Aihe: Brittihenkistä pörinää fuusiojazzista vuorenhuippusooloihin
1 2 3 4 5 6
Wespa
04.03.2011 13:11:00
Vladi: Mistäpäin suomea?

Musamaailma myi ainakin viime viikolla vielä alle 700 rahaan.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Vladi
04.03.2011 15:59:08 (muokattu 04.03.2011 15:59:42)
Wespa: Musamaailma myi ainakin viime viikolla vielä alle 700 rahaan.

Ja DV247 tarjoaa 640euroon edellämainituilla lisäominaisuuksilla ilman toimituskuluja.

E: Ei siinä, olishan se kiva ostaa suomesta, mutta persaukisena opiskelijana ostetaan sieltä, mistä halvimmalla saadaan.
Vladi
05.03.2011 13:19:41
Noniin, Thunder-nuppi tilattu. Testin perusteella se oli mainio peli, hieman pistävä treblen osalta niinkuin tuo Jet Citykin oli ennen etusputkien vaihtoa. Onneks on valikoimaa, mitä kokeilla.

Mitähän putkia tuohon muuten kannattais laittaa? Etuasteeseen menee kaks ECC83:ta ja efektilooppiin ECC81:n. Etusputkiin olis valittavissa tung-solia, JJ:tä, EHX:ää, muistaakseni löytyy yks sovtek ja yks groove-tubesin putkikin. Tung-sol on ainakin omien kokemusten mukaan oikein hyvä perusvalinta.

Mutta mitä tohon efektiloopin putken tilalle voi laittaa? Tuntematon putkityyppi mulle.
Ziggy Bubba
05.03.2011 13:28:17

Vladi: Tung-sol on ainakin omien kokemusten mukaan oikein hyvä perusvalinta.

Tota mulla on särökanavassa RV:ssä, luulis toimivan Thunderin kanssa myös. Isoin muutos oli botnen napakoituminen.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Vladi
05.03.2011 13:40:03
sikki-six: Tota mulla on särökanavassa RV:ssä, luulis toimivan Thunderin kanssa myös. Isoin muutos oli botnen napakoituminen.

Eikös RV:ssäkin oo efektiloopille oma putki? Ykkösmallissa tais olla 1, MKII:ssä muistaakseni kaks. Mitä käytät siinä?
Ziggy Bubba
05.03.2011 13:47:09

Vladi: Eikös RV:ssäkin oo efektiloopille oma putki? Ykkösmallissa tais olla 1, MKII:ssä muistaakseni kaks. Mitä käytät siinä?

En oo tohon vaihtanut mitään, ihan stokilla mennään. Tuossa on se pienempi tehoinen malli, mikä se nyt oli 12AU7? Joskus aiheesta juttelin Uraltonen hemmojen kanssa aiheesta ja tulin tulokseen, että tuota päivittämällä ei ehkä ihan älytöntä muutosta soundiin saada. Mutta mistäs sitä tietää, paitti kokeilemalla :)
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Celeb
05.03.2011 14:55:32
Ei oo sama vahvistin, mutta mun mielestä Tiny Terrorissa Tung-solin ECC83:t ei kuulostanu niin hyvältä, jopa stock putket oli osittain paremmat. Nyt mulla on sisällä JJ:n ECC83 ja ECC81, ja kuulostaa enemmän siltä miltä toivoinkin.
Vladi
05.03.2011 14:56:38
Celeb: Ei oo sama vahvistin, mutta mun mielestä Tiny Terrorissa Tung-solin ECC83:t ei kuulostanu niin hyvältä, jopa stock putket oli osittain paremmat. Nyt mulla on sisällä JJ:n ECC83 ja ECC81, ja kuulostaa enemmän siltä miltä toivoinkin.

No mä ainakin aloitan testini Tung-soleista, kun Thunderissa on kuitenkin sama etuaste kuin Rockverbissä. Mutta löytyy itseltänikin tosiaan JJ joten voipi sitäkin sitten testailla. :)
Vladi
15.03.2011 14:47:40
Dodiin, tänään saapui musta Orange Thunder 30 nuppi. Ulkoisesti varsin jees, ei ehkä huokunut sitä kalliin Mesan laatua mutta ei ihan halvinta kiinalaatuakaan. Tolexit on oikein siistit, vivut ja kytkimet jämäkät ja painoa nupilla on enemmän kuin tarpeeks. Suht kompakti tämä kuitenkin on, mikä sopii itselleni hyvin.

Piuhat kiinni ja testaamaan. Ongelmilta ei tämänkään kanssa vältytty, kun ääntä ei meinannut saada lujemmalle edes vola täysillä. Pyörittelin molempien kanavien volaa, koitin tehonpuolituskytkintä ja takaa löytyvää pääteputkien puolitusvipua. Ei vaikutusta. Lopulta vaihdoin toiseen 8ohmin liitäntään ja kaikki alkoi toimimaan. Liekö tässä joku itselleni tuntematon kytkentälogiikka vai mikä, mutta jotain häikkää siinä liitännässä oli. Laitimmaisella ulostulolla kaikki toimii kuitenkin moitteetta, joten eipä tuolla kauheasti väliä.

Kiinaputkillakin tämä kuulosti ihan hyvältä, joskin treble on erittäin piikikäs ja soundi vähän muhjuinen. Etusputket menikin nopsasti vaihtoon, neljään slottiin Tung-solia ja 12AT7:n tilalle Groove Tubesin 12AX7. Vaikutus oli erittäin suuri, varsinkin puhtaalla kanavalla. Treblepiikki katosi ja soundiin tuli ilmavuutta reippaasti. Puhaat on erittäin miellyttävät, bassoa on reippaasti muttei liikaa. Jopa tällä lainaexplolerilla uppouduin jammailemaan kaikki lickit mitä muistin puhtaalle soundille. Pitäis vielä päästä stratolla/telellä testaamaan, mutta muiden Orangen omistajien pätkien perusteella varsinkin tele toimii mainiosti.

Säröpuoli toimii itselleni mainiosti. Säröä on gain täysillä ihan liikaa, mutta se pysyy silti erottelevana ja jopa käyttökelpoisena. Minulle tuo shape-potikka on puolentoista tunnin testin perusteella ihan tarpeeksi, katsotaan miten on asian laita pidemmällä aikavälillä. Kaikenkaikkiaan hintaansa nähden erittäin hyväsoundinen peli eikä tuo fyysinen laatukaan mitään huonoa ole. Ottaen huomioon, että kyseessä on kiinapeli, tuo DV:n myöntämä 4v takuu lämmittää kyllä mukavasti.
tommiot
15.03.2011 15:50:42 (muokattu 15.03.2011 15:58:56)
Vladi:
12AT7:n tilalle Groove Tubesin 12AX7.

Näin ei ehkä kannata kuitenkaan tehdä. 12AT7 käytetään yleensä sovelluksissa jotka vaatii enemmän virtaa kuin 12AX7 pystyy antamaan. Esimerkiks päätteen tai reverbin edessä tai efektiloopin bufferi/vahvistin. 12AX7 voi biasoitua ihan päin persettä, se saattaa yliohjautua rumasti, eikä varmaan putken rikkominenkaan ole ihan mahdotonta. Loopissa taas 12AX7:n lähtöimpedanssia ei saada kovin matalaksi, joten ainakin linjatasoisten vehkeiden käyttäminen loopissa syö saundia todella paljon.

Mut tää nyt on ihan vaan arvailua kun ei tiedä mitä se vahvistin on syönyt.
Vladi
15.03.2011 16:08:21
Moridin: Näin ei ehkä kannata kuitenkaan tehdä. 12AT7 käytetään yleensä sovelluksissa jotka vaatii enemmän virtaa kuin 12AX7 pystyy antamaan. Esimerkiks päätteen tai reverbin edessä tai efektiloopin bufferi/vahvistin. 12AX7 voi biasoitua ihan päin persettä, se saattaa yliohjautua rumasti, eikä varmaan putken rikkominenkaan ole ihan mahdotonta. Loopissa taas 12AX7:n lähtöimpedanssia ei saada kovin matalaksi, joten ainakin linjatasoisten vehkeiden käyttäminen loopissa syö saundia todella paljon.

Mut tää nyt on ihan vaan arvailua kun ei tiedä mitä se vahvistin on syönyt.

Ok, no hyvä tietää. Mä oon kyllä ajatellu jossain vaiheessa tilaavani jonkun 12AT7:n mutta vois näköjään tilata samantien. Ihan varmuuden vuoks. :)
Vladi
15.03.2011 16:42:44
Moridin: Suositeltavaa, jos kyseinen putki on kaiun, päätteen tai loopin kytkennässä. Eikös tossa vehkeessä just ollu putkella bufferoitu efektilooppi? Eli sen 12AT7:n vois kuvitella olevan siinä käytössä.

Mä luulen että se alkuperäinen kiinaputki saundaa kuitenkin paremmalta kuin laadukkaampi 12AX7 tuossa.

Jep, efektiloopin käytössä se mielestäni on. Tilasinpa tässä jo JJ:n 12AT7:n Uraltonelta. Siks aikaa vois varmaan tuon kiinaputkilon vaihtaa tilalle.
Vladi
07.04.2011 23:13:35 (muokattu 07.04.2011 23:24:41)
Jassåå, Orange olikin täys susi ja lähtee kohta brittilandiaa tässä lähipäivinä. Rahat takaisin, en vakuuttunut laadusta sitten yhtään.

Rahoitustilanne kääntyi senverta paremmaksi, että on varaa hankkia parempi vahvari. Tammikuusta lähtien on kuumotellut Marshallin AFD, sekä soundinsa että ominaisuuksien puolesta ja luulenpa että moisen tilaan.

Mietin myös vakavasti kaapin vaihtoa isompaan, tällä hetkellä käytössä Bluetone 1x12 V30:llä. Ei varmaan ihan paras yhdistelmä pisteliään Marsun kanssa. Osaisko viisaammat neuvoa hyvää tuon AFD:n kanssa sopivaa 2x12 kaappia, budjettina 400e. Uusi tai käytetty.

-Vladi
Wespa
08.04.2011 08:46:50
Vladi: Jassåå, Orange olikin täys susi ja lähtee kohta brittilandiaa tässä lähipäivinä. Rahat takaisin, en vakuuttunut laadusta sitten yhtään.

Noh mikäs siinä tarkalleen ottaen sitten kamelin selän katkaisi? Oma yksilö (jonka jo kaveri dumasi että ei ole ulkoisesti yhtä laadukkaan oloinen kuin brittiläiset Oranssit) harjasi parit reenit oikein hyvin, ja kohta pääsee sitten keikoillakin testaamaan. Ihan en vielä parasta särösoundia ole irti saanut, mutta kliini on kyllä ollut parhautta.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
dropD
08.04.2011 08:47:20 (muokattu 08.04.2011 13:38:53)

Vladi: Mietin myös vakavasti kaapin vaihtoa isompaan, tällä hetkellä käytössä Bluetone 1x12 V30:llä. Ei varmaan ihan paras yhdistelmä pisteliään Marsun kanssa. Osaisko viisaammat neuvoa hyvää tuon AFD:n kanssa sopivaa 2x12 kaappia, budjettina 400e. Uusi tai käytetty.

-Vladi

Mitenkäs nuo Uraltonen myymät Palmerit? http://uraltone.com/kauppa/index.ph … p;XTCsid=cc7j3cksqk3urimbs5p0jo97r2

Saa juuri sellaisilla elementeillä kun haluaa eikä hinta huimaa. Uraltone möi ennen myös mojotonen kaappeja. En tiedä onko noita vielä tulossa. Esimerkiksi tuollainen http://www.mojotone.com/amp-parts/c … reaker-Style-2x12-Extension-Cabinet sopivilla elementeillä voisi olla melko pätevä kaappi.

EDIT: Tuokin vaikuttaa pätevältä http://www.dv247.com/guitars/tech21 … 2tm-guitar-extension-cabinet--44051 Mulla suunnilleen samankokeisessa Uraltone-kaapissa noi Tonkerit ja soundi on kyllä todella "ISO". Pisteliääksi sitä ei edes saa...

EDIT2: korjasin mojotone-kaapin linkin oikeaksi
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Vladi
08.04.2011 08:54:31
Wespa: Noh mikäs siinä tarkalleen ottaen sitten kamelin selän katkaisi? Oma yksilö (jonka jo kaveri dumasi että ei ole ulkoisesti yhtä laadukkaan oloinen kuin brittiläiset Oranssit) harjasi parit reenit oikein hyvin, ja kohta pääsee sitten keikoillakin testaamaan. Ihan en vielä parasta särösoundia ole irti saanut, mutta kliini on kyllä ollut parhautta.

Soundihan oli varsin mainio, mutta laatu ei vakuuttanut pätkääkään. Vahvari ollut mulla melkein kuukauden ja sinä aikana sain soitettua sitä max 2h kaikkien vikojen takia. Jouduin myös odottelemaan 3viikkoa uusia putkia Orangelta eikä vika ollut lopulta niissäkään. Saattoi olla maanantaikappale, mutta en kyllä näiden kokemusten perusteella pitopeliks moista ottais.

Ja kun kerta järjestyi rahoitus parempaan, niin miksipäs ei? :)
Vladi
08.04.2011 08:56:36
dropD: Mitenkäs nuo Uraltonen myymät Palmerit? http://uraltone.com/kauppa/index.ph … p;XTCsid=cc7j3cksqk3urimbs5p0jo97r2

Saa juuri sellaisilla elementeillä kun haluaa eikä hinta huimaa. Uraltone möi ennen myös mojotonen kaappeja. En tiedä onko noita vielä tulossa. Esimerkiksi tuollainen http://uraltone.com/kauppa/index.ph … p;XTCsid=cc7j3cksqk3urimbs5p0jo97r2 sopivilla elementeillä voisi olla melko pätevä kaappi.

Uraltonen kaapit mulle tulikin suunnilleen ekana mieleen! Ne Mojotonet olis varmasti ollu oikein passeleita, mutta nää uudet Palmerit on vähän niin ja näin. Ehkä vaan mielikuvia. Mojotoneistahan taitaa olla enä 2x10"-tuumaisia jäljellä. Voishan sitä toki heittää mailia, että oisko 2x12 saatavilla. :)
s8na
08.04.2011 13:35:03

dropD: Mitenkäs nuo Uraltonen myymät Palmerit? http://uraltone.com/kauppa/index.ph … p;XTCsid=cc7j3cksqk3urimbs5p0jo97r2

Saa juuri sellaisilla elementeillä kun haluaa eikä hinta huimaa. Uraltone möi ennen myös mojotonen kaappeja. En tiedä onko noita vielä tulossa. Esimerkiksi tuollainen http://uraltone.com/kauppa/index.ph … p;XTCsid=cc7j3cksqk3urimbs5p0jo97r2 sopivilla elementeillä voisi olla melko pätevä kaappi.

EDIT: Tuokin vaikuttaa pätevältä http://www.dv247.com/guitars/tech21 … 2tm-guitar-extension-cabinet--44051 Mulla suunnilleen samankokeisessa Uraltone-kaapissa noi Tonkerit ja soundi on kyllä todella "ISO". Pisteliääksi sitä ei edes saa...

Näin noita palmereita livenä ja ne on todella pieniä. Ihan hyviltä näyttivät kyllä.
Kiinankeisari
08.04.2011 23:08:59
mulla on tommonen mojon bluesbreaker-kaappi ja on tosi laadukas komero, kooltaan 1:1 bognerin vastaavan kans. uraltonen myymissä kaapeissa tais olla tuo takaseinä kolmiosainen? näin ainakin mulla, tuossa linkissä on yhtä palaa.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)