 5 6
blues guitar
19.03.2011 22:33:10 (muokattu 19.03.2011 22:37:43)

Mulle on hieman epäselvää tämä "xxx" hinnoittelu?
Tarkoittaako esim. xxx 100- 999 eur ja xxxx 1000-9999 eur,
vai tarkoittaako yleensä että tarjoa jotain?

Eipä noitten myynti-ilmoitusten paremmasta informatiivisuudestakaan olisi mitään haittaa...

Mutta se informaatio ei saa olla ylikehumista. Meikäläinen ainakin ohittaa noi ilmoitukset joissa höpistään jotain hyvästä yksilöstä ym...
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Juicy
19.03.2011 22:36:01

blues guitar: Mulle on hieman epäselvää tämä "xxx" hinnoittelu?
Tarkoittaako esim. xxx 100- 999 eur ja xxxx 1000-9999 eur,
vai tarkoittaako yleensä että tarjoa jotain?

Mä oon järkeillyt, että pelkät X:t ei meinaa mitään erityisempää hintaluokkaa. Mut sitten jos on 1xxx niin siitähän voi päätellä että 1000-1999 väliltä pitäisi tarjota.
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
blues guitar
19.03.2011 22:42:23

Juicy: Mä oon järkeillyt, että pelkät X:t ei meinaa mitään erityisempää hintaluokkaa. Mut sitten jos on 1xxx niin siitähän voi päätellä että 1000-1999 väliltä pitäisi tarjota.

Aikamoinen hintahaitari tuossakin on. Kyllä mun mielestä myyjän pitäisi osata tarkemmin määritellä paljonko myytävästä tuotteesta haluaa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Terry Pantheras
19.03.2011 22:53:03 (muokattu 19.03.2011 22:54:24)
blues guitar: Mutta se informaatio ei saa olla ylikehumista. Meikäläinen ainakin ohittaa noi ilmoitukset joissa höpistään jotain hyvästä yksilöstä ym...

Mielestäni ylikehuminen ei edes ole informaatiota...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
svilo
19.03.2011 22:54:15 (muokattu 19.03.2011 22:55:11)
sehän *xxx* hinnoittelu voi esim tarkoittaa sitä että myyjä ei välttämättä osaa hinnoitella tuottetta oikein....kyllä minunkin myymäni kalliitt *boteek* kamat olen silloin tällöin laittanut *xxx* hinnalla, ja yleensä ollaan päästy yhteis ymmärrykseen, ainakin tosiostajan kanssa....

Vaikka yleensä ostaja on ollut jo tiedossa ennekuin verme on edes maassa ;)

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Fantasmic
19.03.2011 23:00:21 (muokattu 19.03.2011 23:00:33)
^Tuo vaan monesti kääntyy siihen että kun tarjoat suht järkevää hintaa, tulee vastauksena: -Joo, tästä on jo yks tyyppi tarjonnu xxx euroja.Paljos sä sit tarjoot?Ihan kuin jossain helvetin huutokaupassa olisi.
blues guitar
19.03.2011 23:07:09

Fantasmic: ^Tuo vaan monesti kääntyy siihen että kun tarjoat suht järkevää hintaa, tulee vastauksena: -Joo, tästä on jo yks tyyppi tarjonnu xxx euroja.Paljos sä sit tarjoot?Ihan kuin jossain helvetin huutokaupassa olisi.

Joo...munkin mielestä nää "huutokauppavedättäjät" voisivat samantien laittaa ilmoituksensa huutonettiin. Tänne Torille ne ei kuulu, niinkuin ei kuulu kauppojenkaan ilmoitukset.
Terry Pantheras
19.03.2011 23:08:01
Fantasmic: ^Tuo vaan monesti kääntyy siihen että kun tarjoat suht järkevää hintaa, tulee vastauksena: -Joo, tästä on jo yks tyyppi tarjonnu xxx euroja.Paljos sä sit tarjoot?Ihan kuin jossain helvetin huutokaupassa olisi.

No samahan voisi tapahtua jo valmiiksi ilmoitetun hintapyynnönkin kohdalla...
Fantasmic
19.03.2011 23:10:11
Siis siinä mielessä vielä sen tajuan että siitä tarjouksesta lähdetään myyjän ja ostajan välillä hieromaan hintaa molemmille sopivaksi mutta aika hanurista tuo vedätys on.
Kaupanteko kun on aina jäänyt tasan siihen...Muutaman kerran myyjä on kyllä viestitellyt sen jälkeen vielä kysellen uutta tarjoustani tai sitten "edellinen tarjoaja vetäytyi kaupasta".Justjust...
Fantasmic
19.03.2011 23:11:54
Terry Pantheras: No samahan voisi tapahtua jo valmiiksi ilmoitetun hintapyynnönkin kohdalla...

Tokihan tuo voisi mutta jos joku tarjoaa sinulle pyytämäsi hinnan, miksi jäisit enää odottamaan lisätarjouksia?
Terry Pantheras
19.03.2011 23:14:42
Fantasmic: Siis siinä mielessä vielä sen tajuan että siitä tarjouksesta lähdetään myyjän ja ostajan välillä hieromaan hintaa molemmille sopivaksi mutta aika hanurista tuo vedätys on.
Kaupanteko kun on aina jäänyt tasan siihen...Muutaman kerran myyjä on kyllä viestitellyt sen jälkeen vielä kysellen uutta tarjoustani tai sitten "edellinen tarjoaja vetäytyi kaupasta".Justjust...

Juu, tokihan moinen aina haiskahtaa enemmän kuin vähemmän muilutukselta ja vedätykseltä... Itselle ei vaan ole torilla moista sattunut kohdalle muistaakseni, vaikka kauppaa on tullut varmaan sen puolensataa kertaa torilla tehtyä.
Terry Pantheras
19.03.2011 23:16:41
Fantasmic: Tokihan tuo voisi mutta jos joku tarjoaa sinulle pyytämäsi hinnan, miksi jäisit enää odottamaan lisätarjouksia?

No joo, itse olen tuon takia laittanut tietyissä tapauksissa hinnan lisäksi "/tarjousten perusteella".
Fantasmic
19.03.2011 23:18:25
No toki esim tuollaisessa tilanteessakin voisi siihen siihen ilmoitukseen päivittää että kamasta on tarjottu nyt xxx-summaa.Siis jos siitä on todella tarjottu.
Selventäisi potentiaalisille ostajaehdokkaille tilannetta ja säästäisi varmasti myyjän kuin ostajien aikaa ja vaivaa.
Juicy
19.03.2011 23:20:23

Torin systeemit ei kyllä mitenkään taivu huutokauppamaiseen toimintaan. Mistä senkin varmaksi tietää, mitä mistäkin on oikeasti tarjottu? En menis myyjän sanaan luottamaan, jos ei nyt joku tutumpi kaveri oo myyjänä.
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
kimurantti1
19.03.2011 23:22:29 (muokattu 19.03.2011 23:33:05)
Kai nyt myyjällä on oikeus myydä tavara sille, joka eniten tarjoaa. Eri asia jos kaupat on jo sovittu ja sen jälkeen vedätetään hintaa, se on aikamoisen nilkkiä toimintaa. Mutta jos myyjä selvästi kaikille osapuolille ilmoittaa, että "xxx verran on tarjottu, maksatko enemmän?", niin en mä ymmärrä mitä epäreilua siinä olisi. Monilla tuntuu olevan vähän sellaista ajatusta, että yksityisen myyjän pitäisi toimia täsmälleen samalla tavalla kuin esimerkiksi musaliikkeiden.

Tästä tulee mieleen yksi ilmaus joka mua ei nyt varsinaisesti ole ärsyttänyt, mutta huvittanut ja ihmetyttänyt, kun oon saanut muutamiakin tinkauksia, joissa pyydetään "sellaista tiukkaa nettohintaa". Siis mitä ihmeen "nettohintaa", kuka nettoaa ja mitä? Ihan kuin minä, yksityishenkilö, olisin joku musaliike jolla on tavarassa kate, josta ihan vaan ostajan mieliksi haluaisin antaa vähän alennusta. :-D
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Terry Pantheras
19.03.2011 23:33:48 (muokattu 19.03.2011 23:37:07)
Kyllä tommoset hintavedätykset haamuhuutajilla kusahtaa varmastikin melkeinpä aina myyjän omiin muroihin. Ei tuo tori mikään myyjän paratiisi ole. Porukka on hintatietoista ja asiantuntevaa varsinkin kun on isommat rahat pelissä.

Mun mielestä m.net foorumina pesee ja korjaa aika hyvin toria.
kimurantti1
19.03.2011 23:36:45 (muokattu 19.03.2011 23:41:44)
Terry Pantheras: Kyllä tommoset hintavedätykset haamuhuutajilla kusahtaa varmastikin melkeinpä aina myyjän omiin muroihin. Ei tuo tori mikään myyjän paratiisi ole. Porukka on hintatietoista ja asiantuntevaa varsinkin kun on isommat rahat pelissä.

Jep, ostajan markkinat tuntuu olevan. Ja mitäpä sitten jos myyjä sanoo että sen ja sen verran on mukamas jostain tarjottu, vaikkei olisikaan. Siinä tapauksessa ostaja vaan miettii että minkä verran haluaa maksaa ja sanoo sen hinnan myyjälle, kaupat tulee jos tulee. En ymmärrä minkä ihmeen takia jonkun pitäisi moisesta asiasta valehdella, kun voisi suoraan vaan ilmoittaa sen hinnan jolla on valmis laitteesta luopumaan, mutta toisaalta taas ei sillä mulle ostajana ole mitään väliä, vaikkei jotain haamutarjoajaa oikeasti olisikaan olemassa.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Snapo
19.03.2011 23:39:32
kimurantti1: Tästä tulee mieleen yksi ilmaus joka mua ei nyt varsinaisesti ole ärsyttänyt, mutta huvittanut ja ihmetyttänyt, kun oon saanut muutamiakin tinkauksia, joissa pyydetään "sellaista tiukkaa nettohintaa". Siis mitä ihmeen "nettohintaa", kuka nettoaa ja mitä? Ihan kuin minä, yksityishenkilö, olisin joku musaliike jolla on tavarassa kate, josta ihan vaan ostajan mieliksi haluaisin antaa vähän alennusta. :-D

No kyllä. Minä en tosta tinkaamisesta oo ylipäätään innostunut, niin ostaja- kuin myyntipuolellakaan. Siinä menee vaan hyvä kaupankäynti perseelleen kun aletaan aggressiivisesti tinkaamaan. Mitäs varten niissä ilmoituksissa olikaan se _myyntihinta_?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Krice
19.03.2011 23:48:39

Terry Pantheras: Itse tykkään kyllä turista luurissa niitä näitä ennen kauppoja.

Minä taas en tykkää puhua ihmisille, en puhelimessa enkä muutenkaan. Cashia tilille ja potkin kamat laatikkoon ja vien postiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)