Funkånaut 22.02.2011 15:41:47 | |
---|
Lisätään vielä sellainen tieto, että tähän ketjuun rölötteleviä tähdätään vuoden jäähyaseella ja liipaisinsormi on herkässä. - Moderaattori |
Tsugu Way 23.02.2011 10:37:32 | |
---|
Olen joskus pohtinut, että onkohan tuo maineikas "Who the fuck is Mick Jagger"-kuva aito. Mielestäni olen ehkä joskus nähnyt saman kuvan ilman tuota tekstiä.. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
Andy Six 23.02.2011 20:06:45 | |
---|
Abysmal: Anna sitten Goats Head Soupille viis tähtee, kuten mä oon antanu. Se on viiden tähden lätty ehdottomasti, mulle rakkain Stones-levy ja täynnä timanttisia, harmillisen vähälle huomiolle jääneitä vetoja. Soundi on suorastaan helmeilevä. Just soundit hyppää korviin,kun kuuntelee spotifysta ensin jotain muuta hyvää 60-70 luvun orkesteria ja laittaa sitten vaikka vuohenpääsopan tai tahmatassujen biisejä soimaan...Ei Keef ihan turhaan Kivien sounditajua kirjassaan korosta.... |
Jokapaikanapina 23.02.2011 20:12:03 | |
---|
Andy Six: Just soundit hyppää korviin,kun kuuntelee spotifysta ensin jotain muuta hyvää 60-70 luvun orkesteria ja laittaa sitten vaikka vuohenpääsopan tai tahmatassujen biisejä soimaan...Ei Keef ihan turhaan Kivien sounditajua kirjassaan korosta.... Vuohenpääsoppa! Yhdessä Suuremman pamauksen kanssa paras! |
Cygnet 23.02.2011 20:39:30 | |
---|
Oonko ainut, vai monenko mielestä 100 Years Ago on Goatsin paras biisi? Aftermathin kuuntelin eilen pitkästä aikaa. Olin vähän yllättänyt, kun muistelin, että levyllä ois covereitakin. Omia sävellyksiä kaikki kuitenkin ja vahva pop/blues-levy. Alkuaikojen timantti debyytin ohella. The scratches in Yoko Ono records are moments of relief. |
Andy Six 23.02.2011 21:36:49 (muokattu 23.02.2011 21:37:45) | |
---|
Cygnet: Oonko ainut, vai monenko mielestä 100 Years Ago on Goatsin paras biisi? Aftermathin kuuntelin eilen pitkästä aikaa. Olin vähän yllättänyt, kun muistelin, että levyllä ois covereitakin. Omia sävellyksiä kaikki kuitenkin ja vahva pop/blues-levy. Alkuaikojen timantti debyytin ohella. Aivan...Eräänlainen "irtisanoutuminen" alku-ajan tiukasta r'n'b-imagesta,ainakin mun mielestä...Kivet lähti tässä kohdin avoimesti rock,ja jopa pop-bändin suuntaan,kuitenkaan koskaan unohtamatta blues-juuriaan...Tarkoitan siis Aftermathia.... All the Way from Memphis... |
Abysmal 23.02.2011 22:51:03 | |
---|
Cygnet: Oonko ainut, vai monenko mielestä 100 Years Ago on Goatsin paras biisi? Siinä missä Gimme Shelter on Keithin paras biisi, 100 Years Ago lienee Mickin. :) Goats Head Soup on krapulalevy Exilen jälkeen. Ganjan savu leijailee biisien ympärillä ja tunnelma on tummasävyinen. Levyn soundi on jännä. Mick Taylorin kitara soi kuulaasti vasten mutaista taustaa. Ilmeisesti kyseinen soundi oli myös haastavin remasteroida, koska Universalin remaster on kehnoin just Goatsin kohdalla. |
Flash 24.02.2011 08:06:23 | |
---|
Andy Six: Ei Keef ihan turhaan Kivien sounditajua kirjassaan korosta.... Yksi mun suosikkibiisejä Rollari-kitaroinnin esittelyyn on Beast Of Burden. Siinä on niin makean kuuloista kahden kitaran tyylittelyä, että vastaavaa harvemmin muiden levyillä kuulee. Tuo on juuri sitä "kutomista" parhaimmillaan, mista Ronnie Wood kertoo omassa kirjassaan. Live Music Is Better! |
Joees 24.02.2011 12:48:58 | |
---|
Flash: Yksi mun suosikkibiisejä Rollari-kitaroinnin esittelyyn on Beast Of Burden. Siinä on niin makean kuuloista kahden kitaran tyylittelyä, että vastaavaa harvemmin muiden levyillä kuulee. Tuo on juuri sitä "kutomista" parhaimmillaan, mista Ronnie Wood kertoo omassa kirjassaan. Samaa biisiä itsekin käytän aina esimerkkinä kun puhun jollekin Stones-kitaroinnista. Hillittömän hienosti pelaa yhteen. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Joees 12.03.2011 15:00:47 | |
---|
Tänään Teemalta 21.00 tulee Stonesia. Stones in Exile-dokumentti ja Stoned-leffa. Leffa on fiktioelokuva Brianin viimosista vaiheista. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
HaloOfFlies 12.03.2011 23:42:59 (muokattu 12.03.2011 23:50:35) | |
---|
Olipa hyvä leffa tuo Stoned. Pääosan esittäjä oli kuin ilmetty Brian. Tosin ei kai sitä koskaan tulla varmasti tietämään, mitä todellisuudessa tapahtui. Yksi asia mikä vähän häiritsi oli leffan musiikki. White Stripesiä 60-luvulle sijoittuvassa leffassa? Ei näin. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jokapaikanapina 13.03.2011 11:20:01 | |
---|
PIstin tuon Exile-dokkarin boksille ja kattelin vähän aikaa Stonedia, mutta ei sitä jaksanu kattoo loppuun |
Nick Bone 14.03.2011 10:50:19 | |
---|
Exile-dokkari oli hyvä; hyvää footagea ja ajankuvaa... kyllähän suosikki-lp:n teosta oli mukava dokkari katsoa. Vähän nauratti alussa, kun Jagger ja Watts kiertelivät mestoja ja Jagger totesi, että "ketä nyt mitkään vanhat levytyssessiot kiinnostaisivat?" Ihan hyvää infoa kautta linjan ja ääneen pääsivät muutkin kuin koplan ydinpojat. Stoned jäi katsomatta. Shake Your Hips! All work and no play makes Nick a dull boy!
www.myspace.com/blackflyfinland |
Moi Huomasin että viime vuoden marraskuun puolella keskusteltiin täällä eka levyn painosversiosta. Olen 80 luvun alusta kerännyt Stones vinyylejä ja vuosien varrelta on kertynyt kaikenlaista tietoa painoversioista. Kasasin about vuosi sitten oman Stones vinyyli sivun mistä löytyy kaikkea mitä pitää tarkistaa jotta painoserät selviävät. Käykää katsomassa tässä: www.stonesondecca.com noin 80% levyistä tässä on omassa kokoelmassa.... |
poppamies 18.03.2011 22:55:27 | |
---|
G strings are for strippers |
Andy Six 18.03.2011 23:02:10 (muokattu 19.03.2011 23:27:48) | |
---|
All the Way from Memphis... |
Flash 19.03.2011 09:19:35 | |
---|
Live Music Is Better! |
Flash 19.03.2011 09:21:39 | |
---|
Janrichards: Kasasin about vuosi sitten oman Stones vinyyli sivun mistä löytyy kaikkea mitä pitää tarkistaa jotta painoserät selviävät. Käykää katsomassa tässä: www.stonesondecca.com Kiitos!! Pitääpä käydä omat Decca Stones vinyylit tuon avulla läpi... Live Music Is Better! |
Flash 19.03.2011 09:51:10 (muokattu 19.03.2011 10:00:03) | |
---|
Flash: Kiitos!! Pitääpä käydä omat Decca Stones vinyylit tuon avulla läpi... Mielenkiintoista hommaa. Ekan levyn kävin lävitse. Omani B-puolen matriisi on XARL-6272-4A (ykköspuolella 1A) ja Recording First Published 1964 tekstillä. Kansi on flip versio MONO ja MacNeill Press teksteillä ja Honest I Do (Reed) ja I Need You Baby (McDaniels) krediiteillä. Elikkä kolmas kansiversio. Taitaa siis olla vuoden -64 lopun tuotantoa tämä. Ja kuulostaa ihan sairaan hyvälle. :) Live Music Is Better! |
Janrichards 19.03.2011 23:11:45 | |
---|
Flash: Mielenkiintoista hommaa. Ekan levyn kävin lävitse. Omani B-puolen matriisi on XARL-6272-4A (ykköspuolella 1A) ja Recording First Published 1964 tekstillä. Kansi on flip versio MONO ja MacNeill Press teksteillä ja Honest I Do (Reed) ja I Need You Baby (McDaniels) krediiteillä. Elikkä kolmas kansiversio. Taitaa siis olla vuoden -64 lopun tuotantoa tämä. Ja kuulostaa ihan sairaan hyvälle. :) Jo, Ensimmäisen vuoden prässi on. Tuo "Recording First Published 1964" on se tärkeä koodi tässä. Teksti löytyy kaikista levyistä prässätty sen vuoden aikana. Eka levy oli muutaman kuukauden aikana Englannin myyntilistan kärjessä joten uusia prässejä otettiin hyvällä vauhdilla. Sekä kansi että etikettiversioita on runsaasti. Legendaarisin taitaa olla se lyhyt versio Tell Me kappaleesta. |