Aihe: Ärsyttääkö turhat kysyjät torilla
1 2 3 4 5 6
artal
18.03.2011 09:12:55
Mä ainakin olen tehnyt kauppoja lähinnä pikaviesteillä juuri siksi, että jää kirjallinen dokumentaatio sovitusta hinnasta ja luvatuista asioista. Aina on kyllä tavara ollutkin niin kuin pitää, mutta onhan tuo epämääräistä puhelua parempi pohja, jos jotain sattuu.

Harvoin sitä niin kiire kuitenkaan on ostaa tai myydä, ettei päivää tai paria voisi viestien vaihtoa käydä. Tuleepa itsekin harkittua se ostaminen sitten. Tuo epätietoisuuteen myyjän jättäminen on kyllä perseestä. Samoin kuin tietysti ostajankin.
Fantasmic
18.03.2011 10:34:20
markkuilari: Myin torilla just pari kitaraa. Ensimmainen meni niin, että kaveri kyseli pikaviesteillä siitä hintoja yms, vaikka ilmoituksessa oli puhelinnumero. Siinä meni yli 3 päivää viestejä lähetellessä ennen ku päästii edes kauppoihin, saati kitaraa lähettelemää. Toisesta kitarasta kaveri soitti. 5min puhelun jälkeen laitettiin tiedot molempiin suuntiin, ja sitte postiin. Meni 20 min puhelusta ku kitara oli jo matkalla määränpäähän. Ei kyllä mua kiinnosta kytätä nettiä 24h jos vaikka joku sattuis kirjottaa jotain.

So wötstöpröblem?Eihän tuo pikaviestillä kysely nyt edellytä ostotoimenpiteisiin ja samaan aikaan voit jatkaa kaupantekoa muiden kanssa jos henkilö ei ole varannut/ilmoittanut ostavansa kitaraa.Ei sitä nettiä tarvitse 24/7 sen takia kytätä.
Jos kaksi kitaraa saa kolmessa päivässä kaupaksi ja mieluisaan hintaan niin hyvinhän tuo jo on.
nannne
18.03.2011 12:03:39

Fantasmic: So wötstöpröblem?Eihän tuo pikaviestillä kysely nyt edellytä ostotoimenpiteisiin ja samaan aikaan voit jatkaa kaupantekoa muiden kanssa jos henkilö ei ole varannut/ilmoittanut ostavansa kitaraa.Ei sitä nettiä tarvitse 24/7 sen takia kytätä.
Jos kaksi kitaraa saa kolmessa päivässä kaupaksi ja mieluisaan hintaan niin hyvinhän tuo jo on.

Ja eikös pikaviestejä ole pikkasen helpompi ja halvempi näpytellä kun tekstiviestejä? Taino ainaki minun ericssonissa on tuosta tekstiviestin näpyttämisestä tehty kohtuuttoman työlästä.
Invader
18.03.2011 12:07:53
kiriminni: Enpä myy m.netissä enään.

Ihan mielenkiinnosta, missäs ajattelit sitten myydä? Huutonetissä vai kaupan seinällä? On tää nyt kuitenkin selkeesti suomen paras paikka myydä soittokamaa.
Tai sitten ei..
YAMAHA
18.03.2011 22:49:20
Nuo "tosi ostajat " on kyllä riesa muuallakin kuin musanetissä..mutta kai se kuuluu
kupletin juoneen..kun meitä vaan on joka lähtöön..tuli vain tuollainen mieleen kun lähinnä sähkökitara myyntipuolella tuntuu että samat keihäät siellä pyörii (itse mukaan lukien) niin onko ketään saanut tässä lähiaikoina myytyä yli 600€ kitaraa..ilman vaihturia suoraan käteisellä , kun tuntuu että lama puree ..että ei ole varaa kun heittää näitä katteettomia osto aikeita
mika
250768
19.03.2011 14:42:35
Itte olen saanut ainakin hyvin kaupaksi kalliinpiakin kitaroita.Ehkä mun kohderyhmä onkin vanhemmat soittajat jolla paalua löytyy.Kyllä olen yrittänyt kaikille vastata vaikka välillä ei aina oikein jaksas.Yleisin kysymys on se tiukka hinta?Ja voin ostaa kun saan oman kepin kaupaks.Aika jännää kun itse kohteesta ei paljon mitään kysellä .Mut tää on tätä.
Suhr,Prs .All you need is money.
Jucciz
19.03.2011 15:48:49 (muokattu 19.03.2011 15:50:39)
Mulla itellä on semmonen linja, että en edes kysy mistään tuotteesta mitään, ellen ihan oikeasti ole ole siitä kiinnostunut ja valmis ostamaan sen vaikka saman tien, jos hinta on sopiva. Ei tulis mieleenkään tiedustella jostain tuotteesta siinä tyyliin "saatan ostaa sen jos saan työpaikan ja saan myytyä ton basson ja jos vaikka huomenna sulaa lumet ja kebab ei mee väärään kurkkuun kun katon uutisia." Kun kysyn tuotteesta, ase on kuvaannollisesti ladattu ja kyselyjen perusteella sitten painan liipaisinta tai jätän painamatta, mutta mun puolelta homma on jo vahvistusta vaille valmis, jos tuote ja hinta ovat sitä mitä pitääkin.

Tykkään saksalaistyyppisestä jämäkästä kaupankäynnistä sekä ostajana että myyjänä. Nopea ja selkeä yhteydenpito alusta loppuun asti on ihan peruskulmakiviä tässä hommassa. Lisäksi vielä kauppojen synnyttyä olen yleensä vastapuoleen yhteydessä: jos vaikka ostin jotain, kerron muutaman päivän päästä ensikokemuksiani tuotteesta. Samoin kuulen mielelläni ostajilta, mitä he ovat mieltä tuotteesta, jonka ovat multa ostaneet.

Kokemus on osoittanut, että tässä maassa on kyllä ihan hervottoman paljon täysin kommunikointitaidottomia urpoja sekä ns. renkaanpotkijoita. Kun tehdään kauppaa, niin tehdään sit kans, sanon minä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
WhipperSnapper
19.03.2011 16:57:20 (muokattu 19.03.2011 17:00:27)
Jucciz: Kokemus on osoittanut, että tässä maassa on kyllä ihan hervottoman paljon täysin kommunikointitaidottomia urpoja sekä ns. renkaanpotkijoita. Kun tehdään kauppaa, niin tehdään sit kans, sanon minä.

Mun mielestä kaupankäynti on näin pääosin aika hauskaa touhua. Hinnasta vääntäminen on mukavaa ja monesti tarjoan jostain keppillä jäätä periaatteella, jos saattus irtoamaan halvalla vaikka en nyt sitä just tartteisikaan. Musiikin kanssa tekemisessä olevat ihmiset on mun mielestä suurimmaksi osaksi aika nastaa porukkaa ja kitara- sekä muusta musakamasta on kiva jutella. Aina kumminkin kun lähden kyselemään jostain niin rahat on jo takataskussa odottamassa, jos ei nyt aivan 5000€ PA-kamoja ostele. Sillon ymmärrettävää mun mielestä, että hetki rahojen kasaamiseen menee.

Mua puolestaan ärsyttää ihmiset, jotka vastaa ostoilmoituksiin. Esimerkkinä voin kertoa kun yritin ostaa Gibson 335:ta. Selkeästi ilmoituksessa luki nimenomaan ostetaan GIBSON 335. Yksi tarjos Tokain muutaman satasen korealaista kopiota johon oli vaihettu "jotkut gibsonin mikit en muista mitkä". Kitara oli kuulema loistoyksilö jota oltiin käyty "ammattilaiskaverin" kanssa vertaamassa Pajalla aitoihin ja tietty soi ja resonoi paljon paremmin kuin alkuperäiset. Mä oon ainakin immuuni tällaselle paskapuheelle ja se vie kyllä ihan molempien aikaa. Vastaavia tarjouksia ties mistä Danelectrosta tuli laatikkoon. Tarjoajat oli vielä aikuisia äijiä eikä mitään junnuja.

Toiset tarjoajat on sitten niitä joiden viestissä on yhteistä ylimielinen olemus ja lauseet:"ei oo mikään pakko myydä", "ei ole rahapula", "en oo varma myynkö". Nää kaverit pitää pitää ensin puhua ympäri myymään se kitaransa ja sitten kun tarjoaa vähemmän kun uudet Thoomannilla tai Kitarapajalla ne loukkaantuu. Thomannilla tulee mukaan kuulema kalliit postikulut ja Pajan kitarat ei oo sisäänsoitettuja. **ttu mitä touhua!

Viime aikoina olen lisännyt ilmoitukseen, että just nyt ei muut kitarat kuin juuri kyseinen kiinnosta - Ei mitään vaikutusta!
Snapo
19.03.2011 17:34:41 (muokattu 19.03.2011 17:35:47)
Sellaiset hemmot ärsyttävät jotka laittavat hinnaksi xxxx, vaikka tietävät tasan tarkkaan hinnan, jolla ovat valmiita kitarasta luopumaan. Toi on täysi lose-lose -tilanne. Ajatteleeko se myyjä oikeesti, että tollasella arvuuttelulla joku saattaisi tarjota yli kitaran käyvän arvon? Päinvastoin, sillonhan sitäkin enemmän myyjä saa onnettomia tarjouksia arvoltaan 1/4 toivotusta.

Toinen on tämä, että kun ilmoituksessa mainitaan "ei vaihtoja". Jumalauta silti satelee jotain pinkkiä laihokuussatasta ja pacificaa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Itse aiheeseen: Ihan mukavaa on jos joku lunkimpi kaveri tulee rennolla asenteella kysymään lisätietoja, kerron niitä mielelläni. Eikös tämä M.net ole kauppapaikan lisäksi myös julkinen keskustelufoorumi? Toisaalta, kyllähän ne sylettää joiden kanssa on jo sovittu kaupat, jotka "saa rahat kasaan ensi viikolla" ja viikon päästä vastapuoli on kadonnut kuin pieru saharaan.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
WhipperSnapper
19.03.2011 17:40:45 (muokattu 19.03.2011 17:42:50)
Snapo: Sellaiset hemmot ärsyttävät jotka laittavat hinnaksi xxxx, vaikka tietävät tasan tarkkaan hinnan, jolla ovat valmiita kitarasta luopumaan. Toi on täysi lose-lose -tilanne. Ajatteleeko se myyjä oikeesti, että tollasella arvuuttelulla joku saattaisi tarjota yli kitaran käyvän arvon? Päinvastoin, sillonhan sitäkin enemmän myyjä saa onnettomia tarjouksia arvoltaan 1/4 toivotusta.

Tää syljettää kanssa ja pakko sanoa, että tän ketjun kirjoittajista Jucciz on ainakin aiemmin harrastanut moista. Yleensä näiden kavereiden odotus hinnasta on niin törkeä, että tajuaa itsekin ettei kukaan soittas jos se lukisi ilmoituksessa :) Mä en yleensä jaksa edes vaivautua tarjoamaan mitään vaan hyppään ilmoituksen yli. Eri asia taas on jos puhutaan vähän erikoisemmasta tai vanhemmasta tavarasta jonka hinta ei nyt ole ihan selvä ja riippuu tilanteesta.
kaljataiteilija
19.03.2011 17:47:03
Jucciz: Mulla itellä on semmonen linja, että en edes kysy mistään tuotteesta mitään, ellen ihan oikeasti ole ole siitä kiinnostunut ja valmis ostamaan sen vaikka saman tien, jos hinta on sopiva. Ei tulis mieleenkään tiedustella jostain tuotteesta siinä tyyliin "saatan ostaa sen jos saan työpaikan ja saan myytyä ton basson ja jos vaikka huomenna sulaa lumet ja kebab ei mee väärään kurkkuun kun katon uutisia." Kun kysyn tuotteesta, ase on kuvaannollisesti ladattu ja kyselyjen perusteella sitten painan liipaisinta tai jätän painamatta, mutta mun puolelta homma on jo vahvistusta vaille valmis, jos tuote ja hinta ovat sitä mitä pitääkin.

Tykkään saksalaistyyppisestä jämäkästä kaupankäynnistä sekä ostajana että myyjänä. Nopea ja selkeä yhteydenpito alusta loppuun asti on ihan peruskulmakiviä tässä hommassa. Lisäksi vielä kauppojen synnyttyä olen yleensä vastapuoleen yhteydessä: jos vaikka ostin jotain, kerron muutaman päivän päästä ensikokemuksiani tuotteesta. Samoin kuulen mielelläni ostajilta, mitä he ovat mieltä tuotteesta, jonka ovat multa ostaneet.

Kokemus on osoittanut, että tässä maassa on kyllä ihan hervottoman paljon täysin kommunikointitaidottomia urpoja sekä ns. renkaanpotkijoita. Kun tehdään kauppaa, niin tehdään sit kans, sanon minä.

Veit jalat suusta ja sait plussan.
Ihme ämpyilijöitä riittää kyllä.
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Jucciz
19.03.2011 17:53:23 (muokattu 19.03.2011 17:57:31)
WhipperSnapper: Tää syljettää kanssa ja pakko sanoa, että tän ketjun kirjoittajista Jucciz on ainakin aiemmin harrastanut moista.

Kyllä, ja saatan harrattaa vastakin, sillä ...

Eri asia taas on jos puhutaan vähän erikoisemmasta tai vanhemmasta tavarasta jonka hinta ei nyt ole ihan selvä ja riippuu tilanteesta.

...enhän mää muunlaista yleensä myykään.

"xxxx-hinnoittelusta" huolimatta kauppoja olen tehnyt onnistuneesti. Liekö sitten säännön vahvistava poikkeus vai myymäni tavara vaan yksinkertaisesti niin kiinnostavaa? Kieltämättä nykyisin kyllä tulee käytännössä aina laitettua numeerinen hintapyyntö ilmoitukseen.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
WhipperSnapper
19.03.2011 17:58:56
Jucciz: Kyllä, ja saatan harrattaa vastakin, sillä ...

...enhän mää muunlaista yleensä myykään.

No c'moon. On ollu myynnissä joskus kyllä ihan perus teleä tai stratoa eikä custom shop ole mikään erikoistapaus - kyllä niiden hinnat on aika selvä. Mutta niinkuin sanoin, tätä harrastit aiemmin enemmän. Nythän sulla on ollut hinnat suurimmaksi osaksi. Kiitos siitä vaikkei kauppaa olla vielä koskaan tehtykään.
Jucciz
19.03.2011 18:00:13
WhipperSnapper: No c'moon. On ollu myynnissä joskus kyllä ihan perus teleä tai stratoa eikä custom shop ole mikään erikoistapaus - kyllä niiden hinnat on aika selvä. Mutta niinkuin sanoin, tätä harrastit aiemmin enemmän. Nythän sulla on ollut hinnat suurimmaksi osaksi. Kiitos siitä vaikkei kauppaa olla vielä koskaan tehtykään.

Voi olla, että muistat paremmin kuin minä, joten en väitä vastaan. Oon yrittäny parantaa tapani ja mukavaa, jos se on noteerattu. ;)
jkourula
19.03.2011 19:09:55
Snapo:
Toinen on tämä, että kun ilmoituksessa mainitaan "ei vaihtoja". Jumalauta silti satelee jotain pinkkiä laihokuussatasta ja pacificaa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Ois myös kiva jos ne, jotka eivät mitään vaihdossa tunnu haluavan, laittaisivat tuon ilmoitukseen. Säästyisi sitten turhalta tarjoamiselta. Lisäksi jos vaihdot käy, niin voisi laittaa vähän että mikä käy. Tykkään kyllä vaihdoista kun niissä yleensä saa molemmat osapuolet jotain hyödyllistä, eikä välttämättä tarvitse kuluttaa paljoa rahaa. Rasittavinta näissä on toisaalta välirahojen sumplaaminen, kun sen arvioiminen voi olla väillä hankalaa.
tarzan
19.03.2011 20:16:44
jkourula: Ois myös kiva jos ne, jotka eivät mitään vaihdossa tunnu haluavan, laittaisivat tuon ilmoitukseen. Säästyisi sitten turhalta tarjoamiselta. Lisäksi jos vaihdot käy, niin voisi laittaa vähän että mikä käy. Tykkään kyllä vaihdoista kun niissä yleensä saa molemmat osapuolet jotain hyödyllistä, eikä välttämättä tarvitse kuluttaa paljoa rahaa. Rasittavinta näissä on toisaalta välirahojen sumplaaminen, kun sen arvioiminen voi olla väillä hankalaa.

En oo ite koskaan ajatellu sitä niin, että jos ilmoitus on myytävästä tuotteesta tulisi siihen mitään tarjota. Tai siis jos ilmoitus on muodossa "myydään", niin sitten myydään.

Asia erikseen jos sanotaan "tarjoa vaihdossa". Olen kyllä itse välttynyt vaihtotarjouksilta aika tehokkaasti, myyn varmaan niin tylsää paskaa ettei kukaan halua edes vaihtaa mihinkään *hymiö*
Ja sieltä se taas tuli.
Tuomo_
19.03.2011 21:19:15 (muokattu 19.03.2011 22:11:10)
Tällainen kaveri sanoi, että ottaa kitaran, heti kun laitoin ilmoituksen. Sovittiin pikaviestillä, että lähetän postiennakolla. Laitoin jo *MYYTY* -leiman ilmoon. Eikö tämä vähän ajan päästä lähettänyt viestin, että hankkiikin toisen kitaran joltain muulta.

Tylsää, että tällaiset jäsenet syövät torin luotettavuutta.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Juicy
19.03.2011 21:41:05

Ei minustakaan kovin hyvä idea ole tuoda nimimerkkejä julki, varsinkin kun asioilla on kovin usein se toinenkin puoli...
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Terry Pantheras
19.03.2011 22:25:10
Eipä noitten myynti-ilmoitusten paremmasta informatiivisuudestakaan olisi mitään haittaa...

Itse tykkään kyllä turista luurissa niitä näitä ennen kauppoja.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)