Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 594 95 96 97 98122 123 124 125 126
Secreterial
16.03.2011 10:20:55 (muokattu 16.03.2011 10:50:02)
konnamatti: Tämä Manun (ja lähes kaikkien) vastustajan kulmalipulla runkkaaminen loppuvihellystä odotellessa on epäurheilijamaista paskaa mikä pitäisi kitkeä jalkapallosta heti.

Miks ihmeessä? Eikö se kerro jotain pelaajien ymmärryksestä siitä, kuinka tärkeää on pitää pallo kaverin päädyssä kun ollaan lähellä loppuvihellystä. Ei kai siinä oo mitään järkeä lähtä pelaamaan hyökkäävää peliä, tai antaa kaverin pyörittää?

Samallalailla pitkän pallon räiskiminen ja muu ajankuluttaminen pitäisi sitten sun mielestä kitkeä pois. Mun mielestä se, että kaveri pystyy pitämään pallon kulmassa kertoo jotain jo itse pelaajan taktikoinnista ja voimasta. Taktikointi ja viisas pelaaminen on kuitenkin iso osa futista. Ei voitollo olevan joukkueen ole mitään järkeä lähtä hakemaan lisää maaleja, tai antaa vastustajan pitää palloa.

Toki jos nauttii siitä, että parkkeerataan bussi tai lentokone kentälle, niin ei siinä ;) Viihdyttävämpää tuo kulmalipulla "runkkaaminen" on.
carlos
16.03.2011 10:33:06 (muokattu 16.03.2011 10:33:24)
konnamatti: Tämä Manun (ja lähes kaikkien) vastustajan kulmalipulla runkkaaminen loppuvihellystä odotellessa on epäurheilijamaista paskaa mikä pitäisi kitkeä jalkapallosta heti.

Hienoa kuitenkin, että pystyit nostamaan ManUn tähän ikään kuin malliesimerkiksi... Tylsää katteltavaahan se on, mutta mieluummin parin minuutin runkkaaminen kulmalipulla kuin 90 min täyttä höökiä puolustamista.
by the grace of God
DJKaaos
16.03.2011 12:42:25

Sitä runkkaamista taisi kestää peräti 7 sekuntia. Jos ajanpeluusta puhutaan, niin olisit vastaavasti maininnut myös sen, että United ei kertaakaan vaihtanut loppuminuuteilla ajanpeluumielessä sivurajaheiton antajaa, vaan heiton antoi välittömästi se pelaaja, joka pallon haki.

Mutta joo, kyllä se varmasti vituttaa taas kerran, kun Manchester United meni jatkoon.
Minä olen minä.
DJKaaos
16.03.2011 13:04:55
M-Juhana: Kyllä alkaa oleen kotimaisen futiksen status aika säälittävissä mitoissa. Oulun liigalisenssi jupakka ja nyt on liuta pelaajia putkassa vedonlyöntisotkuista. Ei hyvältä näytä.

Nyt on taas suomalaisella futiksella mahdollisuus ylittää uutiskynnys läntisessä naapurissa! Tiettävästi suomalaisesta liigasta on kirjoitettu Ruotsissa ~kaksi kertaa viime vuosikymmenien aikana. Viimeisen kerran silloin AC Allianssin vedonlyönti/omistajasekasotkun takia ja sitä edellisen kerran vuonna 1994, kun kotimainen pääsarjajalkapallo koki mustimman hetkensä silloin 57-vuotiaan Martin Saarikankaan pelatessa muutaman minuutin Veikkausliigaa TPS:n paidassa! Hyvä Suami!
Minä olen minä.
thescientist
16.03.2011 13:19:11
Bayern mokas homman kyllä ihan käsittämättömällä tavalla, mutta ei ei Inter jatkopaikkaa mitenkään lahjana saanut, kyllä Nerazzurrin takaa-ajomaalit oli ihan pelattuja. Interin kolmas maalikin oli oikeesti Eto'on loistokkaan yksilösuorituksen ansiota, ja Pandevin veto ja tuuletuksen siistit.

Oli muuten jotain pelaajien välistä huutelua, mikä näky ainakin Ylen lähetyksessä, onko kenelläkään hajua mitä siellä tapahtu?
"I don't no what I want but I know how to get it."
Secreterial
16.03.2011 13:23:09
thescientist: Oli muuten jotain pelaajien välistä huutelua, mikä näky ainakin Ylen lähetyksessä, onko kenelläkään hajua mitä siellä tapahtu?

Jostain luin, että Sweinsteiger (voi tietää miten tuo pitäs kirjottaa :) ) oli suuttunut Materazzille. Ilmeisesti Marco-poju oli huudellu ja provosoinu ja Bastian ei tykänny. Oli vissiin sanonu jossain haastattelussa "nyt tiedän, miltä Zidanesta tuntui"
Vaihtovirta
16.03.2011 14:06:39
Oonko mä ainut jonka mielestä Eto pudotti kädellää pallon maahan siin 2-2 maalissa? Yritin youtubestaki kattoa mut oli niin huonolla kuvanlaadulla video ettei siitä saanu selvää.

Mut sama se, viihdyttävä matsi ja kai se oikea joukkue meni jatkoon..;)

tuossa n. 2:15 kohal..

http://www.youtube.com/watch?v=QFQtx3Wrxeg
Haukkuvat laiskaksi vaikka mitään en ole tehnyt.
KooAa
16.03.2011 14:26:41
Vaihtovirta: Oonko mä ainut jonka mielestä Eto pudotti kädellää pallon maahan siin 2-2 maalissa? Yritin youtubestaki kattoa mut oli niin huonolla kuvanlaadulla video ettei siitä saanu selvää.

Mut sama se, viihdyttävä matsi ja kai se oikea joukkue meni jatkoon..;)

tuossa n. 2:15 kohal..

http://www.youtube.com/watch?v=QFQtx3Wrxeg

Ei taida koskettaa kädellä, tuossa 27 minuutin kohdalta alkaa ja muutama uusintokin siiinä näkyy, eilinen YLE:n kooste tai itse asiassa tämän päivän puolelta.

http://areena.yle.fi/video/1300230929460
Rokkikamaa kaupan.
Vaihtovirta
16.03.2011 14:47:07
KooAa: Ei taida koskettaa kädellä, tuossa 27 minuutin kohdalta alkaa ja muutama uusintokin siiinä näkyy, eilinen YLE:n kooste tai itse asiassa tämän päivän puolelta.

http://areena.yle.fi/video/1300230929460

Tarkotin tuota 2-2 maalia n.25min kohal..mut ei se näköjään käsi ollut..eilen kyl olin sata varma et oli ja ihmettelin miks studiojoukko ei ottanut kantaa siihen..mut unisena näyttää silmä olevan erehtyväinen..;)
Haukkuvat laiskaksi vaikka mitään en ole tehnyt.
vital
16.03.2011 15:17:24
Secreterial: Jostain luin, että Sweinsteiger (voi tietää miten tuo pitäs kirjottaa :) ) oli suuttunut Materazzille. Ilmeisesti Marco-poju oli huudellu ja provosoinu ja Bastian ei tykänny. Oli vissiin sanonu jossain haastattelussa "nyt tiedän, miltä Zidanesta tuntui"

tyypillistä. Onneks jätkä lopettaa uransa kohta.

Ihmettelen miksi Bayern lopetti tokalla puoliajalla. Ne pelas niin hienosti ekalla puoliajalla. Siitä huolimatta oli kuitenkin jännittävä ja dramaattinen peli, paitsi ne turhat filmaukset.
Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live
kozmik
16.03.2011 18:40:47

FA lätkäisi Fergusonille viiden ottelun toimitsijakiellon tuomarin kritisoinnista:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/9426939.stm

Aika rajua. Joukossa mm. liigapeli Arsenalia vastaan ja cup-matsi Cityä vastaan.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
carlos
16.03.2011 19:37:21 (muokattu 16.03.2011 19:38:20)
kozmik: FA lätkäisi Fergusonille viiden ottelun toimitsijakiellon tuomarin kritisoinnista

Ihan oikein. Ei tuollainen vaan toimi, että SAF on aina arvostelemassa tuomarien toimintaa. Sen verran kokemusta tälläkin herralla on, että hitusen voisi kelata sanomisiaan. Eihän tämäkään hänen suutaan ole tukkimassa, mutta sai mitä kerjäsi. Ja kun seuraavaksi joku itkee, että ManUn koutsina on suurennuslasin alla - ei joku Birminghamin McLeish olisi saanut vastaavasta kritisoinnista yhtä paljon sanktiota - niin totta hitossa on. Kyllä SAF asemansa tietää.

E: Eikä ManUn peli tähän tietenkään kaadu.
by the grace of God
DJKaaos
16.03.2011 20:29:52
carlos: Sen verran kokemusta tälläkin herralla on, että hitusen voisi kelata sanomisiaan. Eihän tämäkään hänen suutaan ole tukkimassa, mutta sai mitä kerjäsi.

Ferguson sai nimenomaan sitä mitä kerjäsi; sai sanottua mielipiteensä kovaan ääneen ja varmasti tiesi, että ihan ilmaiseksi se ei tule käymään. Eihän Fergusonia kiinnosta paskan vertaa, että tuleeko sieltä muutaman ottelun toimitsijakielto vai ei, vaan pääasia, että sai sanottua asiansa kovaan ääneen. Kyse ei myöskään ole millään tavalla siitä, etteikö Ferguson osaisi ajatella sanomisiaan ja niiden mahdollisia seurauksia.

Aiheestahan Ferguson avautui. Ne Chelsea-pelin tuomiot olivat aika perseestä, mutta rangaistus on silti tässäkin tapauksessa täysin oikein ja linjaa vastaava, sillä tuomareitahan ei saa arvostella, olipa tuomiot kuinka päin helvettiä tahansa.
Minä olen minä.
Secreterial
16.03.2011 20:44:35
Näinhän se on. On naiivia ajatella, että Ferguson ei olisi tajunnut/tietänyt, mitä tuleman piti. Kyllä Sir Alex on niin kokenut, että tiesi tarkalleen, mitä on tulossa, kun menee arvostelemaan tuomaria.

Ferguson sai sanottua asiansa, vaikka tuo arvostelu onkin kiellettyä. Phelan hoitaa hommat varmasti malliikkasti. Ferguson varmasti naureskelee koko hommalle viinilasin ääressä ;), kun ei kyseessä ollut ensimmäinen kerta kuitenkaan.
losalvaros
16.03.2011 21:15:31
Tänään sitten luvassa Champions Leaguen viimeiset neljännesvälierät eli Real Madrid - Lyon ja Chelsea - FC Kööpenhamina. Realilla on huhuttu Ronaldon olevan jo pelikunnossa, liekö sitten Mourinhon lietsonnanomaista mediapeliä vaiko ihan totta sitten, mene ja tiedä. Chelsealla tuntuu olevan pullat hyvin uunissa, Anelkan kahdella vierasmaalilla 2-0-tilanteesta kotiotteluun Stamford Bridgellä. Vaikka miten toivoisi Kööpenhaminan vilpittömän iloisen tuhkimotarinan jatkuvan, saattaa homma käydä hieman liian työlääksi tänä iltana.

Perjantainahan arvotaan puolivälieräparit ja siellä saattaa ruveta saman maan joukkueita tulemaan vastakkain. Melkoiset hegemoniakaksikot syntyisi, jos Real (jos nyt tänään onnistuu Lyon-peikon selättämään) ja Barca sekä ManU ja Chelsea (sama kuin Realilla) päätyisivät vastakkain!
"It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio
carlos
16.03.2011 21:23:47 (muokattu 16.03.2011 21:33:23)
djKaaos: Ferguson sai nimenomaan sitä mitä kerjäsi; sai sanottua mielipiteensä kovaan ääneen ja varmasti tiesi, että ihan ilmaiseksi se ei tule käymään. Eihän Fergusonia kiinnosta paskan vertaa, että tuleeko sieltä muutaman ottelun toimitsijakielto vai ei, vaan pääasia, että sai sanottua asiansa kovaan ääneen. Kyse ei myöskään ole millään tavalla siitä, etteikö Ferguson osaisi ajatella sanomisiaan ja niiden mahdollisia seurauksia.

Hain myös sitä takaa, että Ferguson(kin) vois useammin kelata, milloin sen suunsa avaa. Välissä tuntuu, että kaikesta tuomarityöskentelystä sekin jaksaa valittaa. Olis pikkuisen uskottavampaa ja tehokkaampaa, kun avautuis vaan silloin kun on oikeasti siihen aihetta. Pätee muuten ihan kehen tahansa.
E: Ja edelleen, harvassa ovat ne valmentajat, joiden sanomisiin media tarttuu yhtä hanakasti kuin SAFiin.

Kauanhan tuokin on saanut meluta vailla mitään sanktiota ja hyvä, että syksyinen "ehdollinen" laitettiin myös toteen - naurettavia tuollaiset ehdolliset.. ei tää ny mitää sen vakavampaa oo ku sporttia.
by the grace of God
carlos
16.03.2011 21:30:22
losalvaros: Perjantainahan arvotaan puolivälieräparit ja siellä saattaa ruveta saman maan joukkueita tulemaan vastakkain.

Toi kyllä jännittää paljon enemmän kuin tämän illan pelit. ManU tai Inter olisi kyllä pahin mahdollinen, kun siis Barcelonan näkökulmasta puhun... Schalke olisi enemmän kuin tervetullut, mutta mieluummin ottaisin Tottenhamin. Joo, Spursia mä toivon Barcalle vastustajaksi :)
by the grace of God
DJKaaos
16.03.2011 21:33:29
Vähän houkuttelisi iskeä tasuri tähän Realin ja Lyonin vääntöön, mutta en tiedä... Eilen tuli napattua pitkävedosta vajaa parisataa euroa, joten nyt ois varaa taas hävitä :P
Minä olen minä.
konnamatti
16.03.2011 22:01:31
No voi mahoton :D

Kyllä se Manu nyt sieltä nostettiin, herkkää väkeä. Joukkue on Valioliigassa lähimpänä meikäläisen sydäntä joten ei kiukuta kyllä yhtään että jatkoon pääsi. Ja en edes katsonut peliä, kommentti ei koskenut peliä vaan tätä tapaa. Sen kohdan koosteesta näin kuten moni muukin ja siksi nostin esimerkin esille. Mutta senhän nyt varmasti kaikki tajusivatkin, kaikki jotka eivät tahallaan väärin lukeneet.

Pelin voi ottaa haltuunkin, ei ainut tapa tappaa aikaa ole potkia pitkiä tai runkata kulmalipulla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)