Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratocasterin kaulaliitoksen uudelleen kiinnitys.
1
Nixzar
17.03.2011 17:01:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyse on vanhan ajan fernandes stratokopiosta. Kaksi kaulan kiinnitysruuvia on antanut periksi kaulan koloista. Mitään ei ole haljennut/lohkeillut kitarasta/kaulasta. Itse mietin toimisiko vaihtoehtona tuikata puuliimaa ja jotain "puusälää" kaulan kolot täyteen, iskeä ruuvit kiinni ja laittaa ruuvipenkkiin viikonlopuksi kiinni kuivamaan. Tässä nyt kysyn onko jotain parempaa tapaa tehdä asia ennenkun ryhdyn huomenna räveltämään rakkaan instrumenttini kanssa jotain todella typerää.
 
Vetehinen
17.03.2011 17:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antanut periksi miten? Siis puuta on porautunut koloista ja kierteet ei enää ota kiinni?
 
Jos sattumalta toinen niistä jotka on antanut periksi on tuo alhaalla lavan puolella, siitähän vois modata ESP-tyylisen lätkän, eli uusi kolo vähän keskemmälle. Sen toisen voinee korjata noin kuin itse arvelit.
 
Kuva ois kiva.
 
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
Petteri78
17.03.2011 18:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu juttu, rei'ät pitää tulpata ensin, ei millään puusälällä, vaan ihan vastaavalla puulla. Puuliimaa vaan reikiin, tulppa siihen ja annat kuivua riittävän kauan, ja poraat sitten uudet rei'ät ruuveille.
 
Freelancer show
Pikkutassu
17.03.2011 20:07:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tollasella setillä oon korjaillu omista vehkeistäni joskus samaa ongelmaa:
http://viewitem.eim.ebay.fi/Threade … ws-Strat-Tele-kit/220733625286/item
 
Hyvä puoli tuossa on se että kaula on helppo irrottaa ilman pelkoa että menee kierteet siitä puusta, esim. jos on säätöruuvi bodyn puolella niin sitä joutuu silloin tällöin irroitelemaan noita kauloja...
 
jari
17.03.2011 21:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joitain kauloja olen korjannnut : Poralla vanha reikä "auki" (ylensä 6mm puuporalla) ja siihen liimalla askartelutarvike 6mm poratappi liimalla kiinni. Sitten kaula paikoilleen ehjillä ruuveilla ehjiin ruuvin reikiin ja kohdistus ruuveilla uusiin paikkoihin. Pienellä poralla reiät merkeihin ja kaula kiinni. Kiinni on ja pysyy.
 
kitara on lyömäsoitin
the-Antero
19.03.2011 10:10:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkutassu: Tollasella setillä oon korjaillu omista vehkeistäni joskus samaa ongelmaa:
http://viewitem.eim.ebay.fi/Threade … ws-Strat-Tele-kit/220733625286/item

 
Olet siis laittanu omat vehkeesi kuntoon ;D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «