Aihe: Queen
1 2 3 4 546 47 48 49 5080 81 82 83 84
Jyrken
16.03.2011 15:40:51
pekka montin: Niin oli, mutta mä en tajua mistä ne sen "Queen sanan blokkaa" kun sieltä on se yksi aika olennainen tekijä pois. Paul Rodgers hieno laulaja, mutta täysin väärä Queeniin. Rodgers perustenori hyvin käheällä twängillä. Mercury lauloi alttoja ja jopa hänen käheät piikit olivat todella kirkkaan kuuloisia.

Hmm niin itekin olisin ollu tyytyväiesempi jos Queen-nimeä ei olisi käytetty missään muodossa alkuunkaan, sillä onhan kaikille selvää etteivät Brian ja Roger kahestaan ole Queen.

Ja itekin rankkaan Mercuryn paljon Rodgersia korkeemmalle, ehkä jopa kaikkien laulajien top kolmoseen.

Joka tapauksessa diggasin siitä, etteivät Bri ja Rog jääneet sentään istumaan kartanoihinsa koko 2000-luvun ajaksi. Hyviä keikkoja kuitenkin heittivät, käytetystä nimestä riippumatta.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Karipiirto
16.03.2011 16:38:31

Mikäs toi viimeisin Brianin proggis on, missä se joku misu laulaa?
"Veikkaan että näitten vaalien jälkeen lopputulos on se että ainoa joka on köyhien asialla oikeasti on Veikko Hurstin poika." - Mika Kangas
HaloOfFlies
16.03.2011 17:07:53 (muokattu 16.03.2011 17:12:07)

Roger Taylorin tuore haastattelu, jossa mies ilmaisee muun muassa kiinnostuksensa tehdä uusi Queen-albumi.

http://www.queenonline.com/en/features/qol-exclusive-roger-taylor-q/
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
kk80
16.03.2011 18:33:57
pekka montin: Onhan se, mutta kyllä bändi ja mies sen ansaitsee jos roudaavat sinne käheä äänisen Blues/R'N'B laulajan laulamaan vanhuudenpäivilllään kirkkaan kontratenorin kamaa. Okei, Freddie oli Freddie ja kukaan ei voi sitä korvata, joten miksi edes yrittää? kavereilla rahat vähissä? Antaisivat nyt hyvät ihmiset levätä legendan rauhassa, ja kunnioittasivat omaa kättensä jälkeä edes sen verta. Niitä puheita en myöskään osta missä puputetaan siitä että:" Me kunnioitamme tällä Freddien muistoja..". Ei mee ihan läpi, koska Rodgersin tilalle olisi kyllä löydetty paljon parempikin laulaja laulamaan Queenin kamaa, jos siis väkisin olisi pitänyt lähteä laulajaa etsimään. Nykypäivänä Freddien kengät voisi ehkä täyttää parhaiten Adam Lambert, ja se voisi jopa toimiakin.

Höpö höpö. Ei tuota Queen+ prokkista punnan kuvat silmissä tehty. Tai vitustako minä tiedän mutta ukkojen haastatteluja lukiessa on tullut käsitys että kyse on nimenomaan rakkaudesta musiikkiin, esiintymiseen ja Queen -yhtyeeseen. Jos Briania ei yhtään Queen -touhut enää nappaisi niin eiköhän vapaa-ajan voisi käyttää tehokkaammin pelastellen kettuja, tiiraillen tähtiä ja ihmetellen stereokuvia. Rogerillakin on kai joku jahti. Eiköhän herrojen tileiltä löydy katetta loppuelämäksi.

Freddien muistoa nimenomaan kunnioitettiin sillä että mukaan hankitiin "Freddien ihailema" täysin erityyppinen blues-laulaja eikä mitään käsiänsä heiluttelevaa reetukloonia. Toki Freddie vie Rodgersia Queen kappaleissa 6-0 mutta tästä huolimatta Rodgers onnistuu tuomaan oman panoksensa kappaleisiin. Ei missään nimessä mitään huonoa settiä.

Kuten olen aikaisemminkin sanonut: Queen on Brianin ja Rogerin elämäntyö. Herroilla täysi oikeus käyttää nimeä haluamallaan tavalla. Ostat tai et mutta turha itkeä netissä siitä että legendan nimi tahrattiin tms.

Tämän asian suhteen komppaan täysin bändin entistä basistia, joka lopetti soittamisen samantien ko bändissä kun Mercury kuoli.

Eipä lopettanut samantien.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
kk80
16.03.2011 20:12:39 (muokattu 16.03.2011 20:13:42)
Karipiirto: Nyt kun tämä tuli sanottua niin, miksi se muuten lopetti? Tai oikeastaan, mitä se nykyään tekee? Sehän oli vissiin jonkin sorti teknikko tai sähkömies tai joku semmoinen ja väsäs mm. bändin PA-setit sun muut.

Deacon ei juuri ole antanut lausuntoja. Ukko on kadonnut kokonaan julkisuudesta. Virallisesti kai kyllästyi musiikkibisnekseen ja jäi eläkkeelle. Brian itse on maininnut lyhyesti ettei ole nähnyt Johnia aikoihin ja kommunikoi ainoastaan liike-asioista harva-sanaisesti sähköpostitse. Itse olen pistänyt merkille ettei Deaconista juuri löydy haastatteluja Miraclen jälkeiseltä ajalta. Aika mysteeri... Deacon tosiaan jonkinsortin sähköinsinööri koulutukseltaan, alkuaikoina taisi auttaa bändin tekniikan kanssa ja tietty Deacy vahvistin on myös (yllätys yllätys)Johnin kolvailema...
pekka montin
16.03.2011 22:22:59

kk80: Deacon ei juuri ole antanut lausuntoja. Ukko on kadonnut kokonaan julkisuudesta. Virallisesti kai kyllästyi musiikkibisnekseen ja jäi eläkkeelle. Brian itse on maininnut lyhyesti ettei ole nähnyt Johnia aikoihin ja kommunikoi ainoastaan liike-asioista harva-sanaisesti sähköpostitse. Itse olen pistänyt merkille ettei Deaconista juuri löydy haastatteluja Miraclen jälkeiseltä ajalta. Aika mysteeri... Deacon tosiaan jonkinsortin sähköinsinööri koulutukseltaan, alkuaikoina taisi auttaa bändin tekniikan kanssa ja tietty Deacy vahvistin on myös (yllätys yllätys)Johnin kolvailema...

Joo. Maylta kysyttiin myös Queen dokumentissa 2006 sitä että mitäs mieltä se Deacon nyt oikein on kun pojat tuossa vähän vielä soittelee Quuenia. May meni siinä hyvin vaivautuneeksi ja sanoi" Deacon on antanut siunauksensa, mutta hän ei halua olla sen kummemin Queenin kanssa tekemisissä enään ja hän haluaa olla rauhassa". Kaverit eivät pidä kamalastikaan yhteyttä sen perusteella mitä olen haastiksia lukenut. Hyvä ystäväni(suomen kovin Queen fani) myös sanoi että Deacon ei ollut nähnyt mitään syytä jatkaa Queenia sen jälkeen kun Freddie lähti.

Mutta, sama juttuhan se on Doorsilla ja kumppaneilla. Hieman ristiriitaista, ja jos ei sitä, niin ainakin se paljon kysymyksiä herättää.
Johannes_t
16.03.2011 22:48:40

pekka montin: Blomin Kimmo. Ihan oikeesti. Älä viitti. Tästä juuri puhuin, mutta enpä sano enempää.

Kuten totesin, käy kuuntelemassa jos et usko.
Roger
17.03.2011 08:22:57

Kyllä mielestäni Brian ja Roger ovat vaalineet Queenin perintöä hyvin ja pitäneet tason korkealla, mitä sitten ikinä ovatkaan Queen-nimellä tehneet.

- Freddie Mercuryn muistokonsertti. Todella kova line-up, sen aikainen rockin "kuka on kukin" esiintymässä. Kaikki esiintyjät eivät pärjänneet laulujen kanssa, mutta mukana oli hienojakin vetoja. Julkaistu DVD extroineen on hyvä.

- Made In Heaven. Tämä oli jo Innuendon aikaan suunniteltu, mainettaan parempi levy.

- No-One But You (Only The Good Die Young). Hieno biisi ja hieno joutsenlaulu. Viimeinen Deaconin kanssa tehtyy juttu.

- Queen On Fire ja Queen Rock Montreal & Live Aid. DVD-julkaisut ovat tehty huolella kommenttiraitoineen, varsin Montreal. Extroja voisi ollut olla tietenkin enemmän. 70-luvun DVD-julkaisua odotellessa.

- We Will Rock You -musikaali. Olen nähnyt Lontoon esityksen kahdesti. Hyvin tuotettua UIT:tä, jossa musiikki toimii kuin se kuuluisa junan vessa, eikä ihme, musiikin tuottajina ja valvojina toimivat herrat May ja Taylor.

- Lover Of Life, Singer Of Songs. Hieno dokkari ja kokoelma Mercuryn elämästä ja soolotuotannosta. Jälleen kerran jälki on tasokasta.

- A Night At The Opera 30th Anniversary CD & DVD sekä Making Of. Dokkari on toteutettu huolella ja varsinkin 5.1 DVD on huikeaa kuunneltavaa.

- Queen + PR -jutut. Kaksi kiertuetta, kaksi live DVD:tä ja Cosmos Rock. Nämä jutut on tehty ennenkaikkea rakkaudesta musiikkiin ja mahdollistivat esim. meikäläisen nähdä herrat livenä esittämässä Queen materiaalia. (olin 8v kun Queen lopetti keikkailun 1986). Paul Rodgers oli ihan passeli valinta laulajaksi, koska on niin erilainen kuin Freddie.

- 2011 Remasters. Spotify-kuunteluiden perusteella on tarjolla todellista korvakarkkia vuoden mittaan. Biisit saaneet lisää selkeyttä ja niistä kuulee "uusia juttuja" joka kerta. Vuoden kulttuuriteko!

Kaiken kaikkiaan, kaikkia mitä Queen (Brian ja Roger) on tehnyt vuoden 1992 jälkeen on leimannut huolellisuus ja tasokkuus. Perintöä ei ole päässyt raiskaamaan kuin joku Queen Dance Traxx -hirvitys, mutta oliko tässä perseilyssä virallinen Queen-leima?
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
locoloco
17.03.2011 09:50:01 (muokattu 17.03.2011 09:51:46)
pekka montin: Joo. Maylta kysyttiin myös Queen dokumentissa 2006 sitä että mitäs mieltä se Deacon nyt oikein on kun pojat tuossa vähän vielä soittelee Quuenia. May meni siinä hyvin vaivautuneeksi ja sanoi" Deacon on antanut siunauksensa, mutta hän ei halua olla sen kummemin Queenin kanssa tekemisissä enään ja hän haluaa olla rauhassa". Kaverit eivät pidä kamalastikaan yhteyttä sen perusteella mitä olen haastiksia lukenut. Hyvä ystäväni(suomen kovin Queen fani) myös sanoi että Deacon ei ollut nähnyt mitään syytä jatkaa Queenia sen jälkeen kun Freddie lähti.

Mutta, sama juttuhan se on Doorsilla ja kumppaneilla. Hieman ristiriitaista, ja jos ei sitä, niin ainakin se paljon kysymyksiä herättää.

En tiedä mitkä välit on deaconilla muihin jäseniin.Mutta kyllä ihmetyttää että mies ei osallistunut 2001 rock and hall famen seremoniaan mayn ja taylorin kanssa, kun bändi pääsi sinne mikä on aika iso kunnianosoitus!!.Eihän deacon pitänyt siitäkään että Roger ja Brian levytti Robbie williams kanssa uusintaversion we are the champpions-rallista siihen johonkin ritarileffaan.
kk80
17.03.2011 09:52:06
Kaiken kaikkiaan, kaikkia mitä Queen (Brian ja Roger) on tehnyt vuoden 1992 jälkeen on leimannut huolellisuus ja tasokkuus. Perintöä ei ole päässyt raiskaamaan kuin joku Queen Dance Traxx -hirvitys, mutta oliko tässä perseilyssä virallinen Queen-leima?

Ehdottomasti samaa mieltä. Itsellä tosin on jotain hataria muistikuvia myös Queen+ Five (We Will Rock You)ja Robbie Williams (We Are The Champions)yhteistöistä mutta varsinkin tuo ensiksimainittu on sellainen ettei sitä enää halua muistaa. Ehkä sitä ei siten myöskään tapahtunut... Jos huhupuheisiin on uskomista niin laajempikin yhteistyö Robbien kanssa oli aika lähellä, herran managerit vissiin puhalsi sitten pelin poikki eikä Q+RW kiertuetta koskaan nähty. Tavallaan sääli, Williamsin ollessa uransa huipullaan (esim. Knebworthin keikka ja Live 8) show kyllä pysyi hienosti ukon hallussa. Showmiehenä ehkä kuitenkin liian lähellä Freddietä?

Bohemian Rhapsodyä ei kannata sorkkia mutta muuten Queenin tuotantoa on kiva kuulla uusina versioina. Miksi hienot kappaleet pitäisi jättää unohduksiin? Joskus lämmittelytkin toimivat ja täten alkuperäisetkin kappaleet saavat ehkä uutta yleisöä.
pekka montin
17.03.2011 19:41:58

Johannes_t: Kuten totesin, käy kuuntelemassa jos et usko.

Huoh. Se on laiha lohtu jos äänellisesti taipuu Queeniin, koska siihen pystyn itekin kolmen ja puolen oktaavin äänialalla helposti, mutta se ei ole sama. Ruotsin ja Jenkkien Idolsit on myös täynnä laulajia jotka pystyy laulamaan näennäisen uskottavasti Queenia, mutta sekään ei ole sama. Tarvii Imagon, karisman ja muun habituksen noiden lisäksi ja sitten tähän on hyvä muistaa että me puhumme myös nyt plagioimisesta ja coveroimisesta, ja että se tehdään kuninkaan kustannuksella. Mä oikeasti mielummin jätän kattomatta ja kuuntelematta koko Kimmo Blomin, koska rakastan Queenia, ja tiedän että tulisin pettymään.
pekka montin
17.03.2011 19:44:20

kk80: Ehdottomasti samaa mieltä. Itsellä tosin on jotain hataria muistikuvia myös Queen+ Five (We Will Rock You)ja Robbie Williams (We Are The Champions)yhteistöistä mutta varsinkin tuo ensiksimainittu on sellainen ettei sitä enää halua muistaa. Ehkä sitä ei siten myöskään tapahtunut... Jos huhupuheisiin on uskomista niin laajempikin yhteistyö Robbien kanssa oli aika lähellä, herran managerit vissiin puhalsi sitten pelin poikki eikä Q+RW kiertuetta koskaan nähty. Tavallaan sääli, Williamsin ollessa uransa huipullaan (esim. Knebworthin keikka ja Live 8) show kyllä pysyi hienosti ukon hallussa. Showmiehenä ehkä kuitenkin liian lähellä Freddietä?

Bohemian Rhapsodyä ei kannata sorkkia mutta muuten Queenin tuotantoa on kiva kuulla uusina versioina. Miksi hienot kappaleet pitäisi jättää unohduksiin? Joskus lämmittelytkin toimivat ja täten alkuperäisetkin kappaleet saavat ehkä uutta yleisöä.

Williams hieno pop-laulaja ja showmaster. Äänialaltaan kuitenkin kirkas baritoni, kun Freddie taas oli tenori+kontratenori. Olisi saanut Robbien kanssa transponoida biisejä aika ahkerasti alemmas.
Monkey Man
17.03.2011 19:53:36
pekka montin: Huoh. Se on laiha lohtu jos äänellisesti taipuu Queeniin, koska siihen pystyn itekin kolmen ja puolen oktaavin äänialalla helposti, mutta se ei ole sama. Ruotsin ja Jenkkien Idolsit on myös täynnä laulajia jotka pystyy laulamaan näennäisen uskottavasti Queenia, mutta sekään ei ole sama. Tarvii Imagon, karisman ja muun habituksen noiden lisäksi ja sitten tähän on hyvä muistaa että me puhumme myös nyt plagioimisesta ja coveroimisesta, ja että se tehdään kuninkaan kustannuksella. Mä oikeasti mielummin jätän kattomatta ja kuuntelematta koko Kimmo Blomin, koska rakastan Queenia, ja tiedän että tulisin pettymään.

Mun mielestä Rogers vetää muutamat Queen-biisit tosi hyvin. Show must go on, Hammer to fall ja Tie your mother down on ehkä parhaat.. Okei, HTF ja TYMD on perus blueskaava musaa jonka Rogers osaa unissaankin, mut mulle on AINA kolahtanut se kuinka Paul vetää Show must go on:in. Siinä on vaan sellanen lataus että huh huh.
The Rikza
17.03.2011 20:44:09
Karipiirto: Mikäs toi viimeisin Brianin proggis on, missä se joku misu laulaa?

http://en.wikipedia.org/wiki/Anthems_(Kerry_Ellis_album)
tätä kai tarkoitit?
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
Johannes_t
17.03.2011 20:44:55

pekka montin: Huoh. Se on laiha lohtu jos äänellisesti taipuu Queeniin, koska siihen pystyn itekin kolmen ja puolen oktaavin äänialalla helposti, mutta se ei ole sama. Ruotsin ja Jenkkien Idolsit on myös täynnä laulajia jotka pystyy laulamaan näennäisen uskottavasti Queenia, mutta sekään ei ole sama. Tarvii Imagon, karisman ja muun habituksen noiden lisäksi ja sitten tähän on hyvä muistaa että me puhumme myös nyt plagioimisesta ja coveroimisesta, ja että se tehdään kuninkaan kustannuksella. Mä oikeasti mielummin jätän kattomatta ja kuuntelematta koko Kimmo Blomin, koska rakastan Queenia, ja tiedän että tulisin pettymään.

On hieman hankala hahmottaa lähtökohtaasi, mitä oikeastaan haet? Jos ehdotat, että kukaan ei voi olla 1:1 Freddie Mercury, niin eiköhän tuo ole sen verran selvä asia, ettei siitä kannata keskustella.
pekka montin
17.03.2011 20:55:14

Johannes_t: On hieman hankala hahmottaa lähtökohtaasi, mitä oikeastaan haet? Jos ehdotat, että kukaan ei voi olla 1:1 Freddie Mercury, niin eiköhän tuo ole sen verran selvä asia, ettei siitä kannata keskustella.

Niin, ja miksi yrittää olla toinen ihminen, ja miksi yrittää samaa kuin Freddie Mercury? Koska muussahan tapauksessa se on vain omaa henk.kohtaista "fanittamista" jonkun itseä huomattavasti paremman laulajan ja hahmon tekemistä kohtaan.

Mulla esim. ei ole tarvetta ja halua lähteä coveroimaan Queenia, ja jos rahaa haluan, tiedän siihen paljon helpompia tapoja. Ei mun tarvi lähteä kopiopelleä esittämään vaikka jotkut sen ostaisikin.

Sitten kolmantena, mä oikeasti arvostan Mercurya niin paljon kuten myös Quuenia, että en halua lähteä tahraamaan heidän mainettaan ja musiikkiaan, lauloin sitten vaikka kotona suihkussa tai jossain suomalaisessa teatterissa kuten mainitsemasi Kimmo Blom. Se on se mun pointti. Mä tykkään ite pitää Freddien ja Queenin sielä minne ne kuuluu, korkella minne ei ole minulla tai muillakaan asiaa.
pekka montin
17.03.2011 20:57:26

pekka montin: Niin, ja miksi yrittää olla toinen ihminen, ja miksi yrittää samaa kuin Freddie Mercury? Koska muussahan tapauksessa se on vain omaa henk.kohtaista "fanittamista" jonkun itseä huomattavasti paremman laulajan ja hahmon tekemistä kohtaan.

Mulla esim. ei ole tarvetta ja halua lähteä coveroimaan Queenia, ja jos rahaa haluan, tiedän siihen paljon helpompia tapoja. Ei mun tarvi lähteä kopiopelleä esittämään vaikka jotkut sen ostaisikin.

Sitten kolmantena, mä oikeasti arvostan Mercurya niin paljon kuten myös Quuenia, että en halua lähteä tahraamaan heidän mainettaan ja musiikkiaan, lauloin sitten vaikka kotona suihkussa tai jossain suomalaisessa teatterissa kuten mainitsemasi Kimmo Blom. Se on se mun pointti. Mä tykkään ite pitää Freddien ja Queenin sielä minne ne kuuluu, korkella minne ei ole minulla tai muillakaan asiaa.

Realiteetit kaikkea peilaten. Olemassa olevat realiteetit. Musiikki ylipäätään on mulle ainakin aika arvokas asia eikä mulla ole ainakaan tarvetta sen kustannuksella lähteä vetämään mitään halpaa skeidaa. Mitä tulee Covereihin, niiden suhteen suosin sitä että ollaan TODELLA tarkkoja mitä kannattaa vetää ja mitä ei, ja juuri senkin takia että säästyttäisiin siltä itsensä nöyryyttämiseltä.
AlaE
17.03.2011 21:29:56
pekka montin: Sitten kolmantena, mä oikeasti arvostan Mercurya niin paljon kuten myös Quuenia, että en halua lähteä tahraamaan heidän mainettaan ja musiikkiaan, lauloin sitten vaikka kotona suihkussa tai jossain suomalaisessa teatterissa kuten mainitsemasi Kimmo Blom. Se on se mun pointti. Mä tykkään ite pitää Freddien ja Queenin sielä minne ne kuuluu, korkella minne ei ole minulla tai muillakaan asiaa.

Puuttumatta asiaan enemmälti: sinä tai minä tai vaikka Tapani Kansa suihkussa tai lavalla ei pysty tahraamaan heidän mainettaan tai musiikkiaan - oman maineemme korkeintaan.

Näin WWRY:n Lontoossa syksyllä. Ei minusta siinä mitään häpäisty, erittäin ammattitaitoisesti toteutettua viihdettä. Kuten Queenkin.
Salvo honore
Lapis
18.03.2011 03:11:08
How do we know he's not Mel Tormé?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)