Aihe: Ärsyttääkö turhat kysyjät torilla
1 2 3 4 5 6
VeryHumis
17.03.2011 12:42:06
tender.insanity: Vosiko joku kehitellä botin, joka lähettäisi pikaviestin JOKAISELLE m.netin käyttäjälle "Haluutko ostaa sen ja sen, hintaan se ja se?"? =)

Eiköhän herrasmiehet tietyillä internet kuvalaudoilla osaisi auttaa ongelmassasi... :D
"Ei se väärin oo!"
Antti1
17.03.2011 12:44:54
Tekstimuodossa sopimukset jäävät talteen, siksi lähes aina kaupanteko lähetellessä vain ja ainoastaan noin. Kasvotusten ostaessa puhelimitse on näppärämpi.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
kiriminni
17.03.2011 13:22:35 (muokattu 17.03.2011 13:24:08)
Paras oli tämä:Myin kitaraa jota mainostin uuden veroinen 2v takuuta jäljellä,virheetön.
Kysymys kuului;onko kitarassa kaula suora ja maalipinta kunnossa.
Mitä näitten päässä oikein liikkuu tai ei liiku?
Enpä myy m.netissä enään.
Rokkariarvid
17.03.2011 13:44:57
kaljataiteilija: Meinaa noita tuppaa olla.
Ekana kovasta kysytään ja tingataan. Vastauksen jälkeen ei vastusta kuulu mitään.

Olisihan se toisaalta kohteliasta ilmoitella jos ei aiokaan ostaa.. Mutta mikäli henkilö aikoo ostaa kyllä se sanoo sen selkeällä suomen kielellä. Lisäksi ostaja saattaa lueskella tuotetietoja netistä eri foorumeilta, katsoa liikkeiden tuotteiden hintoja, kysellä tarjouksia sieltä sun täältä ja m.netin torilta saada 10 tarjousta eri henkilöiltä niin itse en välttämättä jaksa alkaa kaikille erikseen selittelemään että en nyt ostakaan. Jos jollakin on tuote kaupan netissä niin minun mielestä tulee hänen olla kiinnostunut vastaamaan kiinnostuneiden kysymyksiin osti ne tai sitten ei.
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
Spiral
17.03.2011 14:05:09

Antti1: Tekstimuodossa sopimukset jäävät talteen, siksi lähes aina kaupanteko lähetellessä vain ja ainoastaan noin.

Nimenomaan näin, siksi suosin sähköpostia, pika- ja tekstiviestejä.
Lisäksi puhelimen kyttääminen on ärsyttävää kun en muutenkaan muista pitää sitä "äänellisellä" ja unohtuu aina jonnekkin housun taskuun yksin hyrisemään.
Kivijalka
17.03.2011 14:09:23
kiriminni: Paras oli tämä:Myin kitaraa jota mainostin uuden veroinen 2v takuuta jäljellä,virheetön.
Kysymys kuului;onko kitarassa kaula suora ja maalipinta kunnossa.
Mitä näitten päässä oikein liikkuu tai ei liiku?
Enpä myy m.netissä enään.

Toisaalta sitten taas "uudenveroinen" voi myyjälle tarkoittaa ihan toista kuin ostajalle. Niitäkin tapauksia on täällä puitu kun se täysin bränikkä soitin onkin paljastunut ihan raiskatuksi.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
oiva tumpeloinen
17.03.2011 14:14:02
Rokkariarvid: Olisihan se toisaalta kohteliasta ilmoitella jos ei aiokaan ostaa.. Mutta mikäli henkilö aikoo ostaa kyllä se sanoo sen selkeällä suomen kielellä. Lisäksi ostaja saattaa lueskella tuotetietoja netistä eri foorumeilta, katsoa liikkeiden tuotteiden hintoja, kysellä tarjouksia sieltä sun täältä ja m.netin torilta saada 10 tarjousta eri henkilöiltä niin itse en välttämättä jaksa alkaa kaikille erikseen selittelemään että en nyt ostakaan. Jos jollakin on tuote kaupan netissä niin minun mielestä tulee hänen olla kiinnostunut vastaamaan kiinnostuneiden kysymyksiin osti ne tai sitten ei.

Mun mielestä on vähän mielenkiintoinen näkemys, että myyjän kyllä pitäisi jaksaa palvella, mutta ostajaa taasen ei hyvät tavat koske. Kyllä mä näkisin, että jos mä näen vaivaa jonkin asian selvittämiseen myyjänä (esim. mittailen tai jotain), niin kiva olisi saada viestinä takaisin se: "kiitti, mut ei kiitti". Ei ole liikaa vaadittu mun mielestä, kun se ei kuitenkaan ole sille ostajalle mikään vaiva.

Ihan tavaksi itsellä onkin tullut, että jos kerran ostaja tekee oharit tuohon malliin vastaamisessa, niin seuraavaa romua myytäessä ei enää samalle kysyjälle tulekaan vastattua. Tai jos vastaan, niin se on muotoa, en myy sitä ainakaan sinulle. Eli samaan lapsellisuuteen menen itsekin siinä vaiheessa, ei siinä mitään.
Tinippa84
17.03.2011 14:19:48

Parasta on ne, jotka vastaa ostoilmotukseen, että "paljolla lähtee". Aika kevyttä kumminkin torilla ollu verrattaen esim. moottoripyörän/ajoneuvon myyntiin...
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Räbbänä
17.03.2011 14:21:10
Kyselyt on turhia siihen asti kunnes tavara vaihtaa omistajaa.
Just According to Keikaku
Räbbänä
17.03.2011 14:21:10 (muokattu 17.03.2011 14:21:24)
Edit: Tuplat
Räbbänä
17.03.2011 14:21:10 (muokattu 17.03.2011 14:21:31)
Edit: Triplat.
the-Antero
17.03.2011 16:08:51

Mulla on ilmotus tuolla että haluun ostaa stratolle laukun. Fenderin valmistaman. Yks heppu sitten tarjos laukkua, kuvat saatuani huomasin ettei kyseessä tod. ole Fenderin valmistama laukkua...lisäksi tuo oli tehty telelle....mainitsin etten sitä ota niin johan rupes myyjä raivoomaan täyttä häkää että "mitä sulla sit on ilmotus tuolla jos et halua ostaa" :D Joo ostan kyllä jos tuote on se mitä haluan eikä jotain sinne päin...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Kunnallisjäte
17.03.2011 16:42:12

Ei se ehdottelu aina ole turhaa:
Hain torilta Jimmie Vaughan stratoa tai vastaavaa halvahkoa vaahteraotelautaista stratoa.

Sain pikaviestillä tarjouksen Eric Johnson stratosta, jonka hinta tuplat mitä ilmoituksessa=>tuli kaupat;)
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
the-Antero
17.03.2011 16:44:59

Joo, ei se ehdottelu...mutta miksi pitää vetää hirveät pultit jos tarjottu ei kelpaa? Noh, laitoin melkoisen vastauksen hälle...katsotaan vastaako vielä takaisin jotain :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
ilopertti
17.03.2011 16:54:35

Pari melko hämmentävää kontaktia taannoin:
1. "myy mulle" -viestin jälkeen "mietin yön yli", ei kauppoja.
2. "ostan, soita", soitin, "mietin yön yli", ei kauppoja.
3. "ostan" -pikaviesti jonka perään "löyty huutonetistä jo" eikä sielä edes moista tuotetta ollut ja ei taatusti ollut hinnasta kiinni.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
markkuilari
18.03.2011 00:01:40
Antti1: Tekstimuodossa sopimukset jäävät talteen, siksi lähes aina kaupanteko lähetellessä vain ja ainoastaan noin.

Nimenomaan näin, siksi suosin sähköpostia, pika- ja tekstiviestejä.
Lisäksi puhelimen kyttääminen on ärsyttävää kun en muutenkaan muista pitää sitä "äänellisellä" ja unohtuu aina jonnekkin housun taskuun yksin hyrisemään.

Myin torilla just pari kitaraa. Ensimmainen meni niin, että kaveri kyseli pikaviesteillä siitä hintoja yms, vaikka ilmoituksessa oli puhelinnumero. Siinä meni yli 3 päivää viestejä lähetellessä ennen ku päästii edes kauppoihin, saati kitaraa lähettelemää. Toisesta kitarasta kaveri soitti. 5min puhelun jälkeen laitettiin tiedot molempiin suuntiin, ja sitte postiin. Meni 20 min puhelusta ku kitara oli jo matkalla määränpäähän. Ei kyllä mua kiinnosta kytätä nettiä 24h jos vaikka joku sattuis kirjottaa jotain.
Juicy
18.03.2011 00:35:00

markkuilari: Myin torilla just pari kitaraa. Ensimmainen meni niin, että kaveri kyseli pikaviesteillä siitä hintoja yms, vaikka ilmoituksessa oli puhelinnumero. Siinä meni yli 3 päivää viestejä lähetellessä ennen ku päästii edes kauppoihin, saati kitaraa lähettelemää. Toisesta kitarasta kaveri soitti. 5min puhelun jälkeen laitettiin tiedot molempiin suuntiin, ja sitte postiin. Meni 20 min puhelusta ku kitara oli jo matkalla määränpäähän. Ei kyllä mua kiinnosta kytätä nettiä 24h jos vaikka joku sattuis kirjottaa jotain.

Mieluummin 3 päivää viestien lähettelyä kuin vuosi käräjäoikeuden päätöstä odotellessa.
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
pekurides
18.03.2011 03:14:58 (muokattu 18.03.2011 14:32:54)

huono läppä.
They see me rollin, they hatin.
Rokkariarvid
18.03.2011 08:11:58
oiva tumpeloinen: Mun mielestä on vähän mielenkiintoinen näkemys, että myyjän kyllä pitäisi jaksaa palvella, mutta ostajaa taasen ei hyvät tavat koske. Kyllä mä näkisin, että jos mä näen vaivaa jonkin asian selvittämiseen myyjänä (esim. mittailen tai jotain), niin kiva olisi saada viestinä takaisin se: "kiitti, mut ei kiitti". Ei ole liikaa vaadittu mun mielestä, kun se ei kuitenkaan ole sille ostajalle mikään vaiva.

Ihan tavaksi itsellä onkin tullut, että jos kerran ostaja tekee oharit tuohon malliin vastaamisessa, niin seuraavaa romua myytäessä ei enää samalle kysyjälle tulekaan vastattua. Tai jos vastaan, niin se on muotoa, en myy sitä ainakaan sinulle. Eli samaan lapsellisuuteen menen itsekin siinä vaiheessa, ei siinä mitään.

No jaa, kyllähän sitä tietysti pitäisi muistaa olla kohtelias. Itse olen kyllä muuten suht vanhoillinen mutta nettifoorumeilla se tuppaa joskus unohtumaan. :)
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)