Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: muusikoksi näyttötutkinnolla
1
Kolmonen
16.03.2011 09:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ketään, joka olisi tehnyt jossain konsalla muusikon tutkinnon näyttötutkintona (siis näin "vanhemmalla iällä")? Näyttää olevan nykyään mahdollista useammassakin ammattiopistossa, en tiedä onko kovinkaan pitkät perinteet vielä tästä tavasta. Kokemuksia?
 
kimurantti1
16.03.2011 15:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys kuuluu, miksi?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
tarmo
16.03.2011 19:37:34 (muokattu 16.03.2011 20:04:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Kysymys kuuluu, miksi?
 
Yleinen korkeakoulukelpoisuus, esimerkiksi. Toiset taas opiskelee pelkän hyvin mielen vuoksi.
 
E: itse asiasta ei ole omaa kokemusta... joku puolituttu joskus suorittanut Arabialla ja tais diggailla. Miinusta se, ettei näyttötutkintoilaiset taida juurikaan saada henkilökohtaista instrumenttiopetusta, vaikka täysin ilman opetusta ei vissiin tarvitse jäädä.
 
kiippariippa
17.03.2011 13:54:16 (muokattu 17.03.2011 13:55:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmonen: Onko ketään, joka olisi tehnyt jossain konsalla muusikon tutkinnon näyttötutkintona (siis näin "vanhemmalla iällä")? Näyttää olevan nykyään mahdollista useammassakin ammattiopistossa, en tiedä onko kovinkaan pitkät perinteet vielä tästä tavasta. Kokemuksia?
 
Suoritan parhaillaan. Klasariopinnot jäivät aikanaan kesken suoritettuani C-tutkinnon ja oon ajatellu ettei siitä kai varsinaista haittaakaan ole viedä ees jotkut musa-ammattiopinnot ihan loppuunkin asti. Klasaria en enää kerta kaikkiaan jaksa opiskella (kaikki kunnia sille), joten nyt sitten tota pop/jazz näyttötutkintoa.
 
"MIKS?" on multakin kysytty, mut siihen oon sanonu tyyliin "Siks ku kissa sano piks". Ellei muuta niin hyvää mieltä mä tosta saan. Ja kuten sanottua, niin ei kai tuosta mulle mitään haittaa liene. Tuleepahan myös tutustuttua uusiin muusikoihin.
 
Mulla ei ole tuota Tarmon mainitsemaa miinusta. Saan pääaineinstrumenttiopetusta tunnin viikossa ja sivuaineopetusta puoltuntia viikossa. Ja tykkään kyllä.
 
- balanssit täysille -
tarmo
17.03.2011 15:29:54 (muokattu 17.03.2011 15:32:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiippariippa: Suoritan parhaillaan. Klasariopinnot jäivät aikanaan kesken suoritettuani C-tutkinnon ja oon ajatellu ettei siitä kai varsinaista haittaakaan ole viedä ees jotkut musa-ammattiopinnot ihan loppuunkin asti.
 
Mä otin pari vuotta sitten yhteyttä pop&jazzin linjanjohtajaan arabialla, kun mullakin jäi taannoin opinnot roikkumaan. Meinasi suorittaa tutkinnon loppuun ihan normaalisti muun ohessa, mutta tarjolla oli vaan näyttötutkintoa ilman suuria lupauksia opetuksen määrästä. Tähän saattoi vaikuttaa kyllä se, että kuppasin kuitenkin oppilaitokselta yksityistunteja ja jätin homman melko härskisti sen jälkeen kesken, ilman aikomustakaan valmistua. Taitaa mennä vähän tapauskohtaisesti noi jutut...
 
Erittäin hienoa, että saat instrumenttiopetustakin! Missä kaupungissa suoritat?
 
E: jäi muuten kesken tuo parin vuoden takainen(kin) projekti. Nyt ei vissiin kannata enää soitella :)
 
kiippariippa
17.03.2011 16:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Mä otin pari vuotta sitten yhteyttä pop&jazzin linjanjohtajaan arabialla, kun mullakin jäi taannoin opinnot roikkumaan. Meinasi suorittaa tutkinnon loppuun ihan normaalisti muun ohessa, mutta tarjolla oli vaan näyttötutkintoa ilman suuria lupauksia opetuksen määrästä. Tähän saattoi vaikuttaa kyllä se, että kuppasin kuitenkin oppilaitokselta yksityistunteja ja jätin homman melko härskisti sen jälkeen kesken, ilman aikomustakaan valmistua. Taitaa mennä vähän tapauskohtaisesti noi jutut...
 
Erittäin hienoa, että saat instrumenttiopetustakin! Missä kaupungissa suoritat?
 
E: jäi muuten kesken tuo parin vuoden takainen(kin) projekti. Nyt ei vissiin kannata enää soitella :)

 
Siitä on nyt sellaiset 10 - 15 vuotta kun mulla jäi noi opinnot kesken, vähän samalta kuulostaa kun sunkin kuvaus asiasta. Eli kävin soittotunneilla (hyvillä ja pätevillä sellaisilla) ja aikas paljon skippasin kaikkea muuta. Ainakin silloin tuntui että esim johonkin solffajuttuihin ja musahistoriaan jne oli kyllä hiton vaikee itteänsä taivuttaa. Se meininki noissa ei vaan napostellut sitten pätkääkään, varsinkin kun samaan aikaan opiskelin toista alaa toisaalla ja aikakin oli olevinaan jotenkin kortilla. C:n tekemisen jälkeen sitten tuli semmoinen fiilis että on valittava mitä jatkaa. Musaopintoja vai muita opintoja. Ja ne muut silloin vei voiton. Nyt jos olis samassa tilanteessa niin valitsis varmaan ihan toisin.
 
Mulla on monta kertaa ollu vuotten varrella mielessä että tekis jotkut musa-ammattiopinnot valmiiksi, kaikenlaista musajuttua kun on tullu kuitenkin tehtyä viljalti ja tuumailtua ettei siitä mitään haittaa olis jos sais lisää oppia ja ehkä jotkut paperitkin asiasta. Tulin sitten vihdoin ottaneeks itteeni niskasta kiinni ja aktivoiduin kunnolla tohon hommaan. Otin oppilaitokseen yhteyttä ja noin viikon päästä tosta ekasta yhteydenotosta olin jo ekalla soittotunnilla. Aivan käsittämättömän joustava fiilis tuosta "hakuprosessista" jäi.
 
Mä teen tota tutkintoa Turussa.
 
- balanssit täysille -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «