cr4b 17.03.2011 07:09:24 | |
---|
Voi hitsi, kyllä te olette sitten fiksuja. Nyt paljastuin. Sovitaan vaikka, etten osaa bendata kieliä ollenkaan, jos teille tulee siitä parempi mieli. Itse pointtianihan ei kukaan voinut tietenkään kommentoida, mutta mitäpä minä tyhmänä oletin? Ei auta muu kuin pahoitella uudemman kerran offtopicia ja varoa puuttumasta tähän ketjuun enää uudestaan. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Kontiak 17.03.2011 07:45:28 (muokattu 17.03.2011 07:45:38) | |
---|
Tonski: Yks väittää et se vetää ala-E-kielellä neljän sävelaskeleen bendin ja loput inttää että eipäs vedä:D Pointti: oliko capoa vai ei. http://www.truthinshredding.com |
Sergei Fallinen 17.03.2011 11:46:34 (muokattu 17.03.2011 11:48:08) | |
---|
cr4b: Voi hitsi, kyllä te olette sitten fiksuja. Nyt paljastuin. Sovitaan vaikka, etten osaa bendata kieliä ollenkaan, jos teille tulee siitä parempi mieli. Itse pointtianihan ei kukaan voinut tietenkään kommentoida, mutta mitäpä minä tyhmänä oletin? Ei auta muu kuin pahoitella uudemman kerran offtopicia ja varoa puuttumasta tähän ketjuun enää uudestaan. mikä se pointti sit oli, se että matalemmil kielil on helpompi bendaa kuin ylemmillä? Eiks sitä kommentoitu jo sen verran et kukaan ei ollut samaa mieltä ihme touhua ylipäätään tommonen välitön herneen nenään vetäminen. Jos joku ei seuraa sun ajatuksen juoksua, voi sitä yrittää täydentää vaikka toisella viestillä sen sijaan et haukkuu koko kitarapalstaan ja kirjautuu ulos itku kurkussa |
Kampela77 17.03.2011 13:24:23 | |
---|
cr4b: Anteeksi offtopic, mutta mitä ihmettä? D-kielellä yhden sävelaskeleen bendi vaatii voimaa?? Tän täytyy olla joku läppä. Juu, Gilbert on ihan paska opettaja, kun käyttää tuommoisia kannustavia lauseita. Pitäisi kirjoittaa ennemmin vaikka: "Start by playing G on the 4th string and bend up to A (the root). This is really easy. Use your first three fingers (to make one giant finger) if you are really weak and can't do it with one, and really grab that string and pull it up the full whole-step. If you can't do it, burn your guitar and go play Guitar Hero!" Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Jzci 17.03.2011 14:10:35 | |
---|
Kampela77: Juu, Gilbert on ihan paska opettaja, kun käyttää tuommoisia kannustavia lauseita. Pitäisi kirjoittaa ennemmin vaikka: "Start by playing G on the 4th string and bend up to A (the root). This is really easy. Use your first three fingers (to make one giant finger) if you are really weak and can't do it with one, and really grab that string and pull it up the full whole-step. If you can't do it, burn your guitar and go play Guitar Hero!" Heh. Tuli mieleen ensimmäinen kerta kun Gilbertistä jotain kuulin. Olin joskus aikoinaan ostanut paikallisesta musaliikkeestä läjän jotain vanhoja guitar playereita, ja niitä tutkiessani silmiin osui joku Gilbertin opetuskolumni, mikä oli kirjoitettu juuri tuollaiseen sarkastiseen sävyyn. "this is pretty insane stretch, it's highly possible that you'll never make it." ym. Siinä sitten ihmettelin että mikäs jätkä tämä on. Erottui hivenen joukosta muiden asiallisten ja "vakavien" kirjoitusten seassa. Sen jälkeen onkin tullut tuota jätkää diggailtua. Suurimmaksi osin tosin tuon vilpittömän innostuneen ja ei niin vakavan asenteen takia. Onhan Gilbert tosin ihan ilmiömäinen muusikko ja soittaja, ja tuo pikkaustekniikka vetää hiljaiseksi kerta toisensa jälkeen, mutta itse musiikki ei vain oikein putoa. Minkäs teet, hieno mies silti! |
Tonski 17.03.2011 18:25:03 | |
---|
cr4b: Voi hitsi, kyllä te olette sitten fiksuja. Nyt paljastuin. Sovitaan vaikka, etten osaa bendata kieliä ollenkaan, jos teille tulee siitä parempi mieli. Itse pointtianihan ei kukaan voinut tietenkään kommentoida, mutta mitäpä minä tyhmänä oletin? Ei auta muu kuin pahoitella uudemman kerran offtopicia ja varoa puuttumasta tähän ketjuun enää uudestaan. Onks pakko olla noin pentu? Jos lähetään oikein nillittämään, niin jo yksittäisen sävelen soittaminen millä tahansa instrumentilla vaatii voimaa, puhumattakaan edes helpoimmasta puolisävelaskeleen venytyksestä mitä kitaralla voi tehdä. Jos sulla on hirvee näyttämisen halu siitä miten mahtavan suuria venytyksiä saat miten paksulla kielisetillä tahansa vaikka yhellä sormella niin tee joku improiluvideo ja laita tonne omat videot -topikkiin niin etköhän sä saa ihailua osaksesi loistavasta tekniikastasi, tommonen elostelu ja toisten venytystaidon lyttääminen täällä on aika vitsiä, sori nyt vaan. Kävikö mielessä, et joillekin voi olla yhden sävelaskeleen venytys h-kielellä puhtaasti oikeasti hankala? Et sen saa soitettua juuri niinkuin haluaa, hyvällä vibratolla, oikeaan sävelkorkeuteen oikealla taimilla tähdäten? Mikä vitun musikaalinen mittari se muka on että joku kaveri X vetää yhellä sormella neljän sävelaskeleen bendin jollain seiskakielisen ala-H:llä. Oliskohan tämä aihe ollut nyt tässä. |
cr4b 19.03.2011 01:33:06 (muokattu 19.03.2011 01:38:58) | |
---|
Tonski: Onks pakko olla noin pentu? Jos lähetään oikein nillittämään, niin jo yksittäisen sävelen soittaminen millä tahansa instrumentilla vaatii voimaa, puhumattakaan edes helpoimmasta puolisävelaskeleen venytyksestä mitä kitaralla voi tehdä. Jos sulla on hirvee näyttämisen halu siitä miten mahtavan suuria venytyksiä saat miten paksulla kielisetillä tahansa vaikka yhellä sormella niin tee joku improiluvideo ja laita tonne omat videot -topikkiin niin etköhän sä saa ihailua osaksesi loistavasta tekniikastasi, tommonen elostelu ja toisten venytystaidon lyttääminen täällä on aika vitsiä, sori nyt vaan. Kävikö mielessä, et joillekin voi olla yhden sävelaskeleen venytys h-kielellä puhtaasti oikeasti hankala? Et sen saa soitettua juuri niinkuin haluaa, hyvällä vibratolla, oikeaan sävelkorkeuteen oikealla taimilla tähdäten? Mikä vitun musikaalinen mittari se muka on että joku kaveri X vetää yhellä sormella neljän sävelaskeleen bendin jollain seiskakielisen ala-H:llä. Oliskohan tämä aihe ollut nyt tässä. Okei, ehkä reaktioni oli vähän asiaton. Sorry. Ei kuitenkaan mielestäni asiattomampi kuin "olet hullu" -tyyppiset kommentit, joita sain osakseni. En yrittänyt lytätä kenenkään bendailutaitoa, mielestäni pikemminkin sain itse sellaista lyttäystä osakseni. Mun mielestäni oikeasti on paljon helpompaa bendata punotuilla kielillä kuin punomattomilla, koska niistä saa paremman otteen. E: poistettu turhaa If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
cr4b: Okei, ehkä reaktioni oli vähän asiaton. Sorry. Ei kuitenkaan mielestäni asiattomampi kuin "olet hullu" -tyyppiset kommentit, joita sain osakseni. En yrittänyt lytätä kenenkään bendailutaitoa, mielestäni pikemminkin sain itse sellaista lyttäystä osakseni. Mun mielestäni oikeasti on paljon helpompaa bendata punotuilla kielillä kuin punomattomilla, koska niistä saa paremman otteen. Toisaalta mulla on koverrettu otelauta ja olen vasenkätinen. Kummatkin näistä asioista saattavat vaikuttaa siihen, että "normaaleilla" ihmisillä ei ole samaa kokemusta. "Olet hullu" -kommenttiin liittyi myös vaihtoehto, mutta pahoittelen jos loukkaannuit siitä. Kysyisinkin mihin suuntaan sinulla on tapana bendata mitäkin kieliä, ja millä sormilla? Ja olitko ihan tosissasi siitä neljän sävelaskelen bendistä ala-E:llä? |
Karipiirto 19.03.2011 01:45:06 | |
---|
cr4b: Okei, ehkä reaktioni oli vähän asiaton. Sorry. Ei kuitenkaan mielestäni asiattomampi kuin "olet hullu" -tyyppiset kommentit, joita sain osakseni. En yrittänyt lytätä kenenkään bendailutaitoa, mielestäni pikemminkin sain itse sellaista lyttäystä osakseni. Mun mielestäni oikeasti on paljon helpompaa bendata punotuilla kielillä kuin punomattomilla, koska niistä saa paremman otteen. E: poistettu turhaa Mun on pakko kysyä. Tarkoittaako sulla ala-E sitä että kieli on susta katottuna alimpana vai sitä paksuinta? Meinaan kun vähän hämmentävää tekstiä ellei vire ole jotain lörppä-F tasoa. "Veikkaan että näitten vaalien jälkeen lopputulos on se että ainoa joka on köyhien asialla oikeasti on Veikko Hurstin poika." - Mika Kangas |
cr4b 19.03.2011 01:47:32 (muokattu 19.03.2011 01:50:52) | |
---|
Sakmongkol: "Olet hullu" -kommenttiin liittyi myös vaihtoehto, mutta pahoittelen jos loukkaannuit siitä. Kysyisinkin mihin suuntaan sinulla on tapana bendata mitäkin kieliä, ja millä sormilla? Ja olitko ihan tosissasi siitä neljän sävelaskelen bendistä ala-E:llä? Bendaan punottuja kieliä alaspäin ja muista ylöspäin. Sormihan riippuu siitä, missä asemassa soitetaan ja mikä sormi helpoiten ylettyy siihen säveleen, mikä halutaan bendata. Olin tosissani neljän sävelaskeleen bendistä E-kielellä etusormella, mutta ehkä liioittelin siitä, että se on "helppoa". Todellisuudessa just ja just pystyn vetämään sen. 3,5 sävelaskelta pystyn vetämään monta kertaa peräkkäin ilman ongelmia. E: Karipiirto: meinaan paksuinta kieltä, ala-E:tä E2: Keskusteltuani bändini toisen (oikeakätisen) kitaristini kanssa tulimme siihen tulokseen, että se, mikä hänelle on vaikeaa vasurilla, on minulle helppoa, ja se, mikä on minulle vaikeaa pikkikädellä, on hänelle helppoa. Eli todennäköisesti kyse on kätisyydestä. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Swan 19.03.2011 01:48:51 | |
---|
Karipiirto: Mun on pakko kysyä. Tarkoittaako sulla ala-E sitä että kieli on susta katottuna alimpana vai sitä paksuinta? Meinaan kun vähän hämmentävää tekstiä ellei vire ole jotain lörppä-F tasoa. Ysisetillä lienee pienen sekstin bendi ala-E:llä ihan mahdollista normivireessäkin, mutta en kyllä hahmota kirveelläkään, miten punotut kielet olisivat enemmän kuminauhaa kuin punomattomat. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Sakmongkol 19.03.2011 01:52:06 | |
---|
cr4b: Bendaan punottuja kieliä alaspäin ja muista ylöspäin. Sormihan riippuu siitä, missä asemassa soitetaan ja mikä sormi helpoiten ylettyy siihen säveleen, mikä halutaan bendata. Olin tosissani neljän sävelaskeleen bendistä E-kielellä etusormella, mutta ehkä liioittelin siitä, että se on "helppoa". Todellisuudessa just ja just pystyn vetämään sen. 3,5 sävelaskelta pystyn vetämään monta kertaa peräkkäin ilman ongelmia. Kyllä musta on vähintään hämmentävää jos sä pystyt bendaamaan neljä sävelaskelta ala-E:llä etusormella, muttet esim. B-kielellä nimettömällä. |
cr4b 19.03.2011 01:53:53 (muokattu 19.03.2011 01:57:44) | |
---|
Swan: Ysisetillä lienee pienen sekstin bendi ala-E:llä ihan mahdollista normivireessäkin, mutta en kyllä hahmota kirveelläkään, miten punotut kielet olisivat enemmän kuminauhaa kuin punomattomat. Oikeasti? Mä en pysty vetämään ylä-E:llä kuin just ja just suuren terssin (se ohuin kieli, siis .009), ja olen kuitenkin monella kitaralla todennut saman. Ehkä kyse olisi tekniikasta? Alaspäin paljon helpompi bendata kuin ylöspäin. E: Sakmongkol: mulla on kielet sen verran matalalla, etten pysty B-kielellä vetämään 3 sävelaskelta enempää. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Swan 19.03.2011 02:10:02 | |
---|
cr4b: Oikeasti? Mä en pysty vetämään ylä-E:llä kuin just ja just suuren terssin (se ohuin kieli, siis .009), ja olen kuitenkin monella kitaralla todennut saman. Ehkä kyse olisi tekniikasta? Alaspäin paljon helpompi bendata kuin ylöspäin. E: Sakmongkol: mulla on kielet sen verran matalalla, etten pysty B-kielellä vetämään 3 sävelaskelta enempää. Ylä-E on punomattomista aina vaikein bendattava. Sulla ottaa B-kielellä ilmeisesti radius vastaan, mutta varmasti olisi varaa kielen vielä venyä. Mulla on compund radius, jonka kanssa saa bendata niin pitkälle kuin sormet kestää, ja B ja G venyy heittämällä pisimmälle. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
cr4b 19.03.2011 02:12:49 (muokattu 19.03.2011 02:13:38) | |
---|
Swan: Ylä-E on punomattomista aina vaikein bendattava. No ei kyllä todellakaan ole. D lipsahtaa sormista paljon nopeammin kuin paksu E. Mitä kieliä käytät? Itsellä DR. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Swan 19.03.2011 02:19:40 | |
---|
cr4b: No ei kyllä todellakaan ole. D lipsahtaa sormista paljon nopeammin kuin paksu E. Mitä kieliä käytät? Itsellä DR. Joka ikisellä kokeillulla kielipaksuudella on punomattomista kielistä ylä-E ollut jäykin. Merkillä ei ole sen kanssa mitään tekemistä. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Tonski 19.03.2011 02:52:33 | |
---|
cr4b: Oikeasti? Mä en pysty vetämään ylä-E:llä kuin just ja just suuren terssin (se ohuin kieli, siis .009), ja olen kuitenkin monella kitaralla todennut saman. Ehkä kyse olisi tekniikasta? Alaspäin paljon helpompi bendata kuin ylöspäin. Njooh.. Suuren terssin venytys on kielestä riippumatta aika perkeleen paljon ainakin meikäläisen näkökulmasta. Itseltäni ei irtois varmaankaan tuommoset venytykset, katkeeks sulla usein kieliä? :D Mä alan henk.koht. uskoa et semmonen oisko suuri terssi alkaa varmaan olla jo kitaravenyttelyn ylärajoja, olis aika hankala kuvitella ees teoreettisesti jonkun vetävän jotain tritonysvenytystä:D |
Sakmongkol 19.03.2011 03:03:04 | |
---|
Tonski: Njooh.. Suuren terssin venytys on kielestä riippumatta aika perkeleen paljon ainakin meikäläisen näkökulmasta. Itseltäni ei irtois varmaankaan tuommoset venytykset, katkeeks sulla usein kieliä? :D Mä alan henk.koht. uskoa et semmonen oisko suuri terssi alkaa varmaan olla jo kitaravenyttelyn ylärajoja, olis aika hankala kuvitella ees teoreettisesti jonkun vetävän jotain tritonysvenytystä:D Kyllä ainakin kvartin venytys on hyvinkin mahdollinen, jopa melko yleinen. Itselläni onnistuu moinen helpoiten B-kielellä, jonkin verran voimaahan se vaatii kyllä. David Gilmourin sooloissa noita isompia bendejä esiintyy jonkin verran. |
Ianuarius 19.03.2011 09:20:32 | |
---|
Sakmongkol: Kyllä ainakin kvartin venytys on hyvinkin mahdollinen, jopa melko yleinen. Itselläni onnistuu moinen helpoiten B-kielellä, jonkin verran voimaahan se vaatii kyllä. David Gilmourin sooloissa noita isompia bendejä esiintyy jonkin verran. Heitähän joku esimerkki. Ois kiva kuulla miltä kvartin venytys kuulostaa. |
Sergei Fallinen 19.03.2011 10:21:37 | |
---|
eiks ne kielet oikeesti muka katkee tommosista? ite en oo kvarttia uskaltanu edes yrittää |