tracyjacks 15.03.2011 19:03:48 (muokattu 15.03.2011 19:04:07) | |
---|
Saakos jostain Telecasterille plektrasuojusta, jossa olis aukko P90-soapbar mikille? Tai vaihtoehtoisesti mini-humbuckerille? Edit. vai pitääkö alkaa itse väsäilemään? :) I'm Rob Chappers and you're not! |
Progorava 15.03.2011 20:26:41 | |
---|
tracyjacks: Saakos jostain Telecasterille plektrasuojusta, jossa olis aukko P90-soapbar mikille? Tai vaihtoehtoisesti mini-humbuckerille? Edit. vai pitääkö alkaa itse väsäilemään? :) www.warmoth.com Tele ei ole ruma. |
tracyjacks 15.03.2011 20:57:01 (muokattu 15.03.2011 20:57:12) | |
---|
I'm Rob Chappers and you're not! |
Progorava 15.03.2011 21:09:41 (muokattu 15.03.2011 22:08:41) | |
---|
tracyjacks: Okei, korjataan. Lähempää kuin Warmothilta? :D Warmothin pleksi torilta ;) Määrittele lähenpää. Suomesta tuskin helpolla uutta löydät. Rapakon takana vaihtoehtoja riittää: guitarfetish, warmoth, guitarpartsresource... Löytyy minihumpparille, sekä p90:lle. Tele ei ole ruma. |
mynok: Warmothin pleksi torilta ;) Määrittele lähenpää. Suomesta tuskin helpolla uutta löydät. Rapakon takana vaihtoehtoja riittää: guitarfetish, warmoth, guitarpartsresource... Löytyy minihumpparille, sekä p90:lle. Joo, kaippa se pitää sitten sieltä tilata! :) I'm Rob Chappers and you're not! |
Estranged 16.03.2011 04:37:21 | |
---|
tracyjacks: Joo, kaippa se pitää sitten sieltä tilata! :) Voi myös toki kysellä suomalaisilta rakentelijoilta, josko joku tekisi. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666 |
Vetehinen 16.03.2011 09:55:48 | |
---|
Estranged: Voi myös toki kysellä suomalaisilta rakentelijoilta, josko joku tekisi. Jyväskyläläinen m.net-jäsen tmu_prika väsää hienoja pleksejä tilauksesta. Kannattaa kysyä! "Questions are a burden to others - answers a prison for oneself." |
sickboy 16.03.2011 10:06:53 | |
---|
Kiitos kaikille avusta. Twang King oli ratkaisu mun perinteisen telesaundin metsästykseen. Mikit on nyt hyvässä balanssissa ja tallasta lähtee mulle sopiva annos twangia. Samalla poistui muuten staattisen sähkön poksumiset, nää ei ole ilmeisesti niin häiriöherkät. |
Progorava 16.03.2011 11:22:10 (muokattu 16.03.2011 11:26:40) | |
---|
Estranged: Voi myös toki kysellä suomalaisilta rakentelijoilta, josko joku tekisi. Kyselin kerran custom-pleksin tekoa (thinline-telen pleksi straton kaulalle) näiltä tunnetuimmilta suomalaisilta pajoilta. Vain yksi vastasi ja hinta oli päälle 250€ Tilasin sitten warmothilta -> n50€ rahteineen. Elämä on... Tele ei ole ruma. |
tracyjacks 16.03.2011 12:24:45 | |
---|
beliel: Jyväskyläläinen m.net-jäsen tmu_prika väsää hienoja pleksejä tilauksesta. Kannattaa kysyä! Kiitosta! Laitanpa hälle viestiä. I'm Rob Chappers and you're not! |
sickboy 20.03.2011 12:39:46 | |
---|
Terve taas. Nyt kun tele kävi keikalla uusilla Twang Kingeillä varustettuna, niin ilmeni aika paha ongelma. Suhteellisen miedollakin säröllä vahvistimesta tulee hallitsematon kiertoääni. Tämä ilmiö tulee eteen vain tallamikkiasennossa ja tietty väliasennossa molempien mikkien ollessa päällä. Kaulamikki toimii virheettömästi. Toi tallamikki on ilmeisesti mikrofoninen? Mulle on täysin epäselvää mitä toi tarkoittaa. Onko mikki siis viallinen, vai johtuuko toi juotoksista/kytkennöistä? Kitara saundaa puhtailla ja pikkurosoilla tosi hyvältä. Toi vinkuminen tapahtuu kun gainia laittaa vähänkään enemmän ja jo ihan minimaalisella äänenvoimakkuudella. Tarkennan vielä, että vinkuminen tulee vaikka pitäisi kitaran kielistä kiinni ja sijoittuisi miten päin vain vahvistimeen nähden. |
LaMotta 20.03.2011 12:59:22 (muokattu 20.03.2011 13:00:20) | |
---|
sickboy: Suhteellisen miedollakin säröllä vahvistimesta tulee hallitsematon kiertoääni. Tämä ilmiö tulee eteen vain tallamikkiasennossa ja tietty väliasennossa molempien mikkien ollessa päällä. Kaulamikki toimii virheettömästi. Toi tallamikki on ilmeisesti mikrofoninen? Toi vinkuminen tapahtuu kun gainia laittaa vähänkään enemmän ja jo ihan minimaalisella äänenvoimakkuudella. Tarkennan vielä, että vinkuminen tulee vaikka pitäisi kitaran kielistä kiinni ja sijoittuisi miten päin vain vahvistimeen nähden. Mikrofonin kuuluu olla mikrofoninen...............kitaramikrofonin hallitsematon vinkuminen/kierto johtuu yleensä käämin tai naparuuvien resonoimisesta. "Nyt on syytä ottaa huomioon tosiasiat, ja tehdä selvitykset..." |
sickboy 20.03.2011 13:07:32 | |
---|
LaMotta: Mikrofonin kuuluu olla mikrofoninen...............kitaramikrofonin hallitsematon vinkuminen/kierto johtuu yleensä käämin tai naparuuvien resonoimisesta. Ok, menee termit sekaisin. Oli miten oli, niin musta tuntuu siltä, että ton mikin ei kuitenkaan kuulu läyttäytyä noin. Ja kierto tulee siis sekä Rolandin Cubella, että Bogner Shivalla, äänenvoimakkuudesta riippumatta. |
von spets 20.03.2011 14:00:30 | |
---|
Onkos sellainen tervettä että Telen tallamikin ollessa päällä tallaa koputtaessa plekulla ääni kuuluu lujaa vahvistimesta? Mun Baja reagoi noin. Stratot ei tuollaista tee. |
Freewheeler 20.03.2011 14:57:26 | |
---|
von spets: Onkos sellainen tervettä että Telen tallamikin ollessa päällä tallaa koputtaessa plekulla ääni kuuluu lujaa vahvistimesta? Mun Baja reagoi noin. Stratot ei tuollaista tee. Juurikin noin sen pitää olla. Se on se Telecasterin jäljittelemätön soundi, tallassa kiinni oleva mikki :-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Vesihiisi 20.03.2011 22:46:11 | |
---|
|
Freewheeler 20.03.2011 23:15:56 | |
---|
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Y3J 21.03.2011 01:02:10 | |
---|
Freewheeler: Loistava löytö ja halvalla sain myös! Fender Telecaster Custom MIM 1998. Eli sitä ensimmäistä parasta satsia Classic-sarjaa. Olen aina halunnut tällaista :-) Onnittelut hyvästä löydöstä. Nuo vahvarityyppiset potikannupit eivät omaan korvaan paperilla kuulosta kovin hyvältä mutta ovat loppujen lopuksen pervessillä tavalla kiehtovat. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. |
Progorava 21.03.2011 08:09:31 | |
---|
sickboy: Terve taas. Nyt kun tele kävi keikalla uusilla Twang Kingeillä varustettuna, niin ilmeni aika paha ongelma. Suhteellisen miedollakin säröllä vahvistimesta tulee hallitsematon kiertoääni. Tämä ilmiö tulee eteen vain tallamikkiasennossa ja tietty väliasennossa molempien mikkien ollessa päällä. Kaulamikki toimii virheettömästi. Toi tallamikki on ilmeisesti mikrofoninen? Mulle on täysin epäselvää mitä toi tarkoittaa. Onko mikki siis viallinen, vai johtuuko toi juotoksista/kytkennöistä? Kitara saundaa puhtailla ja pikkurosoilla tosi hyvältä. Toi vinkuminen tapahtuu kun gainia laittaa vähänkään enemmän ja jo ihan minimaalisella äänenvoimakkuudella. Tarkennan vielä, että vinkuminen tulee vaikka pitäisi kitaran kielistä kiinni ja sijoittuisi miten päin vain vahvistimeen nähden. Minusta kannattaisi yrittää eliminoida kaikki ylimääränen resonointi mikin ja tallan välistä niin ei sitten tule niin paljon ongelmia itse mikin kanssa. Laita vaikka ne korkeussäätötutit tuplana sinne mikin ja tallan väliin 3 ruuvin alle niin saat jämäkästi mikin kiinni. Auttoi minulla riittävästi. Tele ei ole ruma. |
sickboy 21.03.2011 09:16:01 | |
---|
mynok: Minusta kannattaisi yrittää eliminoida kaikki ylimääränen resonointi mikin ja tallan välistä niin ei sitten tule niin paljon ongelmia itse mikin kanssa. Laita vaikka ne korkeussäätötutit tuplana sinne mikin ja tallan väliin 3 ruuvin alle niin saat jämäkästi mikin kiinni. Auttoi minulla riittävästi. Ok, täytyy yrittää vielä tuota. Nyt siellä tallamikin ruuvien alla on jouset, jotka tulivat mikrofonin mukana. Aikaisemmissa tallamikeissä on ollut juurikin niitä kumiletkuja. Voihan olla, että toikin jo auttaisi. Vähän outoa vaan, että DiMrziolta lyötäisiin jouset mikin mukaan, jos ne olisivat mikin kanssa käyttökelvottomat. DiMarzion sivuilla vielä mainostetaan, että mikit on vahattu kahteen kertaan häiriösuojan varmistamiseksi. |