JaS 25.02.2011 13:13:41 | |
---|
bassman87: Pitää vielä kokeilla että ruuvaan mikit vielä tosi alhaalle. Soitan välillä aika kovalla käellä(plekulla), viimeksi oli tosiaan putkinuppi ja sehän ei niin tommosista piikeistä niin välitä :) Kattoa jos pitää ollakki yhteydessä MarkBassin päähän, jos mikkien lasku ei toimi. Meinaan olin aika yllättyny kuinka munaton tuo on ollu.. saundit on hyvät kyllä mutta luulis että edellisen 300 watin ja 800 watin välillä ois ees vähän eroa. Jos noi wattiluvut on edes vertailukelpoisia, niin ero 300W ja 600W välillä on 3db. Eli 300W vs 800W on arviolta 4db(viisaammat voi laskee tarkemmin). Ei se ole mikään hirveän suuri ero, oikeastaan juuri ja juuri korvalla kuultavissa oleva ero. Tärkeintä on kai se, että tökyä riittää niin paljon, että ei koskaan tarvii ajaa masterit täysillä. Miltäs muuten tube800 saundaa? Ittellä on se perus tube ja ajelen sitä pelkällä putkietusella. Ihan ok saundi, mut odottelen takuun raukeemista, ja sitte katon, jos sitä subminiatyyriputkee vois jotenki vaihtaa. 800:ssa on kai joku digitaalinen pääte, erona siis tubeen. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Visakoivu 25.02.2011 14:35:29 | |
---|
JaS: J Miltäs muuten tube800 saundaa? Ittellä on se perus tube ja ajelen sitä pelkällä putkietusella. Ihan ok saundi, mut odottelen takuun raukeemista, ja sitte katon, jos sitä subminiatyyriputkee vois jotenki vaihtaa. 800:ssa on kai joku digitaalinen pääte, erona siis tubeen. Kyllä siinä 500W Tubessa on myös digipääte. "Hamster on overdrive." |
Dropped C 25.02.2011 15:36:45 (muokattu 25.02.2011 15:45:34) | |
---|
Visakoivu: Kyllä siinä 500W Tubessa on myös digipääte. On vai? Mä oon saanu sen kuvan 500W näkemyksissä on analogisesti ohjattu pääte ja 800 (750W) - versioissa olis digipääte. Hakkuripoweri noissa kaikissa toki on. Manuaalin mukaan noi 800 Maket on muuten oikeasti 750 wattisia. Kai Makella ollaan ajateltu että tasaluku on paremman niminen tai jotain. |
MrShaft 14.03.2011 00:54:23 (muokattu 14.03.2011 00:54:41) | |
---|
Onko pikkumarkuissa eri muuntaja eri myyntialueille, vai toimiiko ne koko 120-240 V alueella ilman eri muuntajia? Kiitos. MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
Heikki L. 14.03.2011 01:16:01 | |
---|
MrShaft: Onko pikkumarkuissa eri muuntaja eri myyntialueille, vai toimiiko ne koko 120-240 V alueella ilman eri muuntajia? Kiitos. MrS Muistaakseni niissä on myyntialueen mukaan sähköt valmiina. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
poland 16.03.2011 22:01:06 | |
---|
Help! Hankin Markbassin 121H- combon. Olen vähän hukassa näiden VLE-ja VPF-filttereiden kanssa. Voisko joku kertoa näistä namikoista, tietysti kaikki on kuulijan korvassa mistä tykkää, mutta tuntuu että ei oikein vielä löydy se soundi. Soittelen lähinnä 70-luvun kamaa: Claptonia, Purplea jne. |
Dropped C 16.03.2011 22:03:52 | |
---|
No sit varmaan kantsii ainakin jättää se VPF rauhaan kokonaan ja käännellä vaan VLE-filsua niistä kahdesta. |
stragowa 17.03.2011 13:36:59 | |
---|
Toisesta tulee "vintage-" ja toisesta "hifi-soundia". Taajuuskäppyrää muokkaavat. |
Dropped C 17.03.2011 14:08:55 | |
---|
|
M.Hanski 17.03.2011 14:11:12 | |
---|
Dropped C: Aika mielenkiintoinen uusi tuote: http://www.markbass.it/product_detail.php?id=183 "Tube technology emulator". Jepjep. Tehospeksien mukaan voisi kuvitella olevan se sama icepower 125ASX2 kuin monessa muussakin nupissa. Tuossa päätemodulissa on "soft clip" -toiminto. |
calster 17.03.2011 15:43:07 (muokattu 17.03.2011 15:44:05) | |
---|
|
Dropped C 17.03.2011 16:26:00 | |
---|
Pitää varmaan käyä kuiteskin Soundstoressa tyyppään, kun tulee. Että miten pörisee... |
rintapek 17.03.2011 16:33:09 | |
---|
poland: Help! Hankin Markbassin 121H- combon. Olen vähän hukassa näiden VLE-ja VPF-filttereiden kanssa. Voisko joku kertoa näistä namikoista, tietysti kaikki on kuulijan korvassa mistä tykkää, mutta tuntuu että ei oikein vielä löydy se soundi. Simplexvastaus on semmoinen, et namikat kello kahteentoista. Ja jos saundi ei tyydytä, ni pitää vaihtaa joko bassoa tai vahvistinta. One kind of music only - the good kind |
rintapek: Simplexvastaus on semmoinen, et namikat kello kahteentoista. Ja jos saundi ei tyydytä, ni pitää vaihtaa joko bassoa tai vahvistinta. Noi kyseiset nappulat kannattaa olla kuitenkin n. klo 8 eli pois kokonaan käytöstä. |
Dropped C 17.03.2011 16:52:52 | |
---|
Joo, varsinkin siitä VPF namiskuukkelista kandee pysyy erossa. Joku släppi-tyyppi tai nu-metal petteri voi ehkä digata. Muuten vaan paskentaa saundia, mitä enempi kiertää. |
rintapek 17.03.2011 17:11:38 | |
---|
J.Hollström: Noi kyseiset nappulat kannattaa olla kuitenkin n. klo 8 eli pois kokonaan käytöstä. Mut ehkäpä ajatus tuli selväksi ilman sinänsä tarpeellista tarkennustakin? One kind of music only - the good kind |
J.Hollström 17.03.2011 17:15:13 | |
---|
rintapek: Mut ehkäpä ajatus tuli selväksi ilman sinänsä tarpeellista tarkennustakin? Ei, kyllä basistille pitää kertoa pilkulleen miten nappulat laitetaan. |
JaS 19.03.2011 03:12:26 | |
---|
Nappulat suuhun, kalja perään, nupit kaakkoon ja rokrok! Eiku, Tubessa oon ainakin huomannut, että avaamalla molempia filttereitä, ihan vain pikkusen, se etuasteputki herää jotenkin eloon. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Fhool 31.03.2011 09:50:11 | |
---|
Tämä lienee paras paikka kysyä noista Markbassin comboista, elikkäs olen harkinnut hankkivani tuollaisen helposti roudattavan ja baarikeikoille riittävän vahvistimen ja päällimmäisenä mielessä on ollut Mini Mark suhteellisen kohtuullisella hinnallaan (siis verrattuna muihin Markkeihin), alle 10kg painollaan ja mahdollisuudella kytkeä lisäkaappi. Mitenkäs nuo hieman hintavammat, kuten CMD 121P -malli, eroavat käytännössä Mini Markista ja onko tuo MM kannattava ostos ylipäätään? |
Lohikoski 31.03.2011 12:04:55 | |
---|
Mulla on käytössä Markbass Minimark Combo. Lisäkaappina käytän Phil Jones Piranha 4B kaappia (4x5"). Minimark itsessään on yllättävän äänekäs kokoonsa nähden, mutta ei ole mielestäni riittävä oman bändini kanssa ilman lisäkaappia. Minimark ja lisäkaappi -kokoonpano on osoittautunut minulle oikein sopivaksi. Minimark kulkee kätevästi ja helposti mukana mukaan silloin, kun kun kovaa ääntä ei tarvita. Lisäkaapin kanssa sillä hoituu baarikeikat, firmabileet ja hääkeikat. Minimark ja lisäkaappi -kokonaisuus on joustava ja erittäin roudausystävällinen. Jos ei ole tarvetta kotisoitteluun ja akustiseen bändisoittoon on todennäköisesti järkevämpi vaihtoehto hankkia Minimarkkia isompi ja tehokkaampi combo. Kuva mahtistäkistäni löytyy jäsenkuvauksestani. |