sami-s 14.02.2011 23:21:14 | |
---|
Mutta onhan toki ko. lafkalla muitakin polkimia. Joo siis tarkoitinkin että mad proffalla on varmasti hyviä distortion speduja kysyjän tarpeeseen. Kannattaa tutustua jos hinta ei hirvitä. "-Mikäs teitä vaivaa, kysyi lanttumaakari.
-Wahistaa niin helevetisti! sanoi Kirk." -Jäsen Puusormi |
hallu 14.02.2011 23:35:28 | |
---|
No tässä ketjussa on näköjänsä aika kalliitakin vaihtoehtoja mukana, niin kerron oman kokemukseni ja suositukseni. Eli itse pähkäilin myös tuon säröosaston kanssa pitkään ja itselleni alkoi aika varhain itää ajatus etuvahvistimesta. Etuvahvistin ei vain ole se kaikkein edullisin ratkaisu ja onhan ne aikamoisia möhkäleitä pedaaleihin verrattuna. Itse löysin torilta Kochin Pedaltonen ja sanoisin, että on saundeiltaan hyvä ja liitännöiltään monipuolinen. Tuosta liittämisestä sen verran, että vaikka tuollaisella etuvahvistimella voidaan ohitta vahvistimen oma etunen, niin käsittääkseni ei ole mitään estettä kytkeä sitä vahvistimen instrumenttituloon koska etuvahvistimiahan voi olla peräkkäin useampia. Tuo pedaltone on monipuolinen liitännöiltään ja saundeiltaan. Itse pohdin myös H&K:n Tubemania. noissa etusissa on sekin etu, että suoraan päättäriin kytkettynä niistä löytyy myös se puhdas kanava eli eivät ole pelkkiä säröttimiä. No hinta noissa tietenkin on se pahin miinusmerkki. Pedaltonen tai Tubemanin hinnalla saa jo ihan kokonaisen vahvarinkin. Toisaalta kyllä parhaimmat (tai ainakin kalleimmat) säröefektitkin maksavat helposti puolentoista kahden sadan hujakoilla. |
miikargh 15.02.2011 16:39:10 (muokattu 15.02.2011 16:39:41) | |
---|
Ihan ehdottomasti kannattaa kokeilla Lovepedaalin Pro Valvea. Itellä on ykkösversio ja kuulostaa perkuleen hyvältä. E: typoja... |
Aika mahdoton yhtälö, mutta jos itse tuollaista brittihenkistä soundia lähtisin etsimään purkilla, niin suositukseni olisi myös Blackstarin HT-dual, löytyy säätövaraa, 2 kanavaa ja putkivehje.. Muistaakseni jopa jossain mainittiin että on identtinen jonkun Blackstarin styrkkarin etarin kanssa.. Freelancer show |
Sakmongkol 25.03.2011 19:56:48 | |
---|
Palaanpa vielä tähän aiheeseen kun olen nyt pari päivää leikkinyt Boss ST-2:lla enkä siitä löytänyt keskustelua. Vehje on mielestäni erittäin hyvä, reagoi mukavasti soittotatsiin ja kitaran volumeen. Kohtuuhintainenkin vielä. Jonkinlainen demo: http://www.youtube.com/watch?v=bBwBLem40gg |
sandelius 01.04.2011 17:47:46 | |
---|
Aivoproteesi: Tarjoaisin sinulle Wamplerin Plextortion-poljinta. Ääninäytteiden perusteella rätisee ja paukkuu melko asiallisesti. http://www.wamplerpedals.com/plextortion.html Mulla on tämä Plextortion on juuri sitä mitä pitääkin. Loista särö - paras purkki mitä olen itse kokeillut. Voin suositella. |
erty 01.04.2011 18:09:31 | |
---|
Mul on kolmisen vuotta ollu Hotcake ainoana säröpurkkina, nykyisin tosin double-versiona. Saundaa just siltä vahvistimelta, minkä eteen purkin tyrkkäänkin ja reagoi tatsiin uskomattoman hyvin. Joitakin häiritsee Hotcakessa se "decayn" rapsahtelu ja rätinä, musta se vaan tuo lisää sitä kränkätyn styrkkarin fiilistä. Vois sanoo et Hotcake on "amp in a box" ilman erinäistä erittelyä mikä se vahvistin on. |