Twinkle 17.03.2011 18:59:28 | |
---|
teukka: En halua lyödä lyötyä mutta mikä siinä nyt on että porukka makselee etukäteen VIELÄKIN olemattomista kamoista? johtuen varmaan siitä, valtaosan ajasta etukäteen maksaminen tilille on lähes ongelmaton tapa maksaa ostokset. |
hayland 17.03.2011 19:00:55 | |
---|
teukka: En halua lyödä lyötyä mutta mikä siinä nyt on että porukka makselee etukäteen VIELÄKIN olemattomista kamoista? Itse olen tähän mennessä hyvällä menestyksellä hoitanut kauppaa suuntaan jos toiseenkin nimenomaan etukäteismaksuilla vuosien ajan. Ikinä ei ole ollut ongelmia. Ja kuten Oivakin sanoi, postiennakko on hieman puutteellinen tapa siinä mielessä että se on riski myyjälle. Tässäkin tapauksessa maksoin käytännössä ainoastaan toimituskulut kumpaankin suuntaan. Varsinainen kauppasumma piti maksaa sitten matkahuoltoon. Eipä tullut mieleenkään että joku lähtisi noin pieniä summia vedättämään. |
Vetehinen 17.03.2011 19:13:20 (muokattu 17.03.2011 19:14:29) | |
---|
Tuo Sinisalo selaa mm. m.netin torin Ostetaan -ilmoituksia. On typerryttävän helppoa pistää vain ostoilmoitukset näkyviin, ja siinä onkin näppärä lista potentiaalisista uhreista. Tuon marraskuisen huijausyrityksen jälkeen olen laittanut ostoilmoituksissani aina yhteystiedot näkymään vain kirjautuneille. Se on toistaiseksi taannut sen, ettei huijausyhteydenottoja ole tullut. Samaa suosittelen muillekin. "Questions are a burden to others - answers a prison for oneself." |
Estranged 17.03.2011 19:26:37 | |
---|
beliel: Tuo Sinisalo selaa mm. m.netin torin Ostetaan -ilmoituksia. On typerryttävän helppoa pistää vain ostoilmoitukset näkyviin, ja siinä onkin näppärä lista potentiaalisista uhreista. Tuon marraskuisen huijausyrityksen jälkeen olen laittanut ostoilmoituksissani aina yhteystiedot näkymään vain kirjautuneille. Se on toistaiseksi taannut sen, ettei huijausyhteydenottoja ole tullut. Samaa suosittelen muillekin. Aika helposti se huijarikin tunnukset tänne tekee. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666 |
kimurantti1 17.03.2011 19:51:47 (muokattu 17.03.2011 19:58:40) | |
---|
teukka: En halua lyödä lyötyä mutta mikä siinä nyt on että porukka makselee etukäteen VIELÄKIN olemattomista kamoista? En mä tosta etukäteen maksamisesta niin isoa juttua tekisi, mutta mä itse googletan aina tyypin nimen, sekä tili ja puhelinnumeron. Jos kyseessä on pitkän linjan koijari, niin varoitukset hyppää yleensä ensimmäiseksi. Siihen menee pari minuuttia, ja kahdelta ton Sinisalon yritekseltä oon välttynyt tän ansiosta. |
Vetehinen 17.03.2011 20:20:34 | |
---|
Estranged: Aika helposti se huijarikin tunnukset tänne tekee. Joo niin tekee, mutta jos löytää kymmenen uutta ostoilmoitusta joista kolmessa ei näy yhteystietoja, niin luuletko että se alkaa tekemään tunnuksia? "Questions are a burden to others - answers a prison for oneself." |
beliel: Joo niin tekee, mutta jos löytää kymmenen uutta ostoilmoitusta joista kolmessa ei näy yhteystietoja, niin luuletko että se alkaa tekemään tunnuksia? Puhumattakaan siitä, että ylläpito poistelee tunnuksia vähän väliä. Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful! |
warlock 18.03.2011 22:50:00 | |
---|
saunan taakse joka huijari |
jipeeällä 18.03.2011 23:18:17 | |
---|
Ehdotan, että Sinisalon muut nimet poistetaan täältä. On epäoikeudenmukaista vetää isät ja pojat sekaisin. Jos kirjoitetaan ja kommentoidaan, niin ok. Mutta tehdään se sentään tarkasti ja oikeudenmukaisesti? |
Thomas Häggblom 24.03.2011 14:54:06 | |
---|
Hohhoijaa.. Enpä olisi uskonut, että itsekin vielä sorrun hyväuskoisuuteen, vaikka olen monta kertaa yrittänyt oppia olemaan varovainen. Jotenkin sitä ei vaan osaa vieläkään luonnostaan epäillä kaikkia vastaantulijoita, vaikka tämäkin huijaus olisi vältetty ihan pikaisella nimen googlettamisella. :/ Sami Salo jälleen ja 100 euroa rikkampana minun takiani. Eikä ole mikseristä kuulunut mitään yllättäen :) Toivottavasti sisäistää oman säälittävyytensä ja ymmärtää ampua itsensä joku päivä. Rikosilmoitus tehty (ihan kuin se jotain auttaisi). www.myspace.com/loistavapolku |
lavaamo 24.03.2011 15:43:17 | |
---|
Undying Dreams: Hohhoijaa.. Enpä olisi uskonut, että itsekin vielä sorrun hyväuskoisuuteen, vaikka olen monta kertaa yrittänyt oppia olemaan varovainen. Jotenkin sitä ei vaan osaa vieläkään luonnostaan epäillä kaikkia vastaantulijoita, vaikka tämäkin huijaus olisi vältetty ihan pikaisella nimen googlettamisella. :/ Sami Salo jälleen ja 100 euroa rikkampana minun takiani. Eikä ole mikseristä kuulunut mitään yllättäen :) Toivottavasti sisäistää oman säälittävyytensä ja ymmärtää ampua itsensä joku päivä. Rikosilmoitus tehty (ihan kuin se jotain auttaisi). Tuolla autofoorumeillahan on huijattu oikein autokaupoissa kymmeniä tuhansia, sieltä on sitten kyllä löytynyt sellaista porukkaa joka on käynyt vetämässä huijarille vitun korville. Eikö Muusikoiden.netistä löydy sopivaa porukkaa joka asuisi Sinisalon tai Pakkasen Eetun kotikulmilla? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
nannne 24.03.2011 15:49:39 | |
---|
lavaamo: Tuolla autofoorumeillahan on huijattu oikein autokaupoissa kymmeniä tuhansia, sieltä on sitten kyllä löytynyt sellaista porukkaa joka on käynyt vetämässä huijarille vitun korville. Eikö Muusikoiden.netistä löydy sopivaa porukkaa joka asuisi Sinisalon tai Pakkasen Eetun kotikulmilla? No paskamyrsky muutaman kynpin puljauksista? Eihän siinä kyllä kuse ku omaan kuppiinsa. |
Thomas Häggblom 25.03.2011 01:46:26 | |
---|
Kaiken huippu on että tämä kyseinen Sami Salo yritti taas tänään myydä minulle samaa mikseriä tällä kertaa nimellä Sami Ahosalo. Mikseir olisi löytynyt Porista ja noutaa ei tietenkään voinut vaan rahat tilille ja postiin, mitenkäs muutenkaan. Koska olin lähes varma, että tämä on se sama huijari niin kysyin testiksi, että tuleeko mikserin mukana sitä yhtä tiettyä ajurisoftaa ja joo kyllä tulee tottakai. (Mitä helv.. ajurisoftaa? :D). Kun olin 100% varma että tämän henkilö on sama huijari niin leikin huvikseen vähän ja tekstailin kaikkea "tunteisiin vetoavaa" settiä siitä, kuinka on vihdoin kiva saada mikseri kun on pitkään rahaa säästetty jne. Kyselin myös samalla huvikseni kaikkea mahdollista noutomahdollisuudesta postiennakkoon, lähinnä halusin kuulla mitä verukkeita sieltä tulee. Lopulta ilmoitin maksaneeni rahat, ja yllättäen huijarin tilillä näkyikin minulta tullut 0.01€ maksu, jossa oli oikein mehevä lapsille sopimaton saateviesti :) Loppui viestit kummasti sen jälkeen. Rahojani en saa takaisin mutta vähän hupia sentään lohdutukseksi. Noh, uskokaa tai älkää, nyt on taas jollakin Pasilla kuulemma tarjolla kyseinen mikseri, tällä kertaa Kaarinassa ja taas pitäisi maksaa rahat tilille ilman mitään todisteita mistään. Numerollakaan ei löydy mitään tietoja. Muille varoitukseksi!! Varokaa henkilöä nimeltä Pasi Metsämäki. Tiedot: Pasi Metsämäki GSM: +358 46 557 4270 Nordea 159035-533656 Tämä henkilö on 99.99% todennäköisyydellä samainen huijari. Miten voi olla mahdollista että tämä on jo kolmas kerta kun sama henkilö yrittää samalla menetelmällä huijata minulta rahat samasta laitteesta? www.myspace.com/loistavapolku |
F_Lame 25.03.2011 09:45:35 | |
---|
hayland: Itse olen tähän mennessä hyvällä menestyksellä hoitanut kauppaa suuntaan jos toiseenkin nimenomaan etukäteismaksuilla vuosien ajan. Ikinä ei ole ollut ongelmia. Ja kuten Oivakin sanoi, postiennakko on hieman puutteellinen tapa siinä mielessä että se on riski myyjälle. Tässäkin tapauksessa maksoin käytännössä ainoastaan toimituskulut kumpaankin suuntaan. Varsinainen kauppasumma piti maksaa sitten matkahuoltoon. Eipä tullut mieleenkään että joku lähtisi noin pieniä summia vedättämään. Mä en kyllä vieläkään tajua sitä logiikkaa että myyjä ei voi ottaa postiennakon suuruista riskiä, mutta ostajalta vaaditaan koko kauppasumman suuruinen riskinotto. En luottaisi myyjään vähänkään isompien (sanotaanko yli 50e:n) summien kanssa, jos posti- tai bussiennakko ei maksutapana kelpaa. Toki jos palstalta tuttu nimimerkki myyjänä niin tilanne voi olla toinen. Yleensä kuitenkin pyrin hakemaan tavaran paikan päältä vaikka ajokilometrejä jonkin verran tulisikin. Tämä on kuitenkin molemmille riskitön tapa ja sillä saa lähes aina tingittyä bensakulujen verran pois hinnasta. "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen |
penatuna 25.03.2011 09:53:44 | |
---|
Jos nouto tai postiennakko ei sovi, niin älkää tehkö kauppoja ikinä. |
spacemonkeyevolution 25.03.2011 10:03:04 | |
---|
Mulle Eetu Pakkanen vastaili kerran vahvistinosto ilmoitukseeni. Kuvaa pyydettäessä lähetti netistä otetun kuvan. Eihän siinä, mutta kuva oli puolitutun vahvistimesta :D tässä vaiheessa tottakai homma oli jo selvä, mutta päätin vielä vähän kysellä: Haku onnistuisi kuulemma pohjoisesta, sanon että kaveri asuu siellä suunnalla, voi tulla hakemaan. Eetu vetosi kiireyteen, ja sanoin että helpommin onnistuisi kumminkin postilla, pistä vaikka puolet ensin tilille ja loput sitten kun saat laitteen. Sanoin että kaveri on työtön, joten joutaa hakemaan vaikka 3 aikaan yöllä, jos ei kiireiden takia muuten käy. Tämän jälkeen syvä hiljaisuus. |
teukka 25.03.2011 10:09:29 | |
---|
Undying Dreams: Lopulta ilmoitin maksaneeni rahat, ja yllättäen huijarin tilillä näkyikin minulta tullut 0.01€ maksu, jossa oli oikein mehevä lapsille sopimaton saateviesti :) Tämä oli hyvä! Plussaa! Siitä on leikki kaukana kun iskä skulaa skebaa. |
darrell 25.03.2011 10:57:42 | |
---|
Undying Dreams: Lopulta ilmoitin maksaneeni rahat, ja yllättäen huijarin tilillä näkyikin minulta tullut 0.01€ maksu, jossa oli oikein mehevä lapsille sopimaton saateviesti :) Nämät huijareiden vedätykset on hauskoja :-), vaikka itse en moiseen jaksaisikaan ryhtyä. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
0101978 25.03.2011 11:14:13 | |
---|
darrell: Nämät huijareiden vedätykset on hauskoja :-), vaikka itse en moiseen jaksaisikaan ryhtyä. Niinpä! Onhan olemassa sekin tapaus kun tyyppi sai huijattua huijareilta useamman tuhannen taalaa. Kyse oli sähköposteitse lähetetyistä You Win-ilmoituksista, joissa pitää maksaa joku ennakkosumma, että saa jonkun älyttömän - 100 miljoonaa tililleen. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
oiva tumpeloinen 25.03.2011 13:15:58 | |
---|
F_Lame: Mä en kyllä vieläkään tajua sitä logiikkaa että myyjä ei voi ottaa postiennakon suuruista riskiä, mutta ostajalta vaaditaan koko kauppasumman suuruinen riskinotto. Mun mielelstä on ihan järjetön ajatus, että myyjä ottaisi minkäänlaista riskiä myydessään jotain. Sillä on kuitenkin kaupatavara tuossa vieressä (noin lähtökohtaisesti), niin miksi alkaa ihmettelemään omalle kontolle tulevia kuluja. Ei oikein huvita maksella satkun koneesta parin kolmen kympin kuluja ihan turhaan. Sen jälkeen sen myynti on oikeastaan aika vituttavaa touhua, kun persnettoa tulee väkisinkin aina. Millään tuota kulua ei pysty siirtämään enää halvan laitteen hintaan uudelleenmyynnissä. Mun mielestä riskin kestäminen on täysin ostajan hallussa. Se kuitenkin haluaa romunsa halvalla, ja sillä on aina mahdollisuus hakea sama romu ilman riskiä kaupasta. Kalliimmalla tietty. Toki mä itse myyjänä suostun kyllä riskien minimoimiseen sillä tavalla, että ostaja maksaa postiennakkokulut etukäteen (myös Iteljoonin/Matkahuollon laskuttamat palautuskulut) ja loput sitten lunastaessaan paketin. Sekin käy, että paketin saa korkata ennen lunastusta. Silloin myyjällä ei ole mitään riskiä rahallisesti, ja ostajan riski pienenee postikuluihin. Mutta missään nimessä mä en niitä myyjänä ottaisi, jos tosiaan ei ole entuudestaan tuttu tapaus. Tähänkin on tietenkin poikkeuksia, mutta jos homma vähänkin haiskahtaa, mä jätän mieluummin myymättä sitten. |