Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: gibsonia ostamassa
1
vkl
18.03.2011 09:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysyin asiaa jo vähän aikaisemmin, mutta jostain syystä se on poistettu. siis kumpi kannattaisi ostaa melody maker vai junior?
 
Numb
18.03.2011 09:41:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan poistettiin siksi, kun ei oikein kukaan voi kertoa sulle kumpi sun kannattais ostaa. Osta se, josta tykkäät enemmän.
 
"Valmis" on parempi kuin "täydellinen"
Grugi
18.03.2011 09:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkl: kysyin asiaa jo vähän aikaisemmin, mutta jostain syystä se on poistettu. siis kumpi kannattaisi ostaa melody maker vai junior?
 
Edelleenkin sama vastaus, kumpi sulle mielestäs paremmin sopii niin sen ostat. Molemmat on varmasti kelpo soittimia joten valinta on sinun.
 
SDMF
vkl
18.03.2011 09:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ok. täytyy arpoa.
 
Lonesome
18.03.2011 11:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkl: ok. täytyy arpoa.
 
Arpominen on hyvä tapa jos ei mitään erityisempää käyttöä kitaralle ole... ;)
 
Sen verran voisi kuitenkin todeta hintavertailusta, että jos tarkoituksena on Melody Makeriin vaihtaa heti mikki P90-malliseen, niin nykyisin Juniorin hinta ainakin Thomannilla on sen verran lähellä, että eroa ei modauksen jälkeen juuri jää:
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_junior_1958_seb.htm
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_melody_maker_vs.htm
 
Harmillisesti ei kahden mikin Melody Makeria tällä hetkellä(kään) uutena tarjolla ole. Sitä kyllä perusmallia monipuolisempana voin suositella. Vaan Junior on Junior ja MM on MM....
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
PIM
18.03.2011 12:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lonesome:
Harmillisesti ei kahden mikin Melody Makeria tällä hetkellä(kään) uutena tarjolla ole. Sitä kyllä perusmallia monipuolisempana voin suositella. Vaan Junior on Junior ja MM on MM....

 
Itse asiassa on kyllä, mutta jonkun never heard bandin nimikkomallina ja valmiiksi P90:llä varustettuna. Mulle kyllä kelpais tuokin.
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_jonas_brothers_melody_maker.htm
 
J.RA
18.03.2011 12:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aika never heard joo.... :)
 
www.circusnecropolis.com
WnbPunk
18.03.2011 12:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Itse asiassa on kyllä, mutta jonkun never heard bandin nimikkomallina ja valmiiksi P90:llä varustettuna. Mulle kyllä kelpais tuokin.
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_jonas_brothers_melody_maker.htm

 
Loistava kitara raiskattu tolla logolla (?) joka kanteen on pistetty... Saakohan tuota muuten poies vahingoittamatta kitaraa?
 
Onko näin?
darrell
18.03.2011 13:46:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestä Junior.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Rämppy
18.03.2011 14:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juniorin ostaisin. Syypää on Leslie West.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Lonesome
18.03.2011 14:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Loistava kitara raiskattu tolla logolla (?) joka kanteen on pistetty... Saakohan tuota muuten poies vahingoittamatta kitaraa?
 
Hah, Joonas Rotherssin spesiaali pääsi unehtumaan. Joo, tuota logon poistoa oon kanssa miettinyt. Aika hyvä kattaus: Normi lapa ja 2 X p90. No, onpahan toi "oikea" dual Pick-up MM jo hommattuna. Eiköhän niitä myös jatkossa välillä saa. Jonas Brother-malli taisi olla joku "rajoitettu 300 kappaleen erä". Aika outoa signature-mallistoa minusta kyllä. Gary Moore MM:n voisivat tehdä. Humppari tallaan (DiM Super Distortion tms.) ja se on siinä. Kunnianosoitus olisi tuokin...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
WnbPunk
18.03.2011 15:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lonesome: Hah, Joonas Rotherssin spesiaali pääsi unehtumaan. Joo, tuota logon poistoa oon kanssa miettinyt. Aika hyvä kattaus: Normi lapa ja 2 X p90. No, onpahan toi "oikea" dual Pick-up MM jo hommattuna. Eiköhän niitä myös jatkossa välillä saa. Jonas Brother-malli taisi olla joku "rajoitettu 300 kappaleen erä". Aika outoa signature-mallistoa minusta kyllä. Gary Moore MM:n voisivat tehdä. Humppari tallaan (DiM Super Distortion tms.) ja se on siinä. Kunnianosoitus olisi tuokin...
 
Olisi aika maukas tuokin... Mutta voi olla että kun nyt on jo se BFG Gary Moore -malli niin tuolle MMille ei Gibsonin mielestä ehkä löytyisi ostajia...Harmi..
 
Onko näin?
fox
18.03.2011 15:06:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Loistava kitara raiskattu tolla logolla (?) joka kanteen on pistetty... Saakohan tuota muuten poies vahingoittamatta kitaraa?
 
Taitaa olla silkkipainettu.. eli poistaminen ei onnaa ellei tee samalla uudelleenmaalausta. Eikä tuo sinällään mikkään MM ole enää, ei Melody Makereissa oo mitään normilapoja ollut, missään.. :(
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lonesome
18.03.2011 15:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Olisi aika maukas tuokin... Mutta voi olla että kun nyt on jo se BFG Gary Moore -malli niin tuolle MMille ei Gibsonin mielestä ehkä löytyisi ostajia...Harmi..
 
Joo, varmasti näin. Ja Joan Jett-mallit jo on. Vaan tälleen vanhanaikaisesti ajatellen signature-mallit pitäis kaivella historiasta, eikä olla jotain uusia mörköjä...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
WnbPunk
18.03.2011 15:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lonesome: Joo, varmasti näin. Ja Joan Jett-mallit jo on. Vaan tälleen vanhanaikaisesti ajatellen signature-mallit pitäis kaivella historiasta, eikä olla jotain uusia mörköjä...
 
Todellakin. Lisäksi olen myös miettinyt että paljonko artistilla itsellään on sitten lopulta kuitenkaan sananvaltaa näissä?
 
Onko näin?
Wradlin
18.03.2011 18:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Lisäksi olen myös miettinyt että paljonko artistilla itsellään on sitten lopulta kuitenkaan sananvaltaa näissä?
 
Eiköhän tuo riipu ihan artistin statuksesta. Luulisin että jollekkin Jonas Brothersille on tultu lähinnä että "tässä ois teille tällanen signature ja sopimus, ootteko messissä?" kun taas vaikkapa Slash, Joe Perry tai vaikka Joe Bonamassa taitavat olla mukana aika tiiviisti nuiden sigujensa suunnittelussa.
 
Luulen että vaikkapa toi Perryn Boneyard on aika oman maun mukaan tehty. Bonamassa taas esimerkiksi on kertonut eri haastiksissa nuista signaturemallinsa spekseistä, joissa toiveiden mukaan on tehty esim. väri, kaulaprofiili, hardware jne. Slashin malleissa taas mies on ollut jokaisessa mukana; Gold Topit ja Burstit tehtiin kiertuekitaroiden kopioiksi mm. pintakäsittelyllä, omalla kaulaprofiililla, erilaisilla elektroniikoilla ja pidemmällä kaulaliitoksella. Tuorein AFD-Lespa taas on suora kopio Slashin omasta Derrigistä joka on periaatteessa uniikki kappale.
 
Mutta eiköhän se homma mene niin että kalliimmat customit sekä yleensäkin tunnetumpien artistien signatureissa artistit ovat itsekin mukana, kun taas pienempien tyyppien halvemmat sigut lienevät enemmän Gibsonin miesten "työtä". Voin toki olla väärässäkin tuossa jälkimmäisessä asiassa.
 
Niin ja odotellaan toki mitä Fox kertoo koska Gibsonista tässä on kyse =)
 
baba o riley
18.03.2011 20:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos uutta MM lähtisin ostamaan niin joan jett varmaan tulis ostettua vaikka ykeensä inhoan signaturemalleja.
 
fox
18.03.2011 21:20:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: jos uutta MM lähtisin ostamaan niin joan jett varmaan tulis ostettua vaikka ykeensä inhoan signaturemalleja.
 
Joan Jett-sigu on ihan oikeesti hyvä kitara kyllä.. =)
Mitä tulee noihin signaturemallien eri toiminta-agendoihin, niin eipä niist varmaan oikein muilla kuin itse asianosaisilla ole varmaa tietoa. Se lisäks riippuu täysin siitä, mitä siihen paperiin on kirjoiteltu, jonka alle se artisti (tai sitten edustajansa/oikeudenomistajansa, esm. perikunta tms.) on nimensä piirtänyt, ihan riippumatta nyt siitä onko se soittimen valmistaja sitten Gibson, ESP tai joku muu.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Volcom
19.03.2011 14:39:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: jos uutta MM lähtisin ostamaan niin joan jett varmaan tulis ostettua vaikka ykeensä inhoan signaturemalleja.
 
Voin suositella, itse tykkään tämän tuntumasta niin kuin soundistakin pirusti. Alun perin piti mennä Top Soundiin "testamaan", mut pakkohan se oli mukaan sieltä ottaa. =)
 
"Teenage angst has paid off well, now Im bored and old"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «