Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumpi kontrolleriratkaisu Komplete 7:n ja Reaperin kanssa?
1
anttipi
18.03.2011 12:50:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jotain näkemyksiä, kumpi ratkaisu olisi järkevämpi/kannattavampi Komplete 7:n ja Reaperin ohjaamiseen:
 
a) Kore 2 + M-Audio Keystation 88ES
 
vai
 
b) Novation SL 61 MKII?
 
- Kore/M-Audio-yhdistelmä olisi n. 130 euroa halvempi kuin Novation yksinään
- Novationin koskettimisto on varmastikin laadukkaampi kuin Keystationin (tosin Novationissa on vähemmän koskettimia)
- Erillinen kontrolleri tuntuisi äkkiseltään ajateltuna paremmalta ratkaisulta kuin kiipparissa oleva
- Googlettamisen perusteella molemmat ratkaisut pitäisi nykyisin toimia ok 64-bittisen Reaperin ja 64bit Win 7:n kanssa
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
JPQ
18.03.2011 15:51:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en sano muuta kuin oma Novation syna kuulostaa kyllä kohtuulliselta mutta mekaaninen laatu ei vakuuta. Itsellä siis KSR. ja itselläni on myös Komplete 7 jolle varmaan pitää kontrolleri laatikko ostaa joskus kuten muullekin softilleen. koskettimia taas löytyy itseltä jo kahdetkin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
18.03.2011 16:18:47 (muokattu 18.03.2011 16:20:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Onko jotain näkemyksiä, kumpi ratkaisu olisi järkevämpi/kannattavampi Komplete 7:n ja Reaperin ohjaamiseen:
 
a) Kore 2 + M-Audio Keystation 88ES
 
vai
 
b) Novation SL 61 MKII?
 
- Kore/M-Audio-yhdistelmä olisi n. 130 euroa halvempi kuin Novation yksinään
- Novationin koskettimisto on varmastikin laadukkaampi kuin Keystationin (tosin Novationissa on vähemmän koskettimia)
- Erillinen kontrolleri tuntuisi äkkiseltään ajateltuna paremmalta ratkaisulta kuin kiipparissa oleva
- Googlettamisen perusteella molemmat ratkaisut pitäisi nykyisin toimia ok 64-bittisen Reaperin ja 64bit Win 7:n kanssa

 
SL 61:n koskettimisto on ihan eri luokkaa kuin Keystationin.
 
Kontrollerinamiskoita Novationissa enemmän, ja koko homma perustuu Automapille - siinä on hieman opeteltavaa kyllä, mutta tarvittaessa siitä saa todella monipuolisen.
 
Kore 2 integroitu tietenkin suoremmin Kore-ohjelmaan - muihin plugareihin ei niin suoraan. Lienee yksinkertaisempi = hermoja säästävä ehkä.
 
Eli riippuu, mitä omien tarpeiden mukaan haluaa painottaa... Ja katsele youtube-videoita, ellet ole jo katsellut.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
19.03.2011 00:31:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitatko että keystationissa olisi paremmat ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
19.03.2011 01:42:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Tarkoitatko että keystationissa olisi paremmat ?
 
En. Mulla on Suomessa toi mk2 ja täällä ulkomailla tilapäinen Keystation. Synailyyn tää on ihan ok mutta tää on leluntuntuinen verrattuna mk2:een.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Quru
19.03.2011 15:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa SL Markkikakkosessa taitaa olla sama keybed kuin Novation Ultranovassa. Ultranovassa on ihan kelpo kosketus, pesee kyllä Keystationin.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
anttipi
20.03.2011 23:22:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos näkemyksistä. Tajusin melkein heti ketjun aloitettuani, että Kore 2 saa jäädä hankkimatta, mm. 64bit-tuen puuttumisen vuoksi.
 
Kiipparin osalta vaihtoehdot on vähissä, ja se turhauttaa. Kaikissa mun budjettiin mahtuvissa tuntuu olevan jos jonkinlaisia (laatu)ongelmia tai epäloogisuuksia käytettävyydessä. Harkinnassa on ollut mm. just toi Novation SL MKii ja Fatar VMK-161 Plus Organ. Fatar SL-990 Pro kiinnostaisi myös, mutta en ole ihan vakuuttunut, että se graded hammer action toimisi muuta kuin pianojen kanssa (enkä edes ole pianisti). Koskettimisto olisi täysimittainen, mutta esim. aftertouch ja ohjausnamiskat puuttuu. Eli hankin minkä tahansa (mun budjettiin mahtuvan), aina se on kompromissi. :/
 
Olen tullut myös siihen tulokseen, että DAW-kontrolleriksi otan mieluummin hiiren ja näppiksen pikakomentoineen kuin jonkun hintavan muovisen lelun, jonka komponentit pettää vuoden parin päästä.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Janzu78
21.03.2011 10:19:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli tuo Kore2 n. vuoden. Se on erittäin hyvä, jos on kiinnostunut sound designista (en tiedä hyvää suomen kielistä vastinetta) tai tarvitsee itselleen monipuolisen efekti / modulaatiolähteen. Pelkkänä kontrollerina se oli minulle hieman turha ja kömpelö ja jäi lopulta aika vähälle käytölle.
 
En allekirjoita!
anttipi
21.03.2011 10:40:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kore 3 lienee tulossa lähitulevaisuudessa, päätellen mm. siitä että eivät "suostu" päivittämään kakkosta 64-bittiseksi. BFD2:n kanssa ainoa ratkaisu 32-bittisyyden ja siihen liittyvien RAM-rajoituksien takia oli hankkia sämpleille SSD-levy. Ja se tulee kalliiksi.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Quru
21.03.2011 11:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noissa Remoteissa ollut jotain laatuongelmia, en itse sellaista omista, mutta Novationista on (syntikka)valmistajana oikein hyvä kuva. Se olisi kontrollien puolesta varmaan oikein hyvä ratkaisu, jos ensin jaksaa puljata asiat Automapin kanssa kuntoon. Akai MPK vaikuttaa myös ihan asialliselta, siitä tosin ei ole minkäänlaista kokemusta. Akaihan sulautui Alesiksen kanssa jollain tapaa yhteen, onkohan samanlainen keybed kuin Micronissa tai Ionissa?
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
mattim
28.03.2011 19:27:49 (muokattu 02.04.2011 04:18:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Onko noissa Remoteissa ollut jotain laatuongelmia, en itse sellaista omista, mutta Novationista on (syntikka)valmistajana oikein hyvä kuva. Se olisi kontrollien puolesta varmaan oikein hyvä ratkaisu, jos ensin jaksaa puljata asiat Automapin kanssa kuntoon. Akai MPK vaikuttaa myös ihan asialliselta, siitä tosin ei ole minkäänlaista kokemusta. Akaihan sulautui Alesiksen kanssa jollain tapaa yhteen, onkohan samanlainen keybed kuin Micronissa tai Ionissa?
 
Mulla on pöydännurkalla nököttänyt Remote 25SL Compact, ei ongelmia. Automappiin jos löytäisi valmiita asetuksia niin olis kiva.
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «