Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalin kumipohjaan velcron kiinnitys?
1
Stone
18.03.2011 11:45:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tunnu liimattava velcro kiinnittyvän Ibanez ts-9 pedaalin kumipohjaan. Ajatuksena on, että säilytän kumipohjan/ orig. etiketin pohjassa. Olisiko, jotain liimatyyppiä tms. , jolla voisi velcron liimata pitävästi kumipohjaan?
 
Bossissa pystyn velcron pingottamaan metallipohjan ja kotelon väliin, mutta Ibanezin pohjarakenne on erinlainen.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." -Keith Richards
Broadcaster
18.03.2011 11:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Ei tunnu liimattava velcro kiinnittyvän Ibanez ts-9 pedaalin kumipohjaan. Ajatuksena on, että säilytän kumipohjan/ orig. etiketin pohjassa. Olisiko, jotain liimatyyppiä tms. , jolla voisi velcron liimata pitävästi kumipohjaan?
 
Bossissa pystyn velcron pingottamaan metallipohjan ja kotelon väliin, mutta Ibanezin pohjarakenne on erinlainen.

 
Mulla ei ole mitään liimavinkkejä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikset ottaisi pohjakumia nätisti irti, jos olet kuitenkin valmis jättämään kumiin mahdollisia liimajälkiä? Saat toki tehdä niin, kunhan kyselen :)
 
Krice
18.03.2011 12:15:42 (muokattu 18.03.2011 12:17:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä laitoin yhteen kumipohjaiseen tarranauhan niin se liima alkoi jonkin ajan kuluttua sulattamaan sitä kumipohjaa liisteriksi. Jännä kemiallinen reaktio, varsin jännä.. minusta sitä tarranauhaa ei tarvitse kuin silloin kun pohja on tasaista metallia, muutenhan ne pedaalit pysyy aika hyvin sillä kumipohjallakin.
 
Fisher
18.03.2011 12:19:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavasti pysyy minun TS-9:n kumipohjassa velcro.
Mitälie tiimari kamaa olet ostanut sitten.
 
-Late
 
bubu
18.03.2011 12:30:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levitä haluamiisi kohtiin kontaktiliimaa, anna kuivua päivä ja laita sitten liimapintaan velcro kiinni. Muista puhdistaa se kumi aluksi jollain liuottimella rasvasta yms mönjästä.
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
PeeJii
18.03.2011 13:02:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Ei tunnu liimattava velcro kiinnittyvän Ibanez ts-9 pedaalin kumipohjaan. Ajatuksena on, että säilytän kumipohjan/ orig. etiketin pohjassa. Olisiko, jotain liimatyyppiä tms. , jolla voisi velcron liimata pitävästi kumipohjaan?
 
Pysyisikö ilmastointiteippi. Siihen sitten velcro päälle.
 
Numb
18.03.2011 13:08:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Ei tunnu liimattava velcro kiinnittyvän Ibanez ts-9 pedaalin kumipohjaan. Ajatuksena on, että säilytän kumipohjan/ orig. etiketin pohjassa. Olisiko, jotain liimatyyppiä tms. , jolla voisi velcron liimata pitävästi kumipohjaan?
 
Vedät sen velcron ylipitkänä pedaalin reunoihin kiinni.
 
"Valmis" on parempi kuin "täydellinen"
Rämppy
18.03.2011 14:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan käytin velcro-kiinnitystä, mutta jo pitempään pedaalit on olleet kiinni laudassa Scotchin 2-puoleisella kiinnitysteipillä (mallia strong). Edellyttää, että pedaalilaudan pohja on tasainen ja kovapintainen. Tykkään siitä, että teipit saa tarvittaessa siististi pois speduista. Esim. bossin ja ibanezin pedaalit on kiinnitetty sillai, että teippiä on siivu kummassakin päässä pohjakumia. Mulla pedaalit pysyy aika hyvin kiinni, mutta ne saa tarvittaessa helposti irti. Niinkin raskas pedaali kuin Line6 Delay Modeler on mulla tuolla tavoin kiinni. Kiinnitys ei ole yhtä luja kuin hyvillä velcroilla, mutta riittävän luja ainakin mulle.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
blues guitar
18.03.2011 14:52:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan perus pikaliima (syanoakrylaatti) liimaa kumia ja muoveja todella tehokkaasti.
Sillä mä olen noita liimaillu kun en malta/kerkeä odotella hitaampien liimojen kuivumista.
Liimaa sitten myös ihoa todella tehokkaasti.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Stone
18.03.2011 14:57:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fisher: Loistavasti pysyy minun TS-9:n kumipohjassa velcro.
Mitälie tiimari kamaa olet ostanut sitten.
 
-Late

 
Ei kun Biltema ;)
 
Mutta kokeillaan sitä ilmastointiteipin tai kontaktiliiman pitävyyttä.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." -Keith Richards
Estranged
18.03.2011 15:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: minusta sitä tarranauhaa ei tarvitse kuin silloin kun pohja on tasaista metallia, muutenhan ne pedaalit pysyy aika hyvin sillä kumipohjallakin.
 
Hyvinhän se kumipohja tarrautuu kiinni vaikka nyt noin pedaalilautaan.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
Stone
18.03.2011 21:20:36 (muokattu 18.03.2011 21:21:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossissa toi kontaktiliima toimi, mutta ibassa ei näköjään sekään riittänyt pitämään velcroa pohjassa, kun pedaalia irrottaa laudasta eli otin lopulta kumit pois kokonaan ja velcro siihen kiinni.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." -Keith Richards
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «